- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen videókártyát?
- Vezetékes FÜLhallgatók
- OLED TV topic
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Kompakt vízhűtés
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- Milyen házat vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
Hirdetés
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
-
SMITE 2 - Napokon belül indul a zárt alfa teszt
gp Több mint egy tucat karaktert próbálhatnak ki a szerencsésebbek, a teljes listát a május első napján esedékes streamben árulják el.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
ha ez a fő kérdés, akkor ez oda megy vissza, hogy melyik chip van jól pozícionálva. játékra szerintem egyértelműen a pitcairn - ebből következően a 7950 lassabb, mint kellene, és ebből következően a 7970 is.
más: a TPU tesztekre annyira nem érdemes építeni, hajlamosak mindent összeirkálni. de az biztos, hogy a 7870 nincs messze az 580-tól - persze az összehasonlítás műszakilag akkor lenne fair, ha a GT110-ből is lenne 28nm-es verzió, mondjuk GTX585 néven, magasabb órajellel.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
az király. jó az a sapphire hűtés nagyon, még a 4870-nél mutatkozott be, azóta is szimpatikus
#584: BIOS-bénázás is van a Giga rossz hírneve mögött - nem tudom, mi ütött beléjük az utóbbi 1.5 évben...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz szasanyi #1756 üzenetére
ez nem így megy, nagyon kevés játék menedzseli a VRAM-ot. általában töltik bele a cuccot, amíg fér, aztán amikor már nem fér, akkor magukat nem zavartatva töltik tovább, a memória-menedzser meg kihajigálja a régen használt adatokat. ezért látod VRAM elfogyáskor a lassulást meg a szaggatást - állandóan kidobálja, ami még kellene, aztán töltheti rögtön vissza.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz csucsbicep #2541 üzenetére
a belátható jövőben ott fog csak elhúzni, ahol sok a háromszög, vagy ahol több memória kell. nagyon compute orientált motorokra egyelőre aligha számíthatunk.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz szasanyi #3088 üzenetére
a heaven (főleg magas tesszeláció mellett) a kártyák backendjét kevésbé gyilkolja , ha ott van valami instabilitás, akkor azt lehet, hogy nem hozza ki. én általánosan a metro 2033-at tudom stabilitási tesztként javasolni (msaa és diffuse dof közül csak az egyiket bekapcsolni, különben seggreül a dolog), ill. a kártya hátsó fertályát a crysis is kiválóan meghajtja.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
-
nagyúr
válasz Inv1sus #3241 üzenetére
ez BIOS-beállítás kérdése, tehát sem nVidia / AMD, sem konkrét gyártó függése nincs. egyrészt nyilván a kártya ventillátorának alapból kell menni valamilyen fordulatszámon, amíg a driver betöltődik - pl. anno a 9600GT-m 100%-on nyomta, élmény volt vele windows-t installálni
másrészt számos olyan kártya van, ahol indulás után pár másodpercig 100%-on pörög a ventillátor - vélhetően jót tesz a portalanításnak - utána pedig beáll egy alacsonyabbra. minden egyes típusnál egyedi döntés kérdése.Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz DroiDMester #3437 üzenetére
na ezt hívják science fictionnek. örülök, hogy találtál egy ennyire szélsőséges tesztet, de messze nem ez a jellemző. az meg, hogy a 460-as 20%-kal sem húzható, az komolytalanná teszi az egész postot - nézz be a topicjába, ott többeknek 1GHz körül szaladgál.
@Speed(R): 30% rémlett a tesztekből, de valóban inkább 40-50%. my bad.
@odorgg: persze, jó kártya a 7850, csak pont nem annyira gyors, hogy az előző generáció középkategóriájáról (ide értem a 6850-et is) érdemes legyen rá váltani.
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz csucsbicep #3441 üzenetére
innentől már csak arról beszélünk, hogy kinek mekkora sebességkülönbségtől lesz "megéri" érzése. nekem 50% alatt feleslegesnek tűnik VGA-t cserélni - de persze ez szubjektív.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
-
nagyúr
filozófiai kérdés aktuális, volt és leendő 7850 tulajoknak: szerintetek hol van az a határ, ahol már megéri az 1GB-os verziót venni? kezdetben 4-5e FT volt a +1GB ára, most viszont már 7-8e magasságában van. hol billenünk át? szigorúan szubjektív véleményeket várok
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
aha, akkor másnak is felkeltette a figyelmét a 8k körüli differencia. nekem valahol 10k körül van, ahol már megérné a szükséges kompromisszumokat - az már nincs messze. hmmm...
@DroiDMester: aha, az 5870-et jó ötlet volt idekombinálni a 40-42k kisker ár vagy pH! apró?
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
-
nagyúr
válasz akela91 #5041 üzenetére
bár azokra a kattintásokra garanciát vállalnak, míg amit Te kattintasz, arra nem.
de ha a 7850-ből a 860MHz helyett a 920MHz-es OC változatról van szó, annak túl sok értelme nincs, mert azt a pár %-ot játékban nem lehet érezni.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
nem arra gondoltam, hanem arra, hogy az órajelek garantáltak. sima core clock tuningtól amúgy sem jellemző a halálozás - inkább a feszültség piszkálása, ill. a memóroa húzása szokott ide vezetni.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz ->Raizen<- #5512 üzenetére
anand is jó oldal, hozzáértő srácok csinálják. a jelenlegi játékcsomagjuk kissé nVidia-párti - de ha a náluk látott különbségeket átlagolod a pH!-n látottakkal, akkor abból kb. kijön a jelenbeli reális erősorrend. a kérdés az, hogy tényleg az lesz-e a jövő, amit a pH!-s csomag mutat.
mindent egybevéve, én is 7870-et vennék inkább.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Tomix24 #5546 üzenetére
mit látsz ezeken a grafikonokon, amit én nem? a 660-nak a 7850 és a 7870 között van a helye, és a legtöbb játékban ott is van. a Civ 5 Compute meg ugye nem játékteszt...
@5555: VRAM elfogyás.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Tomix24 #5558 üzenetére
de nem azt írtad, hogy a 7870 jobb, hanem azt, hogy a geforce-ok elvéreznek, amiről szó sincs. amúgy nézd meg az aktuális 660 és 7870 kisker árakat - most bőven drágább annyival a 7870, amennyivel gyorsabb (bár 1 hete még teljesen más volt a helyzet).
az 570 új ára hogy jön ide? mindjárt előkeresem azt a hirdetést, ahol x1950xtx-et árulnak 160e FT-ért
hogy 1 éven belül mennyi compute-intenzív húzócím lesz, azt pont annyira nem tudom, amennyire Te sem. most év közepén érkezett néhány ilyen játék, és valós kockázat, hogy több fog jönni, de a bizonyosságtól messze vagyunk - ráadásul ezek közül húzócímnek egyedül a Sleeping Dogs-t lehet nevezni. ezzel szemben nVidia oldalon ott a Borderlands 2, ami legalább annyira húz, ha nem jobban. amiről eszembe jut, hogy a PhysX is pont annyira játszik, mint a global illumination - mindegyik az immerziót növeli, más eszközökkel. ízlés dolga, kinek melyik jön be, nekem speciel mindkettő.
csak hogy tiszta legyen, műszakilag a 7870-et sokkal jobb kártyának tartom, de ezt az előnyt fogyasztói oldalon alig-alig sikerül realizálni. ha mindkét kártya 40-50 ezer pénz között lenne, akkor az egyikre beruháznék, és nehéz lenne választani közülük - de jelen pillanatban a döntés nagyon könnyű
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Alpachino #5773 üzenetére
nem. magyarul, amit most a pH! tesztben látsz, az egy potenciális trend. nem biztos, hogy így lesz, több okból is (szerintem pl. a kepler megjelenése után azért a shader-kódok írói igyekeznek odafigyelni arra, hogy a shared memory a szűk keresztmetszet, ill. lehet, hogy lesz, aki kisebb-nagyobb hátraarcot vesz), de ha 2-3 évre veszel VGA-t, akkor érdemes ezt is figyelembe venni.
volt 1 hét, amikor a sapphire 7870 olcsóbb volt, mint a legolcsóbb 660 - na akkor egyértelműen a Radeon volt a jobb vétel. múlt héten hirtelen lett közöttük 10e különbség, így már más a leányzó fekvése.
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
igen, teljesen jogos, tudom én is, hogy miért találták ki a compute shader-t a dx11-ben - volt DX9-es engine, ami alkalmazott compute shader-t, csak pixel shader-nek álcázta
hátraarc alatt azt értem, hogy ráteszik a féket a komplexebb számításokat igénylő effektekre. ez a legnagyobb hülyeség, de sajnos reális, mert a kedves vásárlók nem értik meg, hogy attól nekik nem lesz jobb, ha az ő kártyájukon szarul futó effekt a másik kártyáján sem elérhető. én olyannak látom ezt a piacot, hogy ezzel a fejlesztők (vagy inkább a kiadók?) igencsak foglalkoznak.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz DroiDMester #6321 üzenetére
egyszerűen csak a 7000-es szériában kaptak elég sávszélességet a kártyák, nem az a szűk keresztmetszet. a 7870 és a 7770 némileg kivétel, azok egy kicsit ki vannak centizve.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Alpachino #6327 üzenetére
a 7870-nél valamivel többet fog hozni, igen. úgy saccolom, hogy 1300-ig értékelhető, utána már hasonló, mint az 50-esnél. ezért tűnik úgy, hogy a 7770 sokkal érzékenyebb erre, mert ott 1125 az alap VRAM órajel.
@6329: a 384-bites busszal, úgy, hogy ugyanannyi raszter egység lóg rajta, nem kunszt
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz csucsbicep #6384 üzenetére
ego alapokon van mindegyik játék, de kicsit szét vannak ágazva, az f1 2012-ben nincs benne minden, ami a dirt showdownban.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz csucsbicep #6500 üzenetére
én inkább 10-12%-ra saccolnám, mert a 7850-esben a leggyengébb láncszem az ALU+TEX rész. ráadásul ez pont azoknál a játékoknál jön ki leginkább, amik most a radeon 7000-es széria legfontosabb zászlóvivői.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz csucsbicep #7448 üzenetére
ezzel azért vitatkoznék. technikailag valóban "szebb" a metro, viszont a GTA IV-en nagyon sokat dob, hogy tele van minden mozgó autóval és gyalogossal. 100% látótáv mellett én nem csodálom, hogy eszi a HW-t, és könnyen lehet, hogy valamelyik IO vonal dugul be, nem a CPU vagy a VGA kevés.
@7449: nézd meg, hogy az fps is annyival kevesebb-e - ha nem, akkor sz*rj rá
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz csucsbicep #7453 üzenetére
hát nézd, én nem tudom, nálad mennyi a "trillió", nálam 10^12 - az azért elég nagy differencia
azt nem is keverném ide, hogy mennyire gyors, esztétikai szempontból mindegy. a lighting tényleg baromi jó benne, de csak very high-ban különleges, alatta csak "nem rossz, de vótmá". a gond az, hogy a játék scene-jei alig-alig aknázzák ki a motor lehetőségeit, ezért időnként vannak "húdejaó'nézki" pillanatok, de többnyire csak szürkészöld az egész.
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
szerintem jól tetted, hogy lecsaptál az 59k-s 7870-re - lesz olyan helyzet, ahol a G540 erősen korlátozni fog (ott érdemes visszavenni az olyan beállításokból, mint world detail, view distance, etc.), de olyan is, ahol fel sem tűnik, hogy nem egy i5 van alatta. a sok postprocess cuccot meg gátlástalanul kapcsolgathatod felfelé
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
bf3-ban biztosan lesz lassulás, az szereti a több magot. a grid is szereti a CPU-t, de sandy bridge memóriavezérlőjével vszleg boldog.
world detail: a tereptárgyak mennyisége és poligonszáma.
view distance: látótávolság, azaz kb. ahogy írtad - a részletességet ld. feljebb
postprocess: azok az effektek, amiket a játék már a "kész" képre rak rá. egyik közös jellemzőjük, hogy a CPU-tól nem akarnak semmit, csak a vga-t terhelik. példák: HDR, ambient occlusion, élsimítás, depth of field.Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
ez azért igen erős túlzás. a q9550-nel normális sebességgel megy minden játék, és vannak olyanok, amik még ilyen alacsony felbontásban is csont VGA-limitesek. no meg egy fullHD monitort bármikor be lehet ugrasztani.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz DroiDMester #8052 üzenetére
pár további ok, amitől a GPU-kihasználtság < 99%:
- VRAM-elfogyás
- VRAM-adatbusz túlszaturáció (ld. GT 640)
- GPU-belső busz túlszaturáció (ezt nehéz tetten érni, és valószínűleg nem is gyakori, de lehet)
- PCIe buszon túl sok mindent akar a szoftver áttolni (ld. Rage)
- Rendszer-memória sávszélesség kevés (ld. GRID és F1 sorozat pre-Nehalem intel CPU-kkal)
- Szar a GPU-kihasználtság mérésePedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
a neten rendelés a feltétel, hogy utána hogyan veszed át, az mindegy.
@8256: a táp teljesen jó lesz. fullHD és 1680 között nincs nagy különbség, 17%-kal több pixel, kb. 10-12% teljesítményesés.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
elolvastam a törvényt, és sehol nem látom benne az átvétel módját szabályozva. a szerződés pedig akkor jön létre, amikor megrendeled az árut, és a webshop visszaigazol. ami utána történik, az mindegy.
én azt írtam, hogy ha egy webshop oldalán írják, akkor nem mérvadó, nem pedig azt, hogy félrevezetés. mint tudjuk, minden szentnek maga felé hajlik a keze - és ebben az esetben is ez bizonyosodik be.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
mire föl ez a nagy mellény?
tök jó, hogy megpróbálod elmagyarázni, de ha nem vagy tisztában a fogalmak jelentésével, akkor jobb lenne, ha nem idéznél és nem magyaráznál jogszabályokat, mert csak félrevezetsz másokat.
a szerződéskötés, ahogy lejjebb is írtam, addig tart, amíg a webshop visszajelez - ez mind interneten keresztül történik. onnantól kezdve szerződéses viszonyban vagytok - ő köteles a visszaigazolt áron szállítani, te pedig, ha szállít, fizetni érte.
az a rész, amikor személyesen átveszed, és nem vagy távol (3 felkiáltójellel), az már a szerződéses kötelezettség teljesítése. ennek a formájáról a törvény nem szól.
azt már csak egész mellékesen teszem hozzá, hogy eddig egyszer éltem az elállás jogával, és az pont egy weben rendelt, személyesen átvett termék volt. a webshop a rugalmasságnak minimális jelét sem mutatta (vettem helyette drágább terméket, de abba nem akarták beszámítani, ill. pont a 30. napon utalták a pénzt vissza), de az fel sem merült, hogy személyesen vettem át, és akkor nem megy az elállás. 'nuff said.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz kisza25 #8766 üzenetére
nem a legjobb szó az összeadódik, de míg a VRAM tényleg annyinak tekintendő, amennyi egy kártyán van, a memóriabusz szélessége pont ugyanannyira összeadódik, mint pl. a számítási teljesítmény. azaz ha fogsz 2db 7770-et, darabonként 2GB VRAM-mal, akkor nagy vonalakban azt fogod kapni, mintha 1db 7870-et fognál. (leszámítva persze a CF hatékonyságot)
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
ugyanúgy, ahogy a shader-kapacitás - feleannyi képkockát kell számolnia egy kártyának, mint a teljes kétkártyás megoldásnak. durván leegyszerűsítve, ha egy 1280 shaderes, 256-bites kártya 60fps-t hoz, akkor egy 640 shaderes, 128-bites kártya 30fps-t fog, CF-ben pedig 60-at.
ezért a "duplázódás" minden erőforrásra igaz, ami mindig csak az aktuális képkockán dolgozik - a VRAM-nál az a gond, hogy a textúrák nem csak 1-1 kockához kellenek, ill. a framebuffer(ek) mérete is ugyanakkora marad.
ha nagyon szőrözni akarok, akkor a sávszélesség is sérül egy kicsit a textúrafeltöltés miatt, de miután a kártya sávszélessége sokszorosa a PCIE busznak, ennek nagy jelentősége nincs.
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
Új hozzászólás Aktív témák
- eMag GARANCIA! ZOTAC Trinity RTX 3080 10GB OC GDDR6X Videokártya! BeszámítOK
- PowerColor RX 6700 XT 12GB GDDR6 RED DEVIL Eladó! 105.000.-
- MANLI GeForce GTX 1660 Gallardo
- PowerColor RX 6800 XT Red Dragon 16GB GDDR6 256bit - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- nVidia GeForce RTX 3060 TI AMP White Edition Videókártya