- Apple asztali gépek
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- VR topik
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Feketehalálra váltja a kékhalált a Microsoft
- Így nézz tévét 2025-ben: új ajánlások, régi szabályok
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
Új hozzászólás Aktív témák
-
GerykO
aktív tag
Amint látom elég nagy a zavar fogalmak és működés terén. Remélem az angol nem okoz nehézséget.
Első nekifutásnak nagyvonalakban ezt kéne elolvasnod. Mi is a ROP? Még mindig ROP. Egy minimális olvasmány a GPU-Z röl.Szerintem célszerű lenne elolvasnod a videókártyateszteknél, a szerkezeti felépítést, de megpróbálom elmagyarázni konyhanyelven. Ha valahol félrebeszélek -vagyis írok- javítsatok ki!
Alapvetően az AMD és az nVidia elég eltérő módon tervezi meg a GPUit. A mostani geforceokban a streaming multiprocesszorokat ún. cuda magok építik fel, a gf100ban pl 16 fix pontos, illetve 16 lebegőpontos, összesen 32, vagyis 16 stream processzornál az 512 db-ot eredményez. Sztreaming processzoronként egy textúrázó akad csak. Memóriavezérlője nem képes magas órajeleket elérni, ezért szélesebb 384 bites crossbar fajta (6 db 64bites csatornából áll össze), egy csatornához 2 ROP tartozik, vagyis összesen 12.
Az AMD ezzel szemben szuperskalár shader processzorokat használ (vagyis nem speciális végrehajtókat mint az nVidia), az 5xxx sorozatban 1 tömbben 16 darabot szám szerint, illetve tömbönként egy textúrázót. a szuperskalár processzor pedig 4 skalár és egy speciális végrehajtót takar, -Caymanból ez a speciális végrehajtó hiányzik . (a cypressben 20 tömb van, tömbönként 16 szuperskalár processzoral, ami 4skalár+1speciális = 1600 db-ot eredményez, a caymanban 2x12 tömb, tömböntként 16 szuperskalár processzorral, ami 4 skalár = 1536db-ot eredményez, itt 2 steupmotor is van ami eteti a kettő 12darabos tömböt)
Memóriavezérlőben pedig 4x64 bites hub vezérelt = 256 bit, csatornánkét két ROPal vagyis 8al.Vagyis a GPU-Zben látható shader processzorok számából tudod kiszámolni, hány szuperskalár processzor van, abból, hogy mennyi tömb, és tömbök száma = textúrázók száma. De Abu85 is ezt mondta tömören.
Ajánlott olvasmányok: fermi cayman
Amúgy azért illik picik gúglizni, meg olvasni, mielőtt kérdezel. Ha nem írtam le érthetően, akkor ott vannak a cikkek, nem zavarlak algol oldalakra, mert az néha nekem is nehezen emészthető. Ezt akartad kérdezni?
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple iPhone 14 Pro, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy Note 10+/Samsung Galaxy Note 20/Samsung Galaxy Note 20 Ultra
- Xiaomi Redmi Note 13 Pro 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- LG 45GR95QE - 45" Ívelt OLED / 2K WQHD / 240Hz 0.03ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync Premium / HDMI 2.1
- Corsair Katar Elite WL egér eladó (csak vezetékesen megy)
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged