Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Hellwhatever #12 üzenetére

    A Samsungot nem érdekli egyik benchmark sem, amíg erre a problémára nincs válasz Androidon: [link] - A játékosok nem tudnak a benchmarkokon kívül bármi komoly Vulkan leképezőt futtatni, hacsak nincs az adott telefonra külön 1000 sornyi extra kód. És a Samsung ezt kb. megcsinálja mindig a csúcstelefonjára, az aktuális új top játékkal, de ennyi, amint jön egy új csúcstelefon és egy új frissítés a játékhoz, rögtön összeomlik a teljesítmény. Felőlük tízszer is gyorsabb lehet bármi a benchmarkban, amíg el tudják érni azt, hogy egy kiadott játék ne csak egy telefonnal tudja a legjobb teljesítményt nyújtani, és ne kelljen ehhez 1000 sornyi kódot írniuk.

    #9 Duck663 : Pontosan. Szoftveres szinten egészen messze vannak az ultramobil GPU-kat fejlesztő cégek. Még a Vulkan API-ban is, amit persze köszönhetnek saját maguknak, mert hülyeségeket engednek meg a licencelőknek, de végeredményben olyan hardveralapok készülnek, amikre még egységes API mellett is lehetetlen olyan kódot írni, ami fut mindenhol. A Google hiába vezette be az Androidra a Vulkan API-t, az kb. annyit ér, hogy pár kiválasztott telefonon működik. Elvileg működnie kellene mindenen, de olyan szar a szoftveres alap, hogy teljesen lényegtelen a hardveres támogatás.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Hellwhatever #15 üzenetére

    Ha ez így lenne, akkor a Samsung nem fizetne sokkal több pénzt az AMD-nek a GPU-ért, hanem rendelné tovább az aktuális Malit. De az egységsugarú user pont azt látja, hogy az Android alig működik az Apple-höz viszonyítva, ha játékról van szó, és ez a Samsungnak probléma.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz kalozhun100 #17 üzenetére

    Nem. A gond a prototípusok elérhetőségével volt. A pandémia miatt a partnerük nem szállította le ezeket időben, így nem lehetett bemutatni semmit. Így meg ugye felesleges lett volna a bemutató. Egy csomóan így jártak a CES-en is, mind sorra mondták le a jelenlétet, mert nem tudták volna elvinni a tervezett holmit.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz vicze #22 üzenetére

    Érdekelje, de a Samsung azért szenved az AMD-vel, hogy ne a benchmarkok fussanak jól, hanem a programok, mert az Android híres arról, hogy a benchmarkok működnek, míg az alkalmazások nem. Ahhoz, hogy az Apple befogható legyen, ezt meg kell fordítani.

    [link] - itt részletesen leírtam, hogy mi a gond, és ezen se az ARM, se a Google, se az Imagination, se a Qualcomm, senki nem akar változtatni, miközben a Vulkan kódok a játékokban nagyrészt azért működnek egy-két kiválasztott Samsung telefonon, mert a Samsung odarak pár mérnököt, hogy legalább telefonspecifikusan tákolják össze. De ez csak az adott generáció csúcsmodelljére jó, a next-gen holmin újra a szar leképező fut, mert az nem kapta meg a törődést. Ez egy kolosszális probléma, és pont ezért ment a Samsung az AMD-hez, hogy felszámolja.

    Innentől a user felé a kérdés, hogy benchmarkot akar futtatni, vagy a játékokban akarja elérni a legjobb leképezőt. Ha előbbi, akkor vegyen ARM vagy Adreno IGP-t, míg ha utóbbi, akkor azt csak a Samsung tudja biztosítani.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Hellwhatever #24 üzenetére

    Nyilván az Apple is, csak most ugye arról van szó, hogy a Samsung ezt meg akarja akadályozni. :D

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz vicze #28 üzenetére

    Pont az Android game problémán változtat. Az Androidnak nem az a baja, hogy nincsenek meg az OS-ben a megfelelő API-k, már gyárilag van szállítva a Vulkan, de még a hardverek is támogatják, kötelező rá implementációt biztosítani a gyártóknak. De ezzel semmire nem mennek, amíg az ARM, az Imagination és még a Qualcomm is megengedi az IGP-k egyedi paraméterezését a gyártópartnereinek. Ilyen formában egy adott IGP paraméterezhető több tucat módon, ami a fejlesztők felé több tucat különböző hardverként látszik a memóriatípusok logikai felosztása szintjén, holott a hardver maga tök ugyanaz. Ez az OpenGL esetében nem gond, mert a meghajtó kezeli az eltéréseket, de a Vulkan egy explicit API, ahol a memóriamenedzsment a program oldalán valósul meg, és szépen le kell kezelni az eltéréseket, ami három gyártóra tök oké lenne, de ha a három gyártó minden hardverére több tucat változtatás enged meg, az már úgy jó ezer eltérő logikai memóriakonfigurálás, amire nem könnyű dolgozni. Nem véletlen, hogy a PC-n az AMD, az NV és az Intel minden hardverénél igyekszik az eredetileg kialakított logikai konfigot alkalmazni. Ettől csak nagyon indokolt esetben térnek el, de ott is egyszerűsítenek rajta például az IGP-knél, tehát nem lesz nagyon egzotikus a stack. Így PC-n ugyan van három gyártó, de logikai memóriakonfigurálásban nincs több 10-nél, amit célozni kell, és az mégsem ezer környéki.

    A Samsungnak az AMD az alap integrált stacket biztosítja, amit az APU-khoz is használ. Itt minden egy olyan memóriatípusba kerül, ami az összes Vulkan hozzáférési flaget támogatja, és mindegyik részegység egyenlő hozzáférési szinten éri el a memóriát. Ez bitang egyszerű modell, bármekkora marhaság van a programkódban, annak biztos, hogy nem lesz hátránya, mert nincs elkülönített "egzotikus" type, ami viszont jellemző az ARM, az Img és az Adreno esetében. A különféle egzotikus type-ok miatt kell azért külön dolgoznia a Samsung mérnökeinek, hogy legalább a saját telefonjaikra elérhető legyen egy alkalmazás Vulkan leképezője, de jellemző, hogy a következő generációban meg a logikai felosztás változik, így a korábban megírt kódjuk kuka.

    És ezt a problémát az androidos cégek nem tudják megoldani, nem azért, mert lehetetlen lenne, hanem azért, mert az ARM, az Imagination és a Qualcomm abszolút a hatékonyságra fejleszti az IGP-it, így a címzés és az alapvető hardveres műkötés tekintetében igyekeznek a tranzisztorzabáló általánosságokat kiszedni belőle, ami az OpenGL-nél oké is volt, mert írtak egy rakás layert a hardver fölé, elfedve annak hiányosságait és hibáit, majd összetákoltak rá egy úgy-ahogy működő meghajtót. De a Vulkan esetében ez nem lehetséges, mert ez egy explicit API, az a lényege, hogy maga a program irányítson egy csomó mindent, és ilyenkor a hardver energiahékonyságért bevállalt hiányosságait is a programnak kell kerülgetnie, mert nincs kernel driver, ami megtenné helyette.

    Az Apple például a Metal API-nál pont azért nem kezeli annyira explicit módon a memóriát, mint a Vulkan, mert ők még számolnak azzal, hogy az Imgtől licencelt dizájn sok helyen tartalékos, rengeteg kompromisszum van venne, hogy nyerjenek pár milliwattot, és erre a Metal gondol is. De az Androidon nincs Metal, ott van egy őskövület OpenGL, ami alig ad kontrollt a fejlesztőknek, és van egy Vulkan, ami meg a másik véglet, és szinte teljes kontrollt ad. Köztes opció nincs. Tehát a Samsungnak az volt a választása, hogy vagy fejleszt egy Metal API-hoz hasonlót, de azt meg kb. senki sem támogatta volna rajtuk kívül, vagy licencelnek egy olyan hardvert, amivel a Vulkan API realitássá válthat Androidon.

    #34 vicze1 : Igen az SDK. Ez a másik probléma Androidon. Az ide adott, úgymond "kulcsrakész" fejlesztőkörnyezetek képességei fényévekre vannak a PC-n etalonnak számító RenderDoc+RGP tudásától. Ennek a legfőbb tényezője szintén hardveres. A RenderDoc+RGP azért olyan veszettül gyilkos kombó, mert a RenderDoc a legjobb explicit API-hoz írt debugger a piacon, a beleintegrált interoperabilitással elérhető RGP pedig egy olyan profilozó, amely nem teljesítményszámlálót, hanem hardveres nyomkövetést használ, így azokat a hibákat is észreveszi, amiket a többi profilozó marhára nem. Csak ehhez a hardverbe kellenek nyomkövető bitek. És csak megjegyzem, hogy a Samsung ezt már el tudja érni, mert megvan hozzá a hardverük.

    #37 kalimist : A Samsung csak olyan piacon nem jelenhet meg, ahol az AMD közvetlenül érdekelt. ARM-os PC-t csinálhatnak, erre is vannak külön licencfeltételek.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz kalimist #39 üzenetére

    A fejlesztők eleve elkészítik a Vulkan leképezőt. Ezt a legtöbb licencelhető motor már out of box támogatja. A probléma az, hogy nem tudják aktiválni, mert nem működik az androidos fostengerben, annak ellenére, hogy a Vulkant kötelezővé tette a Google.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák