Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • FoxiestFox

    félisten

    válasz Lacccca87 #2 üzenetére

    Nem a Creative féle EAX-re gondolok, az csak egy reverb engine volt (mondjuk annak a legjobb) a DiretSound api fölött (mondjuk DS3D+EAX nagyon jól hangzik, csak ugye sugárkövetés nincs), hanem az Aureal-féle HRTF ÉS wavetracing, amiben a HRTF elhelyez a térben (sima két hangszórós fejhallgatóval is!), tehát pontosan tudod, a fejedhez képest merről érkeznek a hangok, és mellé a wavetracing gondoskodik arról, hogyha a hangforrás pl fal mögé mozog, vagy átsuhan egy akadály kettőtök között, akkor leköveti a hang útját, ezt így elmagyarázni nem tudom megfelelően, de vágod mire gondolok remélem, de ő jobban elmagyarázza a technology fejezetnél.

    Van egy ezredfordulós gépem, abban szoktam játszogatni Aureal kártyával a támogatott játékokat, pl Unreal, Quake 3, Half-Life, és valami elképesztő beszippantó dolog volt ez a tech (csak aztán a Creative széttrollkodta a bíróságon az Aurealt, annak elment erre minden pénze, annak ellenére, hogy neki volt igaza), úgyhogy azóta csak elég béna próbálkozások történtek még HRTF-re is, wavetracingre pedig tudtommal most sincs példa játékokban.

    Persze ott az emulációs projekt, régi játékokhoz modern hardveren, OpenAL Soft HRTF, de jó lenne valami tényleg modern dolgot látni.

    A kövi hsz-ek alapján mondjuk van remény, én nagyon szeretném, mert a grafikát már a csillagos égig toltuk, a hang pedig ott kullog mögötte szó szerint több évtizedes lemaradásban, pedig olyan erős cpu-k és gpu-k vannak, hogy akármelyik számolhatná eszement számát a hangoknak és mindegyikre külön a distortiont és sugárkövetést, és veszítenénk vagy 2 fps-t...

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák