Hirdetés
- Lassan állítjuk a fát, és a hardverek is be vannak csomagolva
- Klasszikus kínai festmények ihlették a Colorful legfrissebb memóriáinak külsejét
- Ultrakompakt Key E SSD-vel jelentkezett a Silicon Power
- Mesterséges intelligenciára kihegyezett mini PC jött az ASUS műhelyéből
- ASUS blog: ExpertBook P5 notebook, a munkagép
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Apple notebookok
- Apple asztali gépek
- Lassan állítjuk a fát, és a hardverek is be vannak csomagolva
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Dell notebook topic
- Milyen notebookot vegyek?
Új hozzászólás Aktív témák
-
PCProfessor
aktív tag
válasz S_x96x_S #583 üzenetére
Szintetikus benchmarkoknál észrevető, ahogy mutatják is. Játékoknál viszont ez ennyire nem nyilvánul meg. Kíváncsi leszek mennyivel lesz jobb a ddr5. Ryzennél is kezdetleges lesz, nem csak intel részről. Ha játékokban lesz a látható 20%+ teljesítmény elismerem, hogy jó vétel lehet ddr5.
Dupla áron adja, alkudni meg nem lehet.
-
PCProfessor
aktív tag
válasz S_x96x_S #581 üzenetére
Ez így mind igaz, a srác is ezt írta. 3200 cl16-nál persze, hogy erősebb, ez a bökkenő.. Apuk-nál érthető lesz majd a teljesítménynövekedés, azt nem vettem számításba. Diszkrét vga-nál és normális ddr4-el(ami legalább 4400cl18) viszont nincs/nem lesz ekkora eltérés. Ezért írtam, hogy mainstream kitet felesleges összehasonlítani egy csúcs ddr5-el. Okkal van ezen a grafikonon is 3200cl16 és nem 4100cl15 vagy 4400cl18.
Dupla áron adja, alkudni meg nem lehet.
-
#36531588
törölt tag
-
S_x96x_S
addikt
válasz S_x96x_S #436 üzenetére
> Amúgy az összeesküvés hívők szerint az AMD elrejtett néhány titkos teljesítmény növelőt,
> amit később fog aktiválni ..pl. a "SmartAccess" tovább fog gyorsulni a Gen5 miatt ( alacsony latency, M.2Gen5 SSD, Gen5 GPU ) .. és InfinityCache a Gen5 felett.
Mottó: "A verseny jó!"
-
NandoXXL
senior tag
válasz S_x96x_S #298 üzenetére
(persze, vannak amikben sokat gyorsultak, de az alapok még ugyan azok, csak mindig variálnak valamit, + cache stb.)
A régi first gen ryzen 1920x, (kommersz rizsa cpu az alapja)
A kiterjesztett pontosságú lebegőpontos teljesítményben épp clock to clock beírte az 5900.12900K DDR5 quad cannel is elvérzik.. Vajon mi lesz színes szagos hódító új Ryzen-nél?
Vagy ez is ilyen Tesco gazdaságos proci lesz WS áron? (tudom tudom, árkategóriák rég megváltoztak, nade ki mit vár el a pénzéért? A wow faktor minimum ilyen árak mellett..)
V.R.S.N.S.M.V.-- S.M.Q.L.I.V.B
-
#36531588
törölt tag
-
#36531588
törölt tag
válasz S_x96x_S #268 üzenetére
"most nem ritka a 100GB feletti játék, de hamarosan jönnek az 1Terrásak is."
Muris látni, ahogy felállítasz egy teóriát, és megkeresed hozzá a példát.
De!Call of Duty: Black Ops III - 122 Gb - 2015
Call of Duty: Infinite Warfare - 100 Gb - 2016
Gears of War 4 - 130 Gb - 2016
Final Fantasy XV - 155 Gb - 2016
Quantum Break - 175Gb - 2016Szóval már 6-7 éve sem voltak ezek meglepő dolgok. Igazából nem változott semmi.
Te pedig hamarosan 8-10X-es ugrást jósolsz, mert alá kell támasztanod a directizé elméleted.[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz S_x96x_S #276 üzenetére
"a verseny jó,
és mindenki úgyis a pénztárcájával szavaz ( és viseli a döntése következményeit )"Ez jó végszó!
Komplikato: Igazad van, csak azt nem tudjuk, hogy amit a hozzászólásodba írtál játék, ami majd beindítja a dolgokat mikor lesz, mert ugye jelenleg még PS5-ön sincs ilyen, hiába elérhető a hardver és a technológia 2 éve. Ennek is ugyanúgy idő kell....
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz S_x96x_S #270 üzenetére
"De miért ne futhatna a régi és az új hw-en egyszerre .. ( RDNA3 és nem RDNA3 )
technikailag megoldható .."Nagyon nehezen megoldható, de irtózatosan sok pénz és idő olyan játékmotort írni, ami jól skálázódik. A cél pedig a profit, nem jótékonysági intézmény egy cég sem. Nézz rá, hogy mennyire küszködnek a fejlesztők ma, hogy az eredeti Xbox One S-en fussanak a játékaik. Egy borzadály az egész: 720p vagy az alatti felbontás és mégis 20 fps-re beesik a teljesítmény. Egyszerűen nem tudnak mit csinálni, mert a játékmotor már túl fejlett a konzolhoz és nem bírja el.
Ha motornak el kell futnia egy 4 magos procin meg egy GTX1060-on, akkor nem tudsz olyan motort írni, ami optimálisan fog futni egy 16 magos procin egy RTX3090-nel, mert az alapoknak közösnek kell lennie, tehát például a fizikát úgy kell megírnod, hogy egy 4 magos procin fusson, mert bármilyen gépen is játsszon a játékos, ugyanazt a fizikát és játékmechanikát kell látnia
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz S_x96x_S #268 üzenetére
"miért ne létezne?"
"sok mindent el lehet képzelni .. de a megvalósítás nehezebb ."A 20 éves számítástechnikai tapasztalatom alapján gondolom ezt és amit te is írtál az igaz, hogy a gond a megvalósítással van. 10 évvel ezelőtt még én is úgy gondoltam, hogy pikk-pakk jön egy új, baromi jó technológia és instant megváltozik a világ, de sajnos ez nem így működik. A változás egy egész világra kiterjedt iparban döglassú. DirectX12 is mire általános lett mennyi év telt el? 5-6 év....pedig 2015-ben kész volt, ott volt. Ki használta? Első 4 évben nagyjából senki, mert csak felesleges átállási költség, tanulási folyamat és nyűg volt a fejlesztőknek. De még folytathatnám a példákat a végtelenségig.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz S_x96x_S #262 üzenetére
"ott van pl. a CPU szám .. 3-4 éve még 4 core elég volt mindenre ..
manapság meg legalább 8 core kell"Az ajánlott gépigények tartanak jelenleg 4-6 gyengébb magnál, 8 mag sehova se kell. 6 magos 5600X-em van. Még mindig túl gyors, nincs kihasználva egy játékban sem, szóval 2 évig nem hiszem, hogy cserélem.
AVX-512 szintén nem jó példa, mert a sima AVX sem kötelező gépigény, csak pár játéknál. És akkor még ott van az AVX2 is.
A játékfejlesztők mindig az átlag PC-hez fogják igazítani a játékok gépigényét, mert nem engedhetik meg maguknak, hogy a játékosok többségénél ne fusson a programjuk.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz S_x96x_S #247 üzenetére
Ez még mindig oké, de sehol sem látom a játékok csíráját sem, amiknek hirtelen 3GB/s (PCI-E 3.0 SSD-k limitje) fölött kéne az adatokat olvasnia. Jelenlegi tesztekből tudjuk, hogy játékok esetén egy sima 500MB/s-ot tudó SATA SSD és egy PCI-E 4.0 SSD között minimális különbségek vannak. Mivel a fejlődés elnyújtott és lépcsőzetes szokott lenni, ezért számomra elképzelhetetlen, hogy a játékok a mostani adatmennyiséghez képest 10x több adatot fogak igényelni. Ilyen hirtelen fejlődés a PC világban nem létezik.
[ Szerkesztve ]
-
#36531588
törölt tag
válasz S_x96x_S #248 üzenetére
Arról is volt szó, milyen fajinak lesznek a konzolportok, és az amd vga-nak mekkora előnye lesz, hiszen a konzolban amd apu van, és így az optimalizálás.....
Na ebből sem lett semmi. És még mennyi ilyen van.
Ellenben az NV hozta az RT-t, és az amd pincsikutya módra szalad utána. Ennyit jelent a piaci részesedés, és ennyit jelent ha a vevők végre kapnak valamit, nem csak a marketing duma megy.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz S_x96x_S #227 üzenetére
Még a Direct Storage sincs kihasználva és támogatva. Azt meg már az RTX 2000 GPU-k is támogatják 4-5 éve...
Nem tudok elképzelni olyan játékot ,amiben a speckó AMD támogatás kell mert a D.storage kevés lesz.
Örüljünk ha egyáltalán a DirectStorage valamilyen szinten ki lesz használva pár éven belül.
Itt a cél a minél nagyobb vásárlóközönség elérése.
A Directstorage támogatás és a saját RTX IO megoldásuk Nvidiánál több generáció óta bent van és lesz a kártyáikban, az összes RTX kártya tudja.
jelenleg az AMD válasza a RTX IO -ra az ASS.( ) de az RTX IO Direct Storage alapra építkezik ,azaz ha van DS támogatás, akkor van RTX IO is és nem kell DDR5 stb.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
PuMbA
titán
válasz S_x96x_S #235 üzenetére
Értem, de ha jelenleg PC-n a DirectStorage-t csak 1db játékban használják, akkor ez mire elterjed lesz 3-5 év…..a Microsoft pedig megmondta, hogy egy PCI-E 3 SSD elegendő hozzá
Az AMD különutas megoldása pedig nagyon kérdőjeles. Te is tudod, hogy ami nem szabvány az nagy eséllyel nem fog elterjedni, mint pl. a Mantle, amiből semmi se lett, mert jött helyette a szabvány DirectX12. Ugyanilyen általános szabvány ma a DirectStorage.
Albus_D: Egyetértek veled, az AMD részesedése miatt sem fog ez elterjedni
[ Szerkesztve ]
-
#36531588
törölt tag
válasz S_x96x_S #235 üzenetére
"én a next-gen -ről beszélek .. következő 3-5 éves időtávról.
a Gen5 a GPU-nál az alacsonyabb késleltetés és a memória koherencia miatt is fontos.."és
"Emiatt én óvatossan mérlegelném a nagyberuzását a mostani nVidia kártyákba"
Tehát te egy 3-5 éves időtávról beszélsz, ezért már most gondolják át az emberek, hogy vesznek e nvidia vga-t.Komoly vagy. Ha hozzáveszzük, hogy az amd jelenleg 20%-os piaci részesedéssel rendelkezik vga fronton, akkor látható, hogy elég nehéz lesz neki bármit is átnyomni a piacon. Ez a realitás.
Mint ahogy tele vagyunk jól hangzó fícsörökön, amiknél az amd-nél nem lett semmi.Pumba-tól: "hogy leragasztotta a külső SSD érintkezőit, ami így a PS5 beépített programja szerint 1700MB/s-es csökkenetett olvasási teljesítményt tudott és minden játék ugyanolyan jól futott."
Na ez a valóság. Jól hangzó marketing duma, hogy eladható legyen a termék, miközben ha letesztelik, kiderül hogy semmit nem ér.
-
1dude
senior tag
válasz S_x96x_S #235 üzenetére
> Se PCI-E 5.0-ás VGA, se PCI-E 5.0 SSD nem fog kelleni a belátható jövőben.
ha nem hiszel benne, akkor nem kell adaptálni .. egy merevlemezes winchester is sok mindenre elég manapság ..
de mindig van olyan csoport ..
akik korán adaptálják a technikai újdonságokat
.. és lényegében ők elő-finanszirozzák a fejlesztést ..Vagy ha úgy döntenek a VGA gyártók, hogy elengedik az x16 -ot majd az x8 -at is
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz S_x96x_S #227 üzenetére
Ez mind szép és jó, de a DirectStorage-nek jelenleg az igénye egy PCI-E 3.0-ás NVME SSD és egy DirectX12 Ultimate-et támogató GPU PC-n az Unreal Engine 5-ös Mátrix demó másodpercenként csak 25MB/sec-kel terheli az SSD-t, ami lófing. PS5-ön sincs jelenleg semmiféle játék, aminek ne lenne elég egy PCI-E 3.0-ás SSD, mert a DigitalFoundry letesztelte, hogy leragasztotta a külső SSD érintkezőit, ami így a PS5 beépített programja szerint 1700MB/s-es csökkenetett olvasási teljesítményt tudott és minden játék ugyanolyan jól futott.
Se PCI-E 5.0-ás VGA, se PCI-E 5.0 SSD nem fog kelleni a belátható jövőben.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- ÚJ, 3év Gar! AMD Ryzen 7 5700X3D 3.0GHz (96MB Cache, up to 4.1GHz) OEM AM4 Processzor!
- BESZÁMÍTÁS! Intel Core i5 8600K 6mag 6szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! Intel Core i7 13700K 16mag 24szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Intel Core I9 14900KF - 24mag/32szál - Eladó! 150.000.-
- Intel i5-9600KF 6-Core 3.70GHz LGA1151 (9M Cache, up to 4.60 GHz) Processzor
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest