- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Milyen processzort vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Milyen videókártyát?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Apple notebookok
- Mostantól Tajvanon kívülre is viheti 2 nm-es node-ját a TSMC
- CES 2025: társnak tervezett robotokat prezentált a Realbotix
- SSD kibeszélő
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
félisten
értem. Ezek szerint akkor marad a várakozás a és a remény, hogy figyelembe veszik a VGA piaci erőviszonyokat is talán egy két jövőben érkező játékban. Gondolom a konzolok miatt van eza cső látás.
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
kretenallat
senior tag
Még van pár hónap az új vga vásárlásáig. Kijön egy cikk, amiben Vulkan és Doom szerepel, ami számomra fontos szempont a köv. VGA kiválasztásánál. Nem értek nagyon a témához, kb az FPS-ig értem a dolgokat, annál mélyebbre nem. A cikk szerint valami bekerült, ami az én műveletlen fejemben jobb teljesítményt is jelenthetne. De nem teszi, ezért a cikk tisztázza, hogy ne várjak +10-20% teljesítményt stb. A probléma oka az, hogy az AMD irányát követik a játékfejlesztők. A jövőben a lehetőség még vezethet változáshoz, gondolom, de most nem teszi.
Konklúzió: MÁR MEGINT LEHÚZZÁK AZ NVIDIÁT A PH-N!
:: Ω :: Born Dead, Buried Alive :: Ω ::
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Volta architektúrának mi szüksége egy független Compute Bites parancslistával rendelkező, Pascalra írt Vulkan implementációra?
Előkészülni erre nem kell. Oda kéne menni a fejlesztőkhöz és elmagyarázni nekik, hogy a graphics-compute pipeline overlap egyszerű és hatékony, de az a GeForce-on nagyon szarul működik, és nagyon örülnének neki, ha valami alternatív async konstrukción is gondolkodnának. Cserébe publikálják az architektúra dokumentációját. Rögtön nem lesz csőlátásban GCN-re fejlesztés.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Most is kihasználják, csak nem úgy, ahogy az a hardvernek jól esik. De ezzel mondjuk egy NV-s rendszerprogramozó nem törődik, mert neki a hardver képességeinek elérhetővé tétele a feladata. Az optimalizálás a programfejlesztő, míg a jól működő hardver a mérnök munkája.
Nem a hardver kora a probléma, hanem az aszinkron compute alkalmazási módja. Amíg a fejlesztők csőlátásban GCN-re építik fel a konstrukciót, addig nem fog változni NV-n a helyzet, hacsak elő nem jönnek egy olyan képességű hardverrel, mint a GCN.
A fejlesztés pozitív dolog, nem is ír mást a hír. Az eltitkolta pedig tény, mert marhára nem mondtak róla semmit.
Ennek örülni kell, hiszen jó hír. Ez benne is van a hírben. Csak például a Doom egy csőlátásban GCN-re felépített játék.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
Én nem látom ezt a korrelációt, hogy őszinte legyek. A Maxwellnél meg pláne nem - a 970 többet gyorsul, mint a 980. Szerintem van egy kis gyorsulás magától a Vulkantól, ami mérések között is eléggé ingadozik, a többi a CPU-limit eltűnése.
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
félisten
Egyébként szerintem az NV sem érdekelt benne, hogy hozzájuk( Pascal) igazítsák az ASC fejlesztést, már lehetséges , hogy a Volta miatt került bele,vagy nem gondolod? Egyfajta előkészülés rá? hisz gondlom már a fejlesztés folyik és eddigi infók alapján egy más felépítésű GPU lesz, mint a pascal. és egyre több fejlesztő nyit a Vulkan fele.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
stratova
veterán
A CPU limit 1080P-n egyértelmű, amiatt kérdeztem, mert Vulkan mellett az arányaiban nagyobb ALU teljesítményű kártyáknál nagyobb a gyorsulás mértéke és nyilván ez 4K-n fogy el, amikor már OGL alatt is elég magas a GPU kihasználtsága a teljes lapkát tekintve. A változás pedig látszólag összhangban van az egyes Pascal kártyák ALU : TMU : ROP arányával.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Na igen de ez egy újdonság, amit majd később ki fognak valószínűleg használni, egy jó hír. Az , hogy egy 2 3 évvel ezelőtt elkezdett játék nem gyorsul ezzel az új lehetőséggel( Nv-n) szerintem majdnem hogy természetes, gondolom az AMD -nél sem véletlen , hogy a régebbi GCN elhasal, vulkan ide vagy oda.
Itt egy fejlesztés történt, egy pozitív dolog, az" eltitkolta" szó eleve ellentétes ezzel dologgal, hisz egy olyan dolgot adtak, fejlesztettek,ami hozzátesz, nem elvesz a kártya tulajdonságaihoz, tehát nem hátrány érte a Pascal tulajokat.
persze tény, hogy korrekten leírtad miért nem kell ennek most örülni, de mivel eddig ennyi sem volt, azért egy kicsit na had,légyszí, de tényleg, hátha az olvasóitok nagy része Nv kártyát használ.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Kérjétek számon az NV-n, hogy miért tiltja le ezt a fícsőrt 5 játékban. Biztosan nem én kényszerítem őket erre.
Amit ki lehet belőle hozni azt a 3DMark mutatja (linkelve). Ez ki vaj fejtve, hogy van olyan lehetőség, amivel a Pascal alatt működhet ez, csak akkor nem szabad a GCN-re írni az implementációt. És ez nagyon a játékfejlesztőktől függ.
Mivel a Doom az egyetlen játék, ahol ez aktív, így azt várná az ember, hogy ettől majd jobb lesz. De nem lesz jobb, és ennek az oka le van írva. Dettó megint a játékfejlesztőknél van a labda.
Miért szóltak? Hát nem. Utána kellett nézni.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
nekem is pont ezek a dolgok fogalmazódtak meg bennem, amit leírt a kolléga, és nem az Nv fan beszél belőlem.Ha valami belekerül egy kártyába és támogatható lesz, akkor azzal miért a negatívumok listáját sorold fel? Nem inkább a jövőre kellene gondolni és azt leírni, hogy ebből a játékfejlesztők mit hozhatnak ki majd? ehelyett felsorolás történik miért nem jó most vulkanban a Doomban és mi nem működik . Igazából mindig ilyen kétértelműen jönnek át a pozitív dolgok is sajnos, kezdve a címadás alatti bulvár szöveggel. Eltitkolta? úgy kellett kinyomoznia valakinek?
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az, hogy az NV nem verte nagy dobra nem jelent semmit. Igazából miért jelentsék be, amikor a Doom alatt nem jelent sokat. Ellenben később ez jól jöhet, mert ahogy írtam írható olyan implementáció, ami jó Pascalra is.
A gyorsulás teljesen normális. Az OpenGL mód nem valami hatékony egyik oldalon sem. Az is elfogadható, hogy 1080p-ben nagyobb a gyorsulás, mert ott fáj leginkább az OGL.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
stratova
veterán
Annyi a baj, hogy cím egy jó hírt sugall, amit az első mondat rögön lefojt.
Az NVIDIA eltitkolta ezt a részletet, de a 372-es sorozatú meghajtókban a Pascal architektúrára vonatkozóan elérhető a funkció.Ez egyébként minek köszönhető?
1080P-ben ennél átlagosan nagyobb a gyorsulás, 4K-ban esetenként kicsit lassul.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Most azzal tényleg nem tudok mit tenni, hogy a megjelent 8 explicit API-s játékból 5-ben az NV kénytelen tiltani ezt a fícsőrt, míg 3-ban hibahatár szintű gyorsulást biztosít nekik (1-2%). Ezek azért történnek, mert a 8 explicit API-s játék GCN-re kialakított async compute-ot alkalmaz. De ha mondjuk olyat alkalmaznának, mint a 3DMark, akkor érne valamit (5-6%) az NV-nek is. Itt tisztán a játékfejlesztőknél pattog a labda.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Tiled Texture3D-nek sajnos nem igazán, mert úgy döntött az MS, hogy kiveszi hozzá való formátumot, ASTC-vel majd jó lesz.
Conservative Rasterization a TIER_3 szinttől ér valamit (SV_InnerCoverage). Még a TIER_1 lehet érdekes bizonyos árnyékolási technikákhoz. A TIER_2 abszolút érdektelen, mert baromira sok változást igényel a motorban, és azt csak a PC-ért, nem éri meg bevállalni.
A ROVs kurva jó, de az Intel hardverét leszámítva rohadt sokat lassít. Például annyit, hogy nem sokkal lassabb egy alapvető PPLL implementáció, amit egy picit jobban optimalizálnak és máris gyorsabb a GeForce-on is, mint a ROVs. De ha mondjuk az NV és az AMD olyan gyors ROVs implementációval áll elő, mint az Intel, akkor ez marha jó fícsőr lesz.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Te szakítasz ki szavakat és mondatrészeket a kontextusukból, nem mi mondjuk, hogy tedd meg. Próbáld meg ezt elkerülni és akkor érteni fogod a hírt.
(#12) RyanGiggs: Igen a Vulkan API-t az összes, és igen ugyanúgy. A DX12-re a táblázatos szemléltetés a legjobb. [link]
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
RyanGiggs
őstag
Na és most tulajdonképpen az összes GCN architektúra támogatja normálisan a Vulkánt ill a DX12-öt? Esetleg a GCN1-2 kevésbé mint a GCN3-4?
-
Pipó
őstag
Imádom ezt a "jó hír azonban" PH! stílust.
"Ennek hála":
- az NVIDIA eltitkol....
- csak a GCN architektúra....
- a GeForce-ok nem tudják....
- a GeForce-ok esetében nem futhatnak párhuzamosan....
- az NVIDIA inkább nem engedélyezi....
- relatíve hatékonyan futhasson az NVIDIA hardverén....
- a játékfejlesztők továbbra is inkább a GCN-es Radeonokhoz igazítják....A lényeg: több legyen az üröm, mint az öröm a cikkben, ha az NV-ről szól. AMD-nél pedig fordítva. 14 éve a PH! a kezdőlapom, és ez már így is marad, de miért kell ezt csinálni?
Kis fekete szir-szar rózsaszín biszbasszal a tetején? - Az is vaaan!
-
senior tag
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A gyorsulás 30%-a az async compute az utófeldolgozásra is, míg a maradék ez: [link]
(#8) noPublicFG: Van már, és fut is rajta a kód, csak a gyorsuláshoz nem olyan koncepciójú kialakítás kell, amit a Doom használ például.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
senior tag
Ezt nem egészen értem. Most akkor van is, meg nincs is?
plus ça change, plus c'est la même chose
-
kikikirly
senior tag
Akkor hiába lesz náhány játékban Async a Pascalokon:
Rise of The Tomb Raidernél:
,,Pascal architektúrára alapozó GeForce-ok 1-2%-ot gyorsulnak a funkciótól."
60 képkockából csinál 61-et.Váó, ha nincs 60 akkor még ennyit se!Halottnak a csók szindróma.
Szó se róla,meg vagyok elégedve a 1070-el,de mégiscsak erősebb Titan X-nél szóval elvárható.
A 390-es radeont nagyon szerettem,olcsó volt és hozta 970-szintet,DX12-ben többet is,volt szerencsém végigvinni vele a Quantum Breaket,nagyon jó játék. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Lesz async compute, csak nem sokat fog érni, ahogy az új Tomb Raiderben sem ér sokat. A többi hét játékban pedig a driver nem engedi az async compute-ot futni.
A részecskeeffekt a Doomban nem hoz sokat, mert olyan futószalagokkal fut le párhuzamosan, amik eleve az ALU-t terheli. 1-2%-ot ha nyersz.
Szerintem a post processre nem lesz megoldás a Doomban, mert az NV-n csak úgy lehetne megoldani, ha megnövelik a késleltetést, amit nem szeretnének.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
kikikirly
senior tag
Na most akkor találjam ki hogy mennyire lesz Async Compute a Giga G1 1070-es kártyámon.Tomb Raider Nv támogatott játék szóval oké,valamennyire a Doom is(vele prómózták a Pascalokat) szóval kap plusz támogatást,de akkor a sima Async kód csak GNC2-3-4-5 radeonokon fut le,NV-re külön kell optimalizálni.
,,Az is tény, hogy a Doom Vulkan módja már üzemképes vele, ezen belül is a részecskeeffektek számítása biztosan párhuzamosan történik."
És ettől lett több FPS a pascalokon vagy nem?Mert oszt sokra megyek Async-al ha nincs teljesítménynövekedés(ne adj isten kapok ,,ajándékba" 2 képkockát...)[ Szerkesztve ]
-
Egon
nagyúr
LOL...
1. Kár, hogy ez a "továbbra is" kitétel takar kábé 3 azaz három címet, ami kb. a mérési hibahatár esete, és amiből trendekre következtetni, minimum merész...
2. Ne zavarjon, hogy 1-2 kivételtől eltekintve így is gyorsabbak az nV kártyák, szóval...
3. Elnézve a két cég pénzügyi beszámolóit, a konklúziódat inkább az AMD-vel kapcsolatban lehetne említeni..."Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
Gamer21
tag
De ha a játékfejlesztők továbbra is inkább a GCN-es Radeonokhoz igazítják az aszinkron compute konstrukciójukat, akkor abból a GeForce nem tud előnyt kovácsolni.
Hát erre csak azt lehet mondani : Szar ügy kedves NVIDIA
Nyújtsd mindig a legtöbbet , ne elégedj meg azzal ami vagy ! Próbálj meg az lenni AMI LEHETNÉL !!!
Új hozzászólás Aktív témák
- Tőzsde és gazdaság
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Milyen processzort vegyek?
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Autós topik
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- További aktív témák...