- Apple notebookok
- Audiokultúra - Hi-Fi-ről hifisen
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Azonnali notebookos kérdések órája
- Milyen egeret válasszak?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Házimozi belépő szinten
- Milyen notebookot vegyek?
- Milyen processzort vegyek?
Hirdetés
-
Ilyen lesz a SteamWorld Heist II
gp A folytatás a tervek szerint a nyár folyamán, pontosabban augusztus elején érkezik.
-
iPaden is vége az App Store monopóliumának
ma Ősztől lehet alternatív alkalmazásboltból telepíteni az EU tagállamaiban.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Meteorhead #2 üzenetére
Rostkatze - de ezt még nem emelte be a Khronos saját projektbe. A MoltenVK-t már abban nyomják.
(#8) Kristof93: A CUDA-t már megölte az Apple korábban. Az OpenCL tartotta magát náluk, de végül a Metal nyert.
Jelenleg úgy néz ki, hogy Metal/MPS a jó irány Apple-re, és DirectX/DirectCompute Microsoftra. Ha pedig valaki mindenképpen platformfüggetlen akar maradni, akkor a Vulkan, és bízni kell a MoltenVK, illetve a Rostkatze projektekben. A Vulkan 1.1 már képes az OpenCL C egy részhalmazának futtatására, tehát nem olyan tragikus itt a helyzet, csak a runtime lesz Vulkan.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A jövőt tudjuk, hogy mit hoz. Metal API-t. Az Apple-nek csak ehhez fűződik érdeke. Se az OpenCL, se a CUDA nem reális opció számukra. Driverek pedig valószínűleg külsőleg maradnak a Mac Pro miatt, de amúgy nem véletlenül van a CUDA és az OpenCL is nem ajánlott kategóriába sorolva. Amikor ide kerül valami, akkor nem biztonságos rá építeni. Kockáztathatsz, csak az Apple nem támogat benne.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Kristof93 #14 üzenetére
A Windows a Win32 erejéig megengedő. Bármilyen API-t elfogad, tehát marad minden változatlan. Az Apple eleve a Metal API-t nyomja már egy ideje, és semmi sem történt az OpenCL fejlesztésekkel. A Windows esetében a problémát az UWP jelenti. Az DirectX 12 only, tehát se OpenCL, se Vulkan, se CUDA, se semmi, csakis DirectCompute. Aki tehát Windowsra tervez semmiképpen se válasszon mást, csak a DirectCompute-ot.
Az Apple-nél azért nem jelent nagy különbséget, ha valamit nem ajánlanak, és ha valamiről leveszik a kezüket. Ha a CUDA vagy az OpenCL számítana nekik, akkor támogatnák. De utóbbit sem frissítik, hiába volt eddig elvileg hivatalosan támogatott. Az persze a Khronos éleslátását dicséri most, hogy legalább felkészültek a problémára, és a Vulkan runtime-on lehetővé tették az OpenCL C egy részhalmazát. Ezzel a Vulkan a MoltenVK-n keresztül egy csomó OpenCL kódot megmenthet.
Azt egyébként valószínűnek tartom, hogy az Applet nem feltétlenül az OpenCL zavarja. Nekik inkább az OpenGL a problémájuk. Azt kilövik a fenébe. Az OpenCL-t kb. olyan szinten megtartják, ahogy a CUDA-t. Implementációt adnak ki rá, de ha nem megy, akkor le se szarják a problémád.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Kristof93 #18 üzenetére
Eddig se az Apple-ért dolgoztak rá. Már egy ideje le van maradva az Apple OpenCL-je a Windows és a Linux implementációitól. Aki tehát OpenCL-re dolgozott, azért tette, mert szabványos GPGPU-s API-t keresett. Az Apple-t már úgy másfél éve Metal API-val érdemes célozni, mert OpenCL-lel csak totyogsz rajta.
Ha pedig CUDA kell, akkor is van nyíltabb megoldása, a HIP. Ugyanolyan gyors kódot fordít GeForce-ra, és AMD-n is fut. A HPC-piacon pedig egyre inkább az a jellemző, hogy nem válnak meg az OpenCL 1.2-es kódoktól, és inkább azokat a környezeteket keresik, amelyek OpenCL 2.0-s képességeket kínálnak fel OpenCL 1.2-es futtatási környezeten, hogy ne kelljen egy rakás kódot átírni. És ezek a környezetek amúgy rohadtul nem szabványosak ám. Az AMD-nek van publikus megoldása rá, míg az NV-től kérhető ilyen. Szóval ilyenkor baszcsizhatod, hogy az OpenCL-ben ott az Open. A kódodhoz keveset nyúltál, megkaptál pár OpenCL 2.0-s függvényt, és bezártad magad annak a gyártónak az implementációjára, akitől kérted rá a meghajtót. Micsoda nyíltság ugye.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen