Új hozzászólás Aktív témák

  • robyeger

    addikt

    válasz Szten Márs #216 üzenetére

    Nem a játékot író programozókkal van a gond, ha nem a régi dualcore architektúrával, pontosabban a külön álló gyorsító tárakkal; a programban előre nem kiszámítható, hogy az a feladatszál melyik magon kerül végrehajtásra és ha a művelethez szükséges adat a másik mag gyorsító tárában van, mire átkeveredik a műveletvégzés helyére, összességében olyan lassúlást ad a rendszernek, hogy kicsival az azonos órajelen futó egymagos társa is elveri teljesítményben a dupla magos ellenfelét. A legújabb Intel architektúrában(Yonah, Conroe) megvalósított osztott gyorsítótárazás(shared cache)-nál csak virtuálisan át kell címeznie az adatot, hogy a másik mag elérje, fizikálisan azt nem kell mozgatnia. Nem beszélve az új Intel prociknak jobb a szuperskalár jellemzője, szóval az AMD architektúra hátrányban van, hiába a foglalat váltás.

Új hozzászólás Aktív témák