Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • icon

    senior tag

    Hol is kezdjem... tehát a vitatható rész a játéktesztek, különösen a BF1 és a Doom demo eredményei, és minden ami erre épül. Amit szerettünk volna látni, hogy kb. ugyanaz a skálázódás van, mint a felhasználói programokat reprezentáló tesztekben, de ott jóformán a processzor és a memória tesztelődött.

    Amit láttunk mi is, az sok apró dolog miatt lett vagy lehet más.

    Először is a tesztrendszerünk alapja az operációs rendszert és a tesztprogramokat tartalmazó SSD. Tesztrendszer összeállítása után a Windows 10 a Windows Update-ről összegyűjti az adott rendszerhez tartozó meghajtókat, ahogy hogy melyik mennyire jól sikerült, arra nem sok ráhatásunk van, de így lehet egységes szoftverkörnyezettel megtámogatni a mérést. Az Nvidia driver minden esetben ugyanaz.

    Második a BIOS-ban a beállítások: ahol lehet XMP használata, és a processzor alapórajelen. Nem voltak ebből gondok, de a platformok különböző memóriáira, és azok kezelésére szeretnék rámutatni, mint hibaforrás adott esetben

    A harmadik: tesztprogramként alkalmazott játékok. Az egyik az Origin jóvoltából nagyjából hetente frissülő BF1, a másik a Doom demo.
    A negyedik a méréssor időtartama: ha napi kettő teljes mérést lehet letudni, eltartott egy darabig 26 + a problémás esetek feltárása... akinek nem esett le, pl a BF1-nél négy-öt frissítés történt meg, az optimalizáció általában kedvez valamelyik vasnak, de erre megint nincs ráhatás...

    Az ötödik: az alkatrészek technikai értelemben vett problémás állapota... a Ryzen lapnál a memóriakezelés apró hibái lassítottak az átlagon, főleg emelt órajeleken, míg a nálunk járt 7700K-val gondok voltak, de a BF1 tesztjének kiértékelésénél vettem észre a nagyon agresszív FPS ingadozást, amely végül az átlageredményt húzta le.

    A hatodik: az alkalmazott tesztprogram. OCAT ennél a két játéknál. Hogy melyik platformot mennyire terhelte le a mérési eredmények írási majd mentési ciklusa (képkockaváltásonkénti adatgyűjtés 20 másodperc alatt, nagyságrendileg 6-24 milliszekundumonként keletkezik egy rekord adathalmaza), nem lehet tudni, de beleszólhatott a történetbe.

    A hetedik: a kiértékelés... 1000/képkockaváltási idő = FPS pillanatnyi értéke... ha ebbe beleszólt bármilyen rendszerfolyamat, throttling, ritka számosságú előfordulásnál a minimum értéket húzta volna le, sűrű előfordulásnál az átlegértéket... ráadásul a "sorrendet" az határozta meg a diagramban, hogy a fullHD átlagértékben ki hol végzett. Azért került a "sorrend" idézőjelbe, mert még a 1080Ti-al is képesek voltunk VGA limitbe menni, így az átlagértékekre ez nyomta rá nagyon a bélyegét... nem volt nehéz, ha minden látványjavítót, effektet ráaggattunk...

Új hozzászólás Aktív témák