Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Béééla

    őstag

    válasz leslieke #133 üzenetére

    Nem feltétlenül és kizárólag informatikusról beszéltem.

    Amikor szinte csak róluk és amúgy a műszakiakról beszéltünk, nagyon nem számít hogy te másként gondoltad :U

    @ysengrin:
    Találkoztam jó infótanárral egyetemen, aki úgy nézett ki, hogy érti is amit mond ÉS jól el is magyarázta; neki ott a helye. Aztán találkoztam olyannal is, aki jobban tenné ha többet nem nyúlna diákhoz.
    Ezért nem értem amikor "kódoló lányokat" meg "egyenjogúságot" akarnak, mert adott minden (sőt szerintem egy átlag infós tanár szívesebben is foglalkozik lánnyal...) csak alapanyag nincs. Jogom van évi 50 liter pálinka főzéséhez, de ha nincs miből...

    @gghrtz:
    otthon önképzéssel, hogy egy diplomás használható tudására 10x ráver az ember
    Na ez ami szintén szörnyű. Viszont lehet világmegváltó ötletekkel jönni :)

  • Béééla

    őstag

    @leslieke:
    de nekünk kötelező tudni külföldiül
    Csak ha olyan helyen és munkakörben akarsz dolgozni. Egyébként nem kötelező.

    Végülis szinte minden dokumentáció angolul van, minek megérteni :U

    @bambano:
    a tény viszont az, hogy milliós képzések papírjára ráesett a páncélszekrény, és nem hajtja azt a hasznot, amiért befektettek
    Az előbb még tök jól el lehetett helyezkedni papír nélkül is, merminek alapon. Papírt kapnak arról, hogy elvégezték, a diplomát nem kapják kézhez.

    "hasznát se fogom venni"@ közgarázdász tárgyak
    Kamatos kamat és barátai az lesz az életemben, sőt befektetést is számítottam, hogy melyik jobb, térül-e meg egyáltalán és egyebek, de ezeket középiskolai matekkal (őszintén nem tudom hogy jó középiskolába jártam vagy mifene) mert az egyetemen Marshall-keresztet mutogattak (ami két erősen pontatlanul mérhető, ha egyáltalán mérhető és nem állandó "egyenes" metszéspontját hívatott megtalálni, ami a gyakorlatban nem fog menni mérnöki pontossággal, csak amolyan közgazdász "majd holnap megmondom a piac reakcióiból hogy a mai számításom miért nem hozta az eredményt" pontossággal) és a hasznos dolog a megtérülés meg a folyóméteres nyersanyag igény számítása volt, de ezt bármelyik nem értelmi fogyatékos mérnök magától kimatekozza. Illetve a "ha több vajat vesznek, akkor kevesebb sícipő fogy" hülyeségek, amire megint nincs konkrét formula, csak nagy számokból saccolás "tudomány" címén.
    Itt a tanított dolgok minősége meg értelme a megkérdőjelezhető.
    (mellé itt Tapsi kollégának: márpedig a hány fővel mennyi tőkével lehet kft-t, bt-t meg egyebet alapítani pont szintén változik, adózásról nem is hallottunk, valahogy a leghaszontalanabb része jutott; ha valódi projektmenedzsmentet tanultunk volna, vagy hogy milyen cég alapításához hogy álljunk neki, ne adj Isten lenne anyag a startupokról, akkor kezet csókolok a tanárnak, helyette mendemondákból kell tájékozódni.
    De abban egyetértek, hogy az IT-ban sok tudás piszok gyorsan évül el, csak az alap készségek-képességek (és az epszilon :D) maradnak állandók)

    A nyelvvizsga meg nem mindenhol áll a fingassuk meg a present continous perfect past mód kicsikarásából. Euro például egész élő volt, a "magnós" szöveg sem a harminc éves dobozhangú dalolós-kazettás angol anyag. Kicsit mintha fóbiád lenne a nyelvvizsgától ;) Már rég nem az mint volt.

    Láttam olyan nagy, magyarországi céget, ahol csak az account managereknél volt elvárás a nyelv, a fejlesztőknél meg a rendszergazdáknál csak annyira, hogy el tudják olvasni a bsod-t.
    Na és a bsod-t 200 szavas szókinccsel megérti? Nem az a lényeg egy fejlesztőnek hogy társalogjon az angol királynővel, de a szakszöveg megértése is komoly szint. Az viszont nem kötelező, de az erősen ajánlott kategória, hogy külföldi fórumon esetleg feltehesse a kérdését.

    A kihozatali arány 18.1% (az egyetemeken). Ezért csinálunk egyetemet?
    Kicsit torz, mert például nálunk ha szakmai tárggyal buksz, akkor még legtöbbször meg tudod csinálni egyenesben, de ha közgázzal buksz, az egy év csúszás fix - mérnöki képzésben! :(((
    Inkább egy olyan szám kellene, hogy hányan csinálják meg értelmes időn belül - persze 5 év alatt a 3.5 év BSc csúnya kicsit, de lehet a delikvens dolgozik hogy ne haljon éhen.
    Mindezek ellenére a fele az első év végén sok helyen kiesik, de ez nem kötelező, ez a felsőoktatás. Azoknak kell csinálni, akik a végén kurvajó szakemberek lesznek.

    @fordfairlane:
    10-ből *NÉGYEN* megkapják a diplomájukat, a maradék hat nyelvvizsga követelmények nem teljesítése miatt inkább a tanulmányi osztály irattárára bízza a papírját.
    Szinte kizártnak tartom, hogy ennyire rossz legyen az arány.

    Irónia akart lenni? Ennél rosszabb is! (sajnos)

    @Próféta:
    Egy tehetségtelen informatika tanár.
    Bocsánat, de aki az inget magára veszi, az a rossz példa. De az is ciki, amikor a "script" kínai az infótanárnak - megtörtént eset.

    Tehát informatika órán általános iskolától a középiskoláig az "informatikus" szakmát kéne oktatni szerinted?
    Nem, hanem azt az alapot lerakni, amit minden más tárgyból leraknak; hogy működik, esetleg a háttere is, mert az szánalmas, amikor egy középiskolás nem tud egy fájlt rendesen átmásolni. (és az még szörnyűbb, hogy Pistikét cikizik amiért kocka mert ért a gépekhez, de a menőjancsi már "menő kocka" amikor egész nap a fészbúkkon van) Legyen legalább 2 oprendszer kezelése alap szerintem (ablakkezelő, parancsok, file-mappakezelés helyi, külső és hálózati szinten, aztán telepítés, driverezés, programok telepítése, és ami NAGYON hiányzik de bele kell verni a 21. század emberébe: az a nyamvadt IP, mert tudni kell, hogy mi az a tűzfal, mint megy a Zinternet, címtartományok és egyebek, mert egyre fontosabb a mai világban, mail és webes szolgáltatások, támadási felületek elmagyarázása és ilyenek) és aztán jöhet a Gizike-csomag. Általános iskolában meg nem tudom, ott rég jártam, nem tudom hogy mit tudnak a kölkök manapság.

    @leeate:
    20 éve biztos különlegesnek és értékesnek számított jól ismerni az Office-t.
    HATALMAS +1, sokan nem akarnak továbblépni (így lesznek az XP mindere jó az Office 2003 pedig a legjobb-userek)

  • Béééla

    őstag

    válasz bambano #63 üzenetére

    Megnézhetjük másik oldalról is: a kezdetektől fogva köztudott követelményt nem volt képes megugrani - akkor miért is kapjon egy olyan papírt, ami "felsőbbrendűvé" teszi azokhoz képest, akik nem szerezték meg?
    Én gyűlöltem a közgáz jellegű tárgyakat a mérnökképzés során, és hasznát se fogom venni mert valószínű nagyja már nem friss infó, a mérnök is kapjon diplomát ha nem csinálja meg a közgázos tárgyakat mert hülyeség?

    Persze ha lehetne tenni egy "műszaki angol" nyelvvizsgát vagy egy szintfelmérőt tehetnél ami kiváltaná, az rendben. Sőt szerintem kötelezővé kéne tenni egy műszaki minősítő vizsgát IS. De aki egy ilyet megugrik, az simán leteszi a közép angolt is. Nem kell a Rigó utcába menni, van egyéb nyelvvizsga is, ahol nem arra kíváncsiak, hogy miként buktatnak meg.

    Angol-német földön lehet működik a nyelvvizsga nélküli diploma, de nekünk kötelező tudni külföldiül, ráadásul jobb esetben 2-3 extra nyelv a legnyerőbb - hiába vagyunk okosak, ha nem tudjuk eladni a szomszédnak a terméket, márpedig ugyanazt kell csinálni mint az ügyesek: külföldről szivattyúzni a manit. Csak hát nem tudok róla, hogy lenne egy itthoni Szilícium-völgy.

  • Béééla

    őstag

    Természetesen akkor sem mobil fejlesztéssel, 3D modellezéssel vagy játékrobotok programozásával foglalkoztak, hanem számukra érdektelen, élményt nem nyújtó dolgokkal.

    Hanem word-excel-powerpoint szentháromság, általános iskolától a középiskoláig. És mégse tud senki egy normális doksit összerakni.
    Na meg a programozás címén Comenius Logóval pisilő-kakiló-menstruáló teknőst idomítani. Nálunk hamar leálltak vele, elég volt egyszer a "fütyi" algoritmust megtanítani a teknősnek :D

    Nem is feltétlen 3D modellezés meg programozás kellene, de az, hogy fekete mágia ami a számítógépben megy, az nonszensz. Persze az infótanárok sem buktatnak, mert a legtöbbje szintén nem ért hozzá...

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés