- Új szintre emelte a fényűzés fogalmát az ASUS
- Kivenné a részét az új HBM memóriák tokozásából az LG
- Az ASUS legfrissebb analóg billentyűzete az ízületeinket is kímélni szeretné
- A Team Group SSD-je gondoskodik arról, hogy az utolsó bitig letörölhető legyen
- Maximum 320 Hz-et képes magából kipréselni a Philips dual mode-os monitora
- Akciókamerák
- Melyik tápegységet vegyem?
- Milyen házat vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Milyen videókártyát?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Autós kamerák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen TV-t vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Petykemano
veterán
DDR vs HBM latency
Nagyon szépen megmagyarázza, hogy valójában miért nehéz kérdés a HBM, mint L4$.Ezt most persze nem úgy mondom, mintha mindig is ezt mondtam volna. Épp ellenkezőleg.
Ezt érdemes pontosítani persze: nem érdemes cache célra használni, mert a rendszermemória elérését valószínűleg nem gyorsítja. Azt most nem tudom, hogy ez vajon valami belső mérés, vagy CPU-Memory késleltetés és a HBM késleltetési értékei annak ellenére ennyivel rosszabbak, hogy lényegesen közelebb van a feldolgozóhoz.Viszont a sávszélesség különbség durva. Az A64FX-ről mondta Coreteks, hogy a masszív párhuzamos - vagyis GPU-szerű - feldolgozási működést épp a brutális sávszélesség teszi lehetővé.
Az a kérdés, van-e - jelenleg - olyan - jelenleg - cpu által végzett feladat, ami cpu-n masszívan párhuzamosan végzett, vagy azért nem végezhető cpu-n, mert a cpu által elérhető sávszélesség limitál?
A hagyományos DDR memóriával szemben én versenyképes alternatívának látom - legalábbis bizonyos feladatokra - azt, hogy a DDR4/5-öt közeli nagy sávszélességet biztosító HBM-mel helyettesítik, ami viszont még mindig csak buffer, és a rendszermemória funkciót pedig DDR helyett DIMM foglalatokba helyezhető 3dXpoint-tal helyettesítik. a gyengülő késleltetést megnövelt L3$-sel igyekeznek enyhíteni, amit viszont majd kezelnek 3dstackinggel. A cache méret növelésével ugyanis nyilvánvalóan romlik a késleltetés. Ez feltételezésem szerint a címzés miatt van. De talán a L3$ harmadik dimenzióban való kiterjesztése ezen enyhíthet
Tehát DDR helyett:
1) HBM
+ lényegesen nagyobb sávszélesség
- rosszabb késleltetés
2) 3dXpoint
+ lényegesen nagyobb rendszermemória
- rosszabb késleltetés
3) L3$ növelése
+ jobb késleltés
- nagyobb lapkaméret, nagyobb fogyasztás
4) 3d stacking / L4$Ez nem biztos, hogy teljesen általános lesz. Ahogy leírtam, eléggé csereszavatos, hogy van-e fedélzeti HBM vagy nincs, és a DIMM foglalatba is lehet 3dXP vagy DDR4, vagy akár mindkettő. Ez ugye most is így van.
Vajon a Milan/zen3 esetén épp azért írták, hogy a L3$ 32+MB (ami miatt szárnyra kaptak a 48MB-os pletykák), mert lesz olyan HPC-be szánt változat (válogatás), ami 48MB L3$-sel rendelkezik, hogy kompenzálja a mellette levő HBM késleltetését? De asztali verzióban letiltható a L3$ egy része?
Új hozzászólás Aktív témák
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Huawei P30 Lite 128GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- Apple iPhone SE 32GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- Csere-Beszámítás! Gamer PC Számítógép! R9 3900X / RX 6700XT / 32GB DDR4 / 1TB SSD
- Telefon felváráslás!! Xiaomi Redmi Note 11, Xiaomi Redmi Note 11 Pro, Xiaomi 11 Lite
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest