- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Jókora gond volt az ASRock bizonyos alaplapjaival
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Hisense LCD és LED TV-k
- Projektor topic
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Jön az új 80 Plus fokozat az adatközpontokhoz
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Szevam: Mennyire tipik Z-gen viselkedés? Tipizálható-e egyáltalán?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
Új hozzászólás Aktív témák
-
kelly416
veterán
válasz
kelly416 #898 üzenetére
Én a pohártatró előtt lévő kis tálcára szoktam lerakni a telót, feleségem is gyorsan rászokott erre, főleg ha megy az androidauto. De nincs élhető ötletem egyelőre számodra, hacsak nem a lehajtható napellenzőre teszed fel valami csipeszes megoldással vagy a kormányra, ami eleve agybaj. Szerintem. Az előző autómban a középső tükör mellé jobbra dobtam fel a telót, ott takar a legkevesebbett a hasznos kilátásból, és egyébként is szokott oda pillantani minden pilóta jobb esetben, úgyhogy ki sem esik a szokásos látótérből. Jobb ötletem most nincs.
-
kelly416
veterán
válasz
Flowtation #890 üzenetére
Mibe? Mert Dacia, Dacia, de Lodgy, Logan, Sandero vagy mi?
Nem szóltam, Lodgy. Várj, kimegyek nézni és gondolkozni. -
kelly416
veterán
Na a start-stop kikapcsolás érdekelne, meg talán a vízhőfok egyszer-egyszer, de az kevésbé. Illetve az bolygatja még a fantáziámat, hogy miután olyan nagy a kijelző, miért pont ugyanabban a sorban kell megjelenítse a tempomat vagy határoló által beállított sebességet, ahol a többi váltogatható adatot is kiírja (napikm., összkm., átlagfogy., pill.fogy. stb...)? Miért nem lehet legalább ezt a két fajta valamit egymás alá megjeleníteni? Tempomat mellett a pill.fogy. látszik 2mp-ig, aztán áll vissza a tempomatos sebesség kijelzésére.
Igen, de kollégám besegít annak, akitől megvettem, a kiszerelés- beszerelés dolgokat csinálta (ajtók, kárpitok, ülések, övek stb...), így még talán érthető is lenne, hogy ő maga nem nézte az elejét, de a jobb és bal hátsó tárcsákat is cseréltük, még ha nem is voltak olyan vészesek mint a linkelt, de vállasak és kopottak voltak. De mindegy is. Tuti nem rossz indulatból csinálta (akinek dolgozik, az már más kérdés, ott anyagi haszonlesést sejtek), csak mégis bosszantó. És minden használt ilyen tisztelet a kivételnek, de azokat általában nem én találom meg.
-
gyemipapa
senior tag
És a piros lámpát illetően: nem az a probléma, hogy ott nyomkodja, ez nem szabálytalan, (nyilván ilyenkor is elengedhetetlenül fontos információkat cserél), hanem hogy az ilyenek rendszeresen feltartják a sort, három autó is átmehetne a zöldön, mire észbe kapnak, rosszabb esetben csak dudálásra...
-
Flowtation
őstag
válasz
Luck Dragon #891 üzenetére
Nincs még semmi, csak az oldalsó szellőzőre (ami csak lyuk, nem állítható) tettem illatosítót. A középső rostélyra szerintem nem is lehet tenni...hát akkor marad az üveges vagy semmi...
(#892) gyemipapa
Pl. azért mert 1. nincs mindenkinek navis egység, én pl. eddig a google maps-et használtam navigációra, és BT sem volt az autómban. Most már ez oké, meg nyilván nem akarom vezetés közben piszkálni, egyszerűen nem szeretem lerakni a kocsiba sehova se. -
gyemipapa
senior tag
Nem értem, miért kell egyáltalán telefon tartó, ha van BT kapcsolat, vagyis működik a kihangosítás? Arra nem is merek gondolni, hogy valaki vezetés közben akarná bizergélni a telefonját... Na jó, piros lámpáknál látom az elrettentő példákat, nyomkodják, mint ha fizetnének érte, aztán belemerülnek, úgy kell rájuk dudálni, hogy szíveskedjenek már elindulni...
Én elő sem veszem a zsebemből vezetés közben. -
válasz
Flowtation #890 üzenetére
Szellőző rostélyra ne tegyél semmit! Olyan könnyen karcolódik mintha ha muszáj lenne.
Maradjon csak a vákuumos ablakos tartó. Én is azt használom, egyik autóba a másikba pikk-pakk át lehet tenni. -
Flowtation
őstag
A víz hőfok kijelzést hogyan oldjátok meg? Ez engem is érdekelne, hiszen semmi visszajelzés nincs róla. Gyári vagy külső megoldás lesz?
MÁS: Ki milyen telefon tartót használ? Kellene egyet vennem, de ahogy nézem érdemes rögzítési felület nincs, a szélvédőre cuppantáson kívül, de azt kerülném ha lehet.
-
mirci18
addikt
válasz
kelly416 #888 üzenetére
Az enyémre a b oszloptól hátra felé 35 e ft. Az első két ajtó átlátszóval 15 e ft lenne. A szélvédő pedig 3 e ft.
A kocsit azért viszem szerelőhöz hogy okosítsam.
És butítsam is.
Egyrészt szoftver okosítás lesz.
Víz hőfok kijelzés.
Öv csipogás kikapcsolás és start stop kikapcsolás.
Plusz tolató kamera beszerelés.Egyébként ez a baj a szerelőkkel hiába ajánlották neked őt. Ha úgy nézzük átvágtak vagy direkt hogy spóroljanak vagy véletlenül.
De ha egy kocsi hátulja volt törve és szerelem az a minimum hogy at nézem az elejét is. -
kelly416
veterán
Na látod, pont a keret az, ami több oldalról nézhető. A Zafirát is azért vettem meg, mert kollégám olyan szerelőnél dolgozik, aki GTK autókat vesz meg, állítja talpra és adja el. Mivel nálam a futózás, anyagmozgatás volt az elsődleges cél, erre megfelelő a 2.0DTI motorral. Ennek a bal hátuljába mentek bele, de új futóművet és bontott de jó állapotú karosszériaelemeket kapott. Kollégám elmondta, hogy pöcc-röff indult hónapos állás után is, nem volt rozsdás akkor sem, amikor elkezdték szétszedni. Elhoztam, kiszolgál, de azért 300-at rálocsoltam (4 új féktárcsa, összes betét, szűrők, folyadékok, lengéscsillapító csere, bölcső le, megtakarít, lefest, vissza, motortartó bakok cseréje), merthogy a hátulját csinálták ugyan, de az elejére rá sem nézett, pedig egy ilyen szép bal első féktárcsa igencsak deal-breaker lett volna, ha én hülye nem hiszek vakon és átnézem jobban az autót. De sajnos több vassal is jártam már hasonlóan, meg volt olyan autónk ami a családban volt 20 éve, és amikor megpedzegettem, hogy el kellene adni, elkezdtek előjönni a bajok. 200.000 ráköltés után sógorom "átvette" 100.000-ért, és ráköltött még 50-et. Ez egy 96-os 1.9D Clio, aminek a motorja mai napig tökély, csak a fékek, csak az elektronika, csak a kasztni...
Szóval egy új autónál legalább előre tudok kalkulálni a kiadásokkal. És tuti, hogy 2 éven belül nem is lesz rá keret, de a bónusz 2 évig megmarad, így próbálkozom én is addig spórolni, minél kevesebbet kelljen hitelezni.
A fólia király, majdnem megfelezi érzetre a bejutó napfény energiáját. De miért viszel új autót szerelőhöz?
Én is agyaltam, hogy marad az Opel itthoni városi használatra, de nagy dög, meg dízel, ami nem annyira kultiválja a városi használatot, főleg egy kis városban, ahol gyalog is beérek melóba 10 perc alatt, csak ha esik, ha hideg van, ha a gyerekeket vinni kell, ha tudom, hogy később kell az autó a nap folyamán...
-
mirci18
addikt
Egyenlőre még sokat nem tudok mivel testvérem ajánlására megyek egy közeli céghez.
Nem tudom azt itt feltetetett fóliának mi a márkája az majd kiderül aznap amikor fel lesz rakva.
[link] Ide megyek majd.
A fólia többrétű egyrészt sötétít másrészt hővédő réteg van benne.
Így hatékonyabb a klíma munkája az autóban plusz a bent ülők sem lesznek szétsütve a nap által.Aranyat ér.
A régi autómban nincs fólia próbálkoztam tappancsos sötétítővel de az nem sokat ér a nap okozta hővel szemben plusz a gyerek folyton leszedte.Hátrafelé bármilyen sötétségűt kérhetsz.
Az első két ajtóhoz csak színtelen hővédős fóliát. A szélvédőre pedig csak egy 12-13 cm-es csíkot.
Nekem az első két üvegen nem lesz semmi csak hátul és a szélvédőn.
Alapvetően mindenki maga dönti el melyik a legjobb sötétségű fólia.
De azt szokták mondani hogy a legsötétebbtől 1 maximum 2-vel világosabb legyen fölrakva ugyanis ezeken még egész jól kilátsz de van is érezhető hatása,
Én a legsötétebbtől eggyel világosabbat kérek.
Mivel lesz tolató kamera plusz azért csak vannak tükrök is azon a kocsin majd csak kilátok.
A testvérem kocsiján akinek már fóliázva van sem vészes kilátni.Egy nagyon fontos szabály van még a végén kell egy műbizonylatot kérni másképp nem tudod a kocsit leműszakiztatni.
Ha majd túl leszek rajta dobok fel képet.
-
-
mirci18
addikt
válasz
kelly416 #879 üzenetére
Ha van rá kereted akkor megéri.
Számomra pont elég a Logan 4 millás ára.
4.05 milla vonóhorgosan. Plusz átíratás és egyéb kötelező költségek 113 e ft.
Plusz kötelező casco 90 e ft.
Plusz fóliáztatni akarom jövő héten 38 e ft.
Plusz jövő hónapban viszem a kocsit a Dacias berkekben ismert szerelő emberkéhez ami megint kiadás 96 e ft.
Ha beleszámolom az út egy részét a vége az autónak 4.4 milla vagyis a kocsi értékének a 10 százalékát ráköltöm.Emellett fizetem a régi autóm javítási költségeit.
Hiába csak egy Suzuki Wagon r de költeni kell rá nem is keveset.
50 e ft-ot fizettem ki most két hátsó teleszkóp plusz kuplung bovden fék és váltó olaj cserére.
Cserébe már mondta is a szerelő megvan a recsegős hang helye ami egy ideje fent áll.
Váltó csapágy csere. Plusz kuplungozni kell a kocsit. Hiába 16 év plusz 230 e km.Az is olyan 120-150 k.
Két út van.
Vagy eladom így a kocsit de mivel részben leharcolt részben hibás plusz a wagon r-ek ára a béka segge alatt van így esélytelen 400 e ft fölött eladni. A javítás árát beletolva 550 kb az értéke. 6-700 k-ért fiatalabb vagy kevesebb kilométerrel rendelkező autót nem tudsz venni így nincs értelme fent tartani.Számomra így emiatt meg lesz tartva ki lesz javítva rajta ez is ha esedékes lesz.
Mivel ez egy futkározós kocsi rövid utakra így ebből újabbra semmi szükségem erre a célra pont megfelel.Én ezért döntöttem úgy hogy ha most van lehetőségem veszek új autót ráadásul kivül belül fel is pimpelem plusz okosítom hogy amiben a hosszabb távokat megteszem legalább élvezzem az utat is.
-
kelly416
veterán
Ez azért nagyban függ attól is, mire kell? Nekem most van egy Zafira A-m amit ugyan építkezéshez hurcibálós- futózósnak vettem, de képtelen vagyok nem rendbe tenni és vigyázni rá. Na ha vége ennek, ami max. fél év, eladom, mert öreg és nagy, a Lodgy mellé sok. Nekem lehet megérné a kis Kia, mert itt városban elég az, el lehet szaladni 50-60 km-re is ha kell, ha meg kell a nagy, ott a Lodgy. Mindenképpen kell valamit vegyek majd, ne bukjam a bónuszt, meg ha bármi történik, legyen egy pót. Na most vagy veszek 2-3 százért egy lóti-futit, vagy veszek egy MX5-öt mondjuk, báz azzal télen nem kéne kiengedni az asszonyt vásárolni, vagy veszek valami újat, amivel sok bajom nem lesz egy ideig. Kecsegtető ez a harmadik, mert érzem, hogy az MX5 nagy királyság lenne, de ha nem is kiöregedtem, de apaként már nem hajt a vérem. Inkább felnevelném a gyerekeket. A leharcolt lóti-futi meg jó eséllyel pénztemető lenne sajnos. Így pl. nálam alternatíva lehet és kijönne a matek is szerintem.
-
mirci18
addikt
válasz
AMD Power #874 üzenetére
És ezt a kocsit mihez méred?
Mert Maximum a Sanderohoz tudod.
Kombiban ekkora csomagteret méreteket 4 milláért nem kapsz de még 5-ért sem.
Sedanban sem hiném.Ha csak a kis autókhoz méred szerintem manapság nem feltétlen éri meg kis autót venni.
Ár érték arányban nem jön ki annyira a matek számomra mint egy nagyobb modellnél. -
mirci18
addikt
válasz
Luck Dragon #873 üzenetére
Aki eddig is kispénzű volt mint én az is maximum valamiféle hitellel vagy segítséggel vesz autót ha tud egyáltalán újat.
Mivel a többi még drágább ehhez képest.
Az hogy meddig éri meg egy használthoz képest újat venni ki tudja döntse el mindenki.A jobb módúak meg amúgy is minimum Vitarát vesznek.
Más liga.
Bár nekem nem kéne a kis csomagtér miatt. -
mirci18
addikt
válasz
AMD Power #870 üzenetére
Jelenleg ebben a pillanatban buktam az autóm vételi árán 200 e ft-ot plusz egy tolató kamera beszerelést.
De legalább már otthon van.
Az általam vásárolt autóból a kiválasztott színből összvisz 3 db van.
Nem egy nagy készlet egy országra levetítve.
Az hogy ezek kedvezménnyel mennyire mennek el más kérdés mert 5 százalék engedmény az nem valami sok.
Meg ki tudja hol vannak mennyiért hozzák le mennyit kell rá várni stb.
Főleg hogy nekem vonóhorog is kellett rá. -
-
AMD Power
titán
válasz
Luck Dragon #873 üzenetére
Főleg úgy ,hogy ok sokkal kisebb autó de egy KIA Piccanto az erősebbik 1.2 MPI 5MT 84LE motorral , Bronze felszereltséggel (Ködfényszóró, Aktív első fejtámlák, Automata légkondicionáló ,Bluetooth kihangosító, 6 légzsák (Első, oldal, függöny) SABS + ESC + HAC (Blokkolásgátló, Elektronikus menetstabilizáló, Visszagurulás gátló rendszer stb....)
3.2 millió Ft. -
válasz
AMD Power #872 üzenetére
Persze, ebben igazad van.
Cikkhez, ha ilyen árakkal folytatják és most nem csak itt , hanem más országokban, mert nemzetközileg egyre drágábbak az új autók árai. Akkor már az ember kétszer is meggondolja magát hogy milyen autót vegyen. És kétlem hogy sok embernél elsőszámú helyen lesz továbbra is a " kedvező árú" Dacia.
Az lesz ahogy mondtam annak idején.
-
AMD Power
titán
válasz
Luck Dragon #871 üzenetére
Persze! De amúgy ha valaki talál benne egy számára szimpatikusat akkor ott érdemes lehet rácsapni.
A Dacia bukta a legnagyobbat Romániában -
-
AMD Power
titán
Jó árak vannak!!
-
-
gyemipapa
senior tag
válasz
Luck Dragon #864 üzenetére
Hááát... ha tudnám, vagy legalább sejteném, nem vetettem volna fel a kérdést. Pl. egy Amazfit Bip okosóra topik is jobban pörög, két éve, amóta megjelent az óra a piacon.
-
-
Šolaire
veterán
válasz
Luck Dragon #854 üzenetére
Én viszonylag csendben vagyok, meg vagyok elégedve az autóval de olvasgatok mindig tanul az ember.
-
gyemipapa
senior tag
válasz
Luck Dragon #860 üzenetére
Nem értem a kérdést: retorika: szónoklattan, szónoklás.
Mire gondolsz? -
-
gyemipapa
senior tag
Én vásárlás előtt már egy hónappal direkt rákerestem Dacia fórumokra, tesztekre, hol tudok tapasztalatokat, véleményeket olvasni. És azért a Loganok, Dusterek, Sanderok pár éve már forgalomban vannak.
-
-
AMD Power
titán
válasz
Luck Dragon #856 üzenetére
Pedig de jó lenne tényleg egy új autót venni. De ez a koronás sza* is havi szinte -100e csinál nekem. Pont azt a pénzt "viszi" el ami az autóhoz kellett volna. Most B tervnek be van rakva egy használt i30 és társai.
-
-
-
konyi79
addikt
válasz
Luck Dragon #852 üzenetére
Az a helyzet a lapcsalád korábbi ismertsége a FB óta születő témákban nem túl erős, és erről nem Parciék tehetnek, oda és a yt-ra szorul lassan teljesen már a Totalcar is.
-
válasz
gyemipapa #851 üzenetére
Facebook csoporttal hamarabb találkozik egy átlag ember , mint a logout Dacia csoporttal.
Másrészt szerintem még eléggé új ez a Dacia , hiába van hazánkban ismét vagy tizenöt éve, de most lett igazán felkapott, lehet kell neki egy kis idő.
Aztán a manó tudja.
Lehet az is hogy olyan korosztály veszi nagyrészt aki ezt a lapcsaládot nem is ismeri , de a Facebookot annál inkább mert a gyerek, unoka megtanította neki. -
gyemipapa
senior tag
válasz
Luck Dragon #850 üzenetére
De hát már többen veszik, mint a Suzukit, ennél még a FB csoport is jobban pörög...
-
-
gyemipapa
senior tag
Hát "piszkosul" pörög a topik. Ennyire kevesen "dácsiáznak", vagy ennyire gyér az érdeklődés?
-
JoinR
őstag
2008 után se lett olcsóbb az új autó, nyilván nem fogják veszteséggel kiszórni, főleg, hogy még a CO2 bünti is az eladott autók után fizetendő. Árrés valóban alig (valójában az autógyártás nem túl nagy biznisz), az áremelkedésben amúgy az árfolyamon túl a gyártókra háruló már említett bünti is nagy szerepet játszik.
-
mirci18
addikt
válasz
AMD Power #840 üzenetére
Hónapok óta várod a csodát.
Oké most nem ment az autó piac.
De azért mert volt egy visszaesés nem feltétlen lesz árcsökkenés.
A Daciánál nem azért volt áremelkedés mert a piac megtorpant pusztán követte az euró árfolyam változásokat.Jelenleg ahogy látom a Dacia a készleten levő autói árát nem emeli mivel azok szabott áron jönnek be.
Csökkenteni nem fog mert nincs akkora árrés rajta mint egy drágább márkánál.
Ha a készleten maradt autók elfogynak maradtak a benzin gáz meg a dízel autók esetleg a gyenge 70 lovas kiadás.Régebben már megírtad benzin gázos autó nem kell.
Akkor mégis miben reménykedsz mi fog változni? -
-
AMD Power
titán
válasz
Luck Dragon #841 üzenetére
Fehér kesztyűm nincsen. De időm, kanapém és autóm is van.
Kivárunk majd.
-
-
AMD Power
titán
És akkor ezek után még árat emelünk?!
Harminc éve volt olyan gyenge az EU-s autópiac, mint márciusban
-
mirci18
addikt
Mint mondtam szakértő nem vagyok.
Pusztán laikusként próbálom megtalálni azt az arany középutat amivel a kocsit nem teszem tönkre de nem is egy vagyon a fenntartása.
Meghallgatok nagyon szívesen mindent és mindenkit.
De ezek után főleg kérdéses van e értelme 5 évre megváltani az ingyen szervízt ha az olajat úgyis cserélni kell évente amiből csak a felének állja az árát a szalon.Egyenlőre érdeklődök Gyöngyösön mennyi lenne egy sima átvizsgálás vagy épp egy olajcserés így könnyebb viszonyítani a szervíz csomag értékéhez.
-
-
AMD Power
titán
válasz
Luck Dragon #831 üzenetére
Ezen most en is kicsit felmordultam magamban. En amugy biztos nem fogom kerni az Easy Service-t. Ha megveszem eleg lesz nekem a sima +2 ev garancia.
-
mirci18
addikt
válasz
Luck Dragon #831 üzenetére
Jós nem vagyok sajnos. Annyi idő sem telt még el eddig hogy behatóbban tanulmányozzuk azt hogy szakszerű gondoskodás mellett a turbó mit fog bírni.
De elvileg normál a gyár által előírt csereperiódusok mellett bírnia kellene azt a 10 évet ha többet nem is. De ez annyira bonyolult kérdéskör hogy még én is alszok rá egyet kettőt plusz beszélek az értékesítővel is.
-
Kevés üzemanyag elsősorban spórolás érdekében , más részt és legfőbbképp a biztonság technikai és tűz védelem miatt van ami nemzetközileg egységes törvények alapján nyugszik.
Minél kisebb rizikót vállalva az esetleges bekövetkező balesetek miatt, Hiába van biztosítva az adott szállitás alatt levő flotta. -
konyi79
addikt
válasz
kelly416 #832 üzenetére
Inkább a biztonságra játszanak.
Nem tudni, hogy a gyár mennyit rak bele, de olyan 3-5l nagyságrendileg. A kereskedés nem fog neked bele tankolni, ellenben kiviszi műszakira, össze-vissza parkolgatnak vele sőt, kivételes esetben próbaútra is elviheti, aki a nullrevíziót csinálja.
Szóval ezek után már Nostradamus se merne már tippelni se, mennyi marad benne. Tankolj az első kútnál, aztán biztos nem hívod őket 10km múlva, hogy lerohadtál.A folyadékok meg gyárilag fel vannak töltve, a hűtőrendszerben ellenben matadhat minimális levegő, amit használatban kidolgoz. Emiatt csökkenhet a folyadék szintje.
Olajakkal már más a helyzet, azt már amit vettünk autót tapasztaltuk mi is, szeretik minimumra tölteni A motor hagyján, de a váltót is. -
kelly416
veterán
Értem én, hogy amin lehet, spórolunk. Ebbe benne van az is, hogy kevés benzinnel adják át az autót. Nekünk is azt mondta az értékesítő, hogy első kútig csak. De ez azért több a soknál. Vagy csak frissen feltöltve levegős rendszerrel vettük át?
-
-
mirci18
addikt
Köszönöm a választ.
Lassan kikristályosodik bennem hogyan s tovább Easy Service ügyében.
Mivel új autót vettem szeretnék köztes olajcserét ha ott tartunk időben.
3-5000 km közt.
Szerintem az 1 éves kötelező szervízem alkalmával ezt nem vonom össze mivel biztosan többet megyek vele addigra.
Kb 20 e km-t megyek egy évben ebből a Loganam olyan 10-12-őt fog menni.
Mivel a kocsit eladásra szánom a jövőben olyan 10-12 évesen így az 1 éves csereperiódust az olajjal nem muszáj betartani hiszen 2 év alatt olyan 20-25 e km megy majd bele. ebből meg még lejön a köztes olajcsere is. És még a kért szervíz utasításokat is betartom.
A turbóban és a motor élettartamában még ilyen csökkentett kilométer szám mellett sem bízok olyan tartósan. Ugyanis a régi autóm (ami még most is megvan) ugyanúgy szépen elvolt minimális szervízköltségekkel kb a 14 éves koráig olyan 170 e km-ig. Azóta folyamatosan esnek ki az alkatrészek belőle főleg futómű de volt már komplett hűtő csere s egyebek. Az elmúlt években a kis wagon-emre az autó jelenlegi piaci értéke 400 k rá lett fordítva összesen így nem gazdaságos teljes mértékben a fenntartása de egy 16 éves 230 e km-ert futott autóról beszélünk ami sokat volt nyüstölve. S mivel ekkora összeget elvitt már kár lenne eladni.Visszatérve az Easy Servicére.
Alapvetően ha betartom a 3 éves gari szabályait akkor az első évben egy sima revíziót kapok ami kb 20-30 k lehet az eddig látott számlák alapján. A második évben komplett ellenőrzés plusz olajcsere olyan 40-50 k. A harmadik évben megint sima revízió olyan 20-30 k-ért. Ez eddig a nagyobb összeggel is számolva 110 e ft kb. Nyilván lehetnek plusz költségek amiket nem számolok de az easy service is csak az alapot adja ingyen.Innentől a harmadik évtől dönthetek hogy hogyan tovább én fogom e cseréltetni az olajat s egyeket vagy rábízom a szervízre ahol magasabb díjak lesznek.
Ha smucig akarok lenni akkor magam megoldom az olajcserét 20 k alatt.
Ha nem akkor a negyedik évben a szervíz végzi újra 40-50 k-ért. Majd az ötödik évben újra köztes szervíz 20-30 k-ért.
Ez még plusz 80 e ft így már 190 e ft összesen.Tehát összegezve szerintem csak akkor éri meg ezt választani ha az ember nem akar bajlódni a szervízzel otthon másrészt akar plusz 2 év garit.
Innentől nehéz döntés az hogy racionálisan jó választás e a szervízcsomag.
Ha azt nézem hogy ez azoknak jó akik drágább szervizek környékén laknak nem úgy mint én vagy számol az emelkedő alkatrész és szervíz árakkal még jó döntés is lehet.Várom a többiek véleményét.
-
JoinR
őstag
Igen ezt az Index fórumon én is olvastam, de ez nem hivatalos, úgyhogy nem is írtam be. Én is júniusban viszem az 1. éves szervizre (pont 10k km lesz benne), szóval meglátjuk
Az anyacég biztos nem fizeti ki ezt a márkaszervizeknek (max tévedésből), hiszen nem előírás szerint csinálják...a márkaszerviznek meg végülis mindegy, a garis javítást nem ők állják, szóval nem tudom ezt ki fizeti ki a végén, ha tényleg cserélik évente (persze alapból lehet, hogy kifizettetik az ügyféllel, de hogy az Easy Service-esekkel mi van, azt majd júniusban meglátjuk).(#823) gyemipapa:
Persze, mondjuk vidéken vannak helyzetek, amikor egyszerűen muszáj autót fenntartani, nekik ez egy elég terhes szükség lehet. És így van, újat vettem, hasonló megfontolásból, mint Te is. Sokat szívtam az előző járkálós autóval, és meguntam (az is igaz, hogy az egész autó 3 év és 20k km alatt egy havi fizumba került mindennel együtt). Bár eredetileg Dokkert akartam, végül a Duster-re nagyobb kedvezmény járt (15%, Dokkerre csak 10% járt volna), ezért pénzügyileg az érte meg, és azt is vettemIgaz nem fér bele a gokart, sem a biciklik, úgyhogy ez nagy kompromisszum, de majd eladáskor realizálhatom a különbséget.
De az egész abból indult ki, hogy megéri-e neked a karbantartás csomag...én arra céloztam, ha megengedhetsz magadnak egy új autót, akkor szerintem megéri az Easy Service is.. Főleg, ha hosszú távra tervezel vele, ha akár gariidőn kívül is baja lenne, sokkal szívesebben adnak méltányossági kedvezményeket egy szervizkönyves autóra..nem is beszélve arról, hogy sok olyan gariidőn kívüli javítás van, amit részben átvállal a gyártó (akár az egészet, akár csak az alkatrészt), amihez gyakorlatilag csak vezetett szervizkönyvvel lehet hozzájutni. Az autó értéktartásáról nem is beszélve. -
Šolaire
veterán
válasz
Luck Dragon #825 üzenetére
Miskolcon vettem teljesen korrektek voltak.
-
-
gyemipapa
senior tag
Hogy kinek mire van "szüksége", az erősen szubjektív. Elvileg busz, vonat, villamos, repülő mindenhová elvisz, tehát ha csak valakinek nem munkaeszköz, az autó elsősorban kényelmi és ahogy írtad, érzelmi szempont. Sok család él kocsi nélkül, még ha meg is engedhetné magának.
Te is járhatnál 10 éves kocsival, de újat vettél, pedig kevés kilóméteres jó használt autók is kiszolgálnák azokat is, akik sokat mennek.
Nekem a kényelem, a komfort, és a biztonság volt fontos, azon kívül, hogy untam már a zsákbamacskát. És gondoltam, ha már adódott a lehetőség, 60 évesen nem luxus, pedig csak munkába, vásárláshoz, szüleimhez, unokákhoz járni kell. Az ember nem mindíg mindent közgazdász és pénzügyi szempontok alapján vásárol. Kivéve ezek szerint Téged... -
JoinR
őstag
válasz
gyemipapa #821 üzenetére
Én nem tudhatom, hogy mire van szükséged, megmondani pedig legkevésbé sem szeretném
Csak a közgazdász énem szólalt meg, hogyha valaki ("talált" pénzből) vesz új autót évi 5-6k km-re, az vélhetően nem racionális döntés. Emellett egy 185k-s csomag, ami biztosan olcsóbb, mint a következő 4 szerviz és a +2 év gari, már nem tétel, hiszen az autó amortizációja évente van annyi.
A 20 éves fapad Swift szerintem már racionálisan sem gyakran opció. Családot, 1-2 gyereket biztos nem ültetnék bele a mai világban; futárautónak, 3-4 km-re lévő munkába járásra még el tudom képzelni (amikor ha lerobban, max besétál az ember) . De ha már Swiftről van szó, 10 év körül Swiftet 1.5 millió körül reálisabbnak érzek.
-
gyemipapa
senior tag
Eddig használt autókkal jártam, ami mindíg zsákbamacska, jöttek is elő "természetesen" a hibák, meguntam a szerelőhöz járkálást, hol ezt, hol azt kellett cserélni, kiadás kiadás hátán, ráadásul a legváratlanabb helyzetekben. Na ezt untam meg, és ha már megvolt rá a "talált" pénz...
És amúgy mit értesz az alatt, hogy "amire valóban szükséged van"?
És most jöhet, hogy A-ból B-be egy 20 éves fapados Swift is elvisz.... -
gyemipapa
senior tag
Ha jól következtetek, az én esetemben, aki évi 5-6 ezret megy, nemigen éri meg 185 ezret most kicsengetni, nem térülne meg, sőt, talán még buknék is rajta.
-
-
mirci18
addikt
Ahogy Eddig olvasom a neten (mivel nem vagyok otthon nem látom a géphez adott karbantartási lapot) kifizetsz 185 e ft-ot. 5 év garanciát kapsz a kocsira. 2 ingyen olajcserét. Mivel 2 év vagy 30 e km után cseréled le az olajat a kocsiban.
Ami számomra érthetetlen mivel évente szokás cserélni.
2 ingyen szűrő cserét az utastérben.
A köztes években pedig ingyenes átnézést.Namármost az a kérdés az a plusz 2 év gari mit ér meg.
Ugyanis 3 év után már nem kell bevinni nyugodtan otthon is szerelheti az ember.
Nektek erről mi a véleményetek? -
-
konyi79
addikt
válasz
gyemipapa #803 üzenetére
Az Easy Service a kötelezően cserélendő anyagokat foglalja magába, mint olaj, olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő, üzemanyag-szűrő a karbantartási ütemterv szerint.
A karbantartási terv szerinti átvizsgálást is elvégzik, és ha ott garanciális eredetű meghibásodást találnak (pl vízpumpa folyik), akkor az ugyanúgy nem fizetős.
Viszont ha fék kopott, kuplung cserélendő vagy hasonló kopó-fogyó alkatrész, akkor azért fizetned kell ugyanúgy. Még azért is, ha az ablakmosót szeretnéd, hogy feltöltsék.
-
gyemipapa
senior tag
Az Easy Service 180 ezer Ft-os szolgáltatásról érdeklődnék, Azoktól, akik már igénybe vették, konkrétan hogy néz ki a GYAKORLATBAN.
Tényleg 5 évig egy fillért sem kell fizetni sem a kötelező átvizsgálásokért, sem a javításokért, sem a felhasznált anyagokért, olaj, szűrő, alkatrész, munkadíj?
Tudtok esetleg ilyen számlákat mellékelni? Van még két hónapom eldönteni, hogy megvegyem-e, de előtte autóstársaim véleménye érdekelne, akik már igénybe vették. Ha minden számla 5 évig nullás, akkor tényleg megéri, bár én évente csak 5-6 ezer km-t megyek. -
kelly416
veterán
válasz
Flowtation #800 üzenetére
Nem hiszem hogy összeszerelési hiba lenne. Sajnos a miénkben is zörög valami műanyagosan. Én is attól tartok hogy az olcsóság átka.
-
AMD Power
titán
válasz
Luck Dragon #799 üzenetére
Én kivárok! De ebből igy ebben a formában sok eladás nem lesz. Nem csak a Dacianal. Nagyjából egyiknél sem....
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- iPhone topik
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Samsung Galaxy Z Fold6 - ugyanaz, sarkosan fogalmazva
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Lexus, Toyota topik
- Elektromos autók - motorok
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- E-roller topik
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- További aktív témák...
- AKCIÓ! GIGABYTE B360 i5 9600K 16GB DDR4 512GB SSD RX 7600 8GB Rampage SHIVA Zalman 600W
- Telefon felvásárlás!! iPhone X/iPhone Xs/iPhone XR/iPhone Xs Max
- ÁRCSÖKKENTÉS Dell Latitude E6320 notebook eladó
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U757 - i3-7GEN I 16GB I 256SSD I 15,6" FHD I HDMI I Cam I W11 I Garancia!
- MSI CreatorPro Z16P - i7-12700H, RTX A5500, értintőkijelző
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest