Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Kristof93 #18 üzenetére

    Eddig se az Apple-ért dolgoztak rá. Már egy ideje le van maradva az Apple OpenCL-je a Windows és a Linux implementációitól. Aki tehát OpenCL-re dolgozott, azért tette, mert szabványos GPGPU-s API-t keresett. Az Apple-t már úgy másfél éve Metal API-val érdemes célozni, mert OpenCL-lel csak totyogsz rajta.

    Ha pedig CUDA kell, akkor is van nyíltabb megoldása, a HIP. Ugyanolyan gyors kódot fordít GeForce-ra, és AMD-n is fut. A HPC-piacon pedig egyre inkább az a jellemző, hogy nem válnak meg az OpenCL 1.2-es kódoktól, és inkább azokat a környezeteket keresik, amelyek OpenCL 2.0-s képességeket kínálnak fel OpenCL 1.2-es futtatási környezeten, hogy ne kelljen egy rakás kódot átírni. És ezek a környezetek amúgy rohadtul nem szabványosak ám. Az AMD-nek van publikus megoldása rá, míg az NV-től kérhető ilyen. Szóval ilyenkor baszcsizhatod, hogy az OpenCL-ben ott az Open. A kódodhoz keveset nyúltál, megkaptál pár OpenCL 2.0-s függvényt, és bezártad magad annak a gyártónak az implementációjára, akitől kérted rá a meghajtót. Micsoda nyíltság ugye. :))

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Kristof93 #14 üzenetére

    A Windows a Win32 erejéig megengedő. Bármilyen API-t elfogad, tehát marad minden változatlan. Az Apple eleve a Metal API-t nyomja már egy ideje, és semmi sem történt az OpenCL fejlesztésekkel. A Windows esetében a problémát az UWP jelenti. Az DirectX 12 only, tehát se OpenCL, se Vulkan, se CUDA, se semmi, csakis DirectCompute. Aki tehát Windowsra tervez semmiképpen se válasszon mást, csak a DirectCompute-ot.

    Az Apple-nél azért nem jelent nagy különbséget, ha valamit nem ajánlanak, és ha valamiről leveszik a kezüket. Ha a CUDA vagy az OpenCL számítana nekik, akkor támogatnák. De utóbbit sem frissítik, hiába volt eddig elvileg hivatalosan támogatott. Az persze a Khronos éleslátását dicséri most, hogy legalább felkészültek a problémára, és a Vulkan runtime-on lehetővé tették az OpenCL C egy részhalmazát. Ezzel a Vulkan a MoltenVK-n keresztül egy csomó OpenCL kódot megmenthet.

    Azt egyébként valószínűnek tartom, hogy az Applet nem feltétlenül az OpenCL zavarja. Nekik inkább az OpenGL a problémájuk. Azt kilövik a fenébe. Az OpenCL-t kb. olyan szinten megtartják, ahogy a CUDA-t. Implementációt adnak ki rá, de ha nem megy, akkor le se szarják a problémád.

Új hozzászólás Aktív témák