- Panorámás, E-ATX-es toronyház a Thermaltake-től, akár "lopakodó" alaplapokhoz is
- Sokrétű segédkijelzővel gyarapodott a Corsair portfóliója
- Többféle belsővel jönnek a Kysona 50 gramm alatti, akciós egerei
- Világelső, 321 cellarétegű QLC-s 3D NAND-ot hozott az SK Hynix
- USB portok garmadája az ASRock AMD-s alaplapján
- UHD filmek lejátszása
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Mini-ITX
- SSD kibeszélő
- Apple MacBook
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Az előírások megszegése miatt éghet le egyes alaplapokon a Socket AM5 foglalat
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
keIdor #34177 üzenetére
De a notebookos G-Sync-ben sem. Nem azért van ez a hardver, mert annyira szükség van rá. A Pascal óta ki lehetne dobni a kukába, nincs szükség arra, hogy beszereljék, mert ami a Kepler/Maxwellből hiányzott, és szükségesség tette ezt az FPGA-t, az már ott van a Pascal GPU-kban.
Maga a VRR, gyakorlatilag az összes verziója egy faék egyszerű megoldás, ami a VBLANK-et (vertical blanking interval) manipulálja. Ez egy olyan paraméter, ami megadja, hogy mennyi idő telik el az előző képkocka utolsó és az új képkocka első pixelsorának monitorra való kirajzolása között. Minden esetben, minden implementáció ugyanazt csinálja, amíg nincs új képkocka, addig nem kezd bele új rajzolásba a kijelző. Erre van egy szoftver oldali implementáció, hogy a grafikus eszközillesztő kontrollálhassa ezt az értéket. Na most a Kepler ezt nem támogatta, ezért kellett a külső modul. A Maxwell támogatja, bár a működés nem változott, míg a Pascal esetében a HDR-es G-Sync már nem használja ezt a modult úgy, ahogy a korábbi hardverek, így itt már a feldolgozás végig a gépen belül marad (a'la Freesync, Adaptive-Sync, HDMI VRR). Ezért is tartott olyan sokáig kiadni a szoftvert rá, mert nem nagyon akart ez működni az FPGA-n, és az NV végül nem is erőltette, hanem inkább kizárta a munkából. Gyakorlatilag csak a licenc miatt veszi meg a kijelzőgyártó, mert HDR-es G-Sync esetében már nem működik, persze HDR nélkül G-Synchez még kell, de ehhez is lehetne írni egy olyan implementációt, ami inkább a GPU kijelzőmotorját használja. Hosszabb távon ez az ideális megvalósítás, mert számos előnnyel jár a monitorgyártók számára. Használható a GPU-ba épített képskálázás, egyedi OSD-t lehet alkalmazni, egyedi színfeldolgozással és egyedi bemeneti funkciókkal. Illetve az FPGA nélkül az NV is meg tudja csinálni azt, amit az AMD a FreeSync 2-vel. Szimplán kicserélhetik a Windows HDR pipeline-t, ami nem valami jó. Valószínűleg ez már megfordult a fejükben, amikor a HDR-es G-Sync alapjait letették.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Xiaomi Redmi Note 11 Pro+ 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- HIBÁTLAN iPhone 11 Pro 256GB Space Grey -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3173, 100% Akkumulátor
- Samsung Galaxy S23 Ultra 256GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- Bomba ár! HP EliteBook 830 G6 - i7-8G I 16GB I 512SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- AKCIÓ! Dell Latitude 5550 notebook - Intel Ultra 7 165U 16GB DDR5 RAM 1TB SSD Intel Graphics WIN11
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest