Új hozzászólás Aktív témák
-
barnam_
nagyúr
válasz
VaniliásRönk #2948 üzenetére
Direkt most teszteltem a logoutos írásomhoz, és Crysis, Pro Street, COH-ban nem tapasztaltam különbséget. Viszont COD4-ben jelentősen gyorsult.
-
barnam_
nagyúr
Kipróbáltam ezt a 7.11-et, Crysis-ben megszűntek a bugok, de semmivel sem lett gyorsabb a Crysis, vagy az NFS PS. Mást még nem próbáltam.
-
barnam_
nagyúr
Hát csodát nem kell várni. FEAR-ben és Race07-ben felfog jönni a 2600XT, mert azokban AA+AF-el ment. A többiben csak AF volt, de kiváncsi vagyok így mennyi különbség lesz.
Kijöhetne a 7.11-es Catalyst, mert szívesen összehasonlítanám a 7.10-essel.Kérdés: Driverből lelehet tiltani az AA, AF-et? Mert én a 7.10-es Catalyst-ban nem találtam ilyet. Esetleg Omega driver-ben:
-
barnam_
nagyúr
válasz
CPT.Pirk #2870 üzenetére
A Z-Tweaked 158.19-re gondolsz? Ott nem az NV tehet róla, mert az egy moddolt driver.
#2872: A logoutos tesztemben szereplő játékok nagyrésze nV logóval indít... a COH-on viszont röhögtem, mert az Nv-s, de a 2600XT-n sokkal jobban megyHiába csinál az ATi újításokat, meg a jövőre tervez, ha minden játék nV logóval indul.
-
barnam_
nagyúr
válasz
VaniliásRönk #2836 üzenetére
Idézek magamtól.
Fontos: Véletlenül a Forceware-ben letiltottam az élsimítást és az anisotropic szűrést, vagyis a 8600GE a tesztben végig AA+AF nélkül ment, míg a 2600XT végig alkalmazásvezérelten volt. Azért hogy objektív legyen a teszt, hétvégén újra megcsinálom a 2600XT teszteket, AA+AF nélkül. Addig nem tekinthetőek valósnak az eredmények. -
barnam_
nagyúr
válasz
Dead_slow #2832 üzenetére
Logout-on van egy írásom, nézd meg
csak arra figyelj, hogy a GF végig AA+AF nélkül ment, ezért majd megismétlem a teszteket az Ati-val.
2600Pro-t ne vegyél, mert agp-ben csak DDR2-es van.
Milyen procid van?VaniliásRönk: Elkövettem egy kis hibát, de a tesztben leírtam pontosan, hogy miért.
-
barnam_
nagyúr
válasz
belaazallat #2830 üzenetére
Ez a 7.11-es Catalyst beta verziója?
MOD: nem is lehet letölteni, azt írja: file not found
-
-
barnam_
nagyúr
Oks, de csak akkor lehet összehasonlítani a többi eredménnyel, ha defaulton futtatod.
Egyébként már azt hittem lenyomtad a vmodos eredményemet -
barnam_
nagyúr
válasz
ricsy888 #2788 üzenetére
A GDDR3-as és GDDR4-es 2600XT között nincs nagy különbség, úgyhogy az utóbbi nem éri meg. Szóval a Sapphire ddr3-as megéri 22k-ért, de vehetsz Asus DDR3-asat, az meg 24k körül van, és jobb a hűtője.
Vmod-nak nincs sok értelme, mert az alapfeszes tuningra esetleg rátudsz még 10%-ot dobni, amiből lesz kb. 5-7% gyorsulás a játékban. Viszont ha lehetne külön húzni a shader órajelét, lenne értelme... de nem lehet.(#2793) tildy: Nem lehet hogy annyira levan butítva a grafika, hogy azt már nem jeleníti meg?
-
barnam_
nagyúr
-
barnam_
nagyúr
Ez jó lenne 1.hsz-nek?
2007 júliusban jelentek meg az AMD-ATi DirectX 10-kompatibilis videokártyái, melyek az RV630 jelölésű magot kapták. Ezekre három típus épül, a HD2600Pro, és a HD2600XT GDDR4 és GDDR3 memóriával ellátott változatai. Az RV630 az R600 ”megcsonkított” változata, amely már 65nm-s gyártástechnológiával készül, ezért kevesebbet fogyaszt, így kevesebb is a hőtermelés. A kisebb csíkszélesség mellett az AMD másik újdonsága, az UVD, azaz Unified Video Decoder. Ez a HD DVD és Blu Ray videók (MPEG-2, VC-1, H.264) hardveres gyorsítását jelenti, így tehermentesítve a CPU-t.
A DX10 kompatibilitás a következő fő pillérekre épül:
Nagy számú shading thread párhuzamos kezelése és magas fokú latency hiding
A hatalmas regisztertömbnek, az ügyesen elhelyezett cache-nek és az X1900-széria továbbfejlesztett ütemezőjének (dispatch processzor) köszönhetően a HD2000-es kártyák több ezer shading szál (thread) ''észbetartására'' képesek. Ezzel egyrészt egyszerűvé válik a különféle, pl. memória-hozzáférésből adódó késleltetések kiküszöbölése (latency hiding), másrészt a DX10 geometry shaderének várhatóan sok párhuzamos szálra lesz szüksége, így ennek kiszolgálása sem okoz majd problémát. A dispatch processzor órajel-veszteség nélkül képes a szálak között váltani.
A fentiek igazak a HD2000-széria minden tagjára - az első igazi DX10-es játékok megjelenéséig viszont még várnunk kell arra, hogy a fenti stratégia igazolást nyerjen.A hardware MSAA megszűnése
Mivel a DX10 megköveteli az egyéni algoritmusú antialiasing kezelését (custom resolve AA), az ATI úgy döntött, hogy a hardware-es MSAA-t megszünteti a kártyáiban, és az MSAA algoritmust bármilyen egyéb AA-hoz hasonlóan egyéni shader-kóddal valósítja meg. Úgy tűnik, ez öngól volt - míg a HD2900-as kártyákon ez a megoldás ''csak'' érezhetően fáj, a HD2600-asokon a 4 ROP-pal kombinálva egy 4xAA bekapcsolásával drasztikusan esik a teljesítmény. Amíg a hagyományos MSAA marad a domináns AA forma, addig a HW-rel megtámogatott nVidia kártyák ezen a területen vezetni fognak. Megoldást jelenthet a feltörekvőben lévő edge detect AA, meglátjuk, mit hoz a jövő.Magas ALU:TEX arány
Az ATI már régóta hisz a számítási műveletek (ALU) és a textúra-műveletek (TEX) arányának rohamos növekedésében - erre épített már az X1900XT 16 textúrázó egységéhez társított 48 pixel shaderrel is. A változás egyelőre korántsem olyan mértékű, mint az ATI várta, ezért a HD2000-es kártyák teljesítményét sok esetben jelenleg is a textúrázók teljesítménye limitálja (összehasonlításképpen: a HD2600XT ALU teljesítmény duplája a 8600GT-nek, míg a TEX kapacitás terén csak 75% az ATI kártyája). A DX10-ben érkező Shader Model 4.0 biztosan fog hozni ugrást ezen a téren - már csak az a kérdés, hogy a játékgyártók milyen gyorsan fogják az SM4.0-t adaptálni.Szuperskalár shader egységek
Míg az nVidia a 8000-es szériában egyszerű skalár (egy forrásadat(csomag)on egy műveletet végrehajtó) végrehajtó egységekre épített (ezek a stream processorok), és a különféle adattípusok kezelését a schedulerrel igyekezett megoldani, az ATI általános shader egységeket készített, amelyek (elvi síkon) tetszőleges adatformátummal képesek megbirkózni. A HD2600-as kártyákban 24 ilyen szuperskalár (több forrásadaton több műveletet végrehajtó) egység van, amelynek mindegyike 4 ''egyszerű'' MADD ALU-t, valamint egy komplexebb, MADD és speciális műveletek elvégzésére egyaránt képes ALU-t tartalmaz. Mivel a komplexebb ALU pl. a trigonometriai műveleteket (sin, cos és társai) is egy órajel-ciklus alatt végzi el, ez a felépítés különösen kedvez a geometriai műveleteknek (vertex shader és geometry shader). A tipikusan kétdimenziós pixel shader műveleteknek már kevésbé - itt a shader compiler "ügyességére" van ahhoz szükség, hogy az 5-dimenziós egységnek ne csak a 40%-át, hanem a 80%-át kihasználja a pixel shader kód.
Bár a fenti megoldás műszakilag nagyon szép, a jelenleg jellemző shader-kódok egy részével sajnos nagyon megszenved. Változni fog a kép akkor, ha a shader-programozók áttérnek a párhuzamosítható shader-kódokra - ekkor szinte bármilyen shader-kód maximálisan ki fogja tudni használni a HD2000-esek ALU teljesítményét. Már csak az a kérdés, hogy ez mikor következik be...A fentiekből látszik, hogy az ATI a HD2000-es családban a jelenkor játékai tekintetében több áldozatot is hozott, annak érdekében, hogy a jövőben megjelenő játékok várható felépítéséhez jobban igazodjon. Emiatt minden egyes nap fáj az ATI-nak, amivel a nagy dérrel-dúrral beharangozott új játékgeneráció késik - úgy tűnik, Karácsony lesz, mire a HD2000 széria igazán meg tudja mutatni, mire képes. Kíváncsian várjuk!
A HD2600XT FELÉPÍTÉSÉRŐL:
RV630, 65nm
390 millió tranzisztor
120 SP / 8 textúrázó / 4 ROP
800 MHz-es GPU órajel
Shader model 4.0
128 bites Ring Bus memóriavezérlő
700–800 MHz (GDDR3) / 1100 MHz (GDDR4) memória órajelA HD2600Pro FELÉPÍTÉSÉRŐL:
RV630, 65nm
390 millió tranzisztor
120 SP / 8 textúrázó / 4 ROP
600 MHz-es GPU órajel
Shader model 4.0
128 bites Ring Bus memóriavezérlő
400–500 MHz (DDR2) / 700 MHz (GDDR3) memória órajelA HD2600Pro videokártyák kaphatóak DDR2 és GDDR3 ramokkal is, de a GDDR3-as ajánlott, mert gyorsabb mint a DDR2-es, de nem sokkal drágább. Illetve előfordulhatnak olyan AGP-s 2600XT-k, amelyeknek DDR2-es memóriája van, ez esetben ugyancsak a GDDR3-as ajánlott. Felmerülhet a kérdés, hogy 256MB-t vagy 512MB-t memóriával ellátott típust vegyük. Az 512MB felesleges, mert nem tudja kihasználni a vga, ha kis árkülönbség van a kettő között, akkor megérheti az 512-es, amúgy nem. Azt ne gondolja senki, hogy az 512MB DDR2-es jobb a 256MB GDDR3-as vga-nál!
Gyakori kérdés, hogy mi a különbség a Sapphire HD2600XT Lite és Full verziói között. A Lite-hoz csak driver cd, DVI-D-Sub-, DVI-HDMI-, és S-Video-RCA adapter, HDTV (YPbPr) kábel, valamint egy kupon jár, ami segítségével a HL2 Deathmatch, és a HL2 Lost Coast letölthető a Steam-en keresztül. A Full verzióhoz jár ezeken kívül még a Valve Black Box, amely ugyancsak Steam-en keresztül tölthető le, és ezeket a játékokat tartalmazza: HL2 Episode Two, Portal, és Team Fortress 2.
TUNINGRA, MONITOROZÁSRA ALKALMAS PROGRAMOK:
AMD GPU Clock Tool: [link]
RivaTuner v2.06: [link]
Everest Ultimate Edition 4.20: [link]AJÁNLOTT DRIVER:
Catalyst 7.10
A legfrisebb driverek letölthetőek innen: [link]
A 7.10-es Catalyst-ban nem támogatottak a HD2600 AGP-s videokártyák, meglehet oldani így, vagy a 7.10-es Catalyst-ra épülő Omega drivert kell feltelepíteni, ez támogatja az agp-s vga-kat is.HD2600XT PCI-E KÁRTYÁK:
Asus
GDDR3: [link]
GDDR4: [link]
Gecube
GDDR3: [link]
GDDR4: [link] [link]
Gigabyte
GDDR3: [link]
GDDR4: [link]
HIS
GDDR3: [link] [link] [link] [link] [link]
GDDR4: [link]MSI
GDDR3: [link] [link] [link]
GDDR4: [link] [link] [link] [link]
Sapphire
GDDR3 / GDDR4: [link]
Palit/Xpertvision
GDDR3: [link] [link]
Powercolor
GDDR3: [link] [link] [link]
GDDR4: [link]HD2600Pro PCI-E KÁRTYÁK:
Asus
DDR2: [link] [link]
Gecube
DDR2: [link] [link]
Gigabyte
DDR2: [link]
HIS
DDR2: [link] [link] [link] [link]
GDDR3: [link] [link]
MSI
DDR2: [link] [link] [link]
GDDR3: [link] [link]
Sapphire
DDR2 / GDDR3: [link]
Palit/Xpertvision
DDR2: [link]
GDDR3: [link]
Powercolor
DDR2: [link] [link] [link] [link]
GDDR3: [link]TESZTEK:
Kisebb Radeon HD 2000-esek – frissítve
AMD Radeon HD 2600 és 2400 - avagy a birodalom visszavág?
GIGABYTE videokártyák – az alsó és a legleg középső
DirectX 10-es vegyestálPENCIL VMOD:
Köszönet gborsnak a DX10-es részért
Aggregátor -
barnam_
nagyúr
válasz
KisBundi #2582 üzenetére
Nem hiszem hogy arról lenne szó, sztem próbálnak objektívek lenni.
Nem tudom milyen driverrel csinálták a tesztet a HWT-n, de ha megnézed a PH-s tesztben ősrégi, 7.7-es driver van, azóta kijött a 7.10-es, ami sokkal jobb. Másik meg az, hogy minden tesztben AA/AF van, amit a 2600XT nem bír annyira. Korábban linkeltek egy Powercolor 2600 XT ddr3 tesztet, ott AA nélkül szinte mindegyik játékban jobb a 8600GT-nél, még 1280*1024-ben is. -
-
barnam_
nagyúr
válasz
brumesz #2575 üzenetére
Elvileg egy kapcsolóval lehet váltani DX10 és DX9 között, de most nem tudom melyikkel.
neti: Azon az oldalon, ahol az órajeleket lehet állítani, kell lennie egy Fan control nevű fülnek. Ott jelöld be hogy fixen tartsa a ford. számot, és te tudod beállítani mennyi legyen.
-
barnam_
nagyúr
válasz
VaniliásRönk #2570 üzenetére
Akkor este megmérem én is, hogy mennyi a távolság a lyukak között
-
barnam_
nagyúr
válasz
VaniliásRönk #2568 üzenetére
Talán az S2 felmegy rá: 38.4, 43.3, és 48.3mm-re vannak lyukak egymástól. Valaki említette itt, hogy Sapphire 2600XT DDR3-on 44mm-re vannak egymástól. Vajon a 0.7mm különbségen múlna hogy felmegy vagy sem?
-
barnam_
nagyúr
Valaki megtudja mondani, hogy a HIS 2600XT Iceq Turbo-n milyen AC hűtés van? Az érdekelne, hogy pontosan melyik ATI silencer van rajta.
Az AC oldalán csak a HIS 1650XT/Pro-t említi, azon VGA silencer rev.3 van. -
-
barnam_
nagyúr
válasz
tomika111 #2555 üzenetére
6.25%-ot húztál a gpu, ezt az alaperedménnyel beszorozva 10200 pont jön ki. Kicsivel többet értél el, ez a memória tuning miatt van.
Érdekes, mert nálam se írja ki everestben ha Riva-val húzom. De akkor ezekszerint mégis működik a tuning Rivatunerrel. 857Mhz főlé nem tudsz menni?
-
barnam_
nagyúr
válasz
tomika111 #2552 üzenetére
Jó, bár én alapon értem el 10009-et, csak a procit/ramot húztam 3Ghz/1.1Ghz-re.
Nálad az Everest-ben is látszik, hogy húztál a gpu/mem-en?(#2553) TasiA: Keress rá a topicban a "homályos" szóra. Azthiszem a CCC-ben kell állítani valamit, és nem lesz homályos. Bár én is CRT-vel használom, és nincs homály. Nem lehet hogy poros a monitor csatlakozója?
-
barnam_
nagyúr
válasz
Májsztró #2503 üzenetére
A HL2 Lost Coast egy technikai demónak indult, hogy bemutassa a Source engine HDR képességeit. Ebből kifolyólag nem túl hosszú, csak 1 pálya. A deathmatch-et nem ismerem, de gondolom ott se lehet túl sok pálya.
A black box meg csak Sapphire FULL vga-hoz jár. Lehet benne van az árában, vagy úgy számolnak, hogy majd úgyis vesz játékokat a Steam-en, és akkor megéri a Valve-nak egy kis ingyen játékneti: 7.10-et tedd fel.
-
barnam_
nagyúr
Ez is meglett már válaszolva korábban... de leírom még1x:
Az ATT nem támogatja a tuningot HD2600 szériánál. Ezért ha használni akarod, telepítéskor szedd ki a pipát az "enable overclock" feliratnál.3DMark patch, vagy egy dll fájl letörlése után elindul a 3DM05, mindkét megoldás le lett írva már nem is egyszer.
-
barnam_
nagyúr
Én ki se nyitottam még
#2447) MatyeeAM2: [link]
Mielőtt hozzálátnál a vmodnak, nézd át alaposan a kártyát, hogy ugyanaz-e a nyák, mint a Sapphire-é. Az én leírásomban csak pencil mod van, de a hozzászólások között megtalálod az orosz oldalon lévő vmodot, abban van forrasztós mod is. -
barnam_
nagyúr
The Omega Drivers v3.8.421 are ready!
They are based on the Official ATI Catalyst 7.10 drivers, but unlike them, these will work with AGP cards just fine, plus added support for a lot of other cards that where not present in my drivers before (like the x1950 AGP, Mobility HD2600 and many more).
If the drivers never installed in your card before try them now, if they still don't install please email me and I will gladly add support for it in my next release. [link]Szóval ha nem menne, megvan kin kell számonkérni
-
-
barnam_
nagyúr
válasz
Komplikato #2372 üzenetére
Én kipróbáltam XP-n, de ezzel se megy a tuning nálam (everestben az alapórajelet írja ki)
(#2371) VaniliásRönk: Sztem se egy nagy szám, de talán a végleges jobb lesz.
-
barnam_
nagyúr
+10k-t megér, és a proci is elég lesz neki.
Crysis DX9-ben minden mediumon simán megy, de bírja a Shader High-t is. DX10-ben minden medium, kb. 20-24 fps-el megy. COD4 1024-ben high-on megy nálam, persze AA nélkül, NFS PS is megy 1024-ben maxon, AA nélkül. HL2-es játékok is simán mennek. A többit nem próbáltam még a 2600XT-vel. -
barnam_
nagyúr
XP-nél van olyan a CCC-ben hogy 3D frekvencia felülírása, vagy valami ilyesmi. Ha ott beállítasz 85HZ-et, akkor minden játék annyival fog menni. Ez egyszerűen nincs benne a Vista-s CCC-ben. A RefreshLock, és hasonló programok meg nem működnek Vista-n.
Nekem az az érzésem, hogy már nem törődnek azzal, hogy egyeseknek CRT-je van, hanem vegyen mindenki TFT-t -
barnam_
nagyúr
Sajnos kihagyták a driver-ből a képfrissités fixentartását. Ezért ha a játék nem támogatja a 85HZ-et, akkor nem is fog 85HZ-en menni Vista-n. Crysis nekem is 60Hz-en ment, de sikerült megoldanom: indítsd ablakban, majd nyomj egy-kétszer alt+entert, míg 85Hz-ben megy.
NFS Carbon-nál meg ha rárakom az AA-t, akkor 60Hz-el, ha kikapcsolom akkor 85Hz-el megy.
-
barnam_
nagyúr
Csináltam Fraps-el benchmarkot NFS Pro Street-el:
Beállítások, CpuNevada Highway
CPU/MEM: 3Ghz/1110 Mhz
VGA: Alap (800/700)
Frames, Time (ms), Min, Max, Avg
4066, 145600, 22, 37, 27.926Nevada Highway
CPU/MEM: 3Ghz/1110 Mhz
VGA: 880/1000 Mhz
Frames, Time (ms), Min, Max, Avg
4129, 133314, 24, 42, 30.972További képek a játékból: [link] [link] [link] [link] [link] [link] [link] [link] [link] [link] [link] [link] [link] [link] [link] [link]
Konklúzió: szinte semmit nem számít a 42% ram tuning, az átlag fps %-ban csak kicsivel többet emelkedett, mint a GPU tuning %-os mértéke.
-
barnam_
nagyúr
válasz
Bikkrom #2260 üzenetére
A memók nem ugyanazok. Mindegyik másmilyen, de általában 1.4-esek. Sapphire 2600XT DDR3-on jó eséllyel van olyan ram, ami megy 900-1000 Mhz-et, míg 2600Pro-nál nem nagyon fordul elő. A mag meg attól függ milyen feszt kapnak gyárilag. De az XT órajeleit vinné a Pro, az szinte biztos. Szóval ha tuningolni is akarod (XT fölé), akkor XT-t vegyél, ha elég Pro@XT, akkor a Pro-t vedd.
-
barnam_
nagyúr
válasz
VaniliásRönk #2246 üzenetére
A VF900-t néztem a Zalman oldalán, és tetszik amit írnak róla, nagyon hasonló a CNPS9500-amhoz: 0.2mm-es "vastagság", full réz, de mégis könnyű
Néztem az aprón, de nincs olyan, ami nem kelt el
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte AORUS MASTER RX 6800 XT 16GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- Inno3D GeForce iChill X4 RTX 3070 Ti 8GB GDDR6X 256bit videokártya
- GIGABYTE GeForce RTX 4070 WINDFORCE OC V2 12GB GDDR6X 192bit
- EVGA RTX 2070 XC GAMING 8GB GDDR6 Videokártya!
- Csere-Beszámítás! MSI Suprim X RTX 3080 10GB Videokártya!
- Bomba ár! Lenovo X1 Yoga 1st - i7-6G I 8GB I 256SSD I 14" WQHD Sérült I W10 I CAM I Garancia!
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad P50 - i7-HQ I 16GB I 256SSD I Nvidia I 15,6" FHD I Cam I W10 I Gari!
- OnePlus 13 - Black Eclipse - Használt, karcmentes
- AKCIÓ! MSI B450 R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB GDDR6 Rampage Shiva Zalman 500W
- Samsung Galaxy A23 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest