Mi is megírtuk, és általában is nagy port kavart az interneten, hogy az AMD „karbantartási” státuszba helyezte át a Radeon RX 5000 és 6000 VGA-sorozatot. Sok helyen ezt úgy értelmezték, hogy innentől vége az értelmes illesztőprogram-frissítéseknek, legfeljebb a súlyosabb hibákat javítják majd, az új játékok és/vagy technológiák külön támogatásáról pedig nem is álmodhatunk. Ahogy cikkünkben leírtuk, valójában erről egyáltalán nincs szó, inkább csak a felhasználók (és a média egy része) esett pánikba a hír hallatán, ami ráadásul még csak nem is nevezhető meglepetésnek, hiszen az AMD amúgy is már vagy egy éve az RDNA 3-ra és RDNA 4-re koncentrál.
Hirdetés
Na de nem csak mi lepődtünk meg a visszhangon, hanem az AMD is, akik egy külön közleményt is kiadtak, hogy „eloszlassák a félreértéseket”. A közleményben egyértelműsítik, hogy ami történik (és innen idézzük is őket):
Az Adrenaline 25.10.2 frissítés két optimalizált illesztőprogram-útvonalat vezet be:
- egyet az RDNA 1 és RDNA 2 architektúrákhoz (Radeon RX 5000 és RX 6000 sorozat),
- valamint egyet az RDNA 3 és RDNA 4 architektúrákhoz (Radeon RX 7000 és RX 9000 sorozat).
Ez nem jelenti tehát az RDNA 1 és RDNA 2 támogatásának végét, ezek a GPU-k továbbra is megkapják
- az új játékok támogatását,
- a stabilitási és játékoptimalizálási frissítéseket,
- valamint a biztonsági és hibajavításokat.
A különbség az, hogy ezek a termékek mostantól egy külön, stabil illesztőprogram-ág előnyeit élvezik — egy olyan ágat, amelyet évek finomhangolása és optimalizálása alakított ki.
Ez a megközelítés simább, következetesebb játékélményt biztosít, miközben elszigeteli a korábbi generációs GPU-kat az újabb architektúrákhoz készült, gyorsan változó fejlesztésektől. Az illesztőprogram-útvonalak szétválasztásával mérnökeik gyorsabban fejleszthetnek új funkciókat az RDNA 3 és RDNA 4 rendszerekhez, miközben az RDNA 1 és RDNA 2 GPU-kat stabilan és optimalizáltan tarthatják a jelenlegi és jövőbeni játékokhoz.
