- Intel Raptor Lake-U Refresh architektúrás mini PC érkezett az MSI színeiben
- A Chrome egyeduralmára tör a ChatGPT böngészője
- Kompakt AIO-val használható rackmount ház jött a Chieftec fémjelzésével
- Már nagyon közel van az AI szerverekbe szánt SOCAMM2 szabvány véglegesítése
- Kombinálná a Gaudi 3-at az NVIDIA B200-zal az Intel
- 180 Hz-es, ultraszéles ViewSonic monitor a belépőszinten
- OLED TV topic
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Melyik tápegységet vegyem?
- LG LCD és LED TV-k
- Ventilátorok - Ház, CPU (borda, radiátor), VGA
- Vezetékes FEJhallgatók
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#85552128 #5992 üzenetére
Nem. A DirectX 12 az DirectX 12. A feature level innentől kezdve nem komoly dolog, mert nagyrészt csak opcionális funkciókat tartalmaz, zömében nem véglegesítetteket.
A DX12-ben a legfontosabb újítás szoftveres, vagyis az overhead csökkentése. Ez a kulcstényező és nem más. A másik fontos újítása az asszinkron compute, ami a GPU-limit ellen küzd. Ezzel lehetőség van ezeket a masszívan párhuzamos lapkákat tényleg párhuzamosan dolgoztatni, mert nem csak sorban kerülhetnek rá feladatok.A bekötési modell az azért nagyon fontos és azért van folyamatosan kiemelve a fejlesztők és a Microsoft által, mert ez határozza meg az API-nak azokat a képességeit, ahogy a hardvert elérheti. A GPU-k nem olyanok, mint a CPU-k, hogy írsz rá programokat és azok futnak. Itt amellett, hogy van memóriájuk, még masszív limitációkkal írhatók programok rá. Ezért került bevezetésre a DX12-ben ez az új bekötési modell, hogy a fejlesztők ahogy egyre komplexebb programokat írnak, ne fussanak ki az erőforrásokból. A hosszabb távú cél igazából az, hogy a fejlesztőnek csak arra kelljen figyelni, hogy a GPU-nak van x GB memóriája és azon belül annyi erőforrást hoznak létre amennyit abba belefér. Ma ez óriási limit, mert az API nem enged meg akármit, még akkor sem, ha a hardverek jók lennének. Ez pedig akadályozza azt, hogy végeredményben hány effektet írhatsz bele az adott játékba. Hosszabb távon ezt az állandó kompromisszumkényszert akarja leküzdeni a Microsoft ezzel az átdolgozott DX12-es bekötési modellel. Egyszerűen, ha a fejlesztő megálmodik valamit, akkor csinálja meg, ne azért legyenek kidobva dolgok a programból, mert kifutott az API által megengedett erőforrásokból.
A véglegesített specifikációk tekintetében a GCN egyes verziói egységesek. A nem véglegesített opcionális specifikációk esetében meg kell várni a véglegesítést.
Az overhead biztosan csökken, az független a feature level szinttől. Ezt két dolog határozza meg. Az egyik a parancsok párhuzamos beírása a parancspufferekbe, ami egy szoftveres funkció, vagyis igazából nem igényel semmilyen komolyabb dolgot a GPU-n. Jó persze kér egy modernebb hardvert, de az elmúlt hét évben megjelent GPU-k elméletben tuti jók. Amelyik cucc kap DX12 drivert ott ez a funkció megy. A másik a bekötési modell, ami szintén meghatározza az overheadet. Ebból a szempontból a TIER1 jár a legnagyobbal, mert az emuláció. Nem rossz így sem, de érezhető lesz. A TIER2 már bindless, tehát eléggé alacsony a többletterhelése. A TIER3 pedig explicit bindless, vagyis nincs többletterhelése.
-
válasz
#85552128 #5992 üzenetére
Azt már lenyilatkozták (Microsoft), hogy az összes DX12 lehetőséget egyetlen mai GPU sem támogatja majd. Szóva ahhoz új vas kell majd.
A Maxwell és a GCN között meg nemigazán tudás beli különbség van, hanem más limitációk vonatkoznak rájuk. Elsősorban a Maxwell limitált jobban egy két dologban a GCN-hez képest.
Amugy a GCN 1.0 is van valami limit ami elég erős, de nem jut eszembe mi az.Szóval akinek Maxwell 2 és GCN 1.1+ kártyája van annak nem kell aggódnia ezen szerintem (nagy meglepetések nem érhetik).
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Samsung Galaxy Felhasználók OFF topicja
- PlayStation 4
- iPhone topik
- 180 Hz-es, ultraszéles ViewSonic monitor a belépőszinten
- World of Tanks - MMO
- OLED TV topic
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Teljes verziós játékok letöltése ingyen
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! ASUS ROG STRIX RTX 3080 10GB videokártya garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! MSI SUPRIM X RTX 3070Ti 8GB videokártya garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! ASUS ROG Strix RTX 2080Ti 11GB videokártya garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! ASUS ROG STRIX RTX 3070Ti 8GB videokártya garanciával hibátlan működéssel
- Dobozos Asus GeForce GTX 1080 8 GB -os VGA kártya AkciÓÓ!
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 mini 128GB Purple -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3327, 94% Akkumulátor
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 Pro 256GB Gold -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3438
- 2 db (130 / 131) - Lenovo Legion Pro 7 (16IRX9H) - Intel Core i9-14900HX, RTX 4080
- Bomba ár! Microsoft Surface Pro 7 Silver - i7-1065G7 I 16GB I 512SSD I W11 I Cam I Garancia!
- Apple iPhone 13 Pink Super Retina XDR, 5G, dupla kamera 128 GB Használt, karcmentes 100%
Állásajánlatok
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest