Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nekem egy régebbi cimbim (PS3 betateszter) írt erről, amikor a skype-on konferenciáztunk. Megkerestem így idézem szó szerint: (a privát részletet lecsíptem az elejéből. )
... a PS3 messze nem olyan gép aminek a Sony beállította. Fejlesztés szempontjából nagyon sokat lehet vele szívni. Bár a konzolokat nem a hardver, hanem az exkluzív játékok adják el, szerintem a PS3 eddig a Sony legnagyobb baklövése. Vettem már részt PS3-as projektben, de valószínűleg utoljára. Semmit sem érsz el a hardver elméleti teljesítményével, ha több hónapos optimalizálás után sem tudod a megfelelő teljesítményt kisajtolni belőle. Nagyon kevés fejlesztőcégnek adatik meg a világon, hogy diktáljon. Az esetek többségében a kiadók a főnökök. Hidd el senki sem akar szarul optimalizált játékot kiadni, de ha egyszerűen nem lehet a PS3-at jó hatásfokkal programozni, akkor az utolsó hónapokban a grafikai butításon kell már gondolkodni. Csak egy példával élve. Az egyik ismerősöm a Fatal Inertia fejlesztésében vett részt. Ez egy olyan PS3 cím volt, mely az első exkluzív játékok között lett a Sony-nál nyilvántartva. Pénz volt, kiadó volt és a fejlesztéshez az egyik legjobb multiplatform motor lett megvásárolva (Unreal Engine 3). Ehhez képest a PS3-on a játék nagyon rosszul futott. Párhuzamosan ment a modellek és játékadatok készítése illetve a kód optimalizálása. A megjelenés közeledtével azonban szinte mindenki a programozást segítette, mert a kitűzött 60 FPS futási sebességet meg sem közelítette a gép. Ilyenkor jött a felismerés, hogy a megjelenési időt képtelenség tartani, így a kiadó megpróbált kibújni a Sony-s exkluzív szerződés alól. A részleteket nem ismerem, de sikerült megkezdeni a Microsofttal való együttműködést. Az Xbox360-nál egy hónap alatt elérték a kitűzött 60 FPS-t (a PS3 verzió mellett lassan folyt az Xbox360 verzió fejlesztése is, tehát nem nulláról indultak), míg a megjelenésig végrehajtott optimalizációknak hála a játék gyakorlatilag 90FPS-re is képes lett volna. Persze konzolokon legtöbbször FPS korlát van így maradt a 60 FPS, míg a scene számítási késleltetés 35 ms lett. A játék megjelent Xbox360-ra. Jó eladásokat produkált, így volt pénz befejezni a PS3 verziót. Gyakorlatilag sikerült kipréselni a gépből a 40 FPS-t, amit jó eredménynek tekintettek a srácok, így az FPS korlátot végül 30 FPS-re sikerült belőni, így az adottságok hasonlóak voltak. Remélem érezhető a különbség a két gép között, a nyers erő lószart sem ér. Játékokhoz ideális felépítéssel sokkal többet lehet elérni, márpedig a PS3 processzora nagyon nem egy játékgépbe való.A fejlesztők elvileg a proci miatt utálják. Egyszerűen rossz megoldásnak tartják ezt a főmag+sok vektormag megoldást. A főmag egymagában lassú, a vektormagokat pedig nehéz használni. Az UE3 meg elvileg PS3-ra lett főleg fejlesztve, szóval nem vagyok meggyőződve, hogy a motor a szar.
Szvsz a Fatal Inertia-ban benne volt az is, hogy az elején még szar volt a devkit.
A Sony friss rendszere pedig jó irány, csak nekem böki a csőröm, hogy 2kilót lehúznak érte, amikor a Sony érdeke, hogy jó legyen a játékfelhozatal.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest