Hirdetés
- Milyen házat vegyek?
- Milyen notebookot vegyek?
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Vezetékes FEJhallgatók
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
wolfm87
csendes tag
Szép hangkártyák, ezután azt mondjátok meg, hogy milyen hangképzőt használtok hozzájuk?
-
Kr/\toS
senior tag
-
-
Semplar
őstag
válasz
FoxiestFox #17 üzenetére
Persze, csak minden indítás után újra ki kell választani 3D/EAX > Stereo > Mono > 3D/EAX.
Ez a játék speciel ilyen...
dsoundlog.txt tartalma:
Logging Time : 22/2/2024 at 4:06:27
Loaded D:\Need For Speed Hot Pursuit 2\DSOUND.ini
Using Native OpenAL RendererItt egy lista sok régi játékról, hogy mi kell hozzá és mit fog használni.
[ Szerkesztve ]
-
És van is EAX, vagy csak engedi betenni a listába, és cső?
Mert eddig én is eljutottam, csak nem hallottam a jellegzetes hangzást.
De majd kipróbálom, bár modern gépemben csak SB Z van, a laptopomban X-Fi notebook (chip benne ugyanaz mint a valódi desktop X-Fikben), poén lenne, ha nem kellene visszatennem régi OS-t, hogy működjön.[ Szerkesztve ]
-
Semplar
őstag
FoxiestFox
Most próbáltam Need For Speed Hot Pursuit 2 -n. Mindenféle mókolás nélkül működik a "gyári" ALMY_PCW8APP_LB_1_45_01.exe -vel. Windows 10 alatt.[ Szerkesztve ]
-
Semplar
őstag
válasz
FoxiestFox #14 üzenetére
de az utolsó effekt reverbje még megy 1-2 másodpercet
Olyankor növelni kell a Buffert 4 -ről 10 -re. -
Szerintem az EAXban amúgy az volt a poén, mennyire túltolták sok esetben.
Főleg a korai címeknél, ilyen Live-tól Audigy1-ig.
Pl NFS High Stakes, akkor is van reverb, amikor semmi sem indokolja, alagútban pedig befelé tép, kifelé szakít, imádom
GTA 3-ban is van hogy kilépsz a menübe, de az utolsó effekt reverbje még megy 1-2 másodpercet -
Kr/\toS
senior tag
válasz
FoxiestFox #9 üzenetére
Működik win11 alatt is. Gyári hibás az installer, dll-eket kever, azokat kell helyretenni. Van hozzá leírás nem egy fórumon. Van itthon Auzen xfi-m, AE5 pluszom is, megy velük az eax.
Mondjuk szerintem a füstje nagyobb mint a lángja, a modernebb játékok alapból jobban szólnak mint a régi eaxosok.[ Szerkesztve ]
-
Semplar
őstag
válasz
FoxiestFox #9 üzenetére
Volt, amelyik játéknál ment, de már rég nem próbáltam. A legtöbbnél megvan 7.1 legalább.
PAX PCI XFI PAX Audio Suite DVD 2011 V1.05[ Szerkesztve ]
-
M0ng00se
őstag
reg hallottam igazan jol szolo jatekot, anno nem volt semmi eax kepes hardverem, manapsag meg nem tesznek bele tul sok energiat a hangzasba. ami hirtelen beugrik az a bf3 , az tenyleg jol szolt, meg talan a 4 is.
-
Lacccca87
addikt
válasz
FoxiestFox #9 üzenetére
Ahh, mennyit szívtam vele, aztán elengedtem, el is adtam a hangkártyát
-
-
Lacccca87
addikt
válasz
FoxiestFox #5 üzenetére
Igen, értem így mit szeretnél
Sajnos az Aurealt nem volt szerencsém kipróbálni anno, de nekem már az EAX is hatalmas élményt adott ott ahol normálisan megcsinálták, és tényleg jó lenne ha erre is fordítanának figyelmet a jövő játékaiban majd.
-
Mooka-Miki
senior tag
válasz
FoxiestFox #5 üzenetére
Egyik barátomnak volt Aureal A3D-s hangártyája és tényleg sokat hozzáadott a játékélményhez
-
Nem a Creative féle EAX-re gondolok, az csak egy reverb engine volt (mondjuk annak a legjobb) a DiretSound api fölött (mondjuk DS3D+EAX nagyon jól hangzik, csak ugye sugárkövetés nincs), hanem az Aureal-féle HRTF ÉS wavetracing, amiben a HRTF elhelyez a térben (sima két hangszórós fejhallgatóval is!), tehát pontosan tudod, a fejedhez képest merről érkeznek a hangok, és mellé a wavetracing gondoskodik arról, hogyha a hangforrás pl fal mögé mozog, vagy átsuhan egy akadály kettőtök között, akkor leköveti a hang útját, ezt így elmagyarázni nem tudom megfelelően, de vágod mire gondolok remélem, de ő jobban elmagyarázza a technology fejezetnél.
Van egy ezredfordulós gépem, abban szoktam játszogatni Aureal kártyával a támogatott játékokat, pl Unreal, Quake 3, Half-Life, és valami elképesztő beszippantó dolog volt ez a tech (csak aztán a Creative széttrollkodta a bíróságon az Aurealt, annak elment erre minden pénze, annak ellenére, hogy neki volt igaza), úgyhogy azóta csak elég béna próbálkozások történtek még HRTF-re is, wavetracingre pedig tudtommal most sincs példa játékokban.
Persze ott az emulációs projekt, régi játékokhoz modern hardveren, OpenAL Soft HRTF, de jó lenne valami tényleg modern dolgot látni.
A kövi hsz-ek alapján mondjuk van remény, én nagyon szeretném, mert a grafikát már a csillagos égig toltuk, a hang pedig ott kullog mögötte szó szerint több évtizedes lemaradásban, pedig olyan erős cpu-k és gpu-k vannak, hogy akármelyik számolhatná eszement számát a hangoknak és mindegyikre külön a distortiont és sugárkövetést, és veszítenénk vagy 2 fps-t...
[ Szerkesztve ]
-
Kr/\toS
senior tag
válasz
FoxiestFox #1 üzenetére
Lassan szállingóznak vissza a hasonló megoldások. A Gears4-5 Tritonja voxel 3d alapú, az 5 még atmos-os is. A Dead space remake szintén korrekt 3d-s hanggal jött, igaz nem wt. Az Uncharted4 pc és a LoU is spatiális hangal jött atmos kompatibilis. És ezek az újabb megoldások jócskán felmossák a padlót a régi hangzsugák 3d hangjával. Szóval nem kell szomorkodni, csak sokat kellett várni.
Ja igen a 2019es Modern Warfare az igazi atmos ínyencség, kajak referencia szint szerintem. Az újabb codok utána már hallhatóan gyengébbek lettek audió szempontból ismét.[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz
FoxiestFox #1 üzenetére
Avatar: Frontiers of Pandorában van: [link]
A jövőben ezzel az új Snowdrop motorral készülő játékokban így várható, hogy lesz.
[ Szerkesztve ]
-
Lacccca87
addikt
válasz
FoxiestFox #1 üzenetére
Arra gondolsz hogy különböző felületeket különböző képpen pattannak a hangok és más-más hangzást nyújt?
Anno a SB AUDIGY-nek volt olyat teszt programja amiben tudtál egy pöttyöt egy több termes pályán tudtad szabadon mozgatni és ez alapján keveredtek a különböző termek hangjai.Egyébként ha jól emlékszem az AMD -nek van ilyen SDK-ja,csak ugye nem igazán akarják a GPU erőforrásait lekötni erre a fejlesztők. De lehet a Steam SDK-ja is erre épült (mondjuk ebben nem vagyok biztos de mintha rémlene valami).
Anno milyen jó is volt CMR 2005-el tolni az Audigy 2 hangkarival, ott élmény volt ez a fajta effekt.
-
Jó lenne 25 év után ismét audio wavetracing a játékokba, de kétlem, hogy ettől ilyesmit várhatnánk.
Új hozzászólás Aktív témák
ph Mostantól a fejlesztőkörnyezet is nyílt forráskód mellett érhető el.
- Milyen házat vegyek?
- Yettel topik
- Milyen notebookot vegyek?
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Asszociációs játék. :)
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Gran Turismo
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...