Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • hcl

    titán

    LOGOUT blog (1)

    válasz CPT.Pirk #135 üzenetére

    Ja, másik kedvenc infón. Fizika 1 : épületek tartószerkezetei. Fizika 2 : villamosságtan, de elektromos terek, Ohm törvény, minden egy félévben :D
    Ez azért volt jó, mert fizikából a többségnek fingja nem volt az ellenállás, áram, feszültség fogalmáról. A mechanikáról kicsit több, de az meg annak volt érdekes, aki másfél évvel később CAD szakirányra szakosodott. Hogy ennek miért kellett szerepelnie az szakosodás előtti anyagban?

    Az általános műveltségről meg annyit, hogy ha bárkinek meg merem említeni, hogy fizikából, matematikából bizony tanulta, mi az a szögperc, áram, feszültség, inch, stb., akkor én vagyok a bunkó mert mikor volt az már :D (Közben esetleg fiatalabb nálam :D )

    @JColee : Infós mérnökök (már végzettségileg) elég sok esetben dolgoznak ilyenben, de csak írtam pár munkakört. Egy villamosmérnök, ha fejlesztő lesz, akkor valószínű fog integrálni, neki nem haszontalan tudás.
    De oké, solutions architect leszel valahol, vagy IT manager. Vagy .net fejlesztő.

    Illetve! Egy igazi mérnök tudja az "alja" munkáját is a szakmának. Előző munkahelyemen a normálisabbjának (villamosmérnökök) nem esett ki a kezéből a dekopírfűrész sem, ha valamelyik gyártósoron olyan faragás kellett.

  • hcl

    titán

    LOGOUT blog (1)

    válasz CPT.Pirk #135 üzenetére

    Nálunk is volt gép felépítése alapok, de olyan szinten nem volt az egész komolyan véve... Az egész szakon egy dolgot vettek komolyan, rendszermodellezés, és ehhez a matematika. Főleg, mert a tanszékvezető vegyész volt, és ehhez értett. Azóta ez változott, ahogy tudom, sokkal jobbak már a viszonyok. Mondjuk azt nem tudom, a robotos szakirányon látnak-e a hallgatók fizikailag robotot... mert nekünk nem volt.

    Ugyanakkor az adott egyetem egy másik informatikai szakán sem volt ez másképp. Elmélet, úgy ahogy, gyakorlat 0. ott a legtöbbet a Linux oktatás érte, mert azt elég keményen bevasalták. Meg a tanítási gyakorlat, mert ott tényleg oda kellett állni az általános iskolai osztály elé, és teljesíteni.

    És akkor ez csak infó. De ugyanezt az "ötletszerűen bizonyos területeket lesz**** másokat keményen visszakérünk" hozzáállást lehetett tapasztalni biológia, kémia, szociológia, nyelvszakok kapcsán.

    Van itt baj hallgatói és oktatói oldalon is.

    Amúgy nektek nagyon jó, ha tudjátok egy számítógép felépítését, mikrokontrollerekhez, stb. eléggé hasznos, ha van viszonyítási alap. Az tényleg gáz, ha ezt helyből nem tudja egy villanyosmérnök.

    @bambano : Engem is az zavar, hogy nincs egymásra épülés. Elmentem a PTE egyik karára tanulni, helyből nyakamba szakadtak a számterek, aritmetikák, algebra. Másik karon meg analízis.
    Egyiket sem tanítják középiskolában.
    És _semmilyen_ kapcsolat nem volt a középiskolai tananyagokkal. Nem hogy arra nem építettek, hogy egy infó szakon esetleg az emberek többsége amúgy is kocka, és azért tud ezt-azt, teljesen összeszedetlen, kaotikus tananyagot próbáltak ímmel-ámmal tanítani. Kivéve persze a hihetetlen fontos analízist, aminek mondjuk hatalmas hasznát látom, ha elmegyek webfejlesztőnek, vagy local supportnak, vagy szerveradminisztrátornak.

Új hozzászólás Aktív témák