Új hozzászólás Aktív témák

  • Tüzi

    veterán

    válasz hcl #121 üzenetére

    Az elektromosnál meg szeretitek elfelejteni a transzformálásokkor fellépő kb 30%ot... Meg az elektromos hálózatot is karban kell tartani, előbb-utóbb kell új oszlop, meg új transzformátor, meg új erőmű, meg etc. Meg ha mindenki nekiáll villanyozni, akkor a közvilágítás legalább ingyen lesz, mert izzani fognak a távvezetékek amíg le nem olvadnak.
    Normális belsőégésű 1300-1400 kiló, egy tesla meg 2300, (SUV meg valahol 3 tonna) igaz a 3 mondjuk beéri a szerényebb 1700-al. És ne ringasd magad abba a tévhitbe, hogy a kisebb akksi jobban fog fogyni, mert mindenki a nagyobbat fogja venni. Érthető okokból.
    És akkor itt jön a képbe az elfogadott sztenderd, hogy 1kwh-hoz kb 150kg co2 tapad.
    Tehát egy 100as akksi 15 tonna (+az autó 2 tonnás co2-je). Ez tizenöt évre, évi 1.2 tonna co2 kb. És nem mentél vele egy métert sem, csak áll a garázsban.
    És nincs megoldva a li-ion újrahasznosítása, netán ártalmatlanítása.
    Se.
    Innentől a többit rád bízom.

    Tök jó lenne az elektromos, hogy fúziós erőművel lenne töltve.
    De amíg a nagyobb részt a gáz-olaj-biomassza(fa!)-szén teszi ki, és ezek összhatásfoka jó esetben eléri a 30%ot globálisan, addig szerintem értelmetlen is a vitát folytatni, mert eleve az erőműves 30%nál bukik az egész villanyautós dolog. És Balaton-felvidéki gyerekként elég szar átélni, ahogy a bakonyi erdők szépen lassan belefolynak az akksikba (lásd ajkai erőmű)

    Városba tök jó a villany, sőt, oda megoldanám, hogy minimum a harmada villanyos legyen, de ehhez az embereknek is változniuk kellene (nem fognak)
    Toyota azért tolja a hibridet, mert annál jelenleg nincs kevésbé környezetkárosító megoldás. Nem véletlenül fejlesztik. Nem hülyék a japánok maradjunk ennyiben.

Új hozzászólás Aktív témák