- DUNE médialejátszók topicja
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- 16 GB RAM 2025-ben? 🤨 – Ma már tényleg kevés lehet!
- 5.1, 7.1 és gamer fejhallgatók
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Házimozi belépő szinten
- Azonnali fotós kérdések órája
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Apple MacBook
- Milyen videókártyát?
Új hozzászólás Aktív témák
-
vzozo
senior tag
A mai hírek szerint a németek 2020-ra meg akarják sokszorozni az e-autók számát, és olyan ötletek merültek fel, mi szerint 5000 euróval támogatnák a tisztán elektromos, 3000-zel a hibrid autók vásárlását.
Ha jól rémlik a leendő "nép" tesla 30-35 ezer euró környékén lesz, ha ebből lejön 5 ezer, az nem rossz. Ennyi egyébként a mostani autóm listaára is, ez nem egy irreális, megfoghatatlan összeg, ez egy nem luxus családi középkategóriás autó ára.
A 2020-as dátum valóban egyre közelebb van, ahogy írtam legalább 6 évet még kinézek a kocsimból, akkor már 2022-nél vagyunk - de a lényeg az, hogy a jövő egyre közelebb van, kézzelfogható távolságban.
-
0xmilan
addikt
Amúgy irónikus, hogy pont ennek a hírnek a kapcsán mondta, hogy vigyáznia kell, mit mond, mert a nemzetközi lapok az ilyen félmondatos kommentekből csinálnak főcímeket.
...és lám...
-
0xmilan
addikt
A gagyi, lifegő tablet a "part 2" bemutató után fog értelmet nyerni, tehát minden bizonnyal nem a végleges megoldás / egyetlen kijelző lesz.
Most március végén volt az unveil 1. része, míg a part 2 "super next level" lesz. -
dabadab
titán
Én is elolvastam az origós cikket, tényleg elég problémás.
"2020 után erőteljesen esélyes, hogy e-kocsit fogok venni, ha ezt cserélni kell."
Én azt azért még egyáltalán nem látom, hogy 2020-ra az elektromos autók mostani gondjai (drága és macerás a töltése) igazán megoldódnának (egy komolyabb áresés azért várható a mostani árakhoz képest).
"Szvsz az a "műszerfal-tablet" csak egy jelzésértékű valami volt"
Az, Musk szerint a végleges úgy fog kinézni, "mint egy űrhajó", jelentsen az bármit (valószínűleg nem erre gondolt
)
-
vzozo
senior tag
Arról az origós cikkről messziről lerítt, hogy az olajlobbi vagy valami fogalmatlan emberke írta a saját nyomora miatt. Végig sem bírtam olvasni, annyira elfogult volt.
A helyzet az, hogy a világ rohamléptekben változik. Lehet ez onnan K-Európából annyira nem látszik, de attól még tény.
Na most ugye lehet homokba dugni a fejeket, meg lehet megpróbálni képben maradni. Én most pl. erőteljesen agyalok rajta, hogy megvegyem-e a jelenleg csak lízingelt autómat, mert papíron ki kell bírnia még 5-6 évet (sőt...), és 2020 után erőteljesen esélyes, hogy e-kocsit fogok venni, ha ezt cserélni kell.
#17 Grodd
Szvsz az a "műszerfal-tablet" csak egy jelzésértékű valami volt, mert jelenleg fogalmuk sincs róla, hogyan is fog kinézni a belső tér és a dashboard.
-
Grodd
tag
eredeti mondat helyénvalóbb volt... Model S-ben normális, függőleges, beépített 17 inches dashboard van, ezt váltotta ez a gagyi, lifegő tablet a Model 3-ban. Valamit muszáj volt nagyon elrontaniuk, hogy tarthassák az ár-különbséget a Model S és a Model 3 között, anélkül, hogy az előbbi piacát veszélyeztetnék ...
-
#06658560
törölt tag
"azt viszont pl. tudni lehet, hogy a Model X gyártása nyereséges"
Még egy darab se gördült le a sorról. Honnan lehet akkor tudni? Valamint mennyi eladott példány után lesz nyereséges? Egy? Tíz? Tízezer? Százezer?
Amúgy én arra a másfél év múlva beindul a gyártás ígéretre a Model X alapján nem tennék nagy tétben.
-
BiP
nagyúr
válasz
dajkopali #10 üzenetére
A múltkor meg az Origo-n egy cikk, miszerint az egész egy óriási lufi. Már csak hozzáállás kérdése, ki mit akar kihozni belőle.
A szép az egészben az, hogy jelenleg még nem lehet biztosra mondani, hogy valóban sikertörténet lesz-e vagy óriási bukás.
(ahogy anno az Apple is kijött egy akkor gyenge hardverrel, sok elemző lehúzta, de valahogy nagyon egyben volt a cucc, a nép meg rákapott, és azóta az maga A sikertörténet.)Itt is soktényezős a dolog, de bízom benne, hogy bejön nekik (no meg hogy a világ majd erre halad). Muskot nem féltem, sok lábon áll, és úgy néz ki, nagyon ért a pénzhez, és eltökélt egy olcsóbb, energiatakaréskosabb jövő kialakításában, és az ehhez való kutatásba hajlandó invesztálni.
-
dabadab
titán
"nem jött be Musknak azaz ígérete, hogy majd a drága modellekből befolyó bevétellel fogják rentábilissá tenni az olcsó modell gyártását (Model 3)."
???
Egyrészt nem igazán látam az adatokat, miszerint a Model 3 gyártása ne lenne rentábilis (főleg, hogy kb másfél év múlva fog csak beindulni - ahogy azt te is írod), másrészt maga az elképzelés (miszerint valami másból befolyó bevétel rentábilissá tudna tenni egy tevékenységet) sem világos - azt viszont pl. tudni lehet, hogy a Model X gyártása nyereséges.
A Tesla azért van durva mínuszokban, mert rengeteg pénzt fektet be, évente úgy másfélmilliárd dollárt. -
#20655360
törölt tag
Harci drón.
Az se busz és szétszalad tőle a nép > nincs zsúfoltság.
(bocs)Tuti vmi rögzített pályájú jármű lesz ez.
-
nubreed
veterán
A Tesla jelenleg masszívan veszteséges, nem jött be Musknak azaz ígérete, hogy majd a drága modellekből befolyó bevétellel fogják rentábilissá tenni az olcsó modell gyártását (Model 3). Hiába adtak már le rá rohadt sok előrendelést, ez sem a Teslát sem az előrendelőt nem kötelezi semmire, a pénzt bármikor visszakérheti. Nagyon kockázatos egy olyan autót előrendelni amit csak jövő év vége felé kezdenek egyáltalán gyártani -ha minden jól megy-. A Tesla jelenleg durván túl értékelt cég és egyre nagyobb lesz a konkurenciája, más autógyártók még hamarabb piacra fognak lépni a Model 3 árketegóriájában a saját modelljeikkel, hasonló paraméterekkel, semmi nem garantálja azt, hogy a jelenlegi előrendelők kitartanak a Tesla mellett.
Szóval, hogy on is legyek, marha jó, hogy mindig előjönnek valami "korszak alkotó" ötlettel, a nagy kérdés az, hogy ezt egy masszívan veszteséges cég meddig engedheti meg magának.
-
cami][us
senior tag
A múlt hónapban a Tesla kiadta legújabb autóját a Model 3-at, melyben a műszerfalat felváltotta egy 15 hüvelykes „tablet”.
Mint általában a Teslánál.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz
GhanBuri Ghan #1 üzenetére
A súlycsökkentés miatt szerintem nem lesznek benne felesleges falak. A mai buszokon, villamoson, metrón sincsenek. Amúgy szerintem is vagy egy kisméretű taxi lesz, vagy mikrobusz. Gondolom kis méretű könnyen forduló jármű, ami menet közben is töltheti magát napelemmel, vagy bizonyos megállóknál.
Viszont eddig ők csak luxusautót építettek, de a tömegközlekedésbe nagyon jó ár/érték arányú megoldás kell.
Mondjuk az ilyen dolgokat pont Norvégiában és más olyan országban lehet eladni, ahol pénz bőven van és nagyon komolyan veszik a környezetvédelmet.Az önvezető járművek hosszabb távon abba az irányba viszik el a közlekedést, hogy csak ilyen járművek vehetnek majd részt a forgalomban, hiszen csak az garantálhatja majd a biztonságot. Ezután a következő lépés az lesz, hogy nem lesz szükség saját autóra és a személygépkocsikat olcsó automata taxik és hasonlók váltják le. Ezt viszont nagyon nehéz lesz átvinni a többségen, illetve az átmeneti időszak is több évtizedes lesz. Először betiltják majd a benzines, dízeles autók forgalmazását, aztán a hibrideket is, aztán csak olyan elektromos autók helyezhetők forgalomba, amiket önvezetővé lehet tenni. Közben erősen csökkenni fog a piac. Emiatt a kisebb cégek beolvadnak majd a nagyobbakba és a végén 2-3 nagy cég marad csak.
Persze ha közben lesz egy világháború, akkor minden felborul.
-
BiP
nagyúr
Úgy hívják, metró
-
GhanBuri Ghan
őstag
Esetleg valami iránytaxi-szerű minibusz lehet, amiben fizikailag el vannak szeparálva az utasok.
De felesleges találgatni, időben úgyis ki fog derülni.
Új hozzászólás Aktív témák
ph Elon Musk címszavakban beszélt egy olyan önvezető közlekedési eszközről, melyet a nagyvárosokba szánnának.
- XFX AMD Radeon RX6700XT 12GB / Újszerű állapotban / 6 hónap jótállással
- ÁRCSÖKKENTÉS Dell Latitude E6320 notebook eladó
- A Panasonic Toughbook CF-54 i5-5300u i5-6300u TN, IPS touch Budapest, MPL Foxpost
- iKing.Hu- Apple Macbook 13 M1 Pro Touchbar - 2020 - Használt, karcmentes, 22 töltés
- Steam, EA, Ubisoft és GoG játékkulcsok, illetve Game Pass kedvező áron, egyenesen a kiadóktól!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest