Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • S_x96x_S

    addikt

    válasz S_x96x_S #2671 üzenetére

    > A lényeg: az lehet, hogy azonos áron egyre nagyobb
    > teljesítményű apuk jelennek meg (évről évre egyre több tflops),
    > de azt a trendet nem látom, hogy azonos áron
    > az is kapaszkodna fel, hogy milyen minőséget tudsz elérni
    > (évről évre 1080p-ben egyre jobb grafikai beállítás,
    > és/vagy egyre több fps - nyilván nem ugyanabban,
    > hanem az újabb és újabb játékokban értve)

    valószínüleg túl lett marketingelve (mint minden )
    .. és a bevezetés is sokkal nehezebb ( értem ezalatt a teljes ökoszisztémát : directx12, játékenginek, játékfejlesztők ) valamint a memóriagyártók se túlságosan remekeltek.

    de pl. a leendő konzolos célhardvernél : PS5 APU-ja ( ahol a pc-s szűk keresztmetszeteket kezelték és minimális szoftveres overhead van ) már elég jó a helyzet - szerintem lesz pár olyan játék, aminél leesik az állunk.
    Ha pár ötlet beválik, akkor az átszivárog a mezi pc-kbe is. ( de ennek is kell pár év )

    vagyis én látok trendet az APU-knál, csak lassú, nehezen érzékelhető itt a végeken.

    és szerintem ~5 éven belül lesz HPC - APU -is ...
    és egy friss idézet Mark Papermaster (AMD)-től:
    "There are parts of applications that will diverge from the processing strengths of traditional CPUs. GPUs, FPGAs, and purpose-built ASICs are already examples. The industry has been pursuing heterogeneous computing for years. For example, at AMD we merged CPUs and GPUs onto a single die to reduce latency. We call this an Accelerated Processing Unit, or APU." ( link )

    Amúgy szerintem a PCIe4.0 bevezetés is lassan megy.

  • #82819712

    törölt tag

    válasz S_x96x_S #2671 üzenetére

    APU-kkal szerintem az a baj hogy nincs 4900G és ha lehet alaplapra integrálva. A G vonal teljes elhagyása fájó pont a 4000-es sorozatban. (Anélkül hogy tisztában lennék a HBM2E árával...)
    Intel előáll most ezzel a TILE-vel, csempe mozaik kinek hogy esik.
    A dokumentáció azt mutatja, hogy az Intel Xe GPU-k „csempe” modulokat fog használni.(4) Az Intel nem nevezi ezt „chiplets” -nek a dokumentációban.
    "Xe cards would use a multi-die system, packaged together by Foveros 3D stacking"
    Ezen nagyon filózok mi lehet ez???
    Létezik hogy a HBMhez hasonlóan már egymásra tudják pakolni a chippeket? vagy AMD szerűen elő a GLUE és 4-et egymáshoz tudnak már ragasztani???

  • Petykemano

    veterán

    válasz S_x96x_S #2671 üzenetére

    szerintem inkább
    - az erős APU-k tesznek be a high-end GPU-knak.

    Igen, sokáig így tűnt. Mondjuk 4-5 éve az a várakozás (nem remény, hanem trend értelemben), hogy az apuk felfalják a dGPU-k alsó szegmensét. Természetesen ez csak akkor igaz, ha közben nem nő ezzel egyenesen arányban a játékok teljesítményigénye is.
    A dolognak kicsit megálljt parancsolt az, hogy az intelnél leálltak a fejlesztések és az AMD lehetőségeit is korlátozta a nem GDDR/HBM ram által elérhető sávszéleség, amit nem próbáltak áttörni.

    Ugyanakkor szerintem az apukra is igaz, hogy egyre drágább lesz. Jelenleg egy 3400G-t, amivel ha jól emékszem, 1080p-ben 60fps-sel low-ban lehet játszani, 50eFt-ért (+körítés) kapsz meg. Én sajnos nem hiszem, hogy egy ennlé erősebb IGP.vel rendelkező Renoirt ezért az árért lehet majd megkapni. egy 6 magos szerintem igazodni fog a 6 magos Matisse árához, tehát minimum $200, de lehet, hogy akár $250 (80-90eFt) is lehet.

    A lényeg: az lehet, hogy azonos áron egyre nagyobb teljesítményű apuk jelennek meg (évről évre egyre több tflops), de azt a trendet nem látom, hogy azonos áron az is kapaszkodna fel, hogy milyen minőséget tudsz elérni (évről évre 1080p-ben egyre jobb grafikai beállítás, és/vagy egyre több fps - nyilván nem ugyanabban, hanem az újabb és újabb játékokban értve)

    - És jönni fognak az Intel oldaláról is a hasonló CPU-k erős integrált grafikával )
    - És az új konzolokról se feledkezzünk el.

    Azzal kapcsolatban nekem is van várakozásom, hogy az intel oldaláról érkező verseny akár a dgpu-kra, akár az apukra nézve lehet jótékony hatású. És sokan várják ugyanezt a konzoltól - hogy ha $600-ért lehet kapni egy remek konzolt, akkor kevesebben fognak $1000-t fizetni egy remek videokártyáért. NYilván a két piac nem teljesen átjárható, de lehet zabolázó hatása a felbukkanó részlegesen helyettesítő termékeknek.

    (Én magam is felvetettem, hogy talán megvalósítható lenne és milyen remek lenne egy $500-600-os big apu 8 maggal és 40CU-val 16GB HBM2E-vel.)

    A felhasználási szokások persze sokrétűek. Az igazság az, hogy én el szoktam mondani, hogy ma már irodai munkára sem elég egy 2/4-es cpu. De ettől eltekintve ha én döntően játszom, akkor mi motiválna arra, hogy 12-16 magos aput vegyek $400-500-ért (amin elketyeg valami 1080p&60fps high) mondjuk egy $200-os chromebook helyett vagy egy $120-os rpi helyett, amivel $5 ellenében máris tudok játszani IS nagyjából ugyanebben a minőségben. Nyilván renderelni nem fogok.

    Ezzel most azt akartam mondani, hogy lehet, hogy az apuk esetleg elhappolják a teret a diszkrét GPUk- elől, de eközben meg úgy tűnik, mintha a cloud gamint meg elhappolná a teret/létjogosultságot az olyan apuk elől, amiknek épp az lenne az érdeme, hogy már rendesen lehet rajtuk diszkrét GPU nélkül is játszani.

    Ennek a trendnek, vagyis a felhősödésnek csak az szabhatna gátat, ha
    1) olyan workloadok alakulnának ki a többletteljesítmény hátán, ami nehezen felhősíthető
    2) a technológiai fejlődés a többletteljesítmény megvásárlását megfizethetővé is teszik. Tehát az egy zsákutca, hogy a szűkülő piac miatt egyre többet kel fizetni a több teljestményért, amit aztán egyre kevesebben vesznek meg és még tovább drágul.

    Teszem hozzá, szerintem az AMD, az intel és az nvidia - feltéve, hogy nem tudnak profitjukat megtartva teljes mértékben átállni a felhő és más ipari szolgáltatók kiszolgálására - érdekelt abban, hogy konzumer piacon nagy volumenben értékesítsen hardvert.

Új hozzászólás Aktív témák