Hirdetés
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Sajátos kábelmenedzsmenttel jöttek a belépőszintre a Lian Li tápjai
- Meghalt a Windows 10, éljen a Windows 10!
- Bemutatkoztak az Arctic P Pro Reverse sorozatú, "tükrözött" légkavarói
- OLED TV topic
- 5.1, 7.1 és gamer fejhallgatók
- GeForce RTX 5060: Ezt kapjuk 150 ezerért
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- iPad topik
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
Új hozzászólás Aktív témák
-
GerykO
aktív tag
Amint látom elég nagy a zavar fogalmak és működés terén. Remélem az angol nem okoz nehézséget.
Első nekifutásnak nagyvonalakban ezt kéne elolvasnod. Mi is a ROP? Még mindig ROP. Egy minimális olvasmány a GPU-Z röl.Szerintem célszerű lenne elolvasnod a videókártyateszteknél, a szerkezeti felépítést, de megpróbálom elmagyarázni konyhanyelven. Ha valahol félrebeszélek -vagyis írok- javítsatok ki!
Alapvetően az AMD és az nVidia elég eltérő módon tervezi meg a GPUit. A mostani geforceokban a streaming multiprocesszorokat ún. cuda magok építik fel, a gf100ban pl 16 fix pontos, illetve 16 lebegőpontos, összesen 32, vagyis 16 stream processzornál az 512 db-ot eredményez. Sztreaming processzoronként egy textúrázó akad csak. Memóriavezérlője nem képes magas órajeleket elérni, ezért szélesebb 384 bites crossbar fajta (6 db 64bites csatornából áll össze), egy csatornához 2 ROP tartozik, vagyis összesen 12.
Az AMD ezzel szemben szuperskalár shader processzorokat használ (vagyis nem speciális végrehajtókat mint az nVidia), az 5xxx sorozatban 1 tömbben 16 darabot szám szerint, illetve tömbönként egy textúrázót. a szuperskalár processzor pedig 4 skalár és egy speciális végrehajtót takar, -Caymanból ez a speciális végrehajtó hiányzik . (a cypressben 20 tömb van, tömbönként 16 szuperskalár processzoral, ami 4skalár+1speciális = 1600 db-ot eredményez, a caymanban 2x12 tömb, tömböntként 16 szuperskalár processzorral, ami 4 skalár = 1536db-ot eredményez, itt 2 steupmotor is van ami eteti a kettő 12darabos tömböt)
Memóriavezérlőben pedig 4x64 bites hub vezérelt = 256 bit, csatornánkét két ROPal vagyis 8al.Vagyis a GPU-Zben látható shader processzorok számából tudod kiszámolni, hány szuperskalár processzor van, abból, hogy mennyi tömb, és tömbök száma = textúrázók száma. De Abu85 is ezt mondta tömören.
Ajánlott olvasmányok: fermi cayman
Amúgy azért illik picik gúglizni, meg olvasni, mielőtt kérdezel. Ha nem írtam le érthetően, akkor ott vannak a cikkek, nem zavarlak algol oldalakra, mert az néha nekem is nehezen emészthető. Ezt akartad kérdezni?
Új hozzászólás Aktív témák
- Path of Exile (ARPG)
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- World of Tanks - MMO
- Óra topik
- Sajátos kábelmenedzsmenttel jöttek a belépőszintre a Lian Li tápjai
- Építő/felújító topik
- Meghalt a Windows 10, éljen a Windows 10!
- Bemutatkoztak az Arctic P Pro Reverse sorozatú, "tükrözött" légkavarói
- OLED TV topic
- Xiaomi 14T - nem baj, hogy nem Pro
- További aktív témák...
- HIBÁTLAN iPhone 13 Pro 128GB Silver -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3666 100% Akkumulátor
- Eladó 2db Nokia steel hr hibrid okos óra dobozával
- Bomba ár! HP EliteBook Folio 1040 G1 - i5-G4 I 8GB I 256GB SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 128GB Starlight- 1 ÉV GARANCIA, Kártyafüggetlen,,MS3434
- Lenovo ThinkPad T14S Gen1 Ryzen5 4650U Black Week Akció! 26.10.2025-ig Kedvezményes ár! 110.000ft!
Állásajánlatok
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest