Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Ispy

    nagyúr

    válasz Ispy #52 üzenetére

    Egyébként pont most vett a főnököm egy andoridos ipari pda-t, amire át kell ültetni a 10 éve windows mobile-ra írt programot. Soha életemben nem programoztam adroidra, de 10 éve sem volt fogalmam a windows mobile programozásról sem, de meg kellett csinálni és 3 hónapig dolgoztam rajra mire készen lett, közben jó néhányszor át is lett írva, de ha most megnézem az akkor írt kódjaimat, akkor jó néhány dolgot már másképpen csinálnék, mint akkor. Pedig ez csak egy kis kiegészítő cucc a raktárhoz, igazából semmi extra. Nincsenek előre lefektetett szabályok, senki sem mondja meg merre kell indulni, első körben azzal is beérem, hogy meg lehet nyomni egy gombot az adnroidos programon és kiírja, hogy Helló!. Most ez a cél, aztán majd szép lassan jön a többi dolog, meg sem próbálom egy az egyben átrakni azonnal az egész cuccot, mert az tuti bukta lenne.

  • Ispy

    nagyúr

    válasz repvez #51 üzenetére

    Ettől, hogy mérnöknek kell lenni mindenkinek ha valamit csinálni akarsz annyira elegem van, miért kell ahhoz mérnöki diploma, hogy valamihez érts?

    Nem kell papír, a tudás kell hozzá. De a programozásnak is rengeteg ága van, különböző szintjei. Lehet, hogy tévedek, de szerintem egy repülőgép leprogramozása, grafikával, fizikával, az nem a belépő szint. Olyan, mintha hidakat akarnál tervezni, de közben nem tudsz egy egyenes vonalat sem csinálni.

    Legtöbbször hiába a diploma a józan paraszti ész többet ér annál.Meg a legtöbb gyerek már akkor programoz mikor még az általánost sem járta ki, nemhogy diplomája legyen.

    A legtöbb gyerek addig jut, hogy nyomkod valamilyen eszközt, a programozás ennél sokkal unalmasabb dolog egy gyerek számára, nem is látok a környezetemben egy gyereket sem, akit a dolgok működése jobban érdekelné, mint a használata.

    Neked sem kell Séf diploma, ahhoz, hogy egy kis főzőtudási praktikát és gyakorlatot megszerezz és a magad és környezetet kedvében járj pár jó fogással.Csak hobbyból.

    Igaz, ha a cél egy paprikás krumpli vagy rántott hús. De ha még kés sem volt soha a kezedben, akkor nem árt, ha először egy rántottával kezded.

    Amúgy igen az alapoktól kell elkezdeni építkezni, de ha az alapok nem tisztázottak úgy nehéz, az általad linkelt pattogós labda progik is ahány félét találtam annyi féle leírás semmi összefüggést nem találtam köztük.
    Igen, ezt már leírták mások is, de az alapokat nem lehet csak úgy megszerezni egy fórumon, ez nem egy iskola. És szerintem sokkal nehezebb is így csinálni, mint elmenni egy tanfolyamra, akkor is, ha csak egy hobby. Ezzel biztosan sokan nem értenek egyet, én így látom. Ha én gitározni szeretnék tutira nem állnék neki youtuberól akkordokat tanulgatni, hanem elmennék egy tanárhoz, hogy legalább az alapokat megmutassa. Persze, ha valakinek sok ideje van, a netről minden ki lehet túrni, igaz visszacsatolásod nem lesz semmiről, mi az amit jól vagy rosszul csinálsz.

    A pattogós labdáról is azért van 100 féle megoldás, mert 100-féleképpen is meg lehet csinálni, és 100 programozó bizony 100-féleképpen is fogja megcsinálni.

    Meg mitől egyszerűbb amibe már bejön a grafika és az ütközés és a gombnyomás annál mint amit én mondtam?

    Nem tudom neked mi az egyszerű vagy mi nem, nem ismerlek, nem ismerem a képességeidet, a jelenlegi tudásodat. Szerintem érdemes rétegekben haladni a tudással. Egy biztos: csinálni kell, akármit, senki sem úgy kezdte, hogy az első kódjai zseniálisak lettek.

  • Ispy

    nagyúr

    Még egy gondolat, aztán tényleg lelővöm magam. :DDD

    Szóval, szerintem megtervezni egy programot, egy classt, az sokkal nehezebb feladat, mintsem megírni egy lineáris kódot, ismerek olyan programozót is, akik 5+ év után sem képes erre. Ez egy mérnöki munka, pont olyan, mint amikor valaki epületeket tervez, ez nem egy fórumon megtanulható dolog. Ez alkotás, hogy jó dolgokat tudjál csinálni alulról kell kezdeni, kicsiben, apró lépésekkel, és akkor 5-10 év után eljuthat az ember egy magasabb szintre, de ez személyiség függő is, az az igazság, hogy nem mindenkinek való ez a munka.

    Nem akarok senkit sem elriasztani a programozástól, de manapság nagyon nyomják ezt a mindenkilehetprogramozó dolgot, pedig ez is csak egy szakma, pont, mint akármelyik másik. Én sem leszek már séf így 40 évesen, hiába is szeretnék.

    Szóval a lényeg, hogy tanulj, képezd magad, és menj el dolgozni a szakmában, mert ott van igazán esélyed képezni magad, napi 8-10 órában.

    Ráadásul az sem árt, ha a szakmai részével is tisztában vagy annak, amit programozól, ha logisztikai programot írsz, nem árt érteni a raktározáshoz, ha repülőgép szimulátort, akkor meg a fizikához.

  • Ispy

    nagyúr

    válasz repvez #44 üzenetére

    Látod már megint a Mona Lisaval akarod kezdeni ;]

    Szóval, ha engem ilyen érdekelne (hozzáteszem nem értek a játék programozáshoz), akkor első körben csinálnék egy kis progit, ahol egy labda pattog egy négyzetben. Itt még nincsen semmi csicsa, egy full lineáris kód, ahol mondjuk egy start gombra elindul a bogyó, egy stop gombra meg megáll, a négyzet faláról meg visszapattan.

    Aztán, ha ez már megy, akkor el lehet kezdeni classositani a kódot step by step. Ilyenkor a start gombra nem egy lineáris kód fut le, hanem létrehozod az osztály egy elemét, ami onnantól kezdve önálló életet kezd, a következő gombnyomásra megint létrehoz egyet, nyilván ezzel játszadozni kell, de tutira van egy tucat ilyen video a neten, ahol megmutatják, hogyan kell ilyet csinálni.

    Ha érdekel.

  • Ispy

    nagyúr

    válasz 66zio #36 üzenetére

    Nem tudom, nem programozok C++-ban, programozás topikban segítenek neked, akik vágják a C++-t.

  • Ispy

    nagyúr

    válasz repvez #35 üzenetére

    A változó egy kis doboz, amibe értékeket tárolsz, a neve meg egy címke, amit ráragasztasz, hogy tudjad mit raktár bele. A nevét te adod meg úgy, ahogyan neked kényelmes az olvashatóság miatt.

    A példádban a fizikában használatos jelölések vannak használva, amit nehéz olvasni olyannak, aki nem vágja a fizikában használatos jelöléseket. Másrészről meg nem árt, ha a változó neve nem ingyombingyom, hanem utal arra, amire használni szeretnéd, így olvasható marad a kódod mások számára is, illetve neked is, amikor fél év után előveszed a kódot és már halvány lila fingod sincs mit csinál, meg hogyan.

    Mindig is utáltam az olyan olvashatatlan kódokat, ahol i, j meg k van, aztán találd ki mi mire van.

  • Ispy

    nagyúr

    válasz bambano #32 üzenetére

    Erre az enyhén cinikus válaszom, tessék, algoritmus fogalma.

    De, ha rászánná azt a 10 EUR-t egy udemys tanfolyamra, akkor már a játékát írhatná C++-ban.

    Én inkább a gyakorlatias tanulás híve vagyok, ha az ember már nem az iskolapadban ül. Szóval előbb fog algoritmust írni, mint, hogy tudná, hogy éppen algoritmust ír, de persze nem vagyunk egyformák.

    Szerintem fontos a nyelv és az eszközök kiválasztása, mert mielőtt egy betűt is leírnál nem árt, ha tudod azt, hogy hová kell leírni, lefordítani, futtatni az eredményt, milyen eszköztárad van stb. stb.

    Egyáltalán egy Hello World-öt meg tudjál csinálni, ehhez aztán nem kell OOP fogalmakkal tisztában lenned, csak egy felület kell, ahol ki tudod próbálni.

  • Ispy

    nagyúr

    válasz bambano #30 üzenetére

    Igen, igazad van, mi vagyunk az analfabéták, mert azt mertük neki tanácsolni, hogy kezdje már el végre csinálni, ahelyett, hogy csak elmélkedik azon, hogy miért is nem tudja elkezdeni csinálni. LOL

    Btw, leírta, hogyan kell megcsinálni a kamatos példát, meg azt is, hogy rohadtul nem érdekli a kamatos példa, mert ő játékokat akar csinálni.

  • Ispy

    nagyúr

    válasz repvez #20 üzenetére

    Nem az a lényeg, hogy pötyös labda, vagy pálcika ember, hanem, hogy megtanuld használni az ecsetet, a festékeket, megismerd a vásznat és a festés technikáját.

    De, hogy a konkrét kérdésedre is válaszoljak: tessék, és itt elkezded nézni mik vannak ingyen, vagy rááldozol 3000 forintot egy már említett udemys anyagra és máris megkapod a kérdésedre a választ.

    Csak kezd már el, mert csak beszélünk a semmiről, de így soha nem fogod elérni a célodat.

  • Ispy

    nagyúr

    válasz repvez #3 üzenetére

    Rossz hírem van: a programozás egy alkotói folyamat, olyan vagy, mint egy festő, akinek van egy üres vászna, 100 darab ecsete, meg 1000 féle festéke.

    Persze odaülhetsz a vászon elé 0 tudással, hogy te most lefested a Mona Lisát, de hát ez nem így megy. Először egy pöttyös labdával kell kezdeni és amikor az már megy, akkor jöhet egy picit bonyolultabb feladat. És talán évek kemény munkájával el fogsz jutni a Mona Lisáig, de az is lehet, hogy nem.

    A te általad leírt kamatos példa kb. az unalmas ujjgyakorlat kategória, ennél csak bonyolultabb dolgok vannak, de nem látom a kódjaidat, ahol próbálkoztál volna megoldani.

    Nincsenek szabványok, nincsenek szabályok, ugyanazt a feladatot 3 programozó 3 különbözőképpen fogja neked megcsinálni.

    Eszközök vannak, amiket használhatsz, legyen az egy osztály, egy függvény, egy akármi. Ha a játékok tervezése érdekel, akkor válassz platformot magadnak és abban kezd el a pöttyös labdádat csinálni és ha elakadsz, akkor konkrét kérdéssel gyere vissza.

    Egyébként meg ott a gugli, tessék használni, szinte mindenre vannak remek példakódok, amiket lehet olvasgatni tök ingyen, illetve ez nem igaz, mert az időddel fogsz fizetni. Vagy maradnak a feladatspecifikus tanfolyamok, azok viszont pénzbe kerülnek. Akár így, akár úgy, de ezt ingyen nem adják.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés