- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Androidos tablet topic
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Projektor topic
- Gigantikus fordulatot vett a GeForce RTX 50 Super sorozat törlése
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Ne várj sokat a vásárlással: drágulás a láthatáron
- Apple MacBook
- Házi hangfal építés
Új hozzászólás Aktív témák
-
GerykO
aktív tag
Amint látom elég nagy a zavar fogalmak és működés terén. Remélem az angol nem okoz nehézséget.

Első nekifutásnak nagyvonalakban ezt kéne elolvasnod. Mi is a ROP? Még mindig ROP. Egy minimális olvasmány a GPU-Z röl.Szerintem célszerű lenne elolvasnod a videókártyateszteknél, a szerkezeti felépítést, de megpróbálom elmagyarázni konyhanyelven. Ha valahol félrebeszélek -vagyis írok- javítsatok ki!

Alapvetően az AMD és az nVidia elég eltérő módon tervezi meg a GPUit. A mostani geforceokban a streaming multiprocesszorokat ún. cuda magok építik fel, a gf100ban pl 16 fix pontos, illetve 16 lebegőpontos, összesen 32, vagyis 16 stream processzornál az 512 db-ot eredményez. Sztreaming processzoronként egy textúrázó akad csak. Memóriavezérlője nem képes magas órajeleket elérni, ezért szélesebb 384 bites crossbar fajta (6 db 64bites csatornából áll össze), egy csatornához 2 ROP tartozik, vagyis összesen 12.
Az AMD ezzel szemben szuperskalár shader processzorokat használ (vagyis nem speciális végrehajtókat mint az nVidia), az 5xxx sorozatban 1 tömbben 16 darabot szám szerint, illetve tömbönként egy textúrázót. a szuperskalár processzor pedig 4 skalár és egy speciális végrehajtót takar, -Caymanból ez a speciális végrehajtó hiányzik . (a cypressben 20 tömb van, tömbönként 16 szuperskalár processzoral, ami 4skalár+1speciális = 1600 db-ot eredményez, a caymanban 2x12 tömb, tömböntként 16 szuperskalár processzorral, ami 4 skalár = 1536db-ot eredményez, itt 2 steupmotor is van ami eteti a kettő 12darabos tömböt)
Memóriavezérlőben pedig 4x64 bites hub vezérelt = 256 bit, csatornánkét két ROPal vagyis 8al.Vagyis a GPU-Zben látható shader processzorok számából tudod kiszámolni, hány szuperskalár processzor van, abból, hogy mennyi tömb, és tömbök száma = textúrázók száma. De Abu85 is ezt mondta tömören.

Ajánlott olvasmányok: fermi cayman
Amúgy azért illik picik gúglizni, meg olvasni, mielőtt kérdezel. Ha nem írtam le érthetően, akkor ott vannak a cikkek, nem zavarlak algol oldalakra, mert az néha nekem is nehezen emészthető. Ezt akartad kérdezni?![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
Új hozzászólás Aktív témák
- Battlefield 6
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Pebble - az átgondolt okosóra
- Gitáros topic
- Arc Raiders
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Androidos tablet topic
- Elon Musk billiomos lesz, ha kitör a gépek forradalma
- További aktív témák...
- magyar billentyűzet - 162 - 163 - Lenovo LOQ (15ARP9) - AMD Ryzen 7 7435HS, RTX 4060
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 9700X 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- REFURBISHED - Lenovo ThinkPad 40AF Dock (DisplayLink)
- GIGA AKCIÓ!!! AKTIVÁLATLAN iPad Air M2 11" WiFi + CELLULAR 512GB!!! KÉK
- HP ZBook Power 15 G8 Mobile Workstation i7-11850H 32GB 512GB Nvidia RTX A2000
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő




![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)


