- Használt VGA / videókártya ajánló
- Milyen TV-t vegyek?
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Notebook / laptop alkatrészek cseréje (processzor, RAM, HDD)
- HDD probléma (nem adatmentés)
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Milyen notebookot vegyek?
- Gaming notebook topik
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Komplikato
veterán
1. Ez az Ageia hivatalos tesztprogramja, amivel megnézheted a HW és SW Ageia teljesítményt ... jah ehhez persze kéne PhysX kártya is, különben csak a szoftvereset nézegetheted.
2. Igen, bár nekem nem tiszta, hogy egy kártyán beül akarják megoldani, vagy egy marék kártyát kéne beeröltetni? -
Komplikato
veterán
Leesett a kártya ára múlt héten 166.74 USD-re, ennek örömére ...
[link]
Ageia PhysX Deformable Objects Demonstration (Youtube) - [link]
Ageia PhysX cloth simulation (Youtube) - [link]
Ageia PhysX Fluid principle (Youtube) - [link]
Ja és akinek kevés egy darab az ...
Ageia can use more than one card - Doubly, triple, quad your physics? - [link]
[Szerkesztve] -
Komplikato
veterán
válasz
Yushchenko #484 üzenetére
Szerintem Crysishez nem véletlen ajánlgatják a többmagos procikat (direkt NEM 2 magosat írtam), meg ugye az Alan Wake videó is elég meggyőző volt (fizika, bazinagy részletes pálya gördülékeny megjelenítése) a 4 magos procin, amiből ugye egyett teljesen be is nyelt a Havok alatta. Én is kíváncsian várom a fejleményeket, mi lesz a nyerő?
Külön kártya? (De akkor se a méregdrága és lassú PhysX)
Még egy marék procimag?
GPGPU??? -
Komplikato
veterán
Én két körből kimaradtam, csak nem azt a topikot törölték, amiben példákat írt, hogy lehet HDR, Blumm és egyébb csicsát kihozni DX6, Dx7, DX8 vasakból kis programozással?
-
Komplikato
veterán
Le van írva a cikkben szerintem. Van a játéknak debug módja és bekapcsolható a szoftveres mód, csak akkor a folyadékszimuláció (szétfröccsenő üzemanyag) és textilszimuláció (pálya szélén kismillió poligonos, pixelenként szétszedhetős focipálya méretű zászló) nincs, a particle effektek kevesebb objektumból állnak, stb.
Ja természetesen fel kell elötte rakni Ageia drivert, rinyálni fog a kártya hiánya miatt, de nyomni kell egy továbbot. -
Komplikato
veterán
válasz
Komplikato #437 üzenetére
Megjegyzem az ATI féle X1000-es A.I. demo sokkal meggyőzöbb volt, mint amiket ők alkottak.
-
Komplikato
veterán
NVIDIA to offer triple PCIE Slot GPU/Physics Platform as well - [link]
We have heard that MVIDIA will also come out with their triple PCI Express GPU + Physics platform, similar to what ATi demoed in Computex. The platform will offer 2 x16 PCIE and 1 x8 PCIE capability, running off 2 NVIDIA MCPs. The x8 PCIE can be used to run an NVIDIA Graphics Card to process physics calculations. Will that start to make Aegia Physics PPU cards less attractive with both GPU Companies offering their alternatives further down the road
Lehet, hogy nem (csak) az ATI örült meg? -
Komplikato
veterán
válasz
bagyulajuve #378 üzenetére
Minden bizonnyal, ez az első PhisX Only játék ...
-
Komplikato
veterán
Nem fut SDK-val, ez vagy azért van, mert a Cellfactor 2.4.9
drivert használ, az ''ingyenes'' SDK meg 2.3.2-ig terjed vagy egyáltalán nem megy.
Amúgy tök mindegy, aki megvette zsák pénzért a fizetős 2.4.x-2.5.x SDK-t, annak van pénze kártyára is -
Komplikato
veterán
464MB a mérete.
-
Komplikato
veterán
2.4.3 BETA-1 Release Date: May 5, 2006
This beta1 driver enhances performance for certain means of using the PhysX SDK on AGEIA PhysX hardware products
http://www.ageia.com/physx/drivers.html [link]
Bár nem hinném, hogy sokakat érdeklne Magyarhonban jelenleg
Ja, mellékesen leszedhető a Cellfactor demoja, ehhez csak regisztrálnunk kell magunkat itt: http://www.ageia.com/downloadcellfactor/index.html [link]
No meg persze kell hozzá PhysX kártya(vagy jobb híjján egy SDK)
-
Komplikato
veterán
A Gametrailers oldalán van egy UGO VOLT nevű programból egy Pre E3 video (ami szerint Pre-Alfa a játék), elég érdekesnek néz ki, a grafika szvsz nem akkora durranás de valahogy kissé hasonlított egy Outcast/Advent Rising átmenethez a játékmenete.
www.ugovolt.com [link]
PhysX support for full physical particles, fluid dynamics, cloth simulation and physical property characteristics such as mass and friction.
Remélem ez tényleg hozza is, amit ír, bár elég messze a megjelenés. Meg az AI-t fényezi nagyon, de hát annyiszor vertek már át ilyesmivel
[Szerkesztve] -
Komplikato
veterán
válasz
morfondőr #339 üzenetére
Kipróbáltam a Ghost Recon 3-at Ageia kártya nélkül, és minden maxon (kivéve az egyik opciót, amit csak med-re enged) teljesen akadásmentesen ment az aláírásomban szereplő konfigommal. Tehát tévedés azt állítani, hogy ilyen kártya nélkül nem tudunk majd játszani.
Senki se állította, de nem is ugyan az a fizika kártyával vagy nélküle.
Természetesen hozzá kell tenni azt is, hogy ez még csak az első játék, ami támogatja ezt, és gondolom a közeljövőben ennél sokkal részletesebb fizikai modellezéseket fogunk látni, de azért ebben a gaméban is figyelemre méltó a fizika.
Pedig ez a 2.3.x-es ólcsó és kisebb tudású Ageia, van 2.4.x, és ha jól láttam az többet tud, meg többe is kerül a fejlesztőknek az SDK és a liszenc.
Láttam a kártyás videokat, és nem észveszejtő a különbség kártya nélkül.
Lehet, de szerintem a ''10 kis izé elrepül'' meg a ''300 felé szétrobban'' nem ugyan az, a szintén kártya által számolt particle effektek (fűként füstcsóvák!) meg végképp nem hasonlítanak a szoftveresre. Szerintem. -
Komplikato
veterán
... jovoje ugy lehet szerintem ha alaplapra/vga-ra integraljak a chipet,...
Erősen kétlem, hogy a közeljövőben ez megtörténik, ha hirtelen rátesznek plusz 20-30% tranyót a GPU-ra, akkor kenhetik a hajukra a 0,8-0,64nm-es gyártástechnológiát, meg az órajeleket se tudják az égbe emelni. Nem mellékesen erősen kérdéses mennyire lassítanák egymást a GPU és PPU sávszélleség ügyben.
A techvideókon látható NVidia/ATI fizikai gyorsítás meg még az Intel többmagos procis demonstrációjánál is siralmasabbak voltak.
Azon mulnak majd a dolgok milyen mely is valojaban az AGEIA zsebe, es mennyi penzt tudnak arra szanni, hogy ravagyek a jatek fejlesztoket tamogassak a PhysX-et a jatekokban.
Nos ... szerintem csak bele kéne olvasni a hírekbe.
Szerintem az sokat elmond, hogy az Unreal Engine 3.0 (amit rengetegne liszenceltek!) is ezt támogatja, vagy az, hogy a Quake-Con-on mondott negyedórás beszédet az Ageia CEO-ja (ugyebár ID érdekeltség), szóval van pár támogató.
(A legnagyobb ukrán/orosz fejlesztőcsapatok is mind liszencelték, és ők mostanában futószalagon adják ki a játékokat.) -
Komplikato
veterán
Szerintem meg olvasd el az összes idevonatkozó cikket.
Na most azért mert lehet futattni (sokkal lasabban) a konkurens (kevesebbet tudo) Havok Motort nVidia egyes kártyáin, még nem fognak sokan azért SLI rendszert venni, hogy azt használják. Egyébként meg valahogy megkéne oldani a sávszélleséget is a fizikai rész elé. Szóval ez nem lesz ilyen egyszerű.
Másrészt anno volt próba a 3D VGA +3D Audio kombóra és bukta lett belőle. -
Komplikato
veterán
válasz
Komplikato #303 üzenetére
Azért az a video (Dual Core HT-s P4 proci vs PhysX) elég súlyosan néz ki.
Na persze nem tudhatom nem e csaltak, hogy a magok 80%+ terheléssel menjenek csak, de a full terhelés mellett is vagy 10x lasabb volt a 2x2 virtuális magjával. -
Komplikato
veterán
Másik fórumban valaki belinkelt ezt a jó kis linket:
[link]
The Unofficial AGEIA PhysX PPU Links & Info Page
Érdemes megnézni a rajta lévő infókat, és linkeket, ha valaki lemaradt volna bármilyen hírről vagy demonstrációról a témában -
Komplikato
veterán
Most nézem csak az oldalukon, hogy összes nagyobb ruszki fejlesztőbanda kötött liszenc megállapodást ...
-
Komplikato
veterán
Ha jól sejtem az X360-ban az ATI R500 számolja majd a fizikát, a PS3-ban meg a hét magból az egyik. (Erről valaki azt köhögte, hogy az 1db Cell mag kb. 2,5x gyorsabban mint a PPU)
És ugye ha elterjed konzolokon, akkor az a minimum, hogy a crossplatformos cuccok megkövetelik. Másrészt ha az UN3.0 támogatja, akkor elég sok arra épülő játék is fogja.
Meg mint ha a CryEngine 2 is támogatná. -
Komplikato
veterán
Akkor az a kérdés, mennyire lehet (oda-vissza) tömörítni ezeket az adatokat?
-
Komplikato
veterán
-
Komplikato
veterán
válasz
GERI_666 #151 üzenetére
Nem vagyok 3d programozó, de ez alapján ...
530 Million/sec Sphere-Sphere Collisions max
Gondolom ezt elosztom valami elfogadhato frame számmal (30? 60? 100?), meg azt még lefelezem, vagy tizedelem (fő a bizalom), és akkor nagyjábból meg van.
Így ránézésre ez 100x nagyobb, mint pl. amit az ATI fizikai demojában a particle résznél ki tudtak sajtolni egy X1000-es kártyából.
[Szerkesztve] -
Komplikato
veterán
válasz
GERI_666 #147 üzenetére
Ez kicsit olyan, mint ha arra hivatkoztunk volna a Voodoo1-nél, hogy tök felesleges, a proci ki tudja számolni azt a 30 poligont, amiből a főhős áll
Na jó, ez kicsit túlzás. A Ghost Recon AW-ben azért egy robbanásnál többszáz ütközést számít, meg egy halom particle objektumot a füst/po/tűz/szikra effektekhez ...
A 275USD az az Alienware-s ár volt, szerintem a 128MB-os 250 alatt jön ki, és féé éven belül 200 alatt lesz. A 256MB-os Asusról viszont lövésem sincs. -
Komplikato
veterán
BFG PhysX cards coming in May - [link]
BFG has updated their website today with tons of new info on their PhysX game physics card. For starters, BFG's board ships with 128MB of GDDR3 memory and boasts specs such as 20 billion peak instructions per second and 530 Million/sec Sphere-Sphere Collisions max (Complex Convex-Convex Collisions are listed as 533,000/sec max).
BFG also mentions that boards will ship to the retail market in May, while system vendors Alienware and Falcon Northwest have already selected BFG's PhysX card for use in their systems. BFG hasn't providing pricing info for the standalone PhysX board, but Alienware's site currently lists it as a $275 option, so we'd expect final boards to sell somewhere around that price point. For more info, be sure to check out BFG's official PhysX website.
A hír nem annyira érdekes, de van benne teljesítmény adat!
Itt meg valami technikai ismertető ...
AGEIA PhysX Launch - GDC Event Coverage - [link]
Tranyószám, gyártástechnológia, működési elv, stb.
A támogato cégek listája (fejlesztők, kiadók, egyebek): [link]
És 20 játék azok közül, ami támogatja ... [link]
[Szerkesztve] -
Komplikato
veterán
válasz
GERI_666 #131 üzenetére
OFF: Szerintem olyasmie gondol, mint amikor kijött a Radeon 9700pro, akkor mondjuk P4-1800 alatt tesztelték az újságírók, aztán valahol a 3,5GHz körüli procikkal tudta amax. teljesítményt hozni. És kb. minden új videókártyánál így van. Azért nézem lökötnek, aki vesz 250.000-ért egy két GPU-s kártyát, vagy 2db csúcskártyát, mert ilyenkor még az egyet se lehet kihajtani. Ennek semmi köze a driverhez ...
[Szerkesztve] -
Komplikato
veterán
válasz
GERI_666 #126 üzenetére
A sokszázezer részecske: processzor vígan ki tudja számolni mindenféle extra baromság nélkül, a szűk keresztmetszet a videókártya.
Ez nem igaz, másrészt általában a CPU-nak kéne a kimenő 3D adatokat ezerel számolni és kiküldenie a GPU-ba, futtatni a programot, meg ha lehet, akkor számolgathatná az AI-t és egyebeket.
Az ember a lépcsőn hal meg: a játékok egy részében eddíg is megfelelően volt ez szimulálva.
Igen? Az esetek nagy részében vagy beleáll, vagy lebeg rajta ... normális megoldás vagy féltuvat programban volt a sokezer közül.
Most azt hiszitek hogy jön egy fizikai gyorsító és mindejárt villámcsapásra ez meg fog változni? Badarság! Attól még hogy így is meglehet valósítani ezt a dolgot, még nem fogják így csinálni a játékfejléesztők, mert ugyanolyan időigényes leprogramozni, mint normál esetben.
Ez igaz. De 3D-s programok fejlesztése is tovább tart, mint a 2D-s játékoké, vagy az olyan részletes GFX kideolgozása, mint egy Doom3 motoros, Unreal3.0-s grafikáé is tovább tart, mint egy ''átlagos'' 3D. Persze jönnek még ki 2D játékok ...
Meg micsoda baromság az az Ageiás rajz amin össze van kötve a gpu és a ppu egy vonallal?
Ez egy egyensúlyi állapotot jelképező háromszög. Semmi köze semmilyen fizikai kapcsolathoz, nem tudom honnan vetted.
Amúgy megjósolhatalan mennyire fog elterjedni. Az első néhány 3D kártya annyira drága és gagyi volt, hogy többségünk nem is hallott róluk. Annak idején a 3DFx Voodoo úgy terjedt el, hogy éppen akkor kijött a GLquake, ami a ''sima'' Quake OpenGL-es verziója volt. De azt sokan nem tudják, hogy a GLquake-et a Rendition nevű 3D chiphez akarták marketing anyagnak. Nos a Rendition a harmadik kártyája elött bedobta a törülközőt, ma már senki se emléxik rá. Igaz a 3DFx is eltünt ;) -
Komplikato
veterán
Jó messze van még május, amikro kijön végre a Ghost Recon 3, és végre olvashatunk pár tesztet a marhajó(?) fizikáról ..., de azért nem kéne eltünnie addig a topicnak.
-
Komplikato
veterán
Ez nyilván nem igaz, pl. SCSI kártyák már évek óta NEM PCI-ra készülnek, bár halandó ember nem sok 64 bites PCI-t vagy PCI-X foglalatot látott. Másrészt a PCI már egy sima SATA kártyát SE tud kiszolgálni, már csak azért se mert kisebb a sávszélessége, mint amit a SATA nyújtanin tudna.
[Szerkesztve] -
Komplikato
veterán
Szerintük ezért KELL a kártya ;)
Minden esetre egy célproci kevesebb tranyóval is sokkal több mindent ki tud számolni, mint egy számítógépproci. Azért a matematikai proci beépítése a CPU-ba is beletelt vagy 10 évbe ... Másrészt a PhysX egy GF4 bonyolultságú chip, ami a fizikai számításokra (meg azokkal rokon számításokra) van kihegyezve. Szóval előre lehet borítékolni, hogy 2 magos procik esetén is bőven van létjogosultsága, ha másért nem, hát azért mert valaminek az új High videókártyákat is ki kéne hajtania, meg mellékesen futattnia kéne aprogramot, kezelnie az AI-t, meg esetleg még a hangátvitellel is foglalkoznia kell. -
Komplikato
veterán
A Cellfactor készítői egy másik fizikára alapozott játékkal is kijönnek [link], és ez a játék is PC és X360.
Mindkét program az Artificial Studios és az Immersionsoftware saját fizikai motorját használja, a Reality Engine-t, ami az EGYIK PhysX által támogatott fizikai motor.
[link]
[link]
[link]
Szóval csak tőlük nem is egy, hanem két játék jön.
Mindjárt le is szedem ezt a Monster-Madness prezentációt, csak ne lenne 200MB a video
[Szerkesztve] -
Komplikato
veterán
válasz
Freddy TNT #101 üzenetére
Nem értem a problémádat, már e topci nyitásakor tudni lehetett, hogy az első verziókból lesz PCI és PCI Express is. Nyilvánvalóan a PCIE még nem annyira elterjedt, hogy azzal kezdjék a tömegtermelést, a kezdeti kártyákhoz meg elég ...
-
Komplikato
veterán
Innen nézd meg a felső (kamerás) videot, mert sokkal többet mutat a fizikáról!
[link]
5db MOV fájl van benne, csak a legnagyobb (30MB) érdekes ... leamortizálnak benne egy bazinagy zászlót (miközben cafatokra szakad, a darabjai lifegnek a széltől és találatoktól), szétrobbantanak kisebbre pár tereptárgyat, és megfigyelheted hogyan folyik a vér a padlón (kissé higanyosan) folyadékszimulációval -
Komplikato
veterán
válasz
MegalodonS #96 üzenetére
Én ezt tudom, de sokak szerint negyed annyi a max. amit adnának érte ...
-
Komplikato
veterán
Amikor a Voodoo1 kijött, akkor is mindenki (én is!) ilyen szkeptikusak voltunk. Talán vagy 1 évvel utána jöttek olyan játékok ki, amikkel meg lehetet nézni mire is jó egy 3D gyorsító ... Lehet az egész Fizikai gyorsító dolog bebukta lesz, de ha nem?
Mint írtam az első Voodoo1 kártyák 72e+25% tréfa áron jöttek ki, azt meg szerintem bárki elismeri itt, hogy egy most kapható 10e FT-os VGA is fényévekkel többet tud már
Majd 1 évig nézegetjük, 1,5 év múlva filózunk rajta, és 2 év múlva megvesszük.
Első CD írók is egy millába kerültek, meg volt nekem a kezemben IBM XT, amit 4 millióért vettek anno. -
Komplikato
veterán
Megnéztem az összes demonstrációs anyagot fizikai gyorsítás ügyben (Aegia, NVidia, ATI), és rohadtúl nem értek egyet azzal amit leírtál. Éppen elég gáz lenne, ha a látvány miatt kéne fizikai gyorsítás csak ...
Másrészt meg elég vicces, hogy a CPU kiszámolja. A HL2-ben volt alapfokú és érdekes fizika, de ha jobban megkapirgáljuk, az jön le, hogy minden tereprészen max. néhány tucat objektumot kezelt le, és nem mondjuk 100.000-et vagy egymilliót (lásd ATI prezentáció, 900.000+ objektumos particle+fizika) ...
Igen is azt állítom, hogy egy szimulátorban (vagy akár egy arcade autós/repülős gámában), egy FPS-ben, vagy pláne egy kaland/akció játékban számítson már élethű ütközéseket, töréseket, találatokat és elmozdulásokat.
Elég hülyén néztek/néznek ki a játékokban mikor emberünk beesik a falba, lebeg a lépcsőfokokon vagy domboldalon (Oblivion 2006!), vagy átsétál az aljnövényzeten, esetleg tereptárgyakon. Szerintem. -
Komplikato
veterán
Részben jogos felvetés. Na most találtam egy darab demonstrációt, hogy miként néz majd ki, ha nincs fizikai gyorsítás, meg ha van ... [link]
Na kérem szépen, ez az új Ghost Reconból van (májusban jön ki PC-re), a baloldali verzióban gagyi fizika van, teherautó felrobban, néhány ez+az elmozdul, kis füst.
Ugyan ez baloldalon meg komplex fizikával úgy néz ki, hogy autó ezer darabra szétrobban, melleteálló katoná(kat) repeszek kinyírják, plusz elrepülnek a légnyomástól, meg mellékesen az autó kismillió darabjának, a pornak és a füstnek a mozgása lemodellezve. Ez így nagyon jó, de ebből már látszik, hogy a fizika kikapcsolása után már tök nem ugyan azt kapjuk a játékban!
[Szerkesztve] -
Komplikato
veterán
válasz
Foglalt név #83 üzenetére
Nem írom le, csak a PPU vagy 1000x több objektumot tud lekezelni, de lehet még alá is becsültem ...
-
Komplikato
veterán
válasz
MegalodonS #84 üzenetére
Már volt a hírekben, hogy 3 nagy gyártónál már kérhető a kártya a gépbe, itt figyel a másik topic a témáról
-
Komplikato
veterán
Nem, a parasztvakítás az a GPU-s fizikai számítás, mind az ATI, mind az NVidia oldalán.
Amúgy meg az SDK több mint egy éve elérhető, ha jól tévedek 2005 február óta, szóval csak nem kamu a több mint 100 játék. Persze ettől abból lehet összesen 5-6 értelmes, ami sikeres lesz, de az elég hozzá, hogy hosszú távon elterjedjen.
Amikor a Voodoo1 kijött (na meg az elfeledett Rendition), akkor volt a Tomb Raider (ami sok helyen randább volt 3D kártyával, nem szebb), a GL Quake, meg az ugrabugra Pandemonium, még is megvették egy csomóan, pedig 100.000 körül volt az új ára.
Persze akkor sokan legyintettünk, de amikor már olyan jóságok jöttek ki, mint a Pod Racer (UBI Soft), Shadow of the Empire, meg a Turok, akkor leesett az állunk.
Másrészt senkinek se tűnik fel, hogy mind a PlayStation 3-ra, mind az Xbox 360-ra is liszencelték az AGEIA féle megoldást, ezért minimum a keresztplatformos (és X360 esetében jó sok ilyen lesz az MS ígérete szerint!) játékokban terjedni fog, mint a pestis.
A PPU meg hiába kevesebb tranyóból áll, mint pl. egy P4 proci, mivel célhardver, még így sokszorosan gyorsabb, mint ha egy CPU 100%-ban számolná a fizikát. Akkor hol van ettől egy GPU ''maradék'' kapacitása?
Új hozzászólás Aktív témák
- Gigabyte GeForce RTX 3060 Ti VISION OC 8G - újrapadozva és pasztázva
- Gigabyte GeForce GTX 1060 3GB Mini ITX OC GPU
- Csere-Beszámítás! MSI Ventus 3X RTX 4060Ti 8GB GDDR6X Videokártya
- ÁRGARANCIA! Beszámítás, 27% áfa, összesen 5db RTX 5060 Ti 16GB 3 ventilátoros készletről BOMBA ÁRON!
- ÁRGARANCIA! Beszámítás, 27% áfa, 5db Sapphire Nitro+ RX 9070XT 16GB készletről BOMBA ÁRON!
- Bomba ár! Dell Latitude 5310 - i5-10GEN I 16GB I 256SSD I HDMI I 13,3" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- Samsung Galaxy S21 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S25, Samsung Galaxy S25 Plus, Samsung Galaxy S25 Ultra
- AKCIÓ! Gigabyte AORUS 16X (2024) Gamer notebook - i7 14650HX 16GB RAM 1TB SSD RTX 4070 8GBWin11
- Samsung Galaxy A71 128GB Kártyafüggetlen, 1 év garancia
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest