Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • FazekasLaci

    aktív tag

    válasz tuso #1571 üzenetére

    Az EU garanciális szabályozása sokkal szigorúbb, pontosan a szabad áruáramlás miatt....
    Ha egy gyártónak van helyi (ország szintű) szervize, akkor nem utasíthatja el az egyébként őáltala gyártott termék garanciális javítását az adott országban csak azért, mert egy másik EU-országban vetted meg. És nem kötelezhet arra sem, hogy ezért a másik országba szállítsd vissza. Hívd fel a Fogyasztóvédelmet, ha ezzel kapcsolatban kétségeid lennének.

    Nem olvastad el kellő figyelemmel a garanciális papírokat. Ott nem írják, hogy csak Magyarország. A Garanciaterület az EU-t jelenti, de itt tudsz utánanézni:

    http://support.vaio.sony.hu/contacts/contacts.asp?site=voe_hu_HU_cons [link]

    Az oldalon kattints a nem európai Vaio-ra, és ott fogod látni, hogy az EU-országon belüli Vaio vásárláshoz is budapesti telefonszámot kell hívni :)
    Ismerve a Sony-t, még abban sem vagyok biztos, hogy tengerentúlon vett termékekre nincs garancia az EU-ban. Csak gondolom ott van valami minimális szállítási költség.

    Egyébként, ami a pixelgaranciával kapcsolatosan igaz (vagyis, hogy nincs igazán ilyen garanciája a Sony-nak), külföldön biza úgy árulják a terméket, hogy pixelgaranciával szállítja az eladó, vagyis előzetesen leteszteli és ha hibás, nem is küldi ki, vagy visszaküldheted. Itthon meg szív az ember, ha vásárlás előtt nem nézte meg eléggé a gépet, mert rosszak voltak a fényviszonyok, stb....

    Sok minden változott 2004 óta, mert amióta az EU-ba beléptünk, nagyon sok - a fogyasztókra nézve kedvező szabályozás lett jogszabályba foglalva. Régen ezzel lehetett trükközni, ma már ezért komolyan bírságolnak.

    Laci - Ide is írhatsz nekem: fazekas@grasshopper.hu, vagy hívhatsz: 70/429-3200

Új hozzászólás Aktív témák