Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • BlackV

    őstag

    válasz emvy #17728 üzenetére

    Én teljesen meg vagyok döbbenve, hogy Kína milyen autókat tud csinálni mennyiért. (Nem csak elektromosat, hanem pl. Omoda, Jaecoo stb.)
    Ez, és a Ray Dalio filmben az a mondat, hogy eddig általában azok emelkedtek fel, akik olcsó munkaerőre építve váltak ipari hatalommá, majd onnan világbirodalommá elég mély benyomást hagyott bennem. Csak azért írom ezt, mert ez az egyik feltétele annak, hogy a dollár elveszítse elsőszámú tartalékvaluta szerepét.

    Úgy gondolom, ha ez egy 'big cycle' utolsó szakasza, akkor annak kezdetét 2008-ra tenném, azaz ~10 éven belül nagyjából ki kellene derülnie.

    ___

    https://www.portfolio.hu/uzlet/20250428/elkepeszto-fordulat-az-autoiparban-az-eu-a-sajat-fegyverevel-lo-vissza-kinara-757217

    A globális autóiparban új korszak kezdődött: míg egykor a kínai gyártók lesték el a nyugatiak technológiáját, ma már fordult a kocka – az európai óriások tanulnak a kínaiaktól.

    A múlt hónapban bemutatott akcióterv alapján a Bizottság elő akarja írni, hogy az EU autópiacára belépő kínai cégek közös vállalatokat hozzanak létre az európai gyártókkal, vagy licenszeljék nekik a technológiájukat. Ha a lépés ismerős, az nem véletlen.
    Kínában évtizedeken keresztül előírás volt, hogy a külföldi autógyártók csak közös vállalat (joint venture) formájában léphetnek be a piacra, legfeljebb 50 százalékos részesedéssel ezekben a cégekben. Ez a szabály a '90-es évektől volt érvényben, és célja az volt, hogy a kínai ipar technológiai tudást szerezzen a nyugati gyártóktól. Ezeket a szabályokat aztán szép lassan elkezdték eltörölni, 2022-re teljesen megszűntek ezek a korlátozások, így például a Tesla is 100%-ban saját tulajdonú gyárat nyithatott Kínában.

Új hozzászólás Aktív témák