Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Petykemano

    veterán

    válasz #36531588 #8091 üzenetére

    GPU decompression isn’t new. The main problem has been storage, where the SSD couldn’t feed the GPU enough data in time to decompress it (which is why it went through the CPU first).
    DirectStorage, with a supported SSD, eliminates that bottleneck.

    Smart Access Storage looks to further improve that system. AMD’s Robert Hallock explained the key difference to us: “Because we own both the CPU and the GPU endpoints, we do not need to go to main memory like DirectStorage does.”

    Instead of using the system RAM, Smart Access Storage provides a direct connection from the SSD to the graphics card, further improving loading times.

    [link]

    Sajnos nem tudom, hogy a kiemelt mondat pontosan mit fed. A megfejtéshez nyilván tudni kéne, hogy a DS mit matat a rendszermemóriában.

    Mindenesetre a leírás alapján úgy tűnik, Smart Access Storage = DirectStorage + Smart Access Memory.

    De abunak volt egy kommentje hozzá: [link] [link]

  • S_x96x_S

    addikt

    válasz #36531588 #8091 üzenetére

    > De 0.8 másodperc alatt 5,6gb adatot töltött be a microsoft + nv cucca.
    > A 0.8-as értékhez miért nem írtad oda az adatmennyiséget??

    mert komplex ..

    a PS5 megkülönböztet "raw"(diszk) és "compressed" sebességet.
    a Kraken kitömörítéssel ( ami megfeleltethető a NV támogatásnak )
    - Maximum Output Rate : 22 GB/s
    - Typical Output Rate : 8–9 GB/s
    "Sony states that their Kraken-based decompression hardware can unpack the 5.5GB/s stream from the SSD into a typical 8-9 GB/s of uncompressed data, but that can theoretically reach up to 22 GB/s if the data was redundant enough to be highly compressible. " ( link )

    ha jól értelmezem, akkkor az MS+NV demójában
    a 2.40 GB/s Bandwith -es CPU-s kitömörítést 7.08 GB/s -ra tudta feltornázni.
    ami elég jó haladás ..
    Azt viszont nem tudjuk, hogy a KRAKEN mekkora sebességet adott volna erre.

    Az én szememben a DirectStorage 1.1 jelenleg inkább
    az XBOX kitömörítési sebességét célozza
    az alacsony hw követelményekkel - és nem a PS5-öt akarja befogni ..

  • S_x96x_S

    addikt

    válasz #36531588 #8091 üzenetére

    > mi miatt te kijelentetted, hogy már nem érdemes gen4 vga-t venni?

    ilyet
    - nem jelentettem ki
    - esetleg félre értelmezted
    - vagy rosszul fogalmaztam.

    ( válaszd ki a neked megfelelőt :R )

    szerintem alaplapokról beszélgettünk
    és az AMD-s Gen5-ös alaplapok jövőállóságáról. ( B650E,X670E )
    a GPU csak ezzel kontextusban merült fel.

    Mindenesetre az AMD nagyon hisz a Gen5-ben
    .. és nem lehet véletlen, hogy elég nagy prioritást is adott neki.
    És nem csak szavakban +4 extra Gen5-ös sávot is adott a CPU-ban.

    És én is hiszek benne;
    mint érdeklődő ( és fejlesztő ). aki tudja mi az IO keresztmetszet.

    Az árazás és a gazdasági megtérülés már egy más kérdés
    és erősen szubjektív is - vagyis erősen pénztárca függő.

    Kettőnk gondolkodása között főleg az idődimenzió az eltérés ..
    én a következő 2-3 év technológiájáról gondolkodom ..
    te meg ez ellen az előző 2-3 év alkalmazásaival érvelsz, ami amúgy nem baj,
    hogyha a következő 2-3 évben is ugyanazokat a (játék)programokat használod.

    > Jó jó, nem kell úgy csinálni mintha
    > számomra ez nem volna egyértelmű. Azt mond el ...

    :F És valószínűleg más a technológiai hátterünk is,
    hogyha egyes dolgokat újra és újra el kell magyarázni.

    amúgy kaptál elég linket és információt ..
    csak rá kellene szánni az időt, hogy alaposan értelmezd .. :K

Új hozzászólás Aktív témák