Hirdetés
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- ASUS ROG Ally
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Milyen TV-t vegyek?
- 3D nyomtatás
- Milyen videókártyát?
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Vezetékes FÜLhallgatók
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
Új hozzászólás Aktív témák
-
tepenzed
őstag
Tök jó, hogy ilyen hülyeségeket kitalálnak, de hol van például a valós idejű bejelentés, sebességkorlát figyelmeztetés?
A Waze-t azért nem szeretem, mert nincs benne sávasszisztens, a gmaps meg gyönyörűen mutatja az 5-6 sávos utakat is.
Azt nem értem, hogy ugyanannál a cégnél van a kettő, miért nem lehet egységes?
-
Kbali
nagyúr
válasz
Hieronymus #33 üzenetére
Az Android Auto sajnos gyengébb, mint a Carplay. Ráadásul nekem a Honor8 telefonommal erősen mókolni kellett, hogy egyáltalán elinduljon. Ráadásul a kivezetett alkalmazások eléggé lebutítottak, pl. nem lehet megnézni az útvonaltervet sem Waze sem GMap alatt.
-
Kasya
nagyúr
válasz
Hieronymus #33 üzenetére
3 hónapos, 10 millás autóm se tudja. Sajnos nem minden gyártónak alap még mindíg. Bezzeg az Apple cart támogatja...
-
Hieronymus
veterán
Az Android Auto képes multimédia egység ezeket a problémákat automatikusan eliminálja.
A telefon kijelzője le van kapcsolva. Nincs melegedés és készülék feloldási gond. A hangutasításokkal is el lehet boldogulni.
Nyilván öreg járművekbe nem feltétlenül gazdaságos a beruházás. -
Kasya
nagyúr
válasz
<Adamsky> #31 üzenetére
Screen dimming: Anno, meg talan G3 vagy S6 idoben volt ket het (ha jol emlekszem), mikor ez a funkcio elerheto volt. Aztan szoren-szalan eltunt.
A lenyeg az volt, hogy a navigacio alatt a kijelzo kikapcsolt automatikusan, ha 2 percig nem volt valtozas a navigacioban. Barmilyen ertesites elott valamivel pedig visszakapcsolt es jelzett.
Ezzel jopar dologtol tudta megkimelni az embert:
-nem kellett automatikusan be/kikapcsolni a kijelzot
-nem kellett jelszoval, ujjlenyomattal szorakozni vezetes kozben annak, akinek a SmartLock nem opcio
-nem melegitette a telefont (foleg nyaron) a kijelzo a hosszu utakon
-utobbibol adodik, hogy kimelte a kijelzot (nem egett be olyan konnyen) es az aksit.AOD: always on display (foleg Samsung es LG alatt elerheto, tobbi gyartot nem kovettem e teren).
Hamar az elobbi funkciot nem is akarjak visszahozni, de az AOD sok telefonnal elerheto mar. Tekintve, hogy amoled eseten a legjobban kimelo, informaciot megjelenito kijelzo funkcio, egyertelmu lenne, hogy a navigaciot valamilyen uton-modon zart kijelzo alatt jelenitse meg. A Spotify pl. tamogatja...meg a zene iranyitasa is lehetseges AOD alatt anelkul, hogy a telefont feloldana vagy a kijelzot bekacspolna az ember. -
<Adamsky>
nagyúr
" ... visszahozzák a screen dimming funkciot, vagy legalabb adnanak egy AOD tamogatast ... "
Bocs, a tudatlanságomért, de én egyiket sem értem. Kifejtenéd?(#12) ooooobi
Az nagyon nem ugyanez. Ott a mobilt úgy kell beigazítani, hogy jó helyre kerüljenek a nyilak. Itt viszont a szoftver - elvileg - tényleg felismeri a környezetet, és "interakcióba lép vele"." ... a földre rajzol csíkot túl „alaposan” követik az emberek ... " - ezen azért hangosan felröhögtem. Utána - jobban belegondolva - pedig kicsit elszomorodtam. Úgy látszik sajnos tényleg itt tartunk ... az emberek egyre hülyébbek, amihez egyre nehezebb az okos készülékekkel alkalmazkodni.
-
OldAkita
aktív tag
válasz
Hieronymus #26 üzenetére
graphhopper.com korlátlan köztes pont
-
Micsurin
nagyúr
Ha túrázunk haverokkal motorral mi mindig viszünk papír alapút, tízből hatszor tuti jobban beválik... csoda Navi úgy lehalt tavaly a Tátrában mint annak a rendje, a telefonok meg azt sem tudták eszik e vagy isszák a hálózatot.
mod.: A sarkításnak nincs értelme, megvan mindennek a helye, jó látni a fejlesztéseket, de valljuk be ez annyira kellet mint egy falat kenyér.
-
#16820480
törölt tag
Amin megy az ARcore, azon biztosan, és az elég sok telefon azért.
-
Forest48
aktív tag
Ez várhatóan "mindegyik" telefonon menni fog, vagy csak a speciális AR képes fajtákon?
Az az érzésem h csak a pixeleken fog menni, meg talán volt egy Asus is AR-el. -
Hieronymus
veterán
Nyilván a korlátlan számú megállót te sem gondolod teljesen komolyan. Már száz fölötti megálló is erős túlzásnak tűnik.
Nem tűnik megoldhatatlan a Google térkép segítségével, bár trükközni nbzonyosan kell.
Az útvonalra visszatéréshez, én inkább a leggyorsabb útvonalat erőltetném. A legrövidebb meglepetéseket tartogathat. -
#16820480
törölt tag
Szerintem ott valami más baj van nálad. Nekem ha kilövöm, ha nem, amint háttérbe kerül a Gmaps, vagy kikapcsolom a kijelzőt, azonnal leszáll a GPS-ről (megszűnik a pontos location lekérés). Rengeteget használtam utazás közben így, és soha nem evett kirívóan sokat. Sok térképezéssel, fotózással meg chateléssel simán 35-40% volt nap végére az akksiban.
Lehet, hogy nem csak útvonalat terveztél, hanem elindítottad a navigációt is? Mert olyankor nem engedi el a GPS-t, hanem amíg meg nem szakítod (vagy oda nem értél, gondolom, de ezt nem próbáltam még így), addig fogja mérni a pontos pozíciót, mert ugye navigálsz. Ha csak gyalogos navigációhoz használod, akkor szerintem bőven elég az, hogy tervezel egy útvonalat, és néha ránézel a képernyőre, hogy az útvonal mentén merre mozdult a kék pötty, felesleges a turn-by-turn.
-
.mf
veterán
Hurrá, az Alphabet a RAM után az akksinkat is ki akarja nyírni. Az Android feneketlen RAM-étvágyát eddig csak a GMaps még nagyobb erőforrás-igénye übereli. Télen voltam Indiában, ahol latin-betűket se találsz mindenhol, nemhogy utcanév-táblákat, így néha rá kellett néznem a térképre, hogy képbe kerüljek. Ránézek, betájolom magam, képernyő lezár, zsebbe vissza. Ha reggel ránéztem a térképre, majd a GMaps kilövése nélkül tettem vissza a zsebembe, délutánra már egymagában leszívta az akksit. Na most képzelem, hogy képernyővel, folyamatos adat-töltögetéssel, AR-rel ez pár óra alatt csutkára szívja bármely telefont.
-
OldAkita
aktív tag
Lehessen létrehozni korlátlan számú köztes pontot. Az ilyen módon létrehozott útvonalon úgy vigyen végig a navigáció hogy ne akarja áttervezni, rövidíteni. Ha letérek a magam által tervezett nyomvonalról vezessen vissza a legrövidebb úton.
-
Kbali
nagyúr
Sajnos nem tudom felidézni annak a naviszoftvernek a nevét, amit pár éve én is használtam: pont ugyanezt tudta: ha úgy cuppantottam fel a telefont az autóban a tartóba, hogy kilátott a kamera, akkor a látott képre tette rá az útvonaljelet és a navigációs utasításokat.
Ez olyan Apple szitu: eladnak egy ezeréves feature-t újításként. -
-
Hieronymus
veterán
Ennek akkor van haszna, ha ismeretlen helyen kijössz például a metróból. Megkönnyíti a cél felé indulást.
Illetve körbenézel hol lehetni kávét inni a közelben vagy valamit vásárolni, ami éppen hiányzik.Kicsit veszélyes ez a megoldás, mert a telefon kézben tartása és sasolása elvonja a figyelmet a forgalomról. Piros a lámpa az előbb még zöld volt! Inkább tűnik okos szemüveg alklmazásnak
-
#16820480
törölt tag
Nyilván ennek nem az ilyen kis városokban van jelentősége, ahol az aluljáróból a két kijárat egyikén tudsz csak kijönni. Inkább az olyan helyekre, ahol van 15 kijárata egy metróállomásnak egy olyan komplex kereszteződésben, ahol 10 perc visszavergődni a megfelelő irányba, ha egyszer másfele indultál. Nyilván nem lehetetlen megoldani enélkül sem, de egy kényelmes újítás lehet.
t72killer: Ennek nem az a lényege, hogy jobbra nyíl vs utasítás a térképen, hanem hogy a telefon kamerájával körbenézel, és ezt egybeveti a street view adatbázissal, majd bejelöli pontosan merre vagy és onnan merre menjél.
Nem véletlen New Yorkban demózták, ott a belváros magas épületei között a szűk utcákon nagyon nem egyszerű simán GPS alapon eligazodni, mert az épületekről visszaverődő műholdjel alapján simán a másik utcába tesz le a térképen. Ezt gyalogos navigációra találták ki, nem autósra. -
A szem elé betolt jobbranyíl infóértéke mennyivel több a "fordulj már jobbra te barom" tíz+éve létező hangos navigációnál
? Semmi új nincs a nap alatt, a legmodernebb guglimap/waze a gyakorlatban ugyanazt a szolgáltatást nyújtja, mint amit 10évvel ezelőtt egy igo adott TMC-vel.
A papírtérképezőknek-lovaskocsizóknak: attól, hogy pirosra festesz egy trabantot és lecseréled a márkajelet, még nem lesz belőle ferrari. Nekem a gyakorlatban ezek kellenek egy navigációban:
1. pontos térkép
2. ésszerű útvonaltervezés (pl ne vigyen földútra) - ez a térképből jön, az igo-s időkben teleatlas térképekkel sose volt ilyen bajom, navteq-el annál inkább.
3. ne spórolják ki a funkciókat, pl a köztes pont megadást (ugye here maps...), NE KELLJEN ÚTKÖZBEN BELENYÚLNI ha köztes pontot adunk meg (ugye guglimap...)
4. legyen jó valósidejű forgalmi infó - ezt se tegnap találták fel. -
ooooobi
senior tag
Sygic már évek óta ar navigációt real view navigation néven, bár az egy fizetös program plusz fizetös funkciója. Meg nem is tudom mennyire müködik jól, jobban szeretem a sima térképes nézetet.
-
-
-
Indiant
addikt
Aztán majd jól pofánvágják, hogy videózza az előtte haladó nő popsiját... Én ezt okosórán tudom elképzelni.
-
Kasya
nagyúr
Én meg még mindig várom, hogy visszahozzák a screen dimming funkciot, vagy legalabb adnanak egy AOD tamogatast.
Erre kapunk ilyen parasztvakitast. -
waccamár
senior tag
Jajj, ez most komoly?
"Régen minden jobb volt". Használj kihajthatós-lapozgatós térképet nyugodtan, ha te azt szereted.
Ez a Maps feature már túl sok nekem, -szerintem- felesleges, de azért ne nagypapáskodjunk már. Mikor fogtál utoljára papírtérképet a kezedben? Mert én szerintem 15 éve. Ha meg esetleg, netalántán, valamikor úgy alakulna a dolog számomra, vagy bárki számára, hogy papír térképet kell használnia, akkor szerintem menni fog az, azért nem egy rocket science -
wec0
csendes tag
válasz
ImpersonatoR #1 üzenetére
-
enginev3.0
félisten
válasz
ImpersonatoR #1 üzenetére
Érdekes hogy egy szimpla HVG oldalon van róla videó, míg egy tech oldalon nincs
-
Hát ez tényleg egy "foolproof" navigáció, most már az idióták segge is fényesre van nyalva az utakon. Én még emlékszem azokra a kihajthatós meg lapozgatós térképekre, milyen faszán meg lehetett tanulni, hogyan kell térképet olvasni. Ezekszerint sokaknak ez nem megy...
-
Kép/videó van róla?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
ph Az egyelőre tesztfázisban lévő új funkció kiterjesztett valóság segítségével, a kamera képére rajzolt nyilakkal mutatja, hogy merre kanyarodjunk.
- Synology NAS
- Kuponkunyeráló
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Politika
- Yettel topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Futás, futópályák
- Túra és kirándulás topic
- 1520 mAh-val rövidíthetik meg Európát
- További aktív témák...
- Újszerű Garanciás Macbook Air M1-es (8GB/256GB) 2026.09-ig Garis)
- ÚJ BONTATLAN Apple MacBook Air 15" M2 8GB RAM 256GB Magyar billentyű garancia 1 év Deak t
- Bontatlan ÚJ IPAD PRO M1 M2 M4 11 12,9 Wi-Fi és 5g cellular 128--512GB DEÁK TÉRNÉL Azonnal Átvehető.
- AKCIÓ BONTATLAN Új iPhone 16 PRO MAX 256GB Független 1év Apple GARANCIA Deák Térnél Azonnal Átvehető
- Pioneer SC LX 502 7.2 4K Atmos házimozi erősítő
- REFURBISHED - DELL Thunderbolt Dock WD19TBS docking station (210-AZBV)
- LG 55CS6 - 55" OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox!
- Azonnali A320 B350 X370 B450 X470 A520 B550 X570 chipset alaplap felvásárlás személyes/csomagküldés
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T490s - i5-8GEN I 16GB I 512SSD I 14" FHD I Cam I W11 I Gari!
- iKing.Hu - Apple Macbook Pro 13 Touchbar M2 -2022 - Használt, karcmentes
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest