Hirdetés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- Házimozi belépő szinten
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Milyen processzort vegyek?
- TCL LCD és LED TV-k
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- RAM topik
- Azonnali fotós kérdések órája
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
Executioner #4399 üzenetére
Bocsánat, akkor úgy fogalmaznék hogy a kettejük hozzászólása egy 14 nap hosszúságú periódust határozott meg, melynek az egyik vége egyikük szerint korábbi tapasztalatok alapján valószínű, de jelen helyzetben és törvényileg is a periódus bármely pontján fizethetnek, nem lehet előre meghatározni.
-
Executioner
tag
válasz
T0mBd1gg3R #4398 üzenetére
Ellent mond egymásnak.
Próbáld meg az egész mondatot értelmezni ne csak a neked tetsző szavakat kiragadni és mindjárt nem is lesz ellentmondás!
-
Köszönöm mindkét választ, kár, hogy a kettőtök válasza ellentmond egymásnak
Azonnal és 14 nap közt nagy a különbség. -
fatal`
titán
válasz
T0mBd1gg3R #4395 üzenetére
Korábbi tapasztalatok alapján, ha oda visszaviszed akár helyben a kezedbe nyomják a pénzt.
-
omfgk
veterán
válasz
T0mBd1gg3R #4395 üzenetére
14 napon belül utalják vissza a pénzt. Onnantól ,hogy te visszavitted.
Persze ettől eltérhetnek a vásárló szempontjából pozitív irányba.A második részt pedig meg is válaszoltad.
Egy ekkora céget marhára nem fog érdekelni az ,hogy most XY visszavitt egy vga-t. -
Sziasztok!
Vásároltam egy videokártyát 16-án és 14 napon belül el szeretnék állni. Értementem a Róbert Károly körútra, és kp fizettem (nem embernek, egy automatába kellett betömködni a bankjegyeket meg az aprót)
Kérdésem, hogy ha visszaviszem mennyi idő után kapom vissza a pénzt és milyen formában? Mert hallottam már hogy azonnal fizetnek, olyat is hogy majd utalnak (kérdés hogy mikor majd, 1-2 nap vagy 14?).
Illetve ha élek ezzel a jogommal, mennyire kerülök náluk problémás vevő státuszba? Esetleg később nem teljesítenék a rendelésemet vagy valami. Gondolom ha valaki rendel-eláll-rendel-eláll rendszeresen (nekem még ez lenne az első szóval erről szó nincs) azt valamilyen formában biztosan szankcionálnák, vagy nem? -
Zizmand
aktív tag
Sziasztok
Használtan szeretnék venni egy telefont, amire még 1.5 Alzás gari van, meg van a számla/jótállási papírja + írunk adásvételi szerződést (ő első tulajdonos, újonnan vette a telefont)
Ha későbbiekben gariztatni akarnám, akkor így már nem lesz probléma, hogy nem én vagyok az eredeti tulajdonos ugye?
Köszönöm -
Soká
senior tag
Előre természetesen nem tudhattam, hogy mi lesz a történet vége. Ahogy most sem tudom, hiszen még mindig nincs vége. Amiről én írtam, az üzleti kultúra. Meg annak a hiánya.
Leírok ennek tükrében egy másik esetet is, ami pont az ellenkezője ennek, talán túlzásnak is nevezhető vevőbaráti gesztusról:
vettem a Lidlben egy kis szúrófűrészt. használtam párszor, aztán egyszer se kép, se hang. Felhívtam a kijelölt szervizt. 1-2 napon belül megjelentek nálam egy dobozos autóval, elvitték a hibás terméket, majd 2-3nappal később jöttek újra és hoztak egy újat. És mindez egy 8000Ft-os tétel, nem egy 140ezres hűtőgép... -
GZoli7
senior tag
Részben igazad van.
A jogszabályok szerint az alábbi lett volna a megoldás:
Jelzed, hogy hibás teljesítés történt. Legyenek szívesek gondoskodni a hibás termék elszállításáról. Valamint egy hibátlan termék kiszállításáról. Mindez az ő költségük.
Amennyiben erre nincs mód, a pénzedet a bejelentéstől 14 napon belül visszautalni és minél előbb eltüntetni a vackukat.
Ez esetben máshol megveszed a terméket.
Bármi nem eszerint működik, ami náluk gyakori, úgy a területileg illetékes békéltető és fogyvéd. Persze, ha nem cégre vetted, akkor fizetési meghagyás->bíróság. -
Soká
senior tag
Sziasztok!
Arra lennék kíváncsi, szerintetek mennyire megy szembe az alza saját reklamációkezelésével az, hogy egy 4 és fél hónapja vett termék eleve törött alkatrészét mind a mai napig nem voltak képesek kicserélni?
Március elején rendeltem egy hűtőgépet. Kihozták, videóztam a kicsomagolást és jól látszott, hogy az ajtó belső oldalán található egyik műanyag rekesz el van repedve. Kívülről külsérelmi nyom semmi, egyértelmű, kétség nem férhet hozzá, hogy ezt már eleve a repedt alkatrésszel csomagolták. Megreklamáltam a dolgot, amire az volt a válasz, hogy küldjem vissza a hibás darabot. Tekintettel a járványra és tekintettel arra, hogy a postaköltség több mint az a vacak műanyag alkatrész, nem adtam postára, ráadásul tényleg csak vevőszívatás a dolog, hiszen nem javítható alkatrészről van szó hanem cserélendőről. De miután komolyan gondolták, hogy nem foglalkoznak a reklamációmmal, június elején Pestre utaztam és bevittem nekik az alkatrészt és némi akadékoskodás után átvették. Ezek után jött a tragikomikus fordulat, az ügyfélszolgálati akárkik írogatni kezdtek nekem, hogy én mondjam meg nekik a tőlük vásárolt hűtő szériaszámát.
De akkor miért ragaszkodtak a hibás rekesz átvételéhez ha még az sem elég nekik a rendelés beazonosításhoz? Még azt is megkaptam, hogy azért nem tudják, mit kell megrendelniük mert nem az egész terméket küldtem vissza nekik.Tehát vissza kellett volna cipelnem a hűtőt vidékről Budapestre, hogy kegyeskedjenek kicserélni benne egy kivhető 15 dekás műanyagot???
Minden esetre eltelt másfél hónap mióta visszavittem a hibás darabot, azóta is hallgatás van.Miután valószínűleg olvassák ezt a fórumot az illetékesek, leírom, hogy mi lett volna a normális, európai megoldás: miután küldtem nekik egyértelmű fotót, kicsomagolós videót és kétség sem férhet hozzá, hogy itt gyártói hibáról van szó, egyszerűen postafordultával illett volna küldeniük egy alkatrészt, vagy ha az valamiért nem működik, akkor a raktáron lévő hűtők egyikéből kivenni egyet és azt elküldeni, plusz elnézést kérni az okozott kellemetlenségekért. Aztán ráérnek maguknak pótolni a hiányzó darabot ha netán bosszant valakit, hogy egy filléres alkatrész miatt ott áll náluk egy kétméteres hűtő hónapokig eladhatatlanul. De az, hogy négy hónapja nem tudom hova beállítani az italos palackokat, az azért elég bosszantó.
Nagy csalódás volt az alza reklamációkezelése.
Ja, és próbálkoztam a facebook oldalukon is, válaszra sem méltattak... -
z123456z
őstag
válasz
Executioner #4384 üzenetére
Köszi. Az első mondat elég lett volna, az a válasz a kérdésre.
Lackónak meg örülök, hogy örömet szereztem, remélem lesz ennél nagyobb is. -
Lackooo84
nagyúr
LOOOL
-
z123456z
őstag
Sziasztok. Olvasgattam alzás kuponos trükköket, de nekem sehogy nem akar összejönni. Egy AOC 27G2U monitor érdekel, mit lehetne abból kihozni? Vagy vége a kuponozásnak? Köszönöm.
-
Trebron09
őstag
Nem kaptam rendeléskor a termékhez számlát, csak online van számla ennél a boltnál?
-
KRoy19
őstag
válasz
Mr.Csizmás #4378 üzenetére
Megnézte, hogy nincs e pörkölt szaga, mert ha az lett volna, akkor tudta volna mondani, hogy ez biztos bele lett ejtve egy tál pörköltbe, szóval ugrott a gari.
-
válasz
Mr.Csizmás #4378 üzenetére
Beutaló az lassan nekem is fog kelleni az Igazságügyi Megfigyelő és Elmegyógyító Intézetbe, mert nem csak zöld szörnnyel küzdök, meg VGA-val, hanem az alaplappal is szívok mint egy nagyipari porszívó, egy egészen vicces hibával: telefon USB C kábelét bedugom alaplapba, teljesen maki. Száznyolcvan fokkal elfordítom a kábelt, és működik.
-
Mr.Csizmás
titán
válasz
Hegyirabló #4376 üzenetére
vszeg nem értenek hozzá (mindenhez is), amikor a döglött rx590-est vittem vissza, akkor a pultostibor csak kinyitotta, megnézte a kártyát, megszaglászta(!!), és írta is a beutalót.
-
Lackooo84
nagyúr
válasz
Hegyirabló #4373 üzenetére
Hát ja, az ilyen igen csak bontottként kéne árulni vmivel olcsóbban, ezt nem is tudom hogy képzelik....
-
válasz
Trebron09 #4374 üzenetére
Ettől most sokkal jobban érzem magamat!
(#4375) Darko
Ha már a dolgozókat említetted, én őket sajnálom legjobban ebben a helyzetben. Mert ha van alapja annak, amiről beszélünk, akkor van valaki, aki megmondja nekik, hogy "- Gyerekek, azbeszt-arcot fel, és az ilyen termékeket el kell adni egy baleknak!". Ha ez tényleg így van, akkor az siralmas.
-
Darko
senior tag
válasz
Hegyirabló #4373 üzenetére
Nem tudom hogy hogyan kezelik a dolgozóik az egyes termékeket, de nehezen tudom már elhinni hogy ezt valaki (mert biztos hogy ez visszavitt cucc) szakadt dobozzal viszi vissza. Még ha a nyitásnál a fül elszakad még rendben van, de a doboz oldala? Hogyan?
-
Trebron09
őstag
válasz
Hegyirabló #4373 üzenetére
-
válasz
Hegyirabló #4351 üzenetére
Sziasztok!
Nincs egy hete, hogy leírtam a sztorimat erről a cégről, most itt a folytatása.
Rendeltem tőlük egy grafikus kártyát. Nem volt drága, "csak" 165 ezer forint. Vártam rá négy napot, addig hibás kártyával használtam a gépet, már amennyire lehetett vele. Jött az értesítés, ma el is mentem érte. Kifizetem, kis is hozzák, egy ütött-kopott, karcos, gyűrött, nyomott, szakadt, össze-vissza matricázott dobozban. Azonnal mondtam, hogy ezt én át nem veszem. Kislány vagy jó színész volt, vagy tényleg meglepődött, hogy ő ezt észre sem vette. Elküldtek a vevőszolgálatra, ott kiderült, hogy ez az utolsó nekik ebből a termékből, ami azért is fura, mert nincs egy éve, hogy kijött a kártya. A pénzemet visszakaptam, de itt állok megint VGA nélkül. Egy biztos, ennél a cégnél soha többet nem fogok vásárolni, tekintettel arra, hogy egy héten belül kétszer is palira akartak venni, akár készakarva, akár véletlenül.
-
Mr.Csizmás
titán
-
pn4hvq
senior tag
Elméleti szinten kérdezem: megveszi az Alzától X a terméket, majd eladja Y-nak adásvételivel, aki továbbadja Z-nek szintén adásvételivel. Z-nek garanciális problémája lesz, milyen adásvételit mutasson be, amin az látszik, hogy X volt az eredeti vásárló, akihez Z-nek az égvilágon semmi köze, Y pedig nem adhatja tovább X és Y közti szerződésen szereplő X adatait (GDPR).
-
Lackooo84
nagyúr
válasz
Mr.Csizmás #4366 üzenetére
Garancia érvényesítéséhez elég önmagában a jótállási jegy, amin soha nem tüntetik fel a tulajdonost, akkor?
-
Trebron09
őstag
Cég neve van a számlán. Akkor most akitől vettem a cuccot kérjek utólag adásvételit? Ilyet még nem hallottam.
(#4363) Executioner: Nem ismételgetem magam.. Emailt írni tudok.
-
Exodion
senior tag
válasz
Trebron09 #4361 üzenetére
Azt ugye tudod hogy az alza adasveteli szerzodest is var ha nem te vagy az original tulajdonos? Anelkul nem csinalnak neked semmit. Csak azert mondom mert volt mar ra pelda hogy harmadik vasarlo gariztatni akart egy cuccot amit en vettem es ugye neki en nem irtam adasvetelit es nem csinaltak neki semmit (persze utolag megirtam neki es minden ment attol fogva).
-
Marosko
csendes tag
válasz
Trebron09 #4359 üzenetére
Akkor semmi gond.Viszont ha garnaciális problema lépne fell, ha online intézed ha az üzletben mindenképp meg kell adnod a saját email címedet és telefonszámodat mert máskulonben az előző tulaj kap minden infot a reklamáció menetéről,ugyanis az a számla az ő regisztrációjához van kötve.
-
Trebron09
őstag
válasz
Mr.Csizmás #4360 üzenetére
Milyen email? Ez az hogy azt se tudom melyik lenne a szamlan ha egyaltalan rajta van.
Nyilvan nem sajat fiokombol.akartam maset.. De a garancia a termekre szol nem vevohoz kotott. -
-
Executioner
tag
válasz
Trebron09 #4356 üzenetére
Nem , nem tudom. Mégis miből kellene ezt látni?
Amennyiben garanciális probléma lép fel. Fel kell venned az Alzával a kapcsolatot emailben, telefonon vagy be is mehetsz személyesen az üzletbe.
Az ügyintézéshez szükség lesz egy vásárlást igazoló dokumentumra - ez a számla ami egyben a garancialevél is.A alza fiókból történő ügyintézés csak egy kényelmi funkció. Nem ez az ügyintézés egyetlen módja.
-
Trebron09
őstag
válasz
Executioner #4355 üzenetére
Mint látható ezek szerint ha lenne valami probléma nem tudom garanciáztatni... nem kell belém kötni.
-
Trebron09
őstag
Sziasztok!
Hogy lehet megnézni hogy egy adott termékre él-e a garancia? Megrendelési számoz hol találok? Termékkód az pontosan melyik lenne? Üdv.
-
Sziasztok!
Leírom a mai tapasztalatomat ezzel a zöld szörnyes áruházzal, okulásul másoknak.
Új gépet építek. Ehhez három különböző helyről rendeltem, négy alkatrészt. Egyiket, a tápegységet, szörnyéktől. Már csak ez hiányzott, az volt a tervem, hogy átveszem délután, utána elmegyek Budára fogadóórát tartani, majd hazajövök, és elkezdem összerakni a gépet. A tervem füstbe ment, emiatt a webáruház miatt, az egész napomat sikerült felborítaniuk.
Úgy terveztem, hogy erre az fizetés+átvétel tíz perces műveletre rászánok fél órát. Nem volt elég. Megérkeztem az áruházba, látom, hogy rettenet sor van bent. Úgy öt perc után esett le, hogy ezeknek összeomlott a számítógépes rendszere. Se fizetés, se árukiadás, még a sorszámhúzó és a telefonos ügyfélszolgálatuk sem elérhető. Mindenről az áruházban egy szót sem szól senki. Ötven ember áll/ül, tanácstalanul. Jött egy kedves kislány, bevásárlókocsival, és elkezdett belőle ásványvizet osztani. Ez nagyon szép, de információra több szükség lett volna. Végül megkérdeztem az ügyfélpultnál az egyik jómadarat, hogy mi a helyzet, azt mondta, hogy egy-két óra, és helyreáll a rend. Vagy több. De hogy erről bemondjanak valamit a hangosbemondón, vagy kitegyenek egy papírt, azt azért nem.
Azt megtudom érteni, hogy ha összeomlik a rendszer. Bár egy komoly cégnek lehetne redundáns a szervere. Azt viszont nem tudom elfogadni, hogy egy mondatot sem írnak ki erről mondjuk a Facebookra, de még egy eladó sem megy oda mindenkihez, hogy csak akkor várjon ott, mint a hülye, ha nincs más dolga. Szóvá is tettem ezt nekik, erre az volt a válasz, hogy nekik is tizenöt percenként jönnek az információk. Nem tudok róla, de a Facebook korlátozta volna a napi kommentek számát? Nem lehet kiírni, hogy most ez van, tizenöt perc múlva még mindig ez van, újabb tizenöt perc múlva meg már nincs ez?
Mivel a gépet össze akarom rakni a hétvégén, táp nélkül nem tudom, szombat délután esélytelen máshol venni, ezért elmentem fogadóórára, s bár kurvára nem esett útba, utána vissza az áruházba. Kifizetem, megkapom a tápot, de mit látok? Egy bő, buggyos, mindenhol lógó, és össze-vissza forrasztott fóliájú dobozt adtak a kezembe. Vagyis jó eséllyel egy visszacsomagoltat akartak rám sózni. Megyek a reklamációs pulthoz, mondom, hogy ez szerintem újracsomagolt, gyerek nézni, hát elég gyanús - mondja ő is. Kaptam egy másikat, azon már feszül a fólia, mint annak a rendje.
Nem gondolom, hogy a rendszerösszeomlásuk szándékos volt. Még az újracsomagolt terméket sem feltétlenül gondolom szándékosnak. De azért azt javasolom mindenkinek, kellő körültekintéssel legyünk ezzel a céggel. Talán nem is biztos, hogy véletlen az a bírság.
-
Tomassy00
senior tag
Alzába lehetne BF helyett mindig ilyen jó kis kuponozósdi, mint 2019 év végén. Engem megvennének vele kilóra
-
L4mie
veterán
Én se haragszom, szerintem egyik leg felhasználóbarátabb üzlet (egyenlőre).
De azért az vicc, hogy folyamatosan 40-60% os akciók vannak pár webshopban..közben meg nemaz meg pláne vicc, hogy ráírja a 80k-s termékre, hogy 70k os kedvezmény az eredeti ár 210k...közben meg soha nem volt 75k-nál drágább másik boltban meg 65k.
-
Lala6
őstag
Majd 1 milliárdos bírságot kapott az Alza... https://index.hu/gazdasag/2020/07/10/kozel_900_millio_forintra_buntette_a_gvh_az_alza.hu-t/
-
torma1981
veterán
válasz
Wasquez #4342 üzenetére
Ha vissza küldted volna semmi károd nem lenne. Bosszantó ami történt veled, de nem mindennapos hidd el. Rengetegszer rendeltem az Alzától minden alkalommal gyorsak, rugalmasak voltak. Mint látom újszerű kártyát vettél. Sajnos benne volt, hogy valami nem oké vele. Ezzel számolni kell.
-
Wasquez
senior tag
válasz
torma1981 #4341 üzenetére
Olvasd el ezt, ha úgy gondolod, hogy nem keletkezett ebből károm!
11421317
Nem rágtam be rájuk, vettem egy 1650-et, újat, ez rendben van!Több mint egy nap baszakodás, szívesség kérés, szerelgetés, autózás, üzemanyag, idő!
És amikor bejelentettem a hibát, sejtettem, hogy nem lesz vitázás, mert tudják már, hogy valószínűleg hibás a kártya, és ezért jön vissza másodszor is!
És úgy is lett! Soha nem volt még egy órán belül garanciális ügyintézésem, épp visszaértem csak a Flórián térre, és már meg is jött az sms, hogy elfogadva a hiba!
Szerinted??? -
-
fatal`
titán
Nem tudjátok, a Fehérvári úti box megszűnt, vagy csak tele van és azért nincs a listában?
-
Exodion
senior tag
válasz
Mr.Csizmás #4335 üzenetére
Miert ne vonatkozna? Nincs kulon kikotes.
7. § * Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a vállalkozás nem hivatkozhat a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
Ha a vasarlast koveto 3 napon belul egy vasarolt termek meghibasodik azt azonnal cserelni kell. A 15 napos elallas az teljesen mas. Sot ez az egyeduli olyan helyzet amikor nem kell a bekelteto testulettel szerencsetlenkedni, ha ilyen van rogton lehet menni a fogyasztovedelmhez es nem fognak atzavarni a BT-hez
:
7/B. § * (1) A 3. §-ban, az 5. § (2)-(4) bekezdésében, valamint a 6. és 7. §-ban foglalt rendelkezések megsértése esetén a fogyasztóvédelmi hatóság jár el a fogyasztóvédelemről szóló törvényben meghatározott szabályok szerint.En sem veszek mar tavaly ota semmit, orulok hogy kicsit kevesebb mint 9 honap alatt lezartuk az ugyet, visszakaptam a penzem es azota semmi. Alza, Amazon, Scan, Overclockers, Newegg, magyar bolttol ugy veszek mindent hogy garancia jotallas az ugy nincs
.
-
Wasquez
senior tag
válasz
torma1981 #4331 üzenetére
Pont az a baj, hogy ő megoldja, úgy is, hogy én szívok utána más szarjával!
Te is szívsz vele, mert valószínű majd sok alkalommal nem is fogod tudni, hogy egy visszacsomagolt, más által már megtaperolt valamit fogsz kapni!
Attól, hogy törvény szerint valami jár, még nem biztos, hogy jó a törvény!
Nem merült fel a kérdés, hogy jár r, vagy nem! -
Darko
senior tag
És akkor a 2 hónapos termék-visszaküldési szolgáltatásról már ne is beszéljünk
Ezt nem lenne kötelező az alzának, mégis csinálja, és mindezt pár ezer forint többletért. Én eddig kb 3-4 dolgot vittem vissza. A nemrég leírt Artic vízhűtőt, 2x8GB memóriát utolsó napon, mert nem tudtam biztosan eldönteni hogy kell-e nekem a dupla méret, Ozobot-ot, mert amennyiért alza adta a régi verziót, majdnem a feléért amerikából postával megvolt a legújabb, csak utólag jöttem rá. És úgy is állok neki a hogy ha mégis visszavinnék valamit, akkor aki újból megveszi, annak legyen élmény megvenni és kibontani, nagyon óvatosan állok neki. Hogy az alza mit és hogyan ellenőriz és csomagol vissza azt nem tudom, de vannak kétségeim.
Azért ahogy megkaptam a vízhűtőt az kritikán aluli, alza helyében fél áron ha adtam volna, mint utólag kiderült olyan dolog is vissza volt csomagolva ami nem is hozzá tartozott, illetve hiányoztak belőle csavarok, és gyanítom hogy az egész nem is működött. -
Exodion
senior tag
válasz
Wasquez #4330 üzenetére
Persze hogy van. Amazon, Scan, Overclockers, NewEgg nem 14nap hanem 30 es meg a postakoltseget is teritik. Amugy meg a torvenyben az is bennevan hogy ha 3napon belul visszaviszed akkor nincs tesztelgetes nincs kuldozgetes azonnal penz vissza. Aztan ki tartja be? 14nappal legalabb ezt at tudod hidalni...
Anno rendeltem egy x390-es alaplapot az ipon-tol es 2 ram channel kaputt. 1oran belul jeleztem, de nem nincs csere majd bevizsgaljuk. 14napos elallassal elve benyeltem a veszteseget rendeltem egy masik lapot, a rosszat meg visszakuldtem aztan 6nap mulva visszajott az ara.
Majd ha a masik oldal betartja a kotelezot akkor beszelgethetunk arrol hogy mennyire kiba**os a 14napos elallas. A masik oldalrol pontosan ugyanannyira sz***jak a nepet szoval szerintem egalban vagyunk
.
-
Wasquez
senior tag
A te eseted inkább minőségi kifogás, és ez azért érvekkel alátámasztható!
A nem tetszik a színe kategória már más tészta, kellene valami fék ebbe a rendszerbe, mert ez így oda vezet, mint az általánydíjas gázszámlázás!
Mondom ezt úgy, hogy vásárló vagyok, és örülök neki, hogy volna rá lehetőségem, hogy éljek vele, ha szükséges lenne!
Úgy gondolom, hogy elég körültekintően választom ki a vásárolt dolgaimat, ezért nem szokott meglepetés érni, és lefogadom, hogy az esetek nagy részében azért a vásárlók bőven hibásak a rossz választásban, lustaság, nemtörődömség, hülyeség!
bozont elképzelése is egy példa, a finomítás lehetőségeire. Az, hogy gyakorlatilag indoklás nélkül vissza lehet vinni, erős visszaélésre ad lehetőséget. Szerintem! És mint általában a pofátlan gyökereknek szabad a pálya! Nem csodálkoznék, ha már menne a lobbi a háttérben!
Van ilyen máshol is a fejlett világban? -
bozont
veterán
válasz
Wasquez #4326 üzenetére
Ez úgy lenne igazságos szerintem, ha az is törvénybe lenne iktatva, hogy ilyenkor a bolt az árnak csak a 80-90%-át köteles visszaadni, de ezen az áron is köteles újra a kínálatba tenni bontottként feltüntetve.
Ez sok ügyeskedőnek elvenné a kedvét. De amúgy szerinte mis jó dolog ez, mert nem tudsz mindent kipróbálni a boltban és ha mégis, sok esetben nem elég 5-10 perc hogy valós tapasztalat alakuljon ki tényleg megfelelő-e a termék. -
Wasquez
senior tag
Nem azt akartam mondani, hogy nincs létjogosultsága, hanem az, hogy nem igazságos a kereskedőkkel szemben ez a megoldás!
Gyakorlatilag a vásárló két hétig használhat egy terméket, és esetenként egy eladhatatlan termék lesz belőle! Ezt a kárt kinek kell benyelnie? Ha te kereskedő lennél, mit szólnál ezekhez a visszahordott értékcsökkent termékekhez?
Nekem egyrészt hosszúnak tűnik az idő intervallum, három nap alatt ezt azért bőven el lehetne dönteni!
Gondolom, te sem használtad egy hétig, egyből vitted vissza!? -
omfgk
veterán
válasz
Wasquez #4326 üzenetére
Nekem van 2 személyes példám ,hogy mire jó az elállás.
1. Monitort vettem. Előtte megnéztem a monitort kiállítva, láttam róla teszteket, stb.
Tehát nem csak ráböktem a boltban ,hogy az jó lesz.
Hazavittem, brutális bevilágítása volt. Este gyakorlatilag használhatatlan kategória. Csakhogy erre nem terjed ki a garancia. Ezért elálltam tőle. Hoztam belőle egy másodikat. Az teljesen rendben volt, azóta is azt használom.2. Médialejátszó. Gyári információk alapján vinnie kellett volna a 4K H265 filmeket.
Akadozott. Amúgy maga a lejátszó működött, de nem teljesítette azt amit ráírtak.
Elálltam.Sajnos van a másik oldal.
Pistike hazaviszi a vga-t, 13 napig használj és visszaviszi, merthogy nem tetszik neki az rgb ledek színe. -
Wasquez
senior tag
Egyébként én ezt a 14 napos elállási dolgot sem tartom nagyon jó megoldásnak, egyrészről sok ügyeskedő miatt szív a kereskedő, aminek folyománya a további ügyeskedés, ezt meg a jóhiszemű vásárlók szívják meg a végén!
Miért kell erre 14 nap?
Megveszed, használod, a kereskedő meg visszakap egy értékcsökkent terméket!?
Ez így igazságos? -
Wasquez
senior tag
Nem írtam olyat, hogy szándékosan rossz kártyát adnak el! Annak mi értelme lenne!?
Én azt írtam, hogy nem foglalkoznak azzal, hogy leteszteljék, és ha kicsit rosszindulatú akarnék lenni, akkor azt is feltételezhetném, hogy ez a kártya hibás ként tért vissza, nem egyszerű elállás volt! Nekik így olcsóbb a tesztelés, nem? Na de ez csak rosszindulatú feltételezés, nem is életszerű! -
L4mie
veterán
válasz
Wasquez #4321 üzenetére
Sztem inkább valaki élt a 14 napos elállással, és másik valaki az alzánál nem tesztelte le a kártyát amikor visszavették, de tudottan rossz terméket nem fognak rásózni a vevőkre, mert az nagyon rossz üzletpolitika és szerintem nem hülyék akármennyire is annak tűnik a zöld gnomejuk
-
Wasquez
senior tag
Új, vagy bontott?
-
Wasquez
senior tag
Én is beszívtam egy Rx 580-as újszerű kártyával, és elég érdekesnek tartom a dolgot!
Mikor megjött a kártya, csak egy fólia volt a gyári dobozon, nekem már ez is furcsa, ekkora értéket minden más üzlet még egy dobozba bele szokott rakni!
Beraktam a kártyát, had örüljön a gyerkőc, 2 percig örülhetett, színes hátteres fagyás, vga memteszt, rendben, gpu teszt fagy!
Megkértem ismerőst, hogy adjon kölcsön egy tápot, elautókázott hozzám a gépével, táp kioperál, betesz, fagy ez is, táp visszaszerel, kártya kiszerel, visszacsomagol, majd levelezgetés. boltba vissza!
Nem telt el egy óra, és elfogadták a reklamációmat, pénz vissza, meg se kérdezték, hogy mit akarok!?
Én azt gondolom, hogy így lett kitesztelve a kártya, valaki már visszavitte, hogy nem jó!
Adjuk el újra, mert drága a tesztelés, majd a hülye user leteszteli, ha jó ott marad, ha nem akkor visszavesszük! Probléma megoldva!
Elbasztam kb 8 órát a szerelgetéssel, teszteléssel, a visszaszállítással, ismerősöm elautókázott 35km-t!
Kicsit felment a pumpám tőle, azért nem balhéztam, mert szó nélkül visszavették, szállítási költséggel együtt visszautalták a pénzt!
De azért ez így elég gáz volt! -
Darko
senior tag
válasz
Tomassy00 #4319 üzenetére
Itt most áll a dolog, a reklamációm státusza "jóváhagyva", ez volt 30-án, de még további email nem jött, amiben egyeztettük volna hogy hogyan kérem a visszatérítést. 2 hete volt egy elállásom ott pár óra alatt küldtek vagy 3-4 emailt, és 3 nappal később a számlámon volt a pénz, most meg semmi. Már bánom hogy nem a készpénzt választottam még ott alzában, az állítólag másnapra meg lett volna. Bár átutalásra is az ügyintéző fél-3 napot mondott. Már indítottam állapot lekérdezést, de arra sincs reagálás.
-
Tomassy00
senior tag
Hihetetlen hogy az alzában ezt így jóváhagyták újbóli eladásra. Kik melózhatnak ott is te jó ég ?! Jártam én is hasonlóképpen, csak én egy számítógép házzal. Viszont én zsír újat rendeltem, de ők fingom sincs miért, de egy leélt példányt küldtek, ami ment is vissza azzal a megegyezéssel hogy küldenek újat. Két nap múlva át is vettem az újabb csomagot, de kapaszkodjál meg! Ugyan azt elküldték még egyszer amit vissza küldtem... Vissza küldtem másodszor is, egy szerelmes levél társaságában. Szerencsére vissza adták az árát.
-
Darko
senior tag
Berakom ide is a tegnapi alzás történetemet amit a Kompakt vízhűtés topikban írtam meg, ebben a topikban az Újszerű termékek témakörébe tartozik:
Na elhoztam az Artic liquid freezer II 360-at, majd ment is vissza azzal a lendülettel ahogy elhoztam. Kicsit az én hibám is az egész, tanulópénznek jó volt. Nem az Aio-val volt a probléma, hanem hogy "újszerű" terméket választottam. 5-6e Ft-al volt olcsóbb, nem éreztem hogy baj lehet belőle. Nem tudom hogy milyen egy igénytelen user vihette vissza, és mennyi idő után, de amilyen állapotban volt ... Siralmas.
Ott kezdődött hogy a doboz sarkai foszlottak, mintha kukából húzták volna elő. Visszanézve a képet amit csináltam nem érzékelteti, de az összes sarka ilyen volt. Hogyan? Én minden IT-s cuccomnak megtartom a dobozát, de 10 év után is mind újszerű állapotban van. De ez még nem probléma, együtt tudok élni azzal hogy nincs meg az új, ropogós, friss cucc kibontásának az öröme.
Az hogy a hővezető paszta hiányzott az sem probléma, mert le is írják hogy hiányozhat ez-az belőle. De hogy a réz blokk talpával mi a f@..t csinált az illető ...? Nem sima volt, hanem valami kikezdte, látni és érezni lehetett hogy egyenetlen. Itt már komolyan aggódtam, majd megláttam a csavarokat és már biztos voltam hogy megy vissza. Szétbarmolva, nem a megfelelő csavarhúzót használta ez a pancser.
A vízcsövön 2 helyen a harisnya alatt "kinövése volt", ez lehet hogy hogy ilyen, de nekem furcsa volt, mintha megtört volna. Már lehet hogy csak kitalálom, de mintha folyadék sem lett volna benne, mert olyan könnyű volt ez egész.
Óvakodjatok, ha visszakerül alza kínálatába egy ilyen "újszerű" szett, hagyjátok ki.
Pár kép, nem biztos hogy visszaadja, élőben szörnyűbb volt. Már meg sem néztem hogy minden csavar megvan-e. -
-
L4mie
veterán
válasz
Mr.Csizmás #4314 üzenetére
nekem is az cseszi a csőrőm, hogy a saját üzletébe személyes átvételkor fizetni kell a boltba cipelésért, a 350 forint még egy jó visszatartó erő lehetett pár bizonytalan vásárló elriasztására, de a 600 forint nekem se tetszik, mondjuk valszin tehermentesíteni akarják a boltot és inkább az alzaboxok és futárok felé terelni a vásárlókat.
-
Mr.Csizmás
titán
-
nyikszi
őstag
válasz
Mr.Csizmás #4309 üzenetére
Persze, nem kötelező, nem is ott akartam, mint írtam 3 boltot is próbáltam (mondjuk az első után amelyik bolt visszajelzett, már sejthető volt, hogy nem lesz csak az Alzánál). De ha szerinted az rendben van, hogy 3000 Ft egy termék, de közben legalább 270 Ft-ot vagy "utánvéttel" 600 Ft-ot még rádobnak, akkor az már a te dolgod. Nekem akkor is cseszi a csőröm
-
Mr.Csizmás
titán
válasz
Motion_Blur #4311 üzenetére
vszeg azért küldte, mert nem teljesült a kártyás fizetés, így "tartozásként" írta le a rendelés végét. sztem töröld, és próbáld újra más kártyával, vagy paypallal.
-
Motion_Blur
félisten
válasz
Motion_Blur #4310 üzenetére
mod: a CIB virtual bankkártyát nem fogadja el az Alza, csodás
-
Motion_Blur
félisten
Az normális dolog hogy online bankkártyás fizetést követően az Alza pro-forma számlát küld, meg hozzá a szöveget hogy mit, hova kéne utalni?
-
Wasquez
senior tag
Sziasztok!
Szeretném megkérdezni, hogy rendelt e valaki vga kártyát az alzától és, hogy milyen csomagolásban küldték az eszközt?
-
nyikszi
őstag
Ez is megérne egy misét és pár milla büntit
Nem tudom a GVH miért nem néz már rá a körmükre megint. Vagy ez nem érdekes? Én is rendeltem tőlük most, mert csak náluk volt beszerezhető egy termék, igaz 3000 Ft-tal drágább, mint máshol, de mindhárom másik bolt visszaírt, hogy nem tudják beszerezni, hiába van az oldalukon feltüntetve. Ebből a szempontból legalább normálisan működik az Alza.
-
L4mie
veterán
mióta 600huf az üzletbe szállítás O.o elég tré....350 volt eddig ha jól emlékszem.
ja ha előre fizetsz akkor 270 -.-' -
Exodion
senior tag
Valaki rendelt mostanaban alza-tol postara? Eddig 90%-ban postara rendeltem mert egyszeru az atvetel (nem kell ithon ulni lesi a futarra hogy na majd egyszercsak jon) es kartyaval fizettem. Most viszont ha postara kerem a kiszallitast akkor csak KP-s fizetesi lehetoseget ad fel az oldal ami nagyon
adja, es a kartyas fizetes atvetelkor "Nem elerheto".
Új hozzászólás Aktív témák
- Sütés, főzés és konyhai praktikák
- A Redmi 15 5G-t power bankként is lehet majd használni
- Arcfelismerő topik
- Battlefield 6 - Bemutatkozik a többjátékos mód
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Itt egy pár fotó az iPhone 17 sorozatról
- Mobil flották
- Milyen autót vegyek?
- Casco és kötelező gépjármű felelősségbiztosítás
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- További aktív témák...
- Samsung 32" M8 4k Smart Monitor!32"/4k/VA/Smart Remote/DEX /Airplay/Type-C/Slimfit Kamera/Beszámítá
- VW/ Skoda fejegység Android 13, 6/64gb eladó
- Lenovo Loq Gaming 15IRX9
- Dell Precision M4700- I7 4. generációs - 16Gb - Nvidia Quadro
- Panasonic Toughbook CF-MX4-1 12.5" Érintős- - Akár 8-10 órás akkuval
- Azonnali készpénzes AMD Ryzen 1xxx 2xxx 3xxx 5xxx processzor felvásárlás személyesen / csomagküldés
- 13-14" Új és használt laptopok , üzletitől a gamerig , kedvező áron. Garanciával !
- REFURBISHED és ÚJ - HP USB-C Dock G5 docking station (5TW10AA) - 3x4K felbontás, 120Hz képfrissítés
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB Rampage SHIVA ADATA XPG 600W
- LG 48C4 - 48" OLED evo - 4K 144Hz - 0.1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync - HDMI 2.1 - A9 Gen7 CPU
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest