Hirdetés
- Lassan állítjuk a fát, és a hardverek is be vannak csomagolva
- Klasszikus kínai festmények ihlették a Colorful legfrissebb memóriáinak külsejét
- Ultrakompakt Key E SSD-vel jelentkezett a Silicon Power
- Mesterséges intelligenciára kihegyezett mini PC jött az ASUS műhelyéből
- ASUS blog: ExpertBook P5 notebook, a munkagép
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Lassan állítjuk a fát, és a hardverek is be vannak csomagolva
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Apple notebookok
- Apple asztali gépek
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Dell notebook topic
Új hozzászólás Aktív témák
-
zoltanz
nagyúr
Nemcsak a verseny (Apple Metal "Api") miatt lenne jó a Vulkan normális támogatása, de olyan egyszerű appokat is felkészítettek már a Vulkan kódokra mint pl. a Google Chrome böngető (Apple Metal -t is támogatja).
Mivel a átlag user sokat szörfözik a neten böngészővel, érezhetően segíti a Chrome-ot, erőteljesen csökkenti az akkumulátorhasználatot a webhelyeken görgetés és animációk megjelenítése során. A Vulkan sokkal hatékonyabb, és akkumulátor barátabb, készenlétidő jó növelhető általa.[ Szerkesztve ]
-
kilua
senior tag
A stadia ott bukott el, hogy "előfizetésért cserébe ad játékokat, míg a geforce now nem" módon akart versenyezni, erre az epic game store ad ingyen játékokat amiket a geforce nown lehet futtatni korlátozottan akár előfizetés nélkül is vagy le is lehet tölteni akiknek van hozzá PCje.
Az már csak hab a tortán hogy amikor a stadia kijött akkor geforce nown már erősebb volt a hardver.
-
Dare2Live
félisten
jujj. ebből még simán kikeredhetet egy E990 szintű beégés is. Amikor az elöző évi snapdragon is jobb... Ha meg koppra hajtják, hogy kb hozza amit a Gen1 akkor meg beüt az aksi gond.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
vicze
félisten
Meggyőző teljesítmény...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A fejlesztők eleve elkészítik a Vulkan leképezőt. Ezt a legtöbb licencelhető motor már out of box támogatja. A probléma az, hogy nem tudják aktiválni, mert nem működik az androidos fostengerben, annak ellenére, hogy a Vulkant kötelezővé tette a Google.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Duck663
őstag
"Remélemmfel tudod fogni a jelen és egy képzeletbeli jövő közti különbséget." Mi van? El akarnak érni valamit, azt pedig CÉLNAK hívják!
A Stadia a google-n bukik el. Valószínűleg rájöttek, hogy sokkal több pénzt kell beletenni és sokkal nagyobba a kockázata, mint amit korábban reméltek/számoltak, amellett pedig az internet minősége is kritikán aluli a világ nagy részén, arról nem is beszélve, hogy a felhasználói érdeklődés is úgy a béka hátsója alatt van eziránt.
"Qualcomm teljes kulcsrakész SDK-t ad teljesn optimalizálval a GPU-ikhoz" Furcsa hogy ez nem látszik, meg a GPU-ik teljesítményén. A benchmarkokat hagyjuk, ki játszik azokkal? Péniszméregetésre jók, de azon túl...
Nagyon egyszerűen érdekelté lehet tenni a fejlesztőket, jön a Fuchsia, és only Vulkan. és már érdekeltek is!
Furi, hogy a SteamDeckről elhallgattál, csak nem benézett valaki valamit akkor is, ahogy egyébként is!
[ Szerkesztve ]
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
kalimist
aktív tag
Leírva szépen hangzik viszont az S-széria eladásai évről-évre csökkennek. Tetejében két eltérő GPU-val rendelkező rendelkező szériáról van szó és ugyan nem ismerek konkrét számokat de az arányok tekintetében szerintem több SD fogy, mint Exynos.
Mi fogja késztetni a fejlesztőket arra, hogy Vulkan API-ra készítsék el a játékokat Xclipse 920 optimalizációkkal miközben a SoC piaci részesedése kisebb, mint a Snapdragoné. Anyagi tekintetben (is) pedig sokkal jobban megéri iOS-re fejleszteni, mint Androidra. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Pont az Android game problémán változtat. Az Androidnak nem az a baja, hogy nincsenek meg az OS-ben a megfelelő API-k, már gyárilag van szállítva a Vulkan, de még a hardverek is támogatják, kötelező rá implementációt biztosítani a gyártóknak. De ezzel semmire nem mennek, amíg az ARM, az Imagination és még a Qualcomm is megengedi az IGP-k egyedi paraméterezését a gyártópartnereinek. Ilyen formában egy adott IGP paraméterezhető több tucat módon, ami a fejlesztők felé több tucat különböző hardverként látszik a memóriatípusok logikai felosztása szintjén, holott a hardver maga tök ugyanaz. Ez az OpenGL esetében nem gond, mert a meghajtó kezeli az eltéréseket, de a Vulkan egy explicit API, ahol a memóriamenedzsment a program oldalán valósul meg, és szépen le kell kezelni az eltéréseket, ami három gyártóra tök oké lenne, de ha a három gyártó minden hardverére több tucat változtatás enged meg, az már úgy jó ezer eltérő logikai memóriakonfigurálás, amire nem könnyű dolgozni. Nem véletlen, hogy a PC-n az AMD, az NV és az Intel minden hardverénél igyekszik az eredetileg kialakított logikai konfigot alkalmazni. Ettől csak nagyon indokolt esetben térnek el, de ott is egyszerűsítenek rajta például az IGP-knél, tehát nem lesz nagyon egzotikus a stack. Így PC-n ugyan van három gyártó, de logikai memóriakonfigurálásban nincs több 10-nél, amit célozni kell, és az mégsem ezer környéki.
A Samsungnak az AMD az alap integrált stacket biztosítja, amit az APU-khoz is használ. Itt minden egy olyan memóriatípusba kerül, ami az összes Vulkan hozzáférési flaget támogatja, és mindegyik részegység egyenlő hozzáférési szinten éri el a memóriát. Ez bitang egyszerű modell, bármekkora marhaság van a programkódban, annak biztos, hogy nem lesz hátránya, mert nincs elkülönített "egzotikus" type, ami viszont jellemző az ARM, az Img és az Adreno esetében. A különféle egzotikus type-ok miatt kell azért külön dolgoznia a Samsung mérnökeinek, hogy legalább a saját telefonjaikra elérhető legyen egy alkalmazás Vulkan leképezője, de jellemző, hogy a következő generációban meg a logikai felosztás változik, így a korábban megírt kódjuk kuka.
És ezt a problémát az androidos cégek nem tudják megoldani, nem azért, mert lehetetlen lenne, hanem azért, mert az ARM, az Imagination és a Qualcomm abszolút a hatékonyságra fejleszti az IGP-it, így a címzés és az alapvető hardveres műkötés tekintetében igyekeznek a tranzisztorzabáló általánosságokat kiszedni belőle, ami az OpenGL-nél oké is volt, mert írtak egy rakás layert a hardver fölé, elfedve annak hiányosságait és hibáit, majd összetákoltak rá egy úgy-ahogy működő meghajtót. De a Vulkan esetében ez nem lehetséges, mert ez egy explicit API, az a lényege, hogy maga a program irányítson egy csomó mindent, és ilyenkor a hardver energiahékonyságért bevállalt hiányosságait is a programnak kell kerülgetnie, mert nincs kernel driver, ami megtenné helyette.
Az Apple például a Metal API-nál pont azért nem kezeli annyira explicit módon a memóriát, mint a Vulkan, mert ők még számolnak azzal, hogy az Imgtől licencelt dizájn sok helyen tartalékos, rengeteg kompromisszum van venne, hogy nyerjenek pár milliwattot, és erre a Metal gondol is. De az Androidon nincs Metal, ott van egy őskövület OpenGL, ami alig ad kontrollt a fejlesztőknek, és van egy Vulkan, ami meg a másik véglet, és szinte teljes kontrollt ad. Köztes opció nincs. Tehát a Samsungnak az volt a választása, hogy vagy fejleszt egy Metal API-hoz hasonlót, de azt meg kb. senki sem támogatta volna rajtuk kívül, vagy licencelnek egy olyan hardvert, amivel a Vulkan API realitássá válthat Androidon.
#34 vicze1 : Igen az SDK. Ez a másik probléma Androidon. Az ide adott, úgymond "kulcsrakész" fejlesztőkörnyezetek képességei fényévekre vannak a PC-n etalonnak számító RenderDoc+RGP tudásától. Ennek a legfőbb tényezője szintén hardveres. A RenderDoc+RGP azért olyan veszettül gyilkos kombó, mert a RenderDoc a legjobb explicit API-hoz írt debugger a piacon, a beleintegrált interoperabilitással elérhető RGP pedig egy olyan profilozó, amely nem teljesítményszámlálót, hanem hardveres nyomkövetést használ, így azokat a hibákat is észreveszi, amiket a többi profilozó marhára nem. Csak ehhez a hardverbe kellenek nyomkövető bitek. És csak megjegyzem, hogy a Samsung ezt már el tudja érni, mert megvan hozzá a hardverük.
#37 kalimist : A Samsung csak olyan piacon nem jelenhet meg, ahol az AMD közvetlenül érdekelt. ARM-os PC-t csinálhatnak, erre is vannak külön licencfeltételek.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
kalimist
aktív tag
válasz GoldhandRent #36 üzenetére
Az AMD-Samsung megállapodás szerint (ha nem változtattak rajta) ott ahol az AMD is versenyez nem dobhatják piacra tehát PC-s megoldás nem lesz.
-
kilua
senior tag
"A mobile OS-ek piacán a játékok nem a grafikáról és főleg nem a ray tracing-ről szólnak. Gyakorlatban nincs benne pénz se iOS-en se Androidon. (Top 10 free és fizetős) "
Az megvan hogy mobilon a top bevételű játékokat úgy hívják hogy pubg mobile vagy genshin impact, vagy call of duty mobile? És hogy itt dollár milliárdokról van szó, a genshin konkrétan 3.7 milliárd dolláros bevétel kétharmadát mobilon érte el, egyharmadát pc/konzolon (ez lazán kb duplája a gta5 első éves bevételének különben erről van szó, igen a grafikáról is szól nem kicsit: [link]
Persze néztem külön a sensortoweren az amerikai és európai listákat is, itt inkább a Pokémon GO és a Candy Crush vezeti a listát de ezek a címek a globális top10 végén vannak, inkább ázsia nagy "mobil gamer"
-
vicze
félisten
"De azt akarják elérni, hogy Vulkant használjanak"
Remélemmfel tudod fogni a jelen és egy képzeletbeli jövő közti különbséget.Oh igen Stadia nagy siker, nagy támogattság, sok játék stb.
Pont emiatt nem akart semmi értelmeset Androidon Google, mivel a stremingben látták a továbblépés és a pénzt és volt akkora felhajtás miatta.Remélem azzal azért tisztában vagy, hogy Qualcomm teljes kulcsrakész SDK-t ad teljesn optimalizálval a GPU-ikhoz és ezt nem ma kezdték, hanem 10éve...
Samsung eddig max. bohóckodott.De még egyszer leírom senkinek sincs érdeképen jelnleg Vulkan játékot fejleszteni, mert nincs miért és gyakorlatilag nem is lesz, amíg Google nem csinál valamit, hogy érdeke legyen a fejlesztőknek hozzá. Minden más marketing maszlag.
-
Duck663
őstag
De azt akarják elérni, hogy Vulkant használjanak.
A google ilyen irányú szándékait nem ismerem. Nem nyilatkozták azt, hogy ne akarnák. A Stadia is azt használja igaz, hogy tudjuk, hogy fogja végezni. Ráadásul a Fuchsia is épít rá, ami az androidot hivatott leváltani, bár ha jól tudom a OGL-t meg akarják tartani.
"a Samsung konkrétan eszközspecifikus optimalizálásokat ír az egyes fejlesztők számára, amivel pár telefon erejéig futtathatóvá teszik az alkalmazást" Ha ezzel elboldogulnak akkor nem érzem úgy, hogy a meghajtófejlesztés kifogna rajtuk, főképp úgy, hogy miután az AMD dokumentálja a hardvereit, és vannak nyílt forráskódú meghajtók is hozzá, amire végső soron felépíthetik a saját meghajtójukat.
Hiába akarsz megdumálni, februárban SteamDeck start van, az hogy ma nem tudod úgy megrendelni, hogy akkor meg is kapd, az ugyanazért van, amiért ma nem tudsz PS5-öt sem vásárolni, van rá kereslet! Igen a mai rendelők 22Q2, de aki időben megrendelte, az február.
A szoftveres "zűröket" pedig majd meglátjuk.
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
vicze
félisten
Pont arról van szó, hogy az Android játékok nem Vulkan-on futnak...
És a jövőben se fognak A Vulkan implementálása a játék fejlesztő részéről exponenciális idő és energia befektetést igényel, ami egyszerűen nem éri meg egy mobil játéknál ahol a bevételed van vagy 10000$."ha a szoftveres oldal rendben lesz."
Még egyszer nem lesz rendben a SW oldal, mert isten tudja milyen okból de Google nem akarja Vulkan-t Androidon. Egészen mellesleg az SW oldalt a Samsung csinálja nem az AMD."A SteamDeck pedig létezik, februárban jön"
Akkor megvehetem most?
Február nem éppen 2022 Q2, ami épp a hivatalos... Nem HW és a gyártás a probléma még egyszer hanem a Linux és a Vulkan. Valve és a csodái egy végtelen történt. -
Duck663
őstag
" nem az adott API-hoz van szabva és optimalizálva." Mi van? Az AMD alkotta meg a Mantle API amiből a Vulkan született. De nincs rá szabva mi?
Fogyasztás, láttad már? Akkor honnan tudod? Arról nem is beszélve, hogy optimalizációval a teljesítmény/fogyasztás mutató nagymértékben javítható!
"Nem nekem számít, hanem annak, aki játék miatt vesz telefont azt a teljesítmény fogja érdekelni nem a "legjobb leképező"." Attól lesz a jobb a teljesítmény is, ha a szoftveres oldal rendben lesz. Az AMD pedig az utóbbi időben ezt bizony bebizonyította, ellentétben a Qualcomm és társaival.
A SteamDeck pedig létezik, februárban jön, már rég gyártásban van. Csak ugye a chipválság közepén elég nehéz komoly kezdő raktárkészletet felhalmozni.
[ Szerkesztve ]
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
vicze
félisten
válasz Hopkins95 #29 üzenetére
Minek csinálták? Mert mikor elkezdték akkor az volt a cél, hogy piaci előnybe kerülnek, csak az eredménye egy nagy semmi lett 3+év alatt.
"Steam Deck is RDNA2 alapú GPU-t használ."
Használna ha létezne... De ugye nem létezik, pont a SW oldal a problémája, és a csodás Vulkan miatt.
Azért lassabb mert az architektúra nem alacsony fogyasztása és nem az adott API-hoz van szabva és optimalizálva."Ha neked a benchmarkok számítanak"
Nem nekem számít, hanem annak, aki játék miatt vesz telefont azt a teljesítmény fogja érdekelni nem a "legjobb leképező"."Attól meg hogy te free to play játékokat játszol csak Androidon, az még nem jelenti azt, hogy más is. Találni azért pár jól kinéző játékot is, mint pl. a Pascal's Wager ill. a Bright Memory Mobile"
Nem játszok mobilon, ez meghagyom a tizenéveseknek, még egyszer a fizetős játékok toplistáiban sincs grafikailag intenzív, mobilon egyszerűen nem ezzel veszed meg az embereket. Akit meg igen, azoknak a teljesítmény számít, és a benchmark és pont arról beszélek, hogy ezek a játékok jelentősen lassabbak lesznek Exynos 2200-on. -
addikt
Nem változtat? Akkor szerinted a Samsung miért lépett? Vannak ott nálunk sokkal okosabb mérnökök, akik nem hiába vannak a cégnél.
Amúgy meg nem tudom miért lenne lassabb a GPU a konkurenciával szemben, ha a Steam Deck is RDNA2 alapú GPU-t használ. Szerinted hülyék dolgoznak a Samsungnál meg a Valvenál is vagy hogy van ez?
Ha neked a benchmarkok számítanak, akkor nyugodtan benchmark huszárkodj csak magadnak, mi majd eközben élvezzük a játékokat ahelyett, hogy szívjunk a mindenféle GPU-val mobilon, amihez a gyártó nem képes normális implementációt írni.
Attól meg hogy te free to play játékokat játszol csak Androidon, az még nem jelenti azt, hogy más is. Találni azért pár jól kinéző játékot is, mint pl. a Pascal's Wager ill. a Bright Memory Mobile(mindkettő megvan nekem droidon).
[ Szerkesztve ]
Nexus 5x > Pixel 4a 5G \\ AMD Ryzen 5800X3D - Gainward RTX 3070 Phoenix - Acer ED347CKR Ultrawide \\ Asus Zenbook 14 UM3402YA \\ Playstation 5 \\ DJI Mavic Mini \\ Nintendo Switch Neon v2 \\ Steelseries Arctis Nova 7 \\ Steam/Origin/Epic Games Store/GoG/Ubi Connect: Hopkins955
-
vicze
félisten
Azt teljesen értem, hogy tolod a félrebeszélést és a marketing, rendben van.
- Android game problémán nem változtat ez semmit az ég világon.
- Nem lesz nagyobb teljesítmény, ha a GPU hanem még lassabb is lesz a konkurenciával szemben.
- A mobile OS-ek piacán a játékok nem a grafikáról és főleg nem a ray tracing-ről szólnak. Gyakorlatban nincs benne pénz se iOS-en se Androidon. (Top 10 free és fizetős)
- Nem lesz a játékokban jobb leképezőt mert a Samsung csinált valamit. Mert a platform nem támogatja és az a piac 99+%-ka.A usernek kizárólag a benchmark számítanak semmi más, a többi egy nagy értelmetlen marketing maszlag, aminek 0 hatása nincs se az eladásokra, se a játékokra, se a platformra.
1 termék ami a piac 0,1%-ka lesz nem fog semmilyen formában megváltoztatni egy egész platformot, pláne nem ha rosszabb teljesítményű általános felhasználásban mint a konkurencia.
-
addikt
Ez igen, végre beleállt a Samsung és megpróbálja elérni, hogy Androidon az ő eszközeiken fussanak a legjobban a játékok! Drukkolok nekik, mert Androidon ezen tényleg ahogy mondod évek óta senki sem hajlandó változtatni.
Nexus 5x > Pixel 4a 5G \\ AMD Ryzen 5800X3D - Gainward RTX 3070 Phoenix - Acer ED347CKR Ultrawide \\ Asus Zenbook 14 UM3402YA \\ Playstation 5 \\ DJI Mavic Mini \\ Nintendo Switch Neon v2 \\ Steelseries Arctis Nova 7 \\ Steam/Origin/Epic Games Store/GoG/Ubi Connect: Hopkins955
-
Perdedor
tag
Egy ultrabookban is el tudnám képzelni a Pinebook Pro-hoz hasonlóan.
I am not a conspiracy theorist. I am a bullshit analizer.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Hellwhatever #24 üzenetére
Nyilván az Apple is, csak most ugye arról van szó, hogy a Samsung ezt meg akarja akadályozni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Hellwhatever
aktív tag
"Ha előbbi, akkor vegyen ARM vagy Adreno IGP-t, míg ha utóbbi, akkor azt csak a Samsung tudja biztosítani."
...vagy az Apple.
Kérdés mely kategóriák kiváltsága lesz a Radeon. A felsőházban ugyanis árazásban már sajnos karnyújtásnyira van egymástól a Samsung és az Apple.
9800X3D | ASRock X670E Steel Legend | Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 4070S WINDFORCE OC
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Érdekelje, de a Samsung azért szenved az AMD-vel, hogy ne a benchmarkok fussanak jól, hanem a programok, mert az Android híres arról, hogy a benchmarkok működnek, míg az alkalmazások nem. Ahhoz, hogy az Apple befogható legyen, ezt meg kell fordítani.
[link] - itt részletesen leírtam, hogy mi a gond, és ezen se az ARM, se a Google, se az Imagination, se a Qualcomm, senki nem akar változtatni, miközben a Vulkan kódok a játékokban nagyrészt azért működnek egy-két kiválasztott Samsung telefonon, mert a Samsung odarak pár mérnököt, hogy legalább telefonspecifikusan tákolják össze. De ez csak az adott generáció csúcsmodelljére jó, a next-gen holmin újra a szar leképező fut, mert az nem kapta meg a törődést. Ez egy kolosszális probléma, és pont ezért ment a Samsung az AMD-hez, hogy felszámolja.
Innentől a user felé a kérdés, hogy benchmarkot akar futtatni, vagy a játékokban akarja elérni a legjobb leképezőt. Ha előbbi, akkor vegyen ARM vagy Adreno IGP-t, míg ha utóbbi, akkor azt csak a Samsung tudja biztosítani.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
vicze
félisten
"Samsungot nem érdekli egyik benchmark sem"
Apró ici pici probléma, hogy a vásárlókat a tesztelőket és a közvéleményt erőteljesen érdekli.
Ha szar ugyan úgy utálni fogja a közvélemény mint az eddigi Exynosokat és végleg ráragad ez hosszabb időre.
Így de érdekli a Samsungot elég erősen, ha nem érdekelné nem szenvednének az AMD-vel. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz kalozhun100 #17 üzenetére
Nem. A gond a prototípusok elérhetőségével volt. A pandémia miatt a partnerük nem szállította le ezeket időben, így nem lehetett bemutatni semmit. Így meg ugye felesleges lett volna a bemutató. Egy csomóan így jártak a CES-en is, mind sorra mondták le a jelenlétet, mert nem tudták volna elvinni a tervezett holmit.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
kalozhun100
őstag
Nem azért mondták le január 11-én a bemutatót, mert gondok vannak ezzel az új exynos 2200al és hogy snapdragon lesz az összesbe?
Xiaomi Mi 11 Ultra
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Hellwhatever #15 üzenetére
Ha ez így lenne, akkor a Samsung nem fizetne sokkal több pénzt az AMD-nek a GPU-ért, hanem rendelné tovább az aktuális Malit. De az egységsugarú user pont azt látja, hogy az Android alig működik az Apple-höz viszonyítva, ha játékról van szó, és ez a Samsungnak probléma.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Hellwhatever
aktív tag
Ezt a részét értem és szerintem is jó az irány. Az egységsugarú felhasználót kell majd meggyőzni erről. Mert ők kb. annyit látnak hogy Androidon eddig is elfutottak a dolgok, az Exynos 2200 meg GPU-ban lassabb mint az előző gen és még melegszik is.
Az hogy szoftveres vonalon ég és föld a kettő már nem jut el hozzájuk.9800X3D | ASRock X670E Steel Legend | Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 4070S WINDFORCE OC
-
Semplar
őstag
Jó lesz ez, ha elég nagy a hash rate.
Megérett az "AI" a pusztulásra.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Hellwhatever #12 üzenetére
A Samsungot nem érdekli egyik benchmark sem, amíg erre a problémára nincs válasz Androidon: [link] - A játékosok nem tudnak a benchmarkokon kívül bármi komoly Vulkan leképezőt futtatni, hacsak nincs az adott telefonra külön 1000 sornyi extra kód. És a Samsung ezt kb. megcsinálja mindig a csúcstelefonjára, az aktuális új top játékkal, de ennyi, amint jön egy új csúcstelefon és egy új frissítés a játékhoz, rögtön összeomlik a teljesítmény. Felőlük tízszer is gyorsabb lehet bármi a benchmarkban, amíg el tudják érni azt, hogy egy kiadott játék ne csak egy telefonnal tudja a legjobb teljesítményt nyújtani, és ne kelljen ehhez 1000 sornyi kódot írniuk.
#9 Duck663 : Pontosan. Szoftveres szinten egészen messze vannak az ultramobil GPU-kat fejlesztő cégek. Még a Vulkan API-ban is, amit persze köszönhetnek saját maguknak, mert hülyeségeket engednek meg a licencelőknek, de végeredményben olyan hardveralapok készülnek, amikre még egységes API mellett is lehetetlen olyan kódot írni, ami fut mindenhol. A Google hiába vezette be az Androidra a Vulkan API-t, az kb. annyit ér, hogy pár kiválasztott telefonon működik. Elvileg működnie kellene mindenen, de olyan szar a szoftveres alap, hogy teljesen lényegtelen a hardveres támogatás.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Hellwhatever
aktív tag
Az a hír járja hogy eddig nem túl acélos az Exynos 2200. CPU-ban az előző genes Snapdragon épphogy megvan, a GPU-t meg össze se merték engedni semmivel a bejelentésben mivel eléggé melegszik és éppen próbálják használható szintre konfigolni: [Exynos 2200’s AMD RDNA2 GPU Reaching High Temperatures – Samsung Rumored to Make Adjustments, Then Launch It]
Ahol szavak szintjén ekkora magabiztosság van ott nem ártott volna a számokat is mellé tenni: [Snapdragon 8 Gen 1 Is Barely Faster Than Exynos 2200 in AnTuTu; RDNA2-Based Xclipse 920 Gets Beaten in Latest GPU Test]
9800X3D | ASRock X670E Steel Legend | Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 4070S WINDFORCE OC
-
jedis
senior tag
Nahh ebből lehetne jó kis kézikonzolt csinálni !
Ha az autópályán haladván, egyszer csak vészjósló mennydörgést hallasz magad mögött, és hátratekintvén egy nagy feketeség közelít feléd ezerrel, ne hidd azt hogy egy viharfelhő vett üldözőbe !
-
vicze
félisten
válasz Armagedown #1 üzenetére
Felsorolnád azt a rengeteg CPU-t aminek nincs ennél többszörösen erősebb iGPU?
Amit keresel úgy hívják, hogy GT1030. -
Duck663
őstag
válasz Armagedown #1 üzenetére
Nem a hardverrel van a gond, hanem a szoftverrel. Az lényegében nincs.
A kínaiak terveznek valamit, de a szoftver az kérdéses marad. Volt is hír: [link]
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
Yodafon
senior tag
alapvetően nyolc darab 64 bites mag került a lapkába, de ezek közül egy darab nagy teljesítményű megoldás, három darab számít úgymond közepes opciónak, míg a maradék négy az energiahatékonyságot tartja szem előtt
Na erre probalj tobbszalu programot irniI'm gangsta!
-
oZone762
tag
Ezzel talán a desktop piacra is betörhetnek. Akár windows, akár desktop android rendszerként.
-
Dare2Live
félisten
Mi ebben a nagy kérdés? Biztos. Majd vmikor. Feltéve, hogy jól sikerült.
A kérdés inkább, hogy mit fog nyujtani az adreno ellenében. Évek óta igérgetnek a valóságban meg pofára esés van. Kiderül nemsokára.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Segal
veterán
Nem az a kérdés hogy jön e, hanem az hogy mikor. Szerintem idén a felsőkategória lovagolja meg a témát, de jövőre biztosan a felsőközépkategóriába is megérkezik.
"Ez nem változtat azon, hogy tisztességtelen dolog botokkal felvásárolni 160-180e indulóáron a 3060 Ti-t, aztán 250e-ért árulni a HA-n." Ez miért lenne tisztességtelen? Te is meg bárki lesheti botokkal a boltokat, ugyanúgy meg tudod venni a cuccot azon az áron, mint a scalper.(1 házigazda válasz...)
-
Fred23
nagyúr
Legnagyobb kérdés számomra: jön vajon majd középkategóriába is egy Xclipse-es SoC? Lesz vajon a 920 mellett 915 vagy 910 is?
-
burriebonz
tag
válasz Armagedown #1 üzenetére
Hát gyanítom hogy az már nem lenne akkora biznisz! +lehet hogy ez célzottan az arm-hoz lett fejlesztve, nem biztos hogy egy x86-x64 rendszeren is ugyan olyan jól működne. Persze ez csak okoskodás, nem értek hozzá, szóval nyugodtan lőjetek le ha marhaságokat írok!
-
Armagedown
őstag
Miért nem készítenek egy ilyen arm processzor igpjéből egy pci-expresses videókártyát?
Az alap dolgokra jó volna, igp nélküli processzorok mellé.“If you don't read the newspaper, you're uninformed. If you read the newspaper, you're mis-informed.”
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- alza vélemények - tapasztalatok
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Lassan állítjuk a fát, és a hardverek is be vannak csomagolva
- Elektromos cigaretta 🔞
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Apple notebookok
- Kerékpárosok, bringások ide!
- iPhone topik
- Mobil flották
- További aktív témák...
- ÚJ, 3év Gar! AMD Ryzen 7 5700X3D 3.0GHz (96MB Cache, up to 4.1GHz) OEM AM4 Processzor!
- BESZÁMÍTÁS! Intel Core i7 9700K 8mag 8szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Processzor felvásárlás
- BESZÁMÍTÁS! ÚJ AMD Ryzen 7 9800X3D processzorok 3 év garancia 27% áfa KÉSZLETRŐL!
- Intel i5-9600KF 6-Core 3.70GHz LGA1151 (9M Cache, up to 4.60 GHz) Processzor
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest