- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Melyik hordozható audiolejátszót (DAP, MP3, stb.) vegyem?
- Házimozi belépő szinten
- HTPC (házimozi PC) topik
- Szomorú jövőt vetít előre a dedikált GPU-knak a Jon Peddie Research
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- TCL LCD és LED TV-k
- Házimozi haladó szinten
Új hozzászólás Aktív témák
-
Sz.Sz.
csendes tag
Leszögezném először is, hogy nyilvánvalóan sok-sok próbálkozás és félresikerült kísérlet benne van nekem is a dologban.
A dolog hátulütője valójában nem is a renderelés szokott lenni, hanem inkább a megjelenítés.
A fő probléma inkább ebben keresendő, mert sajnos ez nem gyorsult már vagy öt éve, viszont a poligon/vertexszám annál inkább növekedett.
A 15-20GB a nyers scene szokott lenni. Minden objectet optimalizálok legelőször is. Aztán minden objectnél konvertálással elvágom az összes parametrikus szálat. 8 bites 512k-s textúrákat használok legtöbbször, de a 256k-s textúrák is tökéletesen ugyanazt az eredményt adják. (Na de mégis, adjuk meg a módját...)
Általában egy ilyen scene ezután 2-2,5GB geometria és 800MB-1,2GB textúra felállásban bőven belefér a kártyába. Régebben a 2GB-ba is beletoltam, de az azért kőkemény feladat volt. Sokszor félképes rendert alkalmaztam, ami szintén bevált módszer és a kivitelezése is viszonylag egyszerű volt.
Amit megfigyeltem: Bonyolultságra elképesztő mennyiségű poligon és vertex található a scene-jeimben (még optimalizálás után is), amik nyilván proxy útján megjelenítésben nem zavarnak túlzottan, de renderszinten annál inkább jelentős mennyiséget képviselnek. Ezt úgy kell elképzelni, hogy amíg a szerkesztőablakban átlagban 20-30-40 millió vertex van jelen, addig a rendermotor kap kb. 6-700 milliót. És simán megeszi... Úgyhogy nálam a nem a render okozza a főbb problémát.A gond sokkal jelentősebb megjelenítés szintjén. Megintcsak bonyolultságtól, object "egyediségtől", objectszámtól és az alkalmazott parametriák mértékétől függően 20 millió vertextől kezdve elkezdenek lassulni a kártyák (kikapcsolt, letiltott, fagyasztott objectek esetén is!) és 30 milliótól felfelé már igencsak 15-20-25 fps-re esik le a teljesítmény, ekkor pedig már nem könnyű dolgozni rendesen. (És ez GTX260-tól felfelé egyáltalán nem gyorsult semmit. Quadro-k sem tudnak többet! Legalábbis 3dsMax alatt)
Renderszinten pedig, ha nem activeshade-et használok, ami tényleg látványos, hanem sima production módban dolgozik a kártya, akkor a memóriát is folyamatosan tölti, nem kell beleférnie teljesen a kártyába mindennek, csak a geometriának.
Átlagban 3840x2160-as felbontású képeket számolok és korábban tesztelgettem teljesítményre különböző beállításokkal is scene-eket. Azonos beállítások mellett a tanulság nagyjából az alábbi 1 képre vetítve (bekapcsolt GI, FG, Caustics, stb...):
4 CPU szál - kb. 16-18 óra
8 CPU szál - kb. 10-12 óra
1GPU - 10 perc, kifuttatva, finomítva teljesen 25-30 perc
2 GPU - 6-7 perc, kifuttatva, finomítva teljesen 16-18 perc
3 GPU - 4-5 perc, kifuttatva, finomítva teljesen 12-14 percEzt azért érdemes figyelembe venni, ha az emberfia ilyenre adja a fejét.
TESLA vagy GTX vagy CPU kérdése.
Valóban drága, de a kérdés, hogy megtérül-e a gyorsasága miatt nyert időből? Másrészt a dolog sokkal komplexebb ennél. Ami miatt ennyibe is kerül az a memória, a totális stabilitás, és a melegedés kérdése.
Egy sima GTX kb. kettő perc alatt ég szénné render alatt gyári hűtéssel.
Lehet építeni CPU-ból renderfarmot, de számoljunk csak utána mennyi CPU kell egy normális renderfarm összeépítéséhez? Mekkora havi villanyszámlát is fog az produkálni? Egy ugyanilyen teljesítménnyel rendelkező renderfarm simán egy év alatt elégeti egy TESLA árát.Jelen pillanatban már kapható 6GB memóriával felszerelt TITAN is. Amikor én beruháztam, még nem létezett. Most kb. 300Eft körül hozzá lehet jutni, ráadásul gyorsabb is. Igaz érdemes egy jó vízhűtést is ráapplikálni, de mindennel együtt 400Eft-ból kihozható. Egy cégnek, ahol ilyesmivel foglalkoznak és nagy tételben gyártják az animációkat a tv stúdióknak, nem hiszem, hogy olyan nagy tétel lenne összedobni egy-két 3-4 kártyás gépet és arra küldeni a rendereket.
Másrészt a technika ugrásszerűen fejlődik és én az az ember vagyok, aki előrefelé akar haladni minden pillanatban. Megízlelni, kipróbálni, kitanulni. És a fejlődés a GPU-k irányába halad egyre inkább.
radi8tor1: Lehet oka volt, hogy nem szóltam 4 évig...
A gond, hogy sokat tudnék még írni erről a kérdésről, de nem marad így hely másnak is megnyílni.
flaki: Ha kell segítség, írj nyugodtan, de inkább privátban... És ha érdekel adok távablakot és meg tudod nézni mit lehet és mit nem...
Új hozzászólás Aktív témák
- Intel Core i7-13700KF - 16-Core 3.4GHz LGA1700 Box
- Intel Core i9-11900KF 3.5GHz LGA1200 (16M Cache, up to 5.30 GHz) Processzor!
- BESZÁMÍTÁS! Intel Core i9 9900K 8 mag 16 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Intel Core i7-14700K 20-Core 3.4GHz LGA1700 (33M Cache, up to 5.60 GHz) Processzor! BeszámítOK
- Intel Core i7 9700T - TDP 35W - 8mag/8szál - Eladó!
- Apple iPhone 13 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X260 - i5-6G I 8GB I 256GB SSD I 12,5" HD I HDMI I CAM I W10 I Gari!
- LG 42C4 - 42" OLED evo - 4K 144Hz - 0.1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync - HDMI 2.1 - A9 Gen7 CPU
- Honor Pad X8 64GB, Wi-Fi, 1 Év Garanciával
- QNAP TS-870U-RP 8 lemezes Rack NAS
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged