Hirdetés
- Milyen SSD-t vegyek?
- Szörnyű dolognak nevezte a CHIPS-törvényt az USA elnöke
- Lefőtt a szombati hardverpárlat
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- OLED TV topic
- AMD Ryzen 7 / 5 2***(X) "Pinnacle Ridge" (AM4)
- A kínai routerek mellőzését kéri az amerikai kongresszusi bizottság
- Adatmentés - HDD - SSD - Flash
- Milyen videókártyát?
-
PROHARDVER!
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
MPowerPH
félisten
válasz
Ivan15 #26400 üzenetére
Az autod kepessegei hatarozzak meg azt, hogy milyen gumit raksz fel. Ertelemszeruen, ha nem megy tobbet 240-el, vagy csak szimplan nem jarsz annyival, akkor mehet ra a H vagy V-s. Ellenben ha alapbol performance gumik kozott nezelodsz, akkor azokbol talan az alap a W-s... Nem pont a vegsebesseg miatt vennek(es veszek) ilyen gumit, hanem azert, mert pont a lagyabb keverek miatt sokkal jobban tapadnak, es az auto kezelhetosege is sokkalta jobb lesz veluk. Sajnos azzal szamolni kell, hogy ezek normal hasznalat mellett is fele annyit birnak, mint a ECO/hagyomanyos abroncsok. Nalam a regi auton a Continentalok 20k km-et birtak hatul, mig elotte a Pirelli P7 40k km utan 4mm-en volt. A P Zero-k pedig 22k-t a mostani automon, szinten hatul. De ha autopalyan jarkalsz, es allando nagy sebesseggel, ertsd pl. 200, es folotte, akkor 10k km alatt is kifuthatsz egy garniturabol.
Ilyen ez, valamit valamiert.
-
MPowerPH
félisten
válasz
Ivan15 #26398 üzenetére
Nem kap tobb 'lagyitot'.(mi az, hogy lagyito?
) Mint mondtam, a kevereket vegyeszek, elore lefektetett receptura alapjan allitjak elo, sok ezer gumira valo mennyisegben. Minden tipusnak csak egyfele kevereke van. A sebessegindex nem attol fugg, hogy milyen lagy, mennyire tapad a gumi. Minel nagyobb a sebesseg, annal nagyobb erohatas eri az abroncs szerkezetet. Ezert a nagyobb sebessegindexu abroncsok erositett szerkezettel/vazzal rendelkeznek. Ezert van az, hogy ha defektet kapsz, akkor hiaba Y-os a gumid, azutan mar csak H-s sebessegindexunek felel meg. Az ok egyszeru. A defekt miatt serulhetett az abrocs vazszerkezete, amitol egy ponton az meggyengul. Igy pl. a 280-as temponal fellepo eroket mar nem birna ki, es siman 'felrobbanna'. Ugyan ez igaz akkor is, ha egy H-s sebessegindexu gumival tartosan mesz mondjuk 250-et. Nem birna ki, es nem azert, mert a keverek nem eleg lagy es nem tapadna(erzed az ironiat?), hanem mert a szerkezete nem birna tartosan azokat az erohatasokat. E teren tobb alternativa is van, de a gumid egy ido utan mindenkeppen kukas lenne, es ez a jobbik eset.
Szoval ha meglep, ha nem, ha azonos tipust nezel, akkor minden guminal ugyan az a keverek, sebessegindextol, merettol fuggetlenul. A mintazat szokott valtozni/kulonbozni(de ott is inkabb a bordak szelessege) ugyan azon tipusnal, ahogy no az abroncsok merete.A kinai sz@rok is Y-os indexel jonnek, kozben meg olyan kemenyek, hogy 20k km alatt is max. 1mm-t kopnak, nulla ontisztulo kepesseggel. Na meg ott a vazszerkezetben sem biznek meg, az sem egy eletbiztositas.
Ha gondolod intezek a Hankookba latogatast, hogy lasd, a K107-esre minden meretben es sebessegindexben ugyan azt a kevereket alkalmazzak.
-
MPowerPH
félisten
válasz
Ivan15 #26393 üzenetére
Nem feltetlen. Nekem volt a regi automon elol W-s Continental, hatul ugyan az az abroncs tipus, csak Y. A belso szerkezetuk kulonbozott. A keverek milyensege nem befolyasolja a Vmax-ot. Az a tapadasert felelos. Egyebkent is ritka egy ugyan azon markabol kulonbozo sebessegindexu gumi.(azonos, vagy kozeli meretben) Az azonos tipuson beluliek pedig minden meretben ugyan abbol a keverekbol vannak, tehat ha netan elofordul, hogy a keskenyebbnek kisebb a sebessegindexe, az a szerkezetebol adodik, mivel a keverek A 215-os P Zero-n is ugyan az, mint a 285-oson.
Kenyes tema, de a baratom a Hankooknal dolgozik, mint mernok, es pont a kevero/vegyesz reszlegen van. Es az ustbol nem csak Y-os gumik keszulnek, hanem az egesz paletta, amit az a tipus lefed. Magat a szerkezetet teljesen mashol keszitik el, ott derul ki a meret is, meg a sebessegindex, erositett oldalfal, defektturo kivitel is.
Alapjaban veve, a performance gumik gyorsabban kopnak a lagyabb keverek miatt, hangosabbak, az ellenallasuk is nagyobb, de hatvanyokkal jobban tapadnak, mint az ECO abroncsok.
-
BeZol
őstag
válasz
Ivan15 #26393 üzenetére
Autópályán közlekedek, 160felett, de inkább 180-200 körül, 80%-ban padlógázzal gyorsítok, és kapják a hátsó kerekek a 609nm nyomatékot. A michelin pilot sport 3asok (amik asszem 300km/h-ig okék) 30k km-t bírnak így hátul, 60at elől. Téli gumik nem michelinek, azokkal csak 210zel mehetek, azok is 30k km-t bírnak hátul, és ugyanúgy 60at elől, de értelem szerűen télen nem csapatok annyira, mint nyáron, és az autópályán is csak 210zel mehetek, míg a nyárival gyakran megeresztem 240ig, egyenesben pedig 260ig. (na jó, mivel a téli csak 225ös és nem 255ös, ezért sokkal többet faralgatok velük kereszteződésekben, mert könnyebben megadja magát
)
Ha normálisan közlekednék, akkor biztos, hogy 45k km-t is kibírnának a hátsók, és az elsők is biztos vmivel többet mennének, DE én nem akkor cserélem a gumikat, mikor eléri a kopásjelzőt, hanem már akkor is, ha nem sok hiányzik, tehát másnak ez simán +5k km lehet. Én ennyit tudtam hozzászólni -
CharlieDrop
veterán
válasz
Ivan15 #26390 üzenetére
még egy saját sztori, azt lapozzunk.
Márciusban egy 2x2 sávos úton mentem, város, 50-es sebesség. Én a külsőben, mellettem 52-vel valaki a belsőben. Egy kutya rohant keresztbe, én takarásból nem láttam meg, csak mikor már fékezett a mellettem jövő. Én 2,5 méterrel álltam meg hamarabb a téli gumikkal (pedig már annyira nem volt jég, de még nyárira pont nem lehetett cserélni), mint a mellettem lévő. Ő éppen nem ütötte el a kutyát, nálam meg volt bőven helye elmenni.Na, ha egy nem megfelelő gumival elcsapom a kutyát, akkor már megérte a téli gumi...
-
MPowerPH
félisten
válasz
Ivan15 #26390 üzenetére
A sebessegindexnek nem sok koze van a kopashoz. Csak a gumi belso szerkezete mas. Kopas az a keverektol fugg. Alt. a Continental-ok kopnak el a leggyorsabban a premiumok kozul(Yokohama viszi a primet), aztan a Pirellik. Hankook pl. egesz jol birja. A Michelin pedig a legjobb ezen a teren.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- Witcher topik
- Milyen SSD-t vegyek?
- Apple Watch
- Szörnyű dolognak nevezte a CHIPS-törvényt az USA elnöke
- Macska topik
- Lefőtt a szombati hardverpárlat
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest