- Milyen házat vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Frissítettél? Lehet, hogy ezért tűnt el egy funkció a VGA-dról!
- Milyen TV-t vegyek?
- iPad topik
- Hobby elektronika
- Melyik tápegységet vegyem?
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
Új hozzászólás Aktív témák
- 
			
			  KTTech veterán válasz  #27070592
							
							
								#149
							
							üzenetére #27070592
							
							
								#149
							
							üzenetéreEgy dologra mérget lehet venni: a monitoron látott kép és a nyomtatott kép jó esetben is csak közelíteni fognak egymáshoz (ha végig tökéletes a CMS akkor is). Minden eszköznek más-más a színtere, a konvertálásokkor hol itt-hol ott veszik el valami. Arról nem is beszélve, hogy a nyomatokat eleve úgy kell(ene) korrigálni, hogy figyelembe vegyük az adott helyen levő világítást ahova kerülni fog... Akit érdekel mélyebben a dolog, ajánlom menjen el az Epson Printakadémia következő napjára. Igaz nem ingyenes (20E), de megéri az az infó, amit ott átadnak. Sok pénzt takaríthatunk meg, ha nem nekünk kell kikísérletezni, mi lesz a jó eredmény a nyomtatón... főleg nagyobb nyomat esetében. 12-14 bit különbség: az átmeneteknél látszódik a dolog. Pl. egy naplementés képnél a 40D 14 bites színmélysége nekem szebb átmeneteket hozott, mint a 350D 12 bitje. Szintén jól jön az extra bitmélység ahhoz, hogy picit eltoljuk az érzékelőnk tartományát (pl. 40D-nél, 5DmkII-nél vagy 1D(s)mkIII-nál a highlight priority tone), így később égjen ki a kép. 
- 
			
			  #27070592 törölt tag válasz  philoxenia
							
							
								#144
							
							üzenetére philoxenia
							
							
								#144
							
							üzenetérea szemem sokkal jobb, mint a fülem Nálam fordított a helyzet: minuszos szemüveget viselek, de hallom a vadászó denevérek impulzusait is. Az indexet inkább hagyjuk... 
 Nem tudom hogy van ez a fotopapírral. Ott a színpigmentekről visszavert fényt látjuk. Monitoron meg az rgb subpixelek által kibocsájtott fényt.
- 
			
			  philoxenia MODERÁTOR válasz  Mercutio_
							
							
								#146
							
							üzenetére Mercutio_
							
							
								#146
							
							üzenetéreKét malomban őrlünk, a kiinduló digitális képből, több információ esetén más nyerhető ki esetleg. 
 Anyagi példával élve, 12-es rostán nem mennek át azok a kavicsok, amik a 14-esen már igen, tehát utólag válogatva a kavicsok között, már nem rakható ki ugyanaz a kép csak tizenkettes nagyságú kavicsokkal. 8 bites végleges eredményhez úgy gondolom nem mindegy mennyi bit áll rendelkezésre a feldolgozás során, vagy rosszul kalkulálok? Mondjuk egy RAW-ból előállított HDR jellegű feldolgozás során először a spektrum egyik végén dolgozva, elveszítve a 14 bites info egyik végét, majd a maradékon dolgozva az elveszettet használva...
 Mondjuk van egy totál zöld lombos, füves háttér, ahol a zöldek közötti különbség eltűnik szinte a 12 biten, ott 14 biten nem homogén lesz a zöld. Hülyeséget gondolok? 
- 
			
			  Mercutio_ félisten válasz  philoxenia
							
							
								#144
							
							üzenetére philoxenia
							
							
								#144
							
							üzenetéreItt azért bejátszik az, hogy a mozgóképnél a szem kevésbé érzékeli a képminőségbeli hibákat, mint egy állólképen  
- 
			
			  Mercutio_ félisten válasz  Szten Márs
							
							
								#136
							
							üzenetére Szten Márs
							
							
								#136
							
							üzenetéreÉpp írni akartam, hogy amíg a többség TN+Film panellel nyomja, addig piszkosul nincs értelme belemenni a 8-12-14 bit közti különbégbe, mert 
 A: Ott is jobb minőséget fog látni a monitorán, ahol nincs is
 B: Le fogja hülyézni a cikk íróját, mert a monitorán nem lát eltéréstPersze lehet sulykolni, hogy "aukám ezt cak kakor látod, ha x minőégben nyomtatsz, a PS-ben végig xRGB szintérben dolgozol, és kalibrált X-PVA monitoron nézed a képeket, csak sajnos az a tapasztalat, hogy pont ezeket a lényeges dolgokat nem jegyzik meg az észosztó zsenik  
- 
			
			  philoxenia MODERÁTOR válasz  #27070592
							
							
								#142
							
							üzenetére #27070592
							
							
								#142
							
							üzenetéreNekem a szemem sokkal jobb, mint a fülem.../az átlaghoz képest/ Színeket pedig csak fotópapíron szeretek nézni, ott már majdnem a valóságot kapom, a monitor csak arra jó, hogy két képet összehasonlítsak . Olyan ez, mit a tévé-monitor összehasonlítás. A Királynő elejét néztem tévében, az ottani szép bőr az indexes képriportban kegyetlen a legtöbb lányon, sőt, a valóságnál is csúnyább.....   
- 
			
			  Dare2Live félisten nem is tudtam, hogy vannak még 12bites monitrok.... Anno lokál újságnál vettek egyet(kb 7-8éve ~1misiért = 1 Suzuki ára volt) de mivel sok értelme nem volt meg szerkesztőség 99% nem is látott difit aztán nem eröltettük.... BEE: No igen nagyon erős utomunkánál ki lehet hozni a 12bit előnyét. Bár sztem a 14bitét max tesztábrán.... 
- 
			
			  Dare2Live félisten hallod a 548khzet? Nem? 547khzt? Nem? Nem csoda még a 22khzt se halljuk.... 
 "Hol a határ?" Van szükség 548khzre?Há pedig máshogy szól a zene.... meg hatással vannak egymásra.... Tényleg vicces vitatkozni ezen az egészen amikor szerencsés esetben 8bites, színhelyeshez köze nincs TN elött ücsörög a forum túlnyomó része. Márha nem 6+2bites elött.... 
- 
			
			  Darkness1 aktív tag Egy gondolat volt, amik bennem akkor merültek fel, mikor a korábbi cikkeket olvastam. Az egyes részleteken folyó fórumvitát is kicsit parttalannak éreztem annak elméletiessége miatt. Én a szerkesztőgárdát itt nem ismerem, nem tudom, hogy kik ők és mit tudnak, milyen szinten állnak, milyen eszközparkjuk van stb. Megítélésem szerint egy fotózással foglalkozó oldalon ilyen dolgoknak ott a helye, még akkor is ha van már sok fellelhető anyag, bár tapasztalatom szerint még mindig a nyomtatásban megjelent könyvek tartalmazzák a legtöbb tudást. Még ha az emberek többsége olcsó eszközöket használ, akkor is van értelme ha tudnak bizonyos dolgokat, pl. mi a helyzet a képfeldolgozással egy olcsó eszközön. 
- 
			
			  madgie titán válasz  Szten Márs
							
							
								#136
							
							üzenetére Szten Márs
							
							
								#136
							
							üzenetéreAzt már le sem mertem írni (pedig bezony úgy van) 
- 
			
			  madgie titán válasz  Darkness1
							
							
								#134
							
							üzenetére Darkness1
							
							
								#134
							
							üzenetéreElőbb az alapokat kezdtük el, no és azt, amihez anyagunk van, amihez értünk. Ezen témákhoz már az kell, hogy "nagyobbak" legyünk. Tehát például egy digithátfalat nem könnyű egy 12-14-16 bites csatához szerezni... 
 Előhívós, adobe RGB-s dolgokkal meg szintén mélyvíz foglalkozni, amíg a nagy többség jó esetben is egy kalibrálatlan S-PVA monitorral nyomja, ami még nyögvenyelősen jeleníti meg az sRGB-t is, és azt is foghíjas tónusátmenettel.( persze én örülnék a legjobban, ha nekem is, meg másnak is futná egy 12 bites LUT-tal bíró NEC 2690WUXi-re  ) )
- 
			
			  Darkness1 aktív tag válasz  philoxenia
							
							
								#133
							
							üzenetére philoxenia
							
							
								#133
							
							üzenetéreOff, csak eszembe jutott. A fotosuli sorozatban nem ártana foglalkozni ezekkel a dolgokkal, mert a gyakorlati fotózás szempontjából többet számít ezek ismerete, mint mondjuk a CMOS szenzor működése. Olyasmikre gondoltam, mint pl.: mélységélesség részletesebben kivesézve, fotótémák és objektívek kapcsolata (mihez mi kell/ajánlott), utómunka fontossága, színterek, publikációval kapcsolatos dolgok (mit kell csinálni nyomtatáshoz, online, digitális formában), milyen paraméterek jellemeznek egy jól sikerült képet egy adott témáról. Ezek nekem úgy hiányoznak. A rengeteg könyvből, amiket árulnak egy-kettő van csak ami ezeket a fontos technikai alapismereteket rendesen megmagyarázza képekkel illusztrálva. Én is csak azóta vagyok sok dologgal tisztában, mióta elolvastam egy ilyen könyvet. 
- 
			
			  BEE addikt válasz  philoxenia
							
							
								#130
							
							üzenetére philoxenia
							
							
								#130
							
							üzenetéreAz inkább dinamika lehetett. 
 A bitkülönbséget szerintem csak erős utómunkánál lehetne ésszrevenni.BEE Ha nagyon kis színeltérést kell láthatóvá tenni, azt a 8bites monitoron 
 csak akkor teheted, ha nagyon széthúzod a teljes dinamika egy kicsi szeletét.
 Ez pedig már elég erős utómunka, ahol tényleg lehet előnye a 14 bitnek.
- 
			
			  philoxenia MODERÁTOR Olyanra gondolok például, amikor egy felületen nagyon kicsi a színeltérés, de az emberi szem ezt észreveszi és strukturált felületnek látja, a gép esetleg 12 bitben nem, míg 14 bitben igen... Szerk.:Láttam valahol de nem találom és nem jut most eszembe hol, DSLR-rel és hátfallal ugyanarról a témáról képet, míg a DSLR képet láttam magában addig szép volt, de a hátfallal készült kép mellett nézve fakó és élettelen. 
- 
			
			  BEE addikt válasz  philoxenia
							
							
								#128
							
							üzenetére philoxenia
							
							
								#128
							
							üzenetéreÁtlagos képeknél biztosan nem fogod észrevenni a különbséget a kettő között. 
 De ha valamiért erősen bele kell nyúlni a képbe utólag, ott már talán kaphatsz
 többletet a 14bites RAW-tól.BEE 
- 
			
			  philoxenia MODERÁTOR válasz  Dare2Live
							
							
								#125
							
							üzenetére Dare2Live
							
							
								#125
							
							üzenetéreIgazából az analóg / digitális átalakításnál nem mindegy milyen felbontást használunk. 12 biten sok olyan információ elveszhet, ami 14 biten megmaradhat. Természetesen nem mindegy milyen médián nézzük/halljuk vissza az eredményt. Hanganalógiával élve, egy 32 kb/s -os mp3 tökéletesen elég egy mobil külső hangszóróján hallgatva, de a 192 kb/s -es is gyenge még nem igazán vájt füllel hallgatva is egy Hi-Fi rendszeren az analóg forrással összehasonlítva . Képek esetén, a valóság leképezését az eredeti látvánnyal összehasonlítva, szerintem megfelelő megjelenítőn mondjuk nagyméretű fotópapíron nézve igenis észreveheted a különbséget a 12 vs. 14 bites kép között. Szvsz ez a fejlődési irány sokkal rokonszenvesebb az üres felbontásnövelésnél.... 
- 
			
			  Flow senior tag válasz  Dare2Live
							
							
								#125
							
							üzenetére Dare2Live
							
							
								#125
							
							üzenetéreValószínűleg igen, hiszen a hullámok egymásra is hatással vannak, így befolyásolják, alkotják az egészet. Végy egy kupac homokot. Szedj ki belőle egy szemet. Kevesebbnek látod? Nem. Akkor ismételd meg. Most? Nem. ... És még egy színárnyalatot! Kevesebbnek látoda? Nem. ... Hol a határ? És ha nem elveszel, hanem hozzáadsz egyesével? Nem akarlak meggyőzni semmiről, most úgy érzem, hogy nekem is elég a 12bit. Én elméleti oldalról nézem inkább, szerintem nem feltételnül ez lenne a legnagyobb hm... "marketingfogás". 
- 
			
			  Dare2Live félisten "A hangszereken megszólaltatnak olyan hangokat is, amik az emberi fül számára nem hallhatóak. Ha ezeket a sávokat "levágnánk", más lenne a zene." 
 És azt te máshogy hallanád? Te írod, hogy nem hallható...."Szerintem attól, hogy minél nagyobb színmélységgel rendelkezik egy kép, az annál jobban hasonlít a valóságra...." 
 Tuti jobban hasonlít a valóságra csak nem látod......"Tudom, hogy pillanatnyilag nem látjuk a különbséget a monitor korlátai miatt..." 
 Igazából a látás a korlát.... de ha esetleg genetikailag kicsit faragnak rajtunk, majd veszünk 36bites monitort és nézegetjük rajta a 36bites rawokat. De a 42bites RAW még ekkor is parasztvakítás lesz és a téma innen indult. Mert a 12bit még vhogy nehezen, hátatvakarva indokolható de a 14bit egy nagy parasztvakítás. (És nem csak a látás miatt hanem mert technikailag is problémás az egész. Ez nem a James Webb ahol "nem lesz" termikus zaj.)
- 
			
			  Flow senior tag válasz  Dare2Live
							
							
								#123
							
							üzenetére Dare2Live
							
							
								#123
							
							üzenetéreEgyetértek, viszont a Photoshopos példával nem egészen. Van egy szimfonikus zenemű. A hangszereken megszólaltatnak olyan hangokat is, amik az emberi fül számára nem hallhatóak. Ha ezeket a sávokat "levágnánk", más lenne a zene. Persze itt (is) csak a vájt fülűek játszanak... Valahogy ezt át lehet ültetni a fényekre/színekre is, persze ott más dolgok és máshogy hatnak egymásra, mint a hanghullámok esetében. Szerintem attól, hogy minél nagyobb színmélységgel rendelkezik egy kép, az annál jobban hasonlít a valóságra. Tudom, hogy pillanatnyilag nem látjuk a különbséget a monitor korlátai miatt, de attól még lehet ez a jövő. 
- 
			
			  Dare2Live félisten válasz  philoxenia
							
							
								#121
							
							üzenetére philoxenia
							
							
								#121
							
							üzenetéreTe egy 24"os monitoron crop nélkül meg tudod mondani, hogy az adott kép egy 12mps vagy egy 24mpsel készült? Ez a téma egyik része: Hiába is tudja a géped a 68milliárd szín helyett a 266ot ha a monitorodnál 16milliónál vége a világnak. Még a 68milliárd is durva túlzás.... Gyakorlati rész: Végy elő egy photoshopot válassz egy színt, satirozz vele aztán mellé egy R, vagy G, vagy B értékkel másikat. Ha ez megvolt nézd meg, hogy látod e a difit? És ez még ugye csak 16millió szín..... A harmadik az technikai rész lenne... 
- 
			
			  Mercutio_ félisten válasz  Szten Márs
							
							
								#115
							
							üzenetére Szten Márs
							
							
								#115
							
							üzenetéreHa a 9 dekás 40/2.8 vagy a 20 dekás 50/1.4 van rajta, akkor kicsit más a szitu  
- 
			
			  tbs addikt válasz  philoxenia
							
							
								#114
							
							üzenetére philoxenia
							
							
								#114
							
							üzenetéreFiló, ez a cikk...  Félokosságokkal teli... Félokosságokkal teli...
- 
			
			  Dare2Live félisten válasz  philoxenia
							
							
								#114
							
							üzenetére philoxenia
							
							
								#114
							
							üzenetérehát persze. Látja a 14bit vs 12bit difit a 8bites monitorán. 
- 
			
			  adik őstag válasz  Szten Márs
							
							
								#115
							
							üzenetére Szten Márs
							
							
								#115
							
							üzenetére
 Jó lenne, jó lenne, de sajna nem. Mondjuk nem a K10D-m helyett lenne jó, hanem mellette, ez elég lényeges.én azért helyette is elfogadnám, ha nincs más...  
- 
			
			  Szten Márs nagyúr válasz  philoxenia
							
							
								#100
							
							üzenetére philoxenia
							
							
								#100
							
							üzenetérePersze, de egyrészt gondolom nem vázsapkával lógott, hanem valamilyen objektívvel. Másrészt meg, ha az objektív + váz tömegéből elveszel 100g-ot, vagy 150-et, vagy akár 200-at, úgy könnyebb lett volna? Nem hiszem. Ha mégis, akkor tessék gyúrni ![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif) adik: 
 Jó lenne, jó lenne, de sajna nem. Mondjuk nem a K10D-m helyett lenne jó, hanem mellette, ez elég lényeges.BEE: 
 No, majd kiderül az első tapi után ez a kényelem dolog. De ez az, ami aztán mindenkinek tökmás.
- 
			
			  adik őstag válasz  philoxenia
							
							
								#102
							
							üzenetére philoxenia
							
							
								#102
							
							üzenetéreMár Sztennek is K-7-e van?  Jól látom, hogy vakuszinkronzsinórcsati is van rajt? 
- 
			
			  BiriBum őstag Az AF rendszer javított, amit sokan vártatok itt, bár szerintem a mostani sem rossz. A100%-os lefedettségű kereső nagyon szuper lehet. 
 Kíváncsi vagyok a Jpeg motorra és a zajosodásra.
 Persze nem utolsósorban az új kitobira.![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif) 
- 
			
			  BEE addikt Már van róla hivatalos anyag Pentax BEE 
- 
			
			  BEE addikt válasz  philoxenia
							
							
								#100
							
							üzenetére philoxenia
							
							
								#100
							
							üzenetéreA K7 lógott már a nyakadban ? ![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)  ![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)  ![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)  
 Milyen volt ?BEE 
- 
			
			  philoxenia MODERÁTOR válasz  Szten Márs
							
							
								#94
							
							üzenetére Szten Márs
							
							
								#94
							
							üzenetéreLógott a nyakamban kb. 20-22 km-en kersztül, úgy azért már nehéz volt....  
- 
			
			  BEE addikt Ja igen ! 
 Van már pontos infó a szinkronsebességről ?
 Mert az még egy fontos adat.BEE 
- 
			
			  BEE addikt válasz  Szten Márs
							
							
								#94
							
							üzenetére Szten Márs
							
							
								#94
							
							üzenetéreA képek alapján a markolatrészen kifejezetten javítottak a fogáson ! 
 És a portrémarkolat ezzel egyenértékű fogást ad, nem úgy mint a K10-20D-n.  
 Szerintem pedig a fogás a lényeg, nem is annyira a súly meg a méret.BEE 
- 
			
			  Szten Márs nagyúr Nem tudom, szerintem nem nehéz. Mondjuk én a K10D-t sem tartom nehéznek, sőt. Ha 100, vagy 150grammal könnyebb lenne mi lenne? Akár ha 10 órát kell vele hegyen mászni, akkor sem hiszem, hogy egy felnőtt férfinak ekkora súly ide-vagy oda akár csak kicsit is számítana, szóval én soha nem értettem ezt a tömegmizériát. Ami azt illeti én szeretem érezni, hogy igenis van valami a kezemben. De ez nyílván szubjektív. Ami viszont gyanús, az a hátsó rész kialakítása, amin remek fogást talált eddig a hüvelykujjam, ezen nem tudom milyen lenne, kicsit olyan érzésem van, hogy talán kevésbé kényelmes, de lehet, hogy tévedek. A Nikon középkategóriát nem éri utól, nyílván, ez egyértelmű, de árában sem szokta utólérni a Pentax középkategória a Nikont, szóval ez azt hiszem természetes. És igen egy "up to date" váz - sok mindenben több, mint amit én személy szerint reméltem a Pentaxtól. Az a helyzet, hogy nekem baromira tetszik úgy ahogy van. Nagyon kíváncsi leszek rá élőben... 
- 
			
			válasz  Szten Márs
							
							
								#92
							
							üzenetére Szten Márs
							
							
								#92
							
							üzenetérea gép szép, és korrekt... de. nehéz dolga lesz. nemtom, a nikon mit újít a d400-ban, de az igazság az, h a k-7 a d300-at sem éri utol igazán. ha varázsoltak volna valamit azzal a szenzorral (tilt/shift, hdr, mittoménmi, amikről pletykáltak), azzal lenne tele az internet. így viszont a k-7 "csak" egy up-to-date váz, semmi több. nekem amúgy nagyon tetszik pofára, az már kevésbé, hogy a kis méret mellett marha nehéz vas lett. az biztos, hogy a k20d-nél sokkal vonzóbb (volna nekem). 
- 
			
			  melon tag Itt van egy bejelentés a dpreview-n: [link] 
- 
			
			válasz  Szten Márs
							
							
								#87
							
							üzenetére Szten Márs
							
							
								#87
							
							üzenetéreoké, akkor 21-e, a mondanivalómon nem változtat. inkább örülnél, h ennyien várják, nem én vagyok pentax-buzi... ![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif) 
- 
			
			  Szten Márs nagyúr Ez így van, simán tudhatja valahonnan - feltételes módban. Vagy igaz, vagy nem - ez speciel nekem még ahhoz is kevés, hogy átnézzem a "specifikációkat". Egyébként én úgy tudom (a cikkben szereplő képen is az van), hogy 21-e a bejelentés dátuma. Persze, ha ezt japánra kell érteni, akkor az időeltolódás miatt nálunk akár 20.-a is lehet akkor. 
- 
			
			válasz  Szten Márs
							
							
								#81
							
							üzenetére Szten Márs
							
							
								#81
							
							üzenetéreha tényleg holnap lesz a bejelentés, simán tudhatja vhonnan. a nagy site-ok meg betartják az embargót, mert van érdemi kapcsolatuk a gyártóval (nálunk a ph-n ugyanez megy: kispöcs hw site-ok be bírnak előzni olykor-olykor, mert mi nem rúgjuk fel az nda-t). 
- 
			
			  Gubro senior tag válasz  Szten Márs
							
							
								#84
							
							üzenetére Szten Márs
							
							
								#84
							
							üzenetéreOK, ez jogos. 
- 
			
			  Gubro senior tag Itt vannak még adatok, képek. Nekem speciel nem jön be, hogy kisebb lett. 
- 
			
			  Dare2Live félisten válasz  Szten Márs
							
							
								#81
							
							üzenetére Szten Márs
							
							
								#81
							
							üzenetérecsak linkeltem... hogy csámcsogjatok  egyébként nem ismerem az illetőt, én rocwellnél feladtam....  
- 
			
			
- 
			
			  Dare2Live félisten 
- 
			
			  BEE addikt Ezt látod észre sem vettem !   
 De ha megnézed, akkor a fénymérés módválasztója hátra került,
 de az expo módválasztó alatt megmaradt a kar,
 amit így nem tudunk hogy mit kapcsol. Talán helyet cseréltek ? Gombok: nehogy kihagyd a számításból a módválasztó közepébe került új gombot ! BEE Ráadásul a nyílgombok töbfunkcióssá váltak. 
- 
			
			  madgie titán válasz  Szten Márs
							
							
								#68
							
							üzenetére Szten Márs
							
							
								#68
							
							üzenetéreFene tudja, a "különleges" kereső minden specifikációban feltűnik. Ha a Micro 4/3-féle vonalba beszállnak ők is, én nem bánom... de a K bajonett nem erre való, és ennek meg K a neve. Tehát talán mégsem lesz DILC gép  
- 
			
			  Dare2Live félisten sztem még mindig valószinübb, hogy FF helyett akna nélküli "G1" et fogunk látni....  
- 
			
			  BEE addikt Csakhogy amíg egy Canon vagy Nikon gépre rámozdul az obiipar, 
 addig a Pentax láthatóan mostohagyermek.
 Aztán mivel működő ultrahangos motorja sem a Tokinának, sem a Tamronnak nincs,
 maradna a Sigma mint külső obigyártó.
 A Sigma hány HSM obit kínál Pentaxra ?
 Megnéztem, a Pentax jelenleg 7db drága obit kínál SDM-el.
 Tehát csak a pénzesebb felhasználók jöhetnek szóba, csakhogy azoknak már
 biztosan van pár limitedjük, amit nem kezelne az új váz,
 és nem pótolna a kínálatból semmi, mert még a vadiúj 15mm Lim sem SDM.
 És ne felejtsük, hogy a Limitedek a Pentax prémium kategóriás termékei,
 a felhasználók szíve csücske.  
 Egy Km szintű olcsó géphez meg hogyan adnának el olyan obikat amik majdnem
 mind 200 000 Ft felett vannak ?BEE 
- 
			
			  Szten Márs nagyúr Baromi nagy különbség van a két eset között. A Nikon megtehette, mert igen sok AF-S objektívje van, minden árkategóriában, a Pentaxról ez abszolúte nem mondható el. 
 Az, hogy az objektívkínálat jelenlet <10db, igenis sokat jelent, konkrétan azt, hogy a kutya nem venné a csak SDM motoros gépet. Ha alacsony kategóriás gépet akarna kihozni, pláne nem venné senki, nézd meg az SDM-es Pentax obik árát. És mivel most hozza ki, tökmindegy, hogy x idő múlva a fejlesztgetéseknek hála mennyi SDM-es objektív lesz és milyen árban.
- 
			
			  wfalcon tag válasz  philoxenia
							
							
								#61
							
							üzenetére philoxenia
							
							
								#61
							
							üzenetéreMármint a korábbi típusokban. (Értem én a szőrszálhasogatást!  ) )
- 
			
			  wfalcon tag Pusztán feltételezésként (agymenésem  ) : ) :
 Mindenki arra számít, hogy a Pentax most nagyot fog dobni (legalábbis erre lehet következtetni a sejtelmes reklámból), és a K7 egy felsőbb kategóriás gép lesz, mondjuk a K20 fölötti. Ebben az esetben elképzelhetetlen lenne a csak SDM-obik támogatása.
 De mi van akkor, ha az új gép nem feljebb lépés, hanem a K-m(inimal?) alá célozna? Szakít a hagyományos AF-motorral, ahogy a Nikon is megtette a D40-nél. Lehet, hogy a D40 eladási statisztikái nem hozzák a Nikon előzetes terveit, de biztosan jól fogy, mert olcsó és használható gép. Aki D40-et vesz, vagy tudja mit vesz és pont ezért veszi, aki pedig nincs tisztában ezzel a ténnyel, káromkodni fog.
 Az, hogy az objektív kínálat jelenleg <10db, nem jelent semmit, mert - gondolom - folyamatos a fejlesztés ezen a területen is. Lehet, hogy ma még drágábbak az SDM objektívek, de ez is változhat (igaz, mindkét irányba). Ha összehasonlítom a Canon hagyományos AF-motoros és HSM objektíveket, ott is a HSM feliratú a drágább, de mégis veszik (statisztikákat nem ismerem, csak Canonos ismerőseim felszerelései után merem feltételezni).
- 
			
			  wfalcon tag Ez attól is függhet, hogy mi a Pentax vezetőinek elképzelése. Ha az eredeti (~50 éves) koncepciónál maradnak, megtartják a kompatibilitást, vagy csak minimális mértékben változtatnak. Ha az új vezetés szól bele a gyártásba (nem tudom mekkora szava van a Hoya-nak), az is elképzelhető, hogy felrúgnak mindent és egy teljesen új irányvonalat tűznek ki (volt már ilyen a világban), aminek most jött el az ideje. 
 Nem akarok vészmadár lenni, csak rosszat álmodtam. 
- 
			
			  Szten Márs nagyúr Hmm, az 55mm F/1,4 most érdekelne engem is, hogy tud-e csavarhúzózni, avagy sem. Most hirtelen gyorsan rákerestem, de nem találtam egyértelmű leírást erre vonatkozólag... na majd alaposabban utánanézek később. Nem kizárt, hogy tényleg csak SDM-mel megy, akkor már (legalább) két ilyen objektívről tudunk - mindenesetre a többesszámod már kettőnél is jogos  Szerk: 
 találtam is egy tesztet, ahol explicite leírják, hogy AF csak SDM képes vázakkal van: [link] A teszt is korrektnek néz ki, bár nem olvastam teljesen végig, de akit érdekel az obi, annak jól jöhet. 
- 
			
			  wfalcon tag válasz  Szten Márs
							
							
								#52
							
							üzenetére Szten Márs
							
							
								#52
							
							üzenetéreValóban, a "csak" nem vonatkozik rájuk.  Talán az is megvezetett, hogy a 17-70 számomra egy optimális tartomány lenne, és fájón érint, hogy nem kompatibilis a vázzal visszafelé. Talán az is megvezetett, hogy a 17-70 számomra egy optimális tartomány lenne, és fájón érint, hogy nem kompatibilis a vázzal visszafelé.
 De, hogy megvédjem magam : Bojidar szerint a DA* 55/1.4 SDM szintén a "csak"-ba tartozik. Bár ez a kategória már nem érint - sajnos. : Bojidar szerint a DA* 55/1.4 SDM szintén a "csak"-ba tartozik. Bár ez a kategória már nem érint - sajnos.
- 
			
			  Szten Márs nagyúr Na szóval még egyszer az, amit többesszámban írtál: "hogy az új obik (pl. 17-70) csak az SDM-t támogatják" A lényeg kiemelve. A kérdésem is az volt, hogy a 17-70-en kívül van-e másik objektív, ami _csak_ az SDM-et támogatja, nem az, hogy van-e más SDM-es objektívjük. Persze, hogy van más SDM-es objektívjük, még szerencse, de működnek a régi vázakkal, a régi csavarhúzós AF megoldással is. Mint ahogy ez a két obi is, amit linkeltél. (A forrásnak adott linkben is kitérnek direkt erre: "When mounted on other PENTAX digital SLR camera bodies, the conventional autofocus mode using a camera-mounted motor is selected.") 
- 
			
			  wfalcon tag Azért csak utána néztem annak a többes számnak  : :
 smc PENTAX-DA* 16-50 mm F2.8ED AL [IF] SDM
 smc PENTAX-DA* 50-135 mm F2.8ED [IF] SDM
 [Forrás]
- 
			
			  wfalcon tag válasz  Szten Márs
							
							
								#49
							
							üzenetére Szten Márs
							
							
								#49
							
							üzenetéreIgazad van, valóban többes számot használtam, mert nem hiszem, hogy ez az egyetlen objektív lenne csak a kínálatban. Ha most még nincs is, hamarosan jönnek az új (ápdételt) SDM-obik. A Pentax is halad a korral, a régi szemléletükből egyre többet lesznek kénytelenek feladni. Én csak reménykedek, hogy ez a lehető legkésőbb fog eljönni. 
- 
			
			  Szten Márs nagyúr "az új obik (pl. 17-70) csak az SDM-t támogatják." A 17-70-en kívül van más új obi, ami csak azt támogatja? Mert többes számban írtál, de tudtommal az az egyetlen Pentax objektív, ami csak az SDM-et támogatja, szóval nincs ilyen, hogy "az új obik csak SDM-mel mennek". Egyébként a Pentax mindig is kényesen ügyelt a kompatibilitásra (úgyszolván ez a legerősebb ütőkártyájuk), szóval aligha fog ez változni és nem fog kikerülni a vázból a fókuszmotor. 
- 
			
			  wfalcon tag Azon gondolkodtam, vajon a Pentax mennyire szakít hagyományaival? Konkrétan az új váz megőrzi-e a beépített fókuszmotort, vagy ez már csak az SDM-et fogja támogatni? Becslések szerint még marad, de... 
- 
			
			  Dare2Live félisten A nem szegény réteg már vett egy D700 at meg hozzá a 14-200 2.8 sort.... Pentax csak akkor válhat versenyképessé, ha nemcsak kiad egy D700 szintű vázat, (tiszta ISO3200, 8fps, K20Dnél fényévekkel gyorsabb AF...) hanem hozzá legalább 2-3 profi alapobit is. Enélkül max a 10éve szorongatom a limitedet kategória számára lenne érdekes eza réteg meg elég szűk... 
- 
			
			  BEE addikt Tehát mivel a teljes képkockás digit váz biztosan nem a szegényeknek készülne, 
 a célközönségnek már biztosan van hozzá pár obija és a hiányzókat
 sem lenne gond beszerezniük.
 Vagyis egy FF váz nem lenne használhatatlan a kiadás napján.
 Persze akkor a kínálatnak is fokozatosan követnie kellene a változást.BEE 
- 
			
			  BEE addikt KHMMM.... 
 Szóval a 100-as és az 50-es Pentax makrókat úgy hívják hogy DFA,
 vagyis filmre és digitre is jók.
 Azán a 40 és 70 Limitedekről gyári kijelentés volt, hogy ugyan digitre tervezték,
 de tudja a filmes méretet is. A többi DA Lim már csak rekeszelve jó,
 mert a képszélek minősége romlik. Talán a 21-es kétséges csak közülük.
 Aztán ugye beszerezhető még újonnan az én tudomásom szerint:
 FA 35/F2
 FA 31Lim
 FA 43Lim
 FA 77 Lim ( ez még itthon is rendelhető több helyen )És szerintem mások még bővíthetik a listát. BEE Ja meg még ott vanak a csillagos fix telék, a 200-as meg a 300-as, amik szintén 
 DA* néven jöttek ki, de az egyik tökéletesen jó, a másikat kicsit rekeszelni kell.
- 
			
			  adik őstag sorrend edigital.hu, képrajz kútfőből: 
 Sigma 70-300 ff
 Sigma 55-200 c
 Tamron 70-300 ff
 Pentax 50-200 c
 Sigma 18-200 c
 Tamron 18-250 c
 Tamron 18-200 c
 Pentax 50-135 c
 Pentax 55-300 c
 Tamron 70-200 ff
 Sigma 70-200 ff
 Sigma 28-300 ff
 Sigma 150-500 ff
 Sigma 18-125 c
 Sigma 50-150 c
 Sigma 120-400 ff
 Sigma 100-300 ff
 Sigma 28-105 ff
 Sigma 28-135 ff
 Sigma 18-50/2,8 c
 Pentax 16-50 c
 Pentax 16-45 c
 Pentac 18-55 c
 Pentax 17-70 c
 Sigma 18-50 3.5-5.6 c
 Sigma 17-70 c
 Sigma 28-70 ff
 Sigma 24-70 ff
 Sigma 28-80 3556 ff
 Sigma 10-20 c
 Pentax 12-24 c
 Pentax 10-17fe c
 Tamron 10-24 c
 Tamron 17-50 c
 Sigma 17-35 ff
 Pentax 50m c
 Pentax 50/1,4 ff
 Sigma 105 ff
 Pentax 100 c
 Pentax 35Lm c
 Tamron 90 ff
 Sigma 70 ff
 Sigma 180 ff
 Sigma 50m ff
 Pentax 70L c
 Sigma 300 ff
 Sigma 500 ff
 Pentax 40L c
 Sigma 50/1,4 ff
 Pentax 14 c
 Pentax 21L c
 Sigma 4,5fe c
 Sigma 30/1,4 c
 Sigma 28 ff
 Sigma 20 ff
 Sigma 10fe cff: 25 
 c: 31Félreértés ne essék, nem kötekedés miatt szedtem össze hajnali fél hétkor, hanem mert nem tudtam aludni. Nagyon. Szóval: nem nekem fog szólni, ha ff vázat dobnak ki, az biztos, de hogy perpill az egy darab Jupiterem menne csak rá, az is biztos. Meg azt is érdemes még megnézni, hogy hány Pentax obi rajzol ki ezek közül ff-t. Sztm egy enyhe fuvallatú anyázás lenne belőle. 
- 
			
			  ottkar addikt válasz  Szten Márs
							
							
								#36
							
							üzenetére Szten Márs
							
							
								#36
							
							üzenetéreÉn nem a régi K-s optikákról mondtam hogy több mint 80%-uk teljes képkockás hanem az újakról. Nekem két Tamronom és két Sigmám van pld. 
- 
			
			  Szten Márs nagyúr Talán mert egy fullframes digitális gép célközönsége nem régi filmes objektíveket szándékozik levadászni a használtpiacon....   
 Igen, én is szeretem a régi filmes objektíveket, pontosabban a manuális fixeket. De annyira ne tetessük már magunkat ostobának, hogy azt hírdessük, erre lehet fullframes digitálist építeni...
- 
			
			  Allien veterán 
- 
			
			  wfalcon tag A 2. és 3. linken látható kép végül is mit akar demonstrálni? Kitben lesz kapható F1 fényerős obival, a váz pedig 8000-del is képes a zárat mozgatni? Szerintem a legrövidebb záridő helyett a vakuszinkront kellene felvinni 1/250 fölé. 
 Amúgy szerintem a Pentax megpróbál a középmezőnyben maradni, és a hobbifotóstól az igényes amatőrig kiszolgálni a közönséget. Ez a sejtelmes megjelenés pedig ügyes(?) marketingfogás.
- 
			
			  BiriBum őstag A szövegből  Komolyra véve, elég szegényesnek a dolog, én, mint naiv, fotózás iránt érdeklődő, ráadásul korábbi Pentax vázzal bíró amatőr ennél többet várnék már ebben a stádiumban is ahhoz, hogy "rácsavarodjak" a dologra. Komolyra véve, elég szegényesnek a dolog, én, mint naiv, fotózás iránt érdeklődő, ráadásul korábbi Pentax vázzal bíró amatőr ennél többet várnék már ebben a stádiumban is ahhoz, hogy "rácsavarodjak" a dologra.
 Köztes, elsietett dolognak tűnik. Száguld a konkurencia...
- 
			
			
- 
			
			  BEE addikt Egyáltalán van-e megbízható infó arról, hogy a képen sejtetett gép 
 a K20D-t fogja váltani ?
 Mi van ha K300D lesz belőle ?     BEE 
- 
			
			  BEE addikt Talán nem is a pénzügyek miatt van mindez, hanem így jöttek össze a dolgok. 
 Pár éve a Pentax vezérkar meghozta a döntést hogy irány az APS-C,
 aztán a felvásárlás miatt nem tudtak időben módosítani.
 Most meg a Hoya egyesíti a gyártósorokat és kapacitás gondok is lehetnek.
 Talán már kitalálták a jövő útját, csak mi még nem láthatjuk.  
 Nem lepne meg, ha a Pentax és a Tokina obikínálata az eddigi hasonlóságból
 feltűnő azonosságba menne át. BEE 
- 
			
			  BEE addikt válasz  Szten Márs
							
							
								#20
							
							üzenetére Szten Márs
							
							
								#20
							
							üzenetéreHa csak pénzügyi oldala lenne a dolgoknak, akkor hogyan lenne új 645-ös ?  BEE 
- 
			
			
- 
			
			  levy1983 aktív tag válasz  Szten Márs
							
							
								#18
							
							üzenetére Szten Márs
							
							
								#18
							
							üzenetéreSzámomra az APS-H méretű érzékelő lenne a leglogikusabb lépés. Aki full-frammel játszik, az úgy is N-t vagy C-t vesz. Teljes képkockás érzékelőhöz azért akad pár obi: (Tamron 17-35, 28-75, 70-200, meg Sigmánál is...) 
- 
			
			  Szten Márs nagyúr Gyerekek, azért ezzel a "majd a régi filmes optikákat rátesszük" gondolattal nem lehet egy fullframe gépe kiadni. Teljesen komolytalan, ne kelljen magyaráznom miért, szerintem mindenki érti magától is. Az APS-H reálisabb, mert állítólag olyasmi méretű kört rajzoplnak a DA objektívek... majd kiderül. Amúgy sajnos Parcival kell, hogy egyetértsek. 
- 
			
			  BiriBum őstag Mindenesetre nagy pénzügyi bajban lehet szeretett márkánk, ha ilyen sejtelmes fantomképekkel kénytelen csigázni a népet. Valószínűleg ezzel próbálnak potenciális vásárlókat előre "lekötni", jóllehet a gép még esetleg alfa verzióban sem létezik. 
- 
			
			sztem sima aps-c lesz, nemtom, honnan származnak a nagyobb érzékelőkről szóló pletykák, én wishful thinkingnek tippelném őket. de persze titkon én is reménykedem, h tévedek.  
- 
			
			  wfalcon tag válasz  philoxenia
							
							
								#13
							
							üzenetére philoxenia
							
							
								#13
							
							üzenetéreAkár még igazad is lehet. Mára a f.gép gyártók újra felfedezték a kompaktokban lévő megoldásokat és ültetik át a nagyobb dobozba. Ha a Pentax is haladni akar a divattal, akkor beszáll a tükörnélküliSLR-LiveView-HDvideo-kihajthatóképernyő trendbe. Ez inkább a járható út, mert a pro kategóriát a C-N páros uralja, ergo fölösleges pénzkidobás arra szegmensre fejleszteni. 
 De ha lehet hinni a banneren szereplő dátumnak, két hét múlva minden kiderül (vagy mindenki derül?). 
- 
			
			  germanh senior tag válasz  philoxenia
							
							
								#13
							
							üzenetére philoxenia
							
							
								#13
							
							üzenetéreElszomorodnánk    
- 
			
			  Allien veterán De jól látom, ez csak egy tárcsás gép? Akko mé lenne a PRO kategóriába pozicionálva?  Szerintem K-mLite lesz. Szerintem K-mLite lesz. 
- 
			
			  ottkar addikt válasz  Szten Márs
							
							
								#3
							
							üzenetére Szten Márs
							
							
								#3
							
							üzenetéreAmi idáig is meg van volt. Nekem csak teljes képkockás optikáim vannak. A most hozzá kapható optikák 90%-a is teljes kockás. 
- 
			
			  sztyui2 őstag Nem hiszem, hogy full frame lesz. APS-H szerintem a legvalószínűtlenebb. Vagy Full Frame, vagy APS-C, de sztem ha Full Frame lenne, akkor nagyobb reklámot kapott volna. Bár említették már előttem, hogy a Pentax marketing osztálya nem a legjobb, ezért még bármi elképzelhető. 
- 
			
			  wfalcon tag válasz  philoxenia
							
							
								#7
							
							üzenetére philoxenia
							
							
								#7
							
							üzenetéreVégülis csak markecing kérdése minden.  (Bár a Pentaxnak nem igazán erős a marketing osztálya) (Bár a Pentaxnak nem igazán erős a marketing osztálya)
- 
			
			  BiriBum őstag válasz  Szten Márs
							
							
								#3
							
							üzenetére Szten Márs
							
							
								#3
							
							üzenetéreAlighanem 1,3×-os APS-H lesz. Azt hiszem azt még kirajzolják. ![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif) 
- 
			
			  wfalcon tag válasz  Szten Márs
							
							
								#3
							
							üzenetére Szten Márs
							
							
								#3
							
							üzenetéreHát pl. a régi obik, amiket még a filmesekhez gyártottak. Nem modern, de jó minőségűek. 
- 
			
			  Szten Márs nagyúr Csak én mindig azon szoktam tűnődni, hogy egy FF-es géphez milyen objektívparkkal rendelkezne a Pentax... 
- 
			
			  madgie titán válasz  ígyvanferi
							
							
								#1
							
							üzenetére ígyvanferi
							
							
								#1
							
							üzenetéreNem értem a kérdést. Egy D700 jel/zaj arányát hozó gép, nagyobb felbontás mellett nem lenne jó? 
- 
			
			  ígyvanferi addikt "például egy 15-16 megapixeles, de ISO 6400-nál is jó képet adó gép személyében" és ez miért lenne jó? 
Új hozzászólás Aktív témák
- Gyúrósok ide!
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Renault, Dacia topik
- Milyen házat vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Frissítettél? Lehet, hogy ezért tűnt el egy funkció a VGA-dról!
- iPhone topik
- További aktív témák...
- HIBÁTLAN iPhone 12 mini 128GB Purple -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3392, 94% Akkumulátor
- Szebb napokat látott T14s Gen3 - i5-1245U / 16GB / 512GB
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7500F 32/64GB RAM RX 9060 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- HIBÁTLAN iPhone 13 128GB Red -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3536,100% Akkumulátor
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7500F 32/64GB RAM RTX 5060 Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
 
								 
							 
								 
							 
								 
							
 
								
 
							
 
								 
							
 
  
								

 
								 
							 
							 
								 
								 
							 
							 
								
 
							 
								 
								![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
 
							 
 
 
							 
								 
							
 
								 
								 
  
							 
							 
  
								 
								 
							
 
  
							 
								 
  
								 
							 
								 
							 
							 
								 
								 
								 
							 
								

