- Minden USB-C kábel egyforma? Hát NEM. És ez a baj. – Tech Percek #7
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Samsung LCD és LED TV-k
- Házimozi belépő szinten
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Milyen notebookot vegyek?
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- RAM topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
emmm
őstag
válasz
Cathfaern #69 üzenetére
Én is ezeken gondolkoztam, végigolvasva a hozzászólásokat.
Ha jól tudom, az emberi agyat is le tudták már modellezni, ezért úgy gondolom, hogy egyre közelebb kerülünk az ilyen végtermékehez, mint amilyen a cikkben is van...
Viszont felvet egy következő kérdést is: ha pl. az ilyen rendszerek miatt leképzik/felhasználják az emberi agy modelljét, és gépekbe ültetik, mi lesz később? Tényleg tudatára ébred majd a gép? Ha már ugyanúgy fog gondolkozni is, mint mi...
-
MaUser
addikt
válasz
Cathfaern #18 üzenetére
Jelenleg nincs olyan szenzor a láthatáron ami a fenti peremfeltételek mellett működne. Sensor fusion-nel szenvedünk, de egy sima Volvo city safety is messze van ám a 100%-tól, de még a 99%-tól is és az egy nagyon specifikus rendszer. Pl. egy sima önálló beparkolást nem tudunk ma 100%-osan megoldani, pedig gyök kettővel mész, stb. Egyszerűen a szenzorok bezavarodnak bizonyos esetben.
Volt szerencsém két hete egy T betűs autógyártónak prezentálni a szenzoraink jeleit, mert kitalálták, hogy csinálnak gyorsan bizonyos peremfeltételek között önvezető autót, mert hát ugye ma ez a menő. A szenzorjeleket látva letettek erről és úgy gondolták, hogy inkább átvennék a mi kész rendszerünket, ami csak egy sima blind spot monitoring cucc kb. 90%-os hatékonysággal.
kelly416: Én is úgy látom, hogy ez lehet a megoldás. Volvo csinálja is és Honda-nak is van rá projectje.
dabadab: Nem vicc, ez a valóság. Az embernél van egy évmilliók alatt kifejlődött optikai rendszer, hozzá egy szintén eddig fejlesztett feldolgozó egységgel. Mi ott tartunk, hogy van pár szenzorunk, amik bizonyos peremfeltétel mellett működnek jól, máskor nem. A gond az, hogy a működés tartományok között nagy az átfedés. A google nem rég volt kénytelen visszakozni, hogy nem lesz önvezető autó, ahol nem jók az időjárási körölmények, mert egyszerűen a szenzorok nem látnak jól.
Példának ott vannak a lézer vezérelt bombák, azok is úgy indultak, hogy 100%-ban találnak, aztán csak kiderült, hogy a valóság azért egészen más.Porthoszx: Hmm, tegyük fel, hogy napi kb. 500.000 ember kacsázik az úton, napi átlagban két halálesetet okozva. Tegyük fel, hogy minden egyes ember 100-szor fékez és a halálesetek csak ebből vannak. Ez azt jelenti, hogy 50 millió esetben kétszer fékeznek nagyon-nagyon későn. Na most a világ bármely cége összetenné a két kezét, ha le tudna rakni az asztalra egy olyan emergency brake system-et ami ilyen hibaaránnyal dolgozik közúton, bármilyen időjárási körülmény között. Lásd pl. merci bemutató, de nálunk a fejlesztőközpontban is gyakran csapják el a bábút.
Ezeken a gondokon csak úgy lehet javítani, ha a rendszer tanul, ebbe az irányba megy egyébként az egész ipar. A cél az, hogy a szenzorok által adott jeleket továbbítsák a fejlesztőknek, akik után a mainál végtelenszer több és valós teszteseten finomíthatják az algoritmusokat. De hogy ebből is mikor lesz olyan hibaarány, mint az embernél, anélkül, hogy vonatozássá fajulna a közúti közlekedés, hát nagyon sokára.
-
tatabike
őstag
válasz
Cathfaern #35 üzenetére
Igen, rémlik.
De ezt elég ostoba dolog ahhoz hasonlítani. Ott a gépek megjelenése segítette az emberek munkáját, nem pedig helyettesítette, csak akkor ott ez nem volt annyira érthető sokaknak.
Itt pedig mi segíti a sofőr munkáját egy automata autóban? Semmi, mivel nincs sofőr. Szóval a gondolatmeneted zsákutca. Nincs olyan, hogy fenntartható fejlődés, ezt kellene felfognod Neked is, meg a többieknek is, akik szerint ez nem gáz. Csak azt áruld el, a sok automatával helyettesített ember mit fog dolgozni, hm? Itt nem csak pár hülye autóról van szó.
Aztán majd mikor jöttök egy szelet kenyérért, majd én is megkérdezem, hogy, na, rémlik valami...?
Új hozzászólás Aktív témák
- Minden USB-C kábel egyforma? Hát NEM. És ez a baj. – Tech Percek #7
- Villanyszerelés
- Steam, GOG, Epic Store, Humble Store, Xbox PC Game Pass, Origin Access, uPlay+, Apple Arcade felhasználók barátságos izgulós topikja
- Politika
- BestBuy topik
- Tőzsde és gazdaság
- Revolut
- Jövedelem
- Külpolitika
- Filmvilág
- További aktív témák...
- Synology 3.5" 8TB SATA3 HDD (HAT5310-8T) Új, bontatlan, garanciával!
- Új DELL Inspiron 16 Fémházas Multimédiás Laptop 16" -40% Ryzen 7 8840U 8mag 16/1TB FHD+ IPS
- LG UltraGear 27GR95QE-B Gamer Oled Monitor!27"/2k/240hz/0,03ms/HDMI 2.1/Konzolhoz is
- Új, bontatlan, iPhone 16 Pro Max gyárilag kártya-független, apple világgaranciával
- Új, bontatlan, iPhone 16 Plus gyárilag kártya-független, apple világgaranciával
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte H610M i5 12400F 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3060Ti 8GB Rampage SHIVA Be Quiet! 730W
- Samsung Galaxy Note 20 Ultra 5G 256GB,Újszerű,Adatkábel,12 hónap garanciával
- iKing.Hu - Samsung Galaxy S25 Ultra Titanium Black Használt, újszerű állapotban
- Samsung Galaxy S23 Ultra 256GB,Újszerű,Dobozával,12 honap garanciával
- Konzol felvásárlás!! Playstation 5, Playstation 5 Pro
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest