Hirdetés
- Vezetékes FEJhallgatók
- Mégis mi értelme az Xbox PC-nek, ha limitálja a hardverválasztékot?
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Egérpad topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Melyik tápegységet vegyem?
- TCL LCD és LED TV-k
- OLED TV topic
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
Új hozzászólás Aktív témák
-
GerykO
aktív tag
Amint látom elég nagy a zavar fogalmak és működés terén. Remélem az angol nem okoz nehézséget.
Első nekifutásnak nagyvonalakban ezt kéne elolvasnod. Mi is a ROP? Még mindig ROP. Egy minimális olvasmány a GPU-Z röl.Szerintem célszerű lenne elolvasnod a videókártyateszteknél, a szerkezeti felépítést, de megpróbálom elmagyarázni konyhanyelven. Ha valahol félrebeszélek -vagyis írok- javítsatok ki!
Alapvetően az AMD és az nVidia elég eltérő módon tervezi meg a GPUit. A mostani geforceokban a streaming multiprocesszorokat ún. cuda magok építik fel, a gf100ban pl 16 fix pontos, illetve 16 lebegőpontos, összesen 32, vagyis 16 stream processzornál az 512 db-ot eredményez. Sztreaming processzoronként egy textúrázó akad csak. Memóriavezérlője nem képes magas órajeleket elérni, ezért szélesebb 384 bites crossbar fajta (6 db 64bites csatornából áll össze), egy csatornához 2 ROP tartozik, vagyis összesen 12.
Az AMD ezzel szemben szuperskalár shader processzorokat használ (vagyis nem speciális végrehajtókat mint az nVidia), az 5xxx sorozatban 1 tömbben 16 darabot szám szerint, illetve tömbönként egy textúrázót. a szuperskalár processzor pedig 4 skalár és egy speciális végrehajtót takar, -Caymanból ez a speciális végrehajtó hiányzik . (a cypressben 20 tömb van, tömbönként 16 szuperskalár processzoral, ami 4skalár+1speciális = 1600 db-ot eredményez, a caymanban 2x12 tömb, tömböntként 16 szuperskalár processzorral, ami 4 skalár = 1536db-ot eredményez, itt 2 steupmotor is van ami eteti a kettő 12darabos tömböt)
Memóriavezérlőben pedig 4x64 bites hub vezérelt = 256 bit, csatornánkét két ROPal vagyis 8al.Vagyis a GPU-Zben látható shader processzorok számából tudod kiszámolni, hány szuperskalár processzor van, abból, hogy mennyi tömb, és tömbök száma = textúrázók száma. De Abu85 is ezt mondta tömören.
Ajánlott olvasmányok: fermi cayman
Amúgy azért illik picik gúglizni, meg olvasni, mielőtt kérdezel. Ha nem írtam le érthetően, akkor ott vannak a cikkek, nem zavarlak algol oldalakra, mert az néha nekem is nehezen emészthető. Ezt akartad kérdezni?
Új hozzászólás Aktív témák
- ASUS RTX 5070 Ti 16GB GDDR7 PRIME OC Edition - Új, 3 év garancia - Eladó!
- Eladó Gigabyte Aorus RTX 3070 8GB /Jótállással!/Dobozos!/Posta ok!/Beszámítás!
- EVGA 1080Ti SC2 11GB Ajándékokkal, Ingyenes szállítás!
- Manli RTX 2060 6GB /Jótállással!/Dobozos!/Posta ok! Beszámítás!
- RTX 5070 Ti OC 16G/új, bontatlan/ garancia/ beszámítás/ ingyen foxpost
- REFURBISHED - HP USB-C Universal Dock G1 docking station (DisplayLink)
- Honor X6a 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- DOKKOLÓ BAZÁR! Lenovo, HP, DELL és egyéb más dokkolók (TELJES SZETTEK)
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 256GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3402
- Bomba ár! Dell Latitude 5510 - i5-10G I 8GB I 256SSD I HDMI I 15,6" FHD I Cam I W11 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest