Új hozzászólás Aktív témák
-
Pingüino
senior tag
válasz
FLATRONW #430 üzenetére
"az egyikben csak az RT képes kártyák szerepelnének (ez kapná a nagyobb hangsúlyt)"
Azt a tesztet majd megcsinálja az NV marketing osztálya, és akkor örülhetsz neki, hogy a hozzájuk optimalizált játékokban, a hozzájuk optimalizált technológia milyen jól megy.
A többi embert meg csak ne akard meghülyíteni olyan dolgokkal, amire jelenleg semmi szükségük nincs. -
bunfi
őstag
válasz
FLATRONW #430 üzenetére
Tehát mivel 3 kártya már képes értelmes teljesítmény mellett RT-vel futtatni a játékokat, akkor mindenkinek hozzájuk kell igazodni? Mert ez a jövő? Nem, a raszterizációt leváltó sugárkövetés lehet a jövő, de jelenleg a számítási teljesítmény a Minecraft és Q2 szintű játékokra elég.
Jelenleg a minimális reflection és lighting RT effektért a lentebb felsorolt 4 játékban elég komoly framerate árat kell érte fizetni. Ha valakinek ez a szíve vágya, tegye, de ne kelljen már úgy beállítani (csak azért, mert a gyártó az ipari AI-hoz használt technológiát olcsón le tudja hozni a konzumer szférába...), hogy a 80+ helyett 40 fps az évszázad üzlete...
#433 FLATRONW
Definiáld, hogy mi az a Quality mód? Mert ez csak attól függ, hogy hány állóképet dolgoztattak fel az nVidia szerverparkjában, míg tanult az algoritmus. Ez minden játéknál más, meg alapvetően ez csak arra elég, hogy kevesebb hibás "jóslás" legyen a felskálázásnál. -
Dragon3000
nagyúr
válasz
FLATRONW #433 üzenetére
Engem nem is fogsz meggyőzni, ha valós a profilodban lévő géped, akkor nincs rt képes vga-d, nekem rtx-em van, így próbáltam, saját tapasztalat, hogy a dlss a legtöbb esetben szar, az rt-nek meg kell több generáció még és az, hogy ne legyen ekkora fps esés a használata.
#434 FLATRONW
Relatív, hogy milyen szemszögből nézzük, mert másképp nézve Te vagy az elégedetlenkedő, mivel nem alapértelmezett a tesztekben az rt on. -
Sundesz
addikt
válasz
FLATRONW #430 üzenetére
Mindenki a véleményed ellen hoz fel érveket, akik meg veled értenek egyet ezek szerint nem kommentelnek. Az RT egy feature, ami egy extra dolog, egyáltalán nem az abban nyújtott teljesítményt kell alapértelmezettnek venni. Van 4 darab játek értelmes (ahol megéri a felárat) RT-vel: Control, BF V, Watch Dogs Legion és a Cyberpunk 2077. Érdemes elolvasni ezt a cikket: [link]
Jó dolog lesz az RT, de még túl kevés cím támogatja és túl nagy az ára, ezért azt elvárni, hogy ez legyen az alap a teszteknél az nonszensz.
-
Dragon3000
nagyúr
válasz
FLATRONW #430 üzenetére
Miért félrevezető? Amper is rt esetében főként dlss mellett ad értékelhető teljesítményt, de ha ez a fos dlss kell, akkor értelmetlen az rt. Most kell az általad vizionált jobb minőséget generáló rt, amit sok esetben egy fos dlss-sel rontanál le? Ezt meg ne egyetlen játékkal akarj megcáfolni cyberpunk, mert elég nagy volt felette a hype, közben nvidia supported, így eléggé gáz lenne, ha ennél is ocsmány lenne a végeredmény, de még ennél is észre lehet venni a különbséget.
-
Dragon3000
nagyúr
válasz
FLATRONW #428 üzenetére
Mert nem akarod felfogni, hogy ott minden kártya esetében levitte az fps-t, ha bekapcsolták, így nem volt gond, az rt esetében meg torzítja a képet, hogy rt képes megoldásnál csökken az fps, míg az rt-t nem támogatónál nem és vannak bőven játékok, ahol semmit nem veszel észre a minőségen csak a sokkal kevesebb fps-t.
-
Dragon3000
nagyúr
válasz
FLATRONW #426 üzenetére
Majd akkor lesz értelme az rt on minden teszben, ha tesztben szereplő 2 generáció minden tagja támogatja, addig felesleges. A TressFX effektet minden dx11-es vga támogatta nem úgy, mint jelenleg az rt-t és ott is lehetett sok fikát olvasni az emberektől.
A fő különbséget kiemeltem.
-
bunfi
őstag
válasz
FLATRONW #424 üzenetére
Idővel? Nagyszerű, akkor addig nyugodtan mindenki magasról tehet erre az úri huncutságra? De addig is reménykedem, hogy majd normális áron tudok venni esetleg a jelenlegiből, ha már külön megszólítottak a bejelentő videóban, hogy kedves 1080 tulajok, most eljött az idő a váltásra.
Egy árva szóval nem minősítettelek, csak felhívtam a figyelmedet arra, hogy az "Elég érdekes, hogy egy PC-s fórumon ilyen a felhasználók hozzáállása." szügségtelen és degradáló kiszólás csak azért, mert többen érvekkel támasztottuk alá, hogy miért nem értünk veled egyet.
-
bunfi
őstag
válasz
FLATRONW #422 üzenetére
Tesztelni? Nem, de le kell hozni a technológiát arra az árszintre, hogy minél nagyobb vásárlóbázis számára elérhető legyen. Lásd. korai TFT monitorok vs. CRT esete. Amint eljutott arra szintre, hogy nem volt komoly képminőségromlás és az ára is megfizethető lett, kiszorította a CRT-t.
De ahhoz hagy ne gratuláljak már, hogy egy ~300 ezres videókártya helyett vett, következő genrációs, ~500 ezres KEVESEBB FPS-t produkál! Ha elérhető lesz az általad említett 6 fps visszaesés egy xx60-n is, akkor beszélgethetünk arról, hogy mennyi létjogosultsága van ennek a technológiának, de addig ne én legyek már a hülye, hogy nem tervezem megfelezni az fps-t ezért a kvázi tesztfázisban lévő effektért...
Mellesleg nem kéne az egész fórumot minősíteni, mert józan ésszel azt látja, hogy jelenleg ez az egész RT cirkusz az nVidián kívül senkinek sem jó.
-
bunfi
őstag
válasz
FLATRONW #417 üzenetére
A maximum beállítások egy általános ökölszabály lett, mert nem lehet kvantifikálni azt, hogy mitől mennyire lesz szebb a játék, így próbálják megelőzni az erről szóló vitákat.
Azonban ennek az az ára, hogy az olyan pazarló effektek is bekapcsolásra kerülnek, amelyek olyan képet festenek, hogy egy játékhoz/fps számhoz sokkal erősebb kártya kell, mint amilyenre szükség lenne a minimális minőség mellett drasztikus fps csökkenést okozó effektek kikapcsolásával.
Az RT jelenleg vastagon ez a kategória. Egyébként meg tök jó, hogy az utólagosan berakott RT miatt egy két éves játékot egy 250 ezres videókártyán 40 fps-sel tudnék játszani, mert ugye lassan már itt a 8K kora, hogy a szóban forgó cégtől idézzek. Még a 4K 60 sincs meg egy kétéves játékban, de persze most is tévedek, hiszen a DLSS Doom Eternal invalidálja...
Ahelyett, hogy megpróbálnák utólérni a kétszeresére/négyszeresére nőtt felbontást, kitalálták, hogy felskálázunk. De azt is úgy, hogy nekik legyen jó! Az nVidia jelenleg az AI-hoz használt szerveridőt próbálja eladni a játékstúdióknak, amit majd a pénztárnál kell kifizetni a kedves vásárlónak a játék árában, az erre képes videkártya megvásárlása mellett. De mindezek után még semmi nem indikálja, hogy mennyire "jól" tanulta meg a DLSS a játékot, mert ez nem a DLSS beállításain múlik.
Ennek fényében egyelőre köszönöm nem kérek az RT-ből, a DLSS-t meg legyenek kedvesek feldugni maguknak. Nem kérek olyasmiből ami még több kontrolt adna egy olyan cég kezébe, aki amúgy is a "jófejségéről" ismert.
-
Dragon3000
nagyúr
válasz
FLATRONW #417 üzenetére
Látszik mennyire nem értelmezed mások írását. Amíg elhanyagolható játék használja az rt-t illetve elhanyagolható az rt képes hardverrel rendelkező felhasználók bázisa, miért is kellene az rt-t bekapcsolni a tesztekben, főleg, hogy így torzítaná a képet, ezért jobb külön venni. Van olyan eset is amikor kb semmit nem veszel észre belőle, de mégis felezi az fps-t.
-
Kansas
addikt
válasz
FLATRONW #417 üzenetére
"Egy PC-s tesztet igenis a max beállítások mellett kell elvégezni, azt kell bemutatni, hogy mire képesek a legmodernebb hardvervek a legújabb játékokban. Kiegészítésként pedig le kell tesztelni RT nélkül is, hogy a régebbi kártyák teljesítményéről is képet kapjunk."
És így(RT-képes hardvernél kötelezően RT-on tesztelve) a következő lista jönne ki, Shadow of the Tomb Raider-ben, az fps értékek egészrészeit használva:
4K:
RTX 3090 - 64 fps
RTX 3080 - 56 fps
RX 5700 XT - 51 fps
GTX 1080Ti - 50 fps
RX 6800XT - 47 fps
RTX 2080Ti - 44 fps
RTX 3070 - 40 fps
GTX 1080 - 37 fps
RTX 3060Ti - 36 fps
RTX 2070 - 27 fps1440p:
RTX 3090 - 109 fps
RTX 3080 - 97 fps
RX 5700 XT - 92 fps
GTX 1080Ti - 90 fps
RX 6800XT - 85 fps
RTX 2080Ti - 77 fps
RTX 3070 - 72 fps
GTX 1080 - 68 fps
RTX 3060Ti - 66 fps
RTX 2070 - 49 fpsAz új NV kártyák vastagon, az új AMD aláhúzva. GamersNexus teszt, nem HardwareUnboxed.
Ez így mennyivel jobb? Ez csábítaná a népet az új kártyák vásárlására? Lehetne magyarázni, hogy "de hát annyival szebb", csak egy ilyen listát látva nem sokakat érdekelne, többen lennének azon kiakadva, hogy az újabb kártyák visszalépést jelentenek a régiekhez képest...
-
wwenigma
Jómunkásember
válasz
FLATRONW #414 üzenetére
"Viszont igenis van joga büntetni őket, hogyha háttérbe szorítanak egy fontos képességet, ami most már egyértelműen a jelen."
Ne szorakozzunk mar, egy fontos képességet ami a jelen? Tudod mi a jelen? Hogy van egy képesség amitől szebb lesz a jatek de csak ugy mukodik normalisan, normalis kepkockasebességgel ha egy masik képességet használunk amitol csunyabb lesz a jatek.
Ez a jelen. És mi az hogy hatterbe szoritjak amikor dedikalt teszteken mutatják be ezt a "fontos" képességet?
-
Dragon3000
nagyúr
válasz
FLATRONW #414 üzenetére
Steam statisztika, én is használom a klienst, de csak akkor fut, amikor onnan szeretnék játékot indítani, így az elmúlt 10 évben kb 3 statisztikában szerepeltem, mert ügye rá kérdez, hogy szeretném e. Ad képet a piac egy részéről, de nem pontosat, de ha azt nézem, hogy novemberben a legkisebb rt képes vga is csak 3,5%-os részesedéssel szerepel, ami már értékelhető képességű 2080/super, mind kettő 1% alatti. Ha az összeset nézem, akkor se éri el a 12%-ot, amiben ügye benne van a leggyengébb is, így jelenleg lényegtelen a piacot nézve.
Azt teljesen figyelmen kívül hagyod, hogy írták, 2 nappal később jött az rt-s videó. Nem néztem, de ha több kártya és több játék is szerepelt benne, akkor ez a teszt nem az nvidia reagálása miatt készült, hanem eleve kiadták volna.
#412 Kansas
Nem tudom, hogy csinálták, nincs meg hozzá a kellő nyelvtudás és inkább az írott teszteket preferálom. -
bunfi
őstag
válasz
FLATRONW #405 üzenetére
Persze, hogy felesleges, hiszen ha hivatkozhatunk a Steam statisztikáira, akkor az emberek elenyésző többségének van olyan kártyája, ami RT mellett nem húzza le 30 alá az FPS-t. Persze erre megoldás lehet a DLSS, de remélem az világos, hogy az egy elég visszás helyzetet teremtene, mivel a minőség a szerveridő kérdése, az pedig nem áll végtelen mennyiségben rendelkezésre és nagyon nincs ingyen...
-
Dragon3000
nagyúr
válasz
FLATRONW #405 üzenetére
Miért kellene az rt-t alapjáraton tesztelni, míg a vga-k fele a tesztekben nem rt képes? Na meg játékból is elég kicsi a választék. Sokkal jobb megoldás videós teszt esetén külön videóban beszélni róla, írásos formában meg bőven elég egy 10 oldalas teszt esetében külön erre plusz 1-2 oldal és kész.
-
Kansas
addikt
válasz
FLATRONW #405 üzenetére
Az első generációs RT egy nagy nulla volt támogatott játékok tekintetében, azóta csak még nagyobb lett, a DLSS-t kijavították, de továbbra sem a minőség irányába hat.
A mostani generáció meg még nem döntötte el, hogy az NV vagy az AMD irányába megy el, egyelőre az előbbit képviselik a PCs játékok, a másikat a konzolok.
Sok tesztben alap is, speciel a HU-éknál nem. A lényeg az, hogy joguk van így dönteni, az NV-nek meg nincs joga ezt büntetni. Ennyi.
Nem lehet előírni a sajtónak, hogy miről mit gondoljon, nem az egész világ Orbánisztán vagy Kína... -
Pingüino
senior tag
válasz
FLATRONW #405 üzenetére
Valakinek elég a teljesítmény, és van, akinek nem. Ha pedig megszámolod, hogy adott számú emberből hánynak elég, és hánynak nem, abból lesz a statisztika. Márpedig statisztikailag nagyon nem áll jól az RT, hiába bizonygatod az ellenkezőjét. Ha csak ebben a topic-ban visszaolvasol, láthatod az arányokat. Persze, tudom, ilyenkor azzal szoktak jönni a write only-k, hogy a PH közössége nem reprezentatív minta, de ugyanúgy nem az a te állításod alátámasztására sem. Viszont kiinduló alapnak jó. Jól látható, hogy hányaknak felel meg az RT teljesítménye.
-
Kansas
addikt
-
Pingüino
senior tag
válasz
FLATRONW #401 üzenetére
Gondolom, autót is így veszel.
Drága, a tankolás leeszi a gatyád is, az asszony meg a két gyerek már nem fér be, a sebességkorlátok ugyanúgy vonatkoznak rá, de lehet villogni, hogy Lambód, vagy Ferrarid van. Ez kb. ugyanaz. Annyi különbséggel, hogy az RT valamikor majd elfogadható lesz mindenki számára, de most még láthatóan nagyon nem. -
Dragon3000
nagyúr
válasz
FLATRONW #396 üzenetére
Mivel 2560x1080-as monitorom van, így a legtöbb játéknál nincs gond, de vannak olyanok, ahol a 2700 4GHz-en is kevés hozzá, ilyen pl a warzone, minden maxon van, így is 100 feletti fps van, de a vga kihasználtság ugrál 90-98 között és vannak helyzetek, amikor beesik 80-85-re is, így a render resolution-t vettem feljebb, 110-en már folyamatosan max terheléssel megy a vga és 1-2 fps különbséget vettem észre. Minőségen nem szeretek rontani, viszont, ha valami látványban kb semmi pluszt nem ad, de az fps nagyon beesik miatta, azt ki szoktam kapcsolni.
-
Alogonomus
őstag
válasz
FLATRONW #389 üzenetére
Az élsimítás már a 2000-es évek előtt elérhető volt a kártyákban, mégis a takarékosabb MSAA komolyabb szintű használatához is csak a 2010-es évek elejétől kezdve jelentek meg elérhető árszinten elég erős kártyák. SSAA pedig még a mai kártyákon is komoly lassulást okoz.
RT ugyanez a helyzet, csak legalább 20 évvel később indult el a "szekere". -
Dragon3000
nagyúr
válasz
FLATRONW #392 üzenetére
2080 super kártyám van, de nem játszom rt-vel, mert inkább legyen meg a 144fps a 144Hz-es monitorhoz, mint a sok esetben észrevehetetlen rt legyen bekapcsolva és csoda ha kapok értékelhető fps-t vagy van a másik véglet, mint a warzone, ahol ha bekapcsolom vagy kikapcsolom, akkor is ugyanannyi fps-em van és nem veszek észre különbséget.
-
BerserkGuts
addikt
válasz
FLATRONW #389 üzenetére
Azért pl.egy forniteban biztos nem rontom el a 180-as fps-emet a 144Hz-es kijelzőm mellé az rt miatt
pl: Egy cíberpisti lehet érdekes az rt miatt de csak pár részletnél lehet látni sajnos hogy hűha ez tényleg jó volna.Ez olyan húzás mint 2010 körül az nv physX mirror edge-ben 1 pályán volt 1darab
maximum 2 elrejtve és kész marketinges fogás volt az egész cirkusz.
A HD5850 kártyát ezért leváltottam jól átvertek nagyítóval keresgéltem hol a nagy effektMost sincs másként beleraknak pár tükröződést és ennyi idáig a teljesítmény.
-
Pingüino
senior tag
válasz
FLATRONW #389 üzenetére
Szerintem meg ne magadból indulj ki. Végezhetsz közvéleménykutatást ha gondolod. Azt fogod kapni, hogy a játékosok többségének bár tetszik az RT látványa, ekkora áron nem fogják bekapcsolni. Nézd meg BerserGuts grafikonját.1440p, és RT + Ultra beállítással 20fps alatt van a minimum. Az a szint teljes mértékben játszhatatlan. A DLSS-el támogatott RT-t meg hagyjuk. Azt ha kipróbálod, már a látvány miatt sem fogod bekapcsolni.
-
Pingüino
senior tag
válasz
FLATRONW #380 üzenetére
Kutyát nem érdekli, mi a csúcs ultra grafika, ha a játékosok jelentős része nem fogja bekapcsolni. Annak a tesztelésére kell nagyobb hangsúlyt fektetni, ami a többséget érdekli.
Egy autós oldal is tesztelhet űrsiklókat, mondhatod, hogy az a csúcs, de amíg nem jár minden 3. ember űrsiklóval, addig tök felesleges.
-
Kansas
addikt
válasz
FLATRONW #380 üzenetére
Értjük, hogy neked bejön az RT. Mostanság már nekem is.
Ezzel együtt bocs de totál indokolatlan alapértelmezettnek venni. Egyszerűen a mai kártyák annyira képtelenek teljesíteni banne, hogy (ahogy fentebb is írták) többen RT-képes kártyán is csak kíváncsiságból kapcsolják be, aztán amikor érdemben játszani akarnak, megy offra, mert bár van aki el tudja viselni a 30 körüli fps-t(én is, bár leginkább csak konzolon), de kívánni nem sokan kívánják. Ahol meg nem esik vissza annyira a sebesség ott nagyítóval kell keresni a RToff és RTon közti különbséget(pl. Dirt 5).
Arról nem beszélve, hogy emlékeim szerint ha a grafikát Ultra-ra állítod, akkor CP2077-ben nincs bekapcsolva a RT.
Szóval a fő probléma az, hogy, ahogy több teszter, köztük Linus is elmondta már, mire az RT valóban érdemben elterjedt lesz, a jelen generációs és korábbi kártyák még ennyire se lesznek alkalmasak a futtatására, mint most. Jövőállóság kb. nulla, amit most látunk, az az RT gyerekkora, a gyerekbetegségekkel... szükség van rá, át kell esni rajta, de nem ez a jövő. Nem ezek az effektek, nem ezekkel a kártyákkal. Ez egy átmenet, ami nem is biztos, hogy csak ebben a generációban tart, lehet hogy még a következő is az erről fog szólni.
A konzolok azért kivételek, mert azoknak az életciklusa 5-7 év, azalatt 3-4 VGA generáció eltelik, viszont nekik előnyük a fix hardver amire durván lehet optimalizálni.
Az is előfordulhat, ha a PC-s RT irányvonal nagyon elkanyarodna a jelenlegitől, és nem az RDNA2 felé, akkor az RT-t használó játékok portolása nehézkessé válik PC-re/PC-ről.
Ez pedig se az AMD-nek, se a Microsoftnak nem áll érdekében... és szerintem igazából az NVidiának sem - nekik is fontos, hogy a kártyáikon jól fussanak a konzolról portolt játékok.Szóval aki nem early adopter és/vagy nincs kitömve kellő pénzmaggal, annak RT-fronton mostanság érdemesebb kivárásra játszania, és ez nagyjából pont az, amit a Hardware Unboxed is állít a tesztjeiben. És attól, hogy ez rövid távon fáj az NVidiának meg az agyatlan fanboyoknak, ez még egy teljesen érvényes álláspont, amit az NV-nek nincs joga szankcionálni.
-
Laja333
őstag
válasz
FLATRONW #380 üzenetére
Szerintem az RT a mostani állapotában inkább csak egy tech demo: jó vele bíbelődni, kipróbálni, esetleg tesztet futtatni vele, de játék közben nem kellene. Legalább is addig, amíg nincs megfelelő hardver/szoftver amivel megfelelő minőséggel és sebességgel futtatható. RDND2/Ampere és a DLSS 2.0 még nem az.
-
Pingüino
senior tag
válasz
FLATRONW #378 üzenetére
Ezzel még mindig az a baj, hogy a legtöbb játékos akkor sem fogja bekapcsolni az RT-t, ha a játék és a kártya is képes rá. Így logikus az alap tesztet RT nélkül futtatni, hogy lássuk, a gyakori körülmények között hogy teljesítenek a kártyák. Aztán az, hogy készítenek külön tesztet egy olyan feature-ről, amit elenyészően használnak jelenleg, csak grátisz.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
ph Állítólag az a gond az említett médiával, hogy nagyobb fókuszt szentel a raszterizálásra, mint a sugárkövetésre.
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 12400F 16/32/64GB RAM RX 7600 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Telefon felvásárlás!! iPhone 13 Mini/iPhone 13/iPhone 13 Pro/iPhone 13 Pro Max
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5600X 32GB DDR4 512GB SSD RX 6700XT 12GB GDDR6 Zalman Z1 Plus Seasonic 650W
- BESZÁMÍTÁS! ASUS TUF Z790 i7 14700KF 32GB DDR5 1TB SSD RX 6800XT 16GB Pure Base 500 White 1000W
- LG 27GR93U-B - 27" IPS - UHD 4K - 144Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDR 400
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest