Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dezz

    nagyúr

    válasz FTeR #49 üzenetére

    A világképemet ne féltsd, belefér az is, hogy valaki a MS kereszteslovagjának képzeli magát. ;)

    A Cedega-ra gondolsz? Mármint hogy az fordítja át OpenGL hívásokra a DX9 hívásokat? Én nem ismerem közelebbről, de legalábbis a System Requirementsben nincs benne az OpenGL.

    Vagy erre a DX10-on-WinXP hackra? Ez természetesen csak egy szükségmegoldás. Lényeg, hogy megoldható (legalábbis állítólag egyeseknél működik, csak pl. kell hozzá egy telepített Visual Studio is, stb.). Nyilván megoldható lenne optimálisabban is, ha akarnák.

    Persze, ha minden igaz, Vistan akkor is gyorsabban futnának a DX10 játékok, ami előbb-utóbb rávenné a játékosokat a váltásra. Talán még jobban...

    "a wine teljesen rossz példa, mert az nem emulál/konvertál, hanem egy teljesen független api."

    Nem tudom, te milyen Wine-t nézel, amit én linkeltem, az a Windows API-t (ill. API-kat, mert van egy rakás) implementálja. (Ne zavarjon, hogy link libraryként is elérhető.)

    "de mégha nem is így lenne, szted mégis ki várná meg a használható verzió készül belőle? és hol lesz attól az épp aktuális verzió?"

    Hát, elég relatív dolog lehet a "használhatóság", mert sokan használják...

    "általában miután első látásra átakarnak térni és a lehetőséget is megkapták igencsak húzni kezdik a szájukat, ha vmi lampos cucchoz kell nyúlni."

    Nyilván gyengébb vagyok a gyengébbeknél is, de nem igazán értem, itt miről beszélsz. Csak nem kezdő Windows programozókról (akiket esetleg éppen te szerveztél be :DDD ), akik kacsingatnának a Linux felé, de aztán visszarettennek az ismeretlentől? (Egyébként mi az a "lamos"?)

    WonderCSabo: Nyilván erre az Alky Projectre gondolt, ami által elvileg "és mégis van". ;)

  • dezz

    nagyúr

    válasz Abu85 #44 üzenetére

    Az miért kellene hozzá? A rendszer-funkcióhívások és azok paraméterezése publikus. "Csak" írni kell egy wrapper-félét, ha olyan funkciókat használ a DX10 a Vistából, amik nincsenek XP-n.

    Gond lehet még, ha eltérő a grafikuskártya driverek XP-s és Vistas API-ja (nem hiszem), mert ez tudtommal nem publikus. Bár egy ismerősöm szerint kideríthető.

    FTeR: Kísérteties, ahogy megjelensz a semmiből, ahogy a Vista, ill. MS érdekében kell megszólalni. :DDD (Csókoltatom a főnökeidet! :D )

    Ne feledkezzünk meg a Wine-ről, és főleg a Cedega-ról... Szerintem később DX10 változata is lesz, és ha Linuxon megy, menni fog XP-n is. :)

    WonderCSabo: Feltételes mód mond valamit? :U Másrészt nincs != nem lesz != lehetetlen.

  • dezz

    nagyúr

    válasz orbano #34 üzenetére

    Pedig az eltérő codepath-ek azt jelentik, hogy bizonyos dolgokat máshogy kell megoldani, shadereket máshogy kell megírni. Ez már kicsit túlmutat a sima optimizáción.

    Említettem a GS-t: az NV-n olyan lassú lenne, hogy inkább nem is foglalkoznak vele, mert a potenciális vásárlók fele kiesne.

    A Larrabee pl. procedurális dolgokban, esetleg ray-tracing effektekben lehet nagyon jó, mert a GPU-kkal szemben egy CPU-nak sokkal jobban fekszenek az ugrások, véletlenszerű memóriahozzáférések. (Pl. a Cell procin is 6x gyorsabb a ray-tracing, mint a 2x nagyobb peak GFLOPS-szal rendelkező G80-on.) Ugyanakkor a viszonylag egyszerűbb eljárások sokaságán jobban rágja át magát a nyers erejével a GPU.

    Ha lesz valamilyen jelentős terület, amiben a Larrabee sokkal jobb lesz, mint a megszokott GPU-k, és akár maguktól, akár az Intel rásegítésével elkezdik használni a játékfejlesztők, a többieknek, ill. leginkább az Nvidiának fájhat a feje.

  • dezz

    nagyúr

    válasz orbano #32 üzenetére

    Ideális esetben így lenne, de a gyakorlatban ez már ott bukik, hogy nincs két egyforma GPU sem, a feladatok végrehajtásának hatékonyságát, sőt egyátalán a támogatott fícsörök terén... Eltérő hozzáállást kíván pl. a DX9 és DX10 -> eltérő code-path. R6xx/7xx vs. G8x/9X/GT2xx -> DX10.1 vs. DX10. A G8x/9x-esek még a DX10 egyes fícsörjeiben is használhatatlanul lassúak (pl. Geometry Shader). Ha más nem, a shaderprogramok számára nem igazán lesz mindegy, hogy egy sok számolóegységes GPU-n, vagy egy 16 magos CPU-félén (Larrabee) fut. Szerencsére az Intel is belátta, hogy nem bízhat mindent a CPU magokra, mert sok dologhoz 16-32 is kevés lenne: a Larrabee-ben is lesznek fix-funkciós (pl. textúrázó, stb.) egységek. De nyugodtan elképzelhető, hogy bizonyos megoldások nagyon, vagy éppen nagyon nem fognak neki feküdni. És ezek nem fognak feltétlenül egybeesni a megszokott GPU-k esetével.

  • dezz

    nagyúr

    "A fejlesztők tehát ismét kaptak egy új eszközt, amivel a feladatuk még egyszerűbb lesz, így a koncentrációjukat maximálisan a program igényes kivitelezésére fordíthatják."

    Majd néhány év múlva, addig meg egy újabb platform, amire szintén meg kell csinálni a codepath-et... :) A DX9 tulajok nagy számára tekintettel nem várható, hogy ők ezentúl vagy hiányos(!) effektekkel (ha csak a DX9 hw által végrehajtható effektek futnak le), vagy 5fps-en (DX10 effektek CPU-n végrehajtva) futtassák az új, kizárólag DX10-re célzott játékokat...

    gV: "ha a szoftveres rendelésre, az vagy 30 éves"

    Ez igaz, azonban a Larrabee nem egyszerűen egy x86-ra fordított szoftveres renderert futtat, hanem az kimondottan a Larrabee-re lesz tervezve, annak belső felépítéséhez alkalmazkodva.

    "csak mert vizsgálodnak ellene még nem lesz bűnős"

    Biztos csak véletlenül folyik több országban hasonló per ellenük, az EU-s, AMD kezdeményezésű per mellett... ;)

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés