Új hozzászólás Aktív témák
-
Komplikato
veterán
Innen nézd meg a felső (kamerás) videot, mert sokkal többet mutat a fizikáról!
[link]
5db MOV fájl van benne, csak a legnagyobb (30MB) érdekes ... leamortizálnak benne egy bazinagy zászlót (miközben cafatokra szakad, a darabjai lifegnek a széltől és találatoktól), szétrobbantanak kisebbre pár tereptárgyat, és megfigyelheted hogyan folyik a vér a padlón (kissé higanyosan) folyadékszimulációval -
woof
tag
Nemtom, azért nem szeretnék túl sűrűn találkozni ezzel a logóval:
Only with PhysX ageia....
(legalábbis addig ameddig nem lesz egy ilyen kártya a gépemben
Cellfactor movie a www.harwired.hu-ról
[link]
bocs ha valaki már bemásolta volna.... -
MegalodonS
őstag
válasz
Komplikato #97 üzenetére
Addig fikazzak az emberek mig nem lessz szukseguk ra!
Utana itt sirnak majd a PH-n ''Valaki nem tud egy ilyet szerezni nekem mert meg is csak jo ez a valami'' -
Komplikato
veterán
válasz
MegalodonS #96 üzenetére
Én ezt tudom, de sokak szerint negyed annyi a max. amit adnának érte ...
-
MegalodonS
őstag
válasz
Komplikato #95 üzenetére
Ez a kartya viszont elerheto aron van azert, mivel 200 Font az indulo ara!
-
Komplikato
veterán
Amikor a Voodoo1 kijött, akkor is mindenki (én is!) ilyen szkeptikusak voltunk. Talán vagy 1 évvel utána jöttek olyan játékok ki, amikkel meg lehetet nézni mire is jó egy 3D gyorsító ... Lehet az egész Fizikai gyorsító dolog bebukta lesz, de ha nem?
Mint írtam az első Voodoo1 kártyák 72e+25% tréfa áron jöttek ki, azt meg szerintem bárki elismeri itt, hogy egy most kapható 10e FT-os VGA is fényévekkel többet tud már
Majd 1 évig nézegetjük, 1,5 év múlva filózunk rajta, és 2 év múlva megvesszük.
Első CD írók is egy millába kerültek, meg volt nekem a kezemben IBM XT, amit 4 millióért vettek anno. -
Komplikato
veterán
Megnéztem az összes demonstrációs anyagot fizikai gyorsítás ügyben (Aegia, NVidia, ATI), és rohadtúl nem értek egyet azzal amit leírtál. Éppen elég gáz lenne, ha a látvány miatt kéne fizikai gyorsítás csak ...
Másrészt meg elég vicces, hogy a CPU kiszámolja. A HL2-ben volt alapfokú és érdekes fizika, de ha jobban megkapirgáljuk, az jön le, hogy minden tereprészen max. néhány tucat objektumot kezelt le, és nem mondjuk 100.000-et vagy egymilliót (lásd ATI prezentáció, 900.000+ objektumos particle+fizika) ...
Igen is azt állítom, hogy egy szimulátorban (vagy akár egy arcade autós/repülős gámában), egy FPS-ben, vagy pláne egy kaland/akció játékban számítson már élethű ütközéseket, töréseket, találatokat és elmozdulásokat.
Elég hülyén néztek/néznek ki a játékokban mikor emberünk beesik a falba, lebeg a lépcsőfokokon vagy domboldalon (Oblivion 2006!), vagy átsétál az aljnövényzeten, esetleg tereptárgyakon. Szerintem. -
Lala77
tag
válasz
Komplikato #88 üzenetére
Ez a demonstráció nekem kicsit sántít. Nem hiszem hogy máshogy kéne működnie a programban annak ha ugyanúgy meglősz egy teherautót, a fizikai gyorsító nélküliben nekem úgy tűnik mintha nem robbantaná rendesen fel...
nem értek közelebbről a 3dhez de inkább vmi lod-jellegű dolgot tudok elképzelni, fizikai gyorsítóval 27000 darabra szakad a teherautó, anélkül csak 180-ra... ennek vhogy így kéne működnie.. szerintem. (mint egyszeri felhasználó)
Elhiszem hogy sokat gyorsít a fizikai számításokon, meg nagyon emlegetik hogy massively parallel, szóval lehet egyszerre többszáz adattal képes párhuzamosan dolgozni, csak valaki lássa el adattal, és a választ is ki tudja pumpálni magából.(PCI csatoló elég lenne ehhez??) Ha ezt megoldották akkor el tudom képzelni hogy hasonló ugrás, hogy mint a 3dgyorsító volt anno, élethűbb interaktívabb fizikai modellek, stb.
Majd gondolom idővel kiderül mi lesz a dolog sorsa, gondolom 1-2 éven belül mindegyik nagyobb játékkészítő elkészíti az ezt is rendesen kihasználó engine-jeit.
Kérdés mennyire lesz itt is az, mint videókártyáknál, hogy gyengébb chip, erősebb chip, több/gyorsabb ram, stb. Mennyire skálázható/gyorsítható, mennyire a technológiai határokon lébecolnak a jelenlegi chipekben..
Na és kérdés hogy mennyire tud olcsó lenni... ha 10ezer Ft, akkor bárki vesz a vidkártyája mellé egyet.. bár annyiért úgyse adják
Ha belegondolok, hogy 10-12 éve még sehol sem volt a 3dgyorsítás, és 300-400ezer Ft volt egy cd-író...
Már csak a holografikus kivetítő hiányzik ezután -
GERI_666
tag
válasz
Komplikato #88 üzenetére
lol ember te beteg vagy. Hol a fenébe kell ehhez fizikai gyorsítás?
A füsthöz meg a széttrobbanó darabokhoz? Hmm? Sima gltransalatef helyett kártyába be, kártyával megszámoltatás, kártyából ki, grafikus kártyának el metódus lesz, amiről azt állítod hogy gyorsabb? Gondolkodjunk már vazze -
GERI_666
tag
válasz
Komplikato #81 üzenetére
Jézusom ezeket a baromságokat te elhiszed? Ne légy már ilyen hiszékeny, könyörgöm!
Ha azt írom neked hogy csinálunk a pincében egy egérkurzormozgatás gyorsító kártyát saját API-val, megveszed?Vagy megvárod amíg az egérkurzormozgatásgyorsítást már az új nVidia GPU is támogatni fogja hardveresen?
-
Komplikato
veterán
Részben jogos felvetés. Na most találtam egy darab demonstrációt, hogy miként néz majd ki, ha nincs fizikai gyorsítás, meg ha van ... [link]
Na kérem szépen, ez az új Ghost Reconból van (májusban jön ki PC-re), a baloldali verzióban gagyi fizika van, teherautó felrobban, néhány ez+az elmozdul, kis füst.
Ugyan ez baloldalon meg komplex fizikával úgy néz ki, hogy autó ezer darabra szétrobban, melleteálló katoná(kat) repeszek kinyírják, plusz elrepülnek a légnyomástól, meg mellékesen az autó kismillió darabjának, a pornak és a füstnek a mozgása lemodellezve. Ez így nagyon jó, de ebből már látszik, hogy a fizika kikapcsolása után már tök nem ugyan azt kapjuk a játékban!
[Szerkesztve] -
L3zl13
nagyúr
válasz
Komplikato #86 üzenetére
De lehet, hogy fölé...
Ráadásul ez szvsz nem olyan egyszerű, mint a grafikánál. Ott, ha a géped nem tud ilyen meg olyan funkciót, akkor lejjebb veszed a felbontást, vagy kinyomod az élsimítást.
Szvsz nincs olyan, hogy ha van kártyád akkor szét tudod lőni a tárgyakat, ha meg nincs, akkor csak egy koszfoltot tesz rá a játék. -> A játékok csak annyi fizikával fognak dolgozni, hogy fokozatbeli különbség legyen a PhysX kártyás és a kártya nélküli játék között. -> Akár tud 1000x-es teljesítményt, akár nem nem lesz szükség, még 10x teljesítményre sem egy darabig. -
Komplikato
veterán
válasz
Foglalt név #83 üzenetére
Nem írom le, csak a PPU vagy 1000x több objektumot tud lekezelni, de lehet még alá is becsültem ...
-
Komplikato
veterán
válasz
MegalodonS #84 üzenetére
Már volt a hírekben, hogy 3 nagy gyártónál már kérhető a kártya a gépbe, itt figyel a másik topic a témáról
-
MegalodonS
őstag
Alienware gepbe mar megveheto !203 Font a kari!
Ha nem hiszed katt a linkre!
Link:[link] -
Foglalt név
addikt
válasz
Komplikato #81 üzenetére
A gpu is eléggé célhardware. Az új ati-k felépítése pedig eléggé a számolás orientált.(lehet, hogy nem véletlenül) Én a helyedben várnék 1-2 tesztet, mielött leírom ezt a megoldást
-
Komplikato
veterán
Nem, a parasztvakítás az a GPU-s fizikai számítás, mind az ATI, mind az NVidia oldalán.
Amúgy meg az SDK több mint egy éve elérhető, ha jól tévedek 2005 február óta, szóval csak nem kamu a több mint 100 játék. Persze ettől abból lehet összesen 5-6 értelmes, ami sikeres lesz, de az elég hozzá, hogy hosszú távon elterjedjen.
Amikor a Voodoo1 kijött (na meg az elfeledett Rendition), akkor volt a Tomb Raider (ami sok helyen randább volt 3D kártyával, nem szebb), a GL Quake, meg az ugrabugra Pandemonium, még is megvették egy csomóan, pedig 100.000 körül volt az új ára.
Persze akkor sokan legyintettünk, de amikor már olyan jóságok jöttek ki, mint a Pod Racer (UBI Soft), Shadow of the Empire, meg a Turok, akkor leesett az állunk.
Másrészt senkinek se tűnik fel, hogy mind a PlayStation 3-ra, mind az Xbox 360-ra is liszencelték az AGEIA féle megoldást, ezért minimum a keresztplatformos (és X360 esetében jó sok ilyen lesz az MS ígérete szerint!) játékokban terjedni fog, mint a pestis.
A PPU meg hiába kevesebb tranyóból áll, mint pl. egy P4 proci, mivel célhardver, még így sokszorosan gyorsabb, mint ha egy CPU 100%-ban számolná a fizikát. Akkor hol van ettől egy GPU ''maradék'' kapacitása? -
Rover623
félisten
[link]...
P.S.:
Egy hónap csúszás volt csak...
[Szerkesztve] -
GERI_666
tag
Parasztbolondítás.
(rövid, tömör, lényegretölő megfogalmazása volt ez a híres neves ''fizikalyi csipp''-eknek) -
vedini
őstag
egy kis hírmorzsa
nvidia befűt az ageia-nak
[link]
bár kíváncsi leszek a hétvégi konferenciára, remélem többet megtudunk az ageia fizikai gyorsítójáról -
L3zl13
nagyúr
Nos egy tégla, az egy 6 db négyszöggel határolt test. 900*6=5400 poligon... vs Ruby (Ati demócsaj) 80000 polygon vs Nula (nVidia sellő) 300000 polygon. Nem hinném, hogy megterhelő lenne.
Tudom, csak példa volt, de a lényeg, hogy a polygonszám, és a valósághűbb fizika nem feltétlenül áll arányban egymással szvsz... -
vedini
őstag
szerintem úgy érti, hogy eddig egy repülű, falba csapódása mondjuk 100 db tégla szétrepülésével járt, mert a proci ennyit bírt, de ppu-val mondjuk 1000 db tégla is szétrepülhet, és ahhoz már kell a videókari is, hogy a plussz 900 tégla ki legyen rajzolva
(nem biztos, de így gondolom) -
Rover623
félisten
Mitől lenne ''megnövelt mozgó objektum''...
Ha a játékban van két autó (mondjuk ''ütközőpályán''), akkor azok meghatározott számú poligonból fognak állni...akár a CPU, akár PPU számolja ki a mozgásukat...a VGA kártyának pont ugyanannyi dolga van vele...
A különbség az lesz, hogy a második esetben valósághűbb lesz a mozgás, a CPU-nak kevesebb melója lesz...pl. nem akad meg az ''alaplapi'' hang... -
CocooN-z
őstag
Bocsánat hogy kicsit reálban gondolkodtam
-
CocooN-z
őstag
Sztem nem kéne hagyni ezt a külön fizikai számláló egységet (de hivatalos vok), mivel ha bele gondoltok, elég nagy terhet venne le a cpu ról, ami jobban megdobná a teljesitményt, inkább vennék ilyet mint hogy szegény cpu ból további Rezgés szám / sec et nyerjek ki ... juj
-
L3zl13
nagyúr
A PPU nem számít poligonokat... Azt a GPU csinálja.
Ez csak annyit csinál, hogy a megfelelően programozott objektumok viselkedését számolja ki hardveresen, a megadott fizikai törvényeknek megfelelően. -> Ezt normálisan a proci végzi. De ez önmagában nem befolyásolja a poligonszámot.
A játékoknak meg szvsz támogatniuk kell a cuccot, ami persze nem jellemző. Szóval miért is várja mindenki?
Játékok:
[link]
Szvsz még egyik sem jelent meg közülük.
[Szerkesztve] -
Badb0y
addikt
Mikor lesz ez kapható
AGP-s kari mellé érdemes ilyen nem?
Előreláthatólag vmi ár -
Yutani
nagyúr
[link]
Itt az első videót csekkoljátok, főleg a vége jó. -
vedini
őstag
ja a prociról leveszi a terhet,
a lényeg, hogy az ageia- nak mennyire jó a menedzsmentje, szerintem egy kicsit betesz nekik a processzor többmagos megoldása, mert ennyi erővel a második mag is számolhatná csak a fizikai részt
túl kell mutatnia az ageia-nak, a hardveróriásokon különben végük -
geree@bl
senior tag
-
vedini
őstag
lehet felvásárolták az ageia-t és az nv-n vagy ati-n fog integráltan csücsülni
bár ha így lenne biztos felröppent volna a hír, de akkor is gyanús ez a hallgatás
[Szerkesztve] -
Dassler
őstag
Mostmár lassan kézzel fogható kártya is lehetne, kivi vagyok
-
djxp01
senior tag
Most nézem, hogy a 2006os 3dmark töltőképernyőjén ott van lenn az Ageia Physix !
Ezexerint már támogatná a fentebb tárgyalt kártyát?
-
djxp01
senior tag
Egy ilyen forradalmi újításhoz, miért csak fél éve szóltak hozzá utoljára?
-
válasz
tal-garius #21 üzenetére
Itt mindenki a víz szépségét nézi, a textűrát, bezzeg a fizikát -a lényeget- senki sem!
-
zsiga667
addikt
válasz
Szten Márs #20 üzenetére
Így is hibát dob a browserem.
De thx., majd még megpróbálom Firefox-szal is. -
tal-garius
aktív tag
válasz
Szten Márs #20 üzenetére
Most neztem meg az egyik blink videot mikor a kocsira zudul nagy mennyisegben vizecske..haat...nemtom milyen kartya ez pontosan, de eleg gyatrara sikeredett a demo... de majd kiderul mi lesz ebbol...
-
Szten Márs
nagyúr
Először bővebben linkesen írom aztán pedig az URL-t csak natúrban...
Bővebben: link
http://www.ageia.com/press/Airtight/DivxPhysxAirtight720x400.avi
Bővebben: link
http://www.ageia.com/press/Eye%20on%20Storm/eots_v1.1_720x480.avi
Bővebben: link
http://www.ageia.com/press/Eye%20on%20Storm/yager_physics_demo_e3_640x480.wmv.avi
Bővebben: link
http://www.ageia.com/press/In%20game%20fluids/1.1.avi
Bővebben: link
http://www.ageia.com/press/In%20game%20fluids/2.2.avi
Bővebben: link
http://www.ageia.com/press/In%20game%20fluids/3.3.avi
[Szerkesztve] -
zsiga667
addikt
Valaki be tudná linkelni ide a demókat? (Nálam valamiért nem jön be az Ageia weblapja...
)
-
Dominator
aktív tag
A hivatalos oldalon nézem a demó videókat...
az első egy hangárban ''készült'', nos az utolsó mozzanatnál, amikor beszáguld egy repülő és mindent szétzúz, az valami hihetetlen
Nézem gyorsan a többit is -
válasz
Szten Márs #11 üzenetére
Ööööm, kereső:
Bővebben: link
Bővebben: link
Az utóbbi linknél minden cikknek van egy topikja. -
Szten Márs
nagyúr
Én arra leszek kiváncsi milyen csatolóval jön majd ki... sorry ha le van írva a honlapján már ez az info, de lusta vagyok elolvasni egyelőre
Szóval először úgy nézett ki, hogy PCIe x1 esetleg x4 (ez utóbbinál sok más emberrel egyetemben igencsak bajban lettem volna...amúgy CHIP magazin info) aztán úgy, hogy sima PCI csatolóval dobják először piacra (asszem PC Guru info)
Szóval kiváncsi leszek mi lesz belőle... de hogy egy ilyenre már most elkezdek gyűjteni, az hót tuti! -
SEMTEX
senior tag
Leszavaztatok...
-
SEMTEX
senior tag
Hivatalos oldal:
Bővebben: link -
SEMTEX
senior tag
Physics Processing Unit
Bővebben: link
[Szerkesztve] -
SEMTEX
senior tag
A mai napon kezembe került egy részletesebb leírás az Ageia Physix PPU-ról...
Egy fizikai gyorsítókártya, amely tehermentesíti a processzort, ezáltal sokkal élethűbb grafikát,fizikai modellt produkálva mind a játékokban, mind pedig egyéb alkalmazásokban....
Felvetődik a kérdés?
Mennyibe kerül majd a kártya, vagy pedig integrálva lesz-e a vga-kra?
Mindenesetre félő, hogy akik(köztük én is) a legújabb játékok maximális látványvilágát el szeretnék érni, be kell ruházzanak egy ilyen Physix kártyába/Physix chippel szerelt vga-ra....
Új korszak kezdődik?
Valószínűleg igen...
Egy olyan korszak,ami ahhoz az áttöréshez hasonlítható, mint amikor megjelent az első 3D gyorsítókártya, a Voodoo....
Új hozzászólás Aktív témák
- 3DKRAFT.HU - 3D NYOMTATÁS - AZONNALI ÁRAJÁNLAT - GYORS KIVITELEZÉS - 480+ POZITÍV ÉRTÉKELÉS
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 12400F 16/32/64GB RAM RTX 4060 Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Samsung Galaxy A71 128GB Kártyafüggetlen, 1 év garancia
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte AORUS B450 R5 5600X 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1080 Ti 11GB ASUS GT 301 FSP 700W
- Eredeti Lenovo USB-C 65W töltő
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest