Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • nkmedve

    őstag

    válasz priti #33 üzenetére

    Még egy hosszabb szösszenet, és be is fejezem az off-ot :D

    Szerintem kéne tisztázni, hogy miről is beszélünk. Én az egyetemi alapképzésről (Informatika, Számitógépek szakok keretein belül) beszéltem ahol néhány évig nem specializálódik senki, mindenki ugyan azt a hasznos vagy haszontalan anyagot tanulja amit az egyetem eléje tesz, majd ezek alapján specializálódik később, pl mesterképzés folyamán (az természetesen már nem alaptudásról szól, amint a neve is mondja).
    Tehát akkor milyen tölteléktárgyakkról beszélünk? Ami neked tölteléktárgy arra más éppen szakosodhat később. Pl én részemről utáltam a megosztott rendszerekkel kapcsolatos összes kurzust, de elismerem hogy másnak nagyon is fontos lehet ha ebbe az irányba menne tovább. Én inkább a szoftveres/hardveres képfeldolgozás, 3D grafika irányba akartam menni, és az egyetem erre adott is megfelelő képzést, még úgy is, hogy végig kellett szenvedjek 2 félévnyi osztott rendszereket. Természetesen az ilyen számomra fölösleges tárgyakból az osztályzásom is olyan volt amilyen. :D

    Persze lehetne inditani személyre szabott szakokat is ahol úgy az alapképzésben, mint a mesterképzésben csak azt tanulod amit te akarsz, de akkor készülj fel, hogy a mostani tandij 10szeresét fogod kifizetni. Ha pedig esetlegesen nem lesz kereslet arra a szakmára amit választottál, akkor majd mész szépen a mekibe, vagy vissza az iskolapadba jó pénzért.

    "Akkor tessék szíves lenni ezekkel az alapokkal versenyezni."

    Erre már irtam, hogy a cégek a frissen végzettek között általban nem DX12, OpenGL4.4 specialistákat keresnek, hanem olyan embereket akiknek van megfelelő alapjuk 3D grafikából és esetleg más dolgokból ami szükséges lehet a cégnek a későbbiekben. Ha van megfelelő alap, akkor a cég azt majd fejleszti (nem hiába van a junior-senior programozói fizetések között legalább 2-3szoros különbség).
    Szerintem félreértetted az "alaptudás" koncepcióját a mondandómban. Az alaptudás nem azt jelenti, hogy felsorolod milyen GPU-k voltak eddig a gépedben, és azt hiszed, hogy akkor majd szépen felvesznek téged játékfejlesztőnek. Az alap szerintem ott kezdődik, hogy ha odaraknak akkor néhány nap alatt össze tudsz dobni egy kissebb grafikai demót (juniorként a lényeg hogy meg tudd csinálni, nem az hogy milyen API verziót használsz).

    "A második diplománál is kell meg a harmadiknál is meg a századiknál is kell, mert a történet az kell. Tudod mihez kell?"

    Hát rám aztán senki nem erőszakolt semmi ilyesmit, egy technikai jellegű szakon semmi keresnivalója szerintem sem. Persze voltak tárgyak ahol mondjuk a bevezető tartalmazott rövid történelmi leirást, de ezt soha senki nem kérte hogy megtanuljuk, csak puszta érdekességképpen volt ott (esetleg volt belőle 1-2 slide a kurzuson).

    (#32) bitblueduck
    Én a fokozatosság elvét vallom, úgyhogy nem hagynám ki a strukturált C programozás oktatását sem (nálunk pl. az egyetemen voltak teljesen kezdő programozók, nekik jól jött az az egy db. C kurzus), de természetesen nem állnék meg ott. Lehet egy félév C, aztán C++, majd C++11. Amint irtam a nyelv önmagában nem sokat ér, a nyelvvel együtt valami más tudásra is szert kell tenni (pl. C++-al együtt lehet tanulni az OO paradigmákat).
    A gcc használatával egyetértek, mostmár simán legyen az az alap mindenhol, mi is használtuk azt is néhány tárgynál. Azt nem mondtam hogy most is TurboC-t kéne használni mindenhol, Isten ments :) azt irtam, hogy ezelőtt majd 10 évvel még használtuk egyik laboron, és nem érzem hogy bármit is vesztettem volna vele.

    Az OpenGL esetében is a fokozatosságot alkalmaznám. Lehet egy félév általános 3D grafika (ahol a kölök megtanulja az alapokat objektumokról, fényekről, texturákról, stb.) ez alatt használhat OGL 1.1-et, annak az alapjai szinte semmi idő alatt megtanulható. Második félévben lehet tovább menni, árnyalók, VBO, stb. és akkor már lehet valami újabb OGL verziót (3.0+) használni. Tehát ismét csak nem maga az OpenGL verzió ismerete kéne legyen a lényeg hanem maga a tudás és tapasztalat amit a diák ezáltal szerez. Amikor én tanultam hasonló dolgokat akkor még nem létezett OGL 3.0, úgyhogy szépen használtuk az 1.1 - 1.5-t.

    Azt még hozzátenném, hogy nem lesz mindenkiből játékmotor-fejlesztő. Én is dolgozom 3D grafikával, de nagyon ritkán kellett eddig OpenGL/DX kóddal matassak, mivel a projektek nagy részében valami már meglévő motort használunk. Aki tényleg grafikai motort akar irni annak szüksége lesz ilyen irányú képzésre (ahol használhatják a legújabb OpenGL és DX verziókat), de ez nem tartozik az egyetemi alapképzés hatáskörébe.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák