Új hozzászólás Aktív témák
-
VladimirR
nagyúr
-
Penge_4
veterán
hiszen annak bugjait nehezebb tesztelni, nincs meg a forráskód, nehezebb javítani
Ha a forráskód megvan, akkor is. Nézz meg pár véleményt például a Linuxos FF-ról. 10-ből 8 ember anyázik, hogy hulladék a Windows-oshoz képest és kénytelen Wine-al a Win-es változatot futtatni mert az gyorsabb és bugmentesebb. Pedig mindkettő nyílt.
A Linuxos Operáról sincsenek sokkal jobb véleménnyel, akik mindkét rendszeren használják gyakran mondogatják, hogy a Win-es változat stabilabb, bugmentesebb.Bár itt inkább a problémát abban látom, hogy alacsony prioritása van egy 1%-os OS-nek, nem pedig abban, hogy Linuxra nehéz lenne fejleszteni, vagy bugos lenne.
Indokolt, hogy legyenek benne gyárilag olyan cuccok, mint Notepad, Wordpad, Paint.
A WMP és az IE más lapra tartozik.
Például vegyünk egy egyszerű netes streaminget. Milyen multimédiás beépülőkre van szükség? WMP (wmv), QuickTime (mov), RealPlayer (rm), Flash (flv, swf), SilverLight, DivX WebPlayer (avi, divx)
Ez a 6 beépülő kapásból szükséges csak a streaminghez, de akkor nem beszéltem még a PDF-ről, Java-ról, a DejaVu-ról, ActiveX-ről, Google Gears-ről, O3D-ről, és egyebekről.
Én az EU helyében átmennék diktátorba. Kiválasztunk egyetlen(!) formátumot (technikai specifikációk alapján a legjobbat) és az lesz a szabvány. Az adott formátum gyártóját 3 lehetőség elé állítani: 1: Vagy vállalja, hogy a formátumot elérhetővé teszi minden létező platformra, vagy ha ezt nem vállalja, akkor megnyitja a forráskódot, ha egyiket sem, akkor megy a süllyesztőbe és ugrunk a második legjobb formátumra.Az IE esetetében az MS helyében a szalagos eszköztár taktikát alkalmaztam volna. Kijön az IE8, van 6 hónap támogatás az IE6-ra és IE7-re, ez alatt mindenki vagy megírja szabványosra az adott oldalát, legyen az céges intranetes hálózat vagy Pistike Gportálos oldala, ha nem, akkor megszívta. Nincs visszafele kompatibilitás. Szabványok vannak és pont.
-
LGLuke
őstag
Látom nem nagyon olvasgatod a fórumot.
Most volt botrány pár hónapja abból, hogy az MS kitúrja a többi szoftvergyártót a piacról, mivel beépített progikat ad az OS-hez. Pl. Internet Explorer. EU is vizsgálta a dolgot, hogy kárt okoz-e pl Operának vagy Firefoxnak.
Nyílván ezért nem adhatnak professzionális szoftvereket ingyen az OS-hez, mert azt nem lehetne indokolni, hogy miért van egy profi képszerkesztő az OS-ben, mikor az nem kellene, hogy része legyen.
MS pedig nem fogja a Windowsba beépíteni más gyártó termékét, hiszen annak bugjait nehezebb tesztelni, nincs meg a forráskód, nehezebb javítani, így körülményesebb is a dolog, ígyis sokat szidják őket a sok hiba miatt. Más cég termékeiben levő hibákat meg eleve nem tudnák javítani, max workaround lenne állandóan. -
És ezek közül egyik sem olyan, aminél ne lehetne 2 perc alatt jobbat találni ingyen.
Tényleg, a Ms miért erőlködik, és minek csinál ilyen kis gyengusz progikat? Nem lenne jobb betenni valami ingyenes alternatívát notepad++, gimp, stb.?
Hol hoz pénzt ezeknek a fejlesztése? Azt az energiát fordíthatnák hibajavításokra, optimalizálásra, és/vagy több fontos újításra. -
doc
nagyúr
vehetjuk ugy hogy ez mar megtortent, a wordben eleg sok segedprogram van:
szovegszerkeszto: (word processzor) wordpad
szovegszerkeszto: (text editor) notepad
kepszerkeszto: paint
hangszerkeszto: -nem tudom a nevet, de van -
audio/videolejatszo: media player
stbpersze nyilvan nem pl painttel fogsz nekiallni fotot retusalni
inkabb letoltod az ingyenes Gimpet, vagy ha sok penzed van es/vagy ezzel keresed a kenyered, akkor veszel egy fenykepboltotez meg nem oldja meg a kompatibilitasi problemat...
-
dadada
tag
akkor majd a legtöbb cég rászokik az apple meg a Linux féle minden egybe oprendszerekre. Majd az MS is fog mindent tenni a windows-ba, és majd akkor nem kell külön telepített, szoftverekre garancia, meg egyre kevesebb lesz a kompatiibilitási probléma is. Persze ez csak teória.
-
LGLuke
őstag
Ez esetleg kibúvó lehetne, de a probléma az, hogy az átlag user nem fogja leforgatni a kódokat, így pont a freeware/opensource lényegét veszted el, azaz egyszerűen, könnyen telepíthetőség hiánya miatt nem terjed el.
Soha nem lesznek olyan elterjedt ingyenes szoftverek, mint totalcommander, vagy winamp.
Senki nem meri megírni ingyenesen, ha az egyből kötelezettséget von maga után. Ráadásul csak a pro userek fogják kipróbálni, mert az átlag , mint fentebb említettem azt se tudja hogyan kell lefordítani a kódot, ezért esélye sincsen elterjedni... -
doc
nagyúr
erre van egy tok jo otletem
ezentul nem "adom ki" az OS programjaimat, tehat nem mondom azt hogy itt a program, toltsd le, hasznald
hanem felrakom a sourceforge-re a forrast ugyanugy, mint egyebkent, es odairom hogy a program (pontosabban a forrasa) pusztan oktatasi celokat szolgal, nem tenyleges hasznalatra valo
ezek utan csak nem kerhetnek garanciat valamire ami tulajdonkeppen nem is program, hanem csak egy bemutatott forraskod
vagy nagyon hulye vagyok?
-
LGLuke
őstag
Egyetértek, csak opensource fölösleges, mert lehet zárt kódú freeware is.
Többieknek:
Gondoljatok bele, hogy ingyen a szabad idejében ír egy szoftvert valaki. Jól sikerül, ezért sok-sok ember használja, mert megkönnyíti az életét. Erre jössz te, hogy neked viszont összeakad egy másik szoftvereddel, ezért köteleznéd a szerencsétlen programozót, hogy ne mennyéémádolgoznib@szod, hanem nekem ingyé fejlesszé! Hogy is van ez?
Te ingyen dolgozol a munkahelyeden? Akkor ő sem fog ingyen.
Írhatsz neki mailt, ha van kedve és ideje javítja jófejségből, de ha nincs ideje, vagy már nem fejleszti a szoftvert, akkor nem.Ezért mondom, hogy fizetős progiknál adott a szituáció, de ingyenes progik esetében csak akkor lehet számon kérni, ha fizetsz a supportért. Nézzétek meg, linuxnál is lehet vásárolni supportot. Akkor van rendelkezésre állás, meg bizonyos időn belül elhárítják a problémádat. Ha viszont csak letöltöd de nem kérsz supportot, akkor vagy javítják a hibát, amit jelentesz, (ha pl sok embert érint akkor lehet,) vagy nem.
Ha mégis bevezetik, hogy ingyenes progiknál is kötelező inygen dolgozni és patchelni, akkor soha többé nem ír senki ingyenes progikat, illetve magának ír és nem teszi közzé, azaz bambano által említett szindróma alakul ki. Nem lesz freeware/opensource szoftver és nem tudsz mit használni csak fizetőset!
-
bambano
titán
Ne mindig csak a saját szemszögedet nézd. Nézd a másik oldalt is. Pl. én vagyok Gipsz "kóder" Jakab, jelenlegi szabályozás keretében kiadom a munkámat.Te meg eldöntöd, hogy kell vagy sem. Ha nem tudod felvállalni a munkámban rejtőző rizikót, veszel valamit és megoldod úgy.
Ha kijön ez a szabályozás, azt fogom gondolni, hogy nem elég, hogy kiadtam ingyen a munkámat, nem elég, hogy ezen emberek sokat kaszálnak, még én áldozzak a 0 bevételemből (keresztfinanszírozás ugye), hogy ő még többet kaszálhasson? Francokat, nem adom ki többet, amit csináltam.
Ezek után neked nem lesz választási lehetőséged, hogy opensource-t vagy pénzest használj, mert nem lesz opensource. A pénzes költsége meg majd megy az égbe.
Amikor szoftver garanciáról beszélünk, nem két érdekcsoport: a szabályozó tahóság meg a fogyasztó focizik, hanem három, a harmadik a fejlesztő. Az ő álláspontjuk ismerete és megfontolása nélkül döntést hozni életveszélyes.
Most tekintsünk el attól, hogyha te teszt rendszer nélkül üzemeltetsz és teszteletlen cuccot raksz fel egy sokszáz useres szerverre, az kaszkadőrség, akár pénzes akár nem a rendszer, amit használsz.
-
LGLuke
őstag
Nem, csak akkor ha fizetsz a supportért. Egy ingyenes szoftver fejlesztője nem fogja a szabadidejét a hülyeségeiddel tölteni! Ha azt mondod neki, hogy havi 20k HUF-ot fizetsz, vagy egyszeri fizetéssel kiváltod a következő x évre, akkor igen. Egyéb esetben mehetsz a pics@ba. Neked nem kötelező azt használni, vehetsz fizetős szoftvert, ahol kötelező a support.
-
anulu
félisten
miert ne kene? nezzuk a kov peldat: adott egy server (random pingvin), amit sokan (nem par szazan) hasznalnak. kijon egy program, ami bizonyos feladatra tokeletesen jo adott cegnek (open-source), de telepites kozben belenyul dolgokba, meg kernel patch kell hozza, meg akarmi. tfh 3 ora leallas kell, addig nem elerheto. utana nem hajlando elindulni az adott server rendesen, borul ossze-vissza.
bizonyithatoan anyagi karod lett. szerintem ilyen esetre pl igenis kell a garancia. az, h Ver Istvan az otthoni cuccan kernelt forgat es megborul, vagy felrak egy security patchet, a kutyat nem erdekli.
ahol viszont komoly penzben merheto kar keletkezik, ott kell. -
LGLuke
őstag
Elolvastam! Csak pl kizártnak tartom, hogy egy egyetemi diák, aki ír egy amőba játékot házi feladat gyanánt JAVA nyelven, majd leadja az egyetemen, ezzel párhuzamosan feltölti valahová, akkor garanciát kelljen vállalnia érte.
Itt szerintem inkább arról lesz szó, hogy a linux és más ingyenesen is letölthető nyílt forráskódú szoftverek, valamint fizetős szoftverek, melyekhez lehet vásárolni supportot, azok ne csak a multiknak szóljanak, hanem egyszerű felhasználóknak is.
Ha én bejelentek egy hibát az MS-nek, hogy gond van az Office-szal, akkor azt lehet soha nem javítják ki, pedig fizettem a termékükért. Viszont, ha egy olyan cég jelenti be, amely kiemelt ügyfél, mert 1000db wint és officet vásárolt, akkor már más a helyzet. A másik pedig, hogy minden EU-s országban azonos garanciális feltételek legyenek. Ne az legyen, hogy nálunk 1 év kötelező, akkor 1 évet kapsz, Németországban meg 5öt ugyanarra a szoftverre.
Valószínű inkább ezeket akarják egységesíteni. Nem az fog változni, hogy teljesen tökéletes programot kell írni, hanem muszáj lesz a supportnak a kis felhasználókat is kiszolgálniuk, vagy azok polgári peres eljárás során kőkeményen érvényesíthetik jogaikat. -
bambano
titán
Ha megnézted volna az általam hivatkozott részt, ott az áll, hogy bár szerinted ingyenes cuccra nem kell garancia, mégis lehet, hogy lesz. Nem azt vitattam, amit írtál, azt írtam le, hogy felmerültek a tieddel ellentétes vélemények is, és ha azok valósulnak meg, akkor baj van.
-
LGLuke
őstag
-
tuser
aktív tag
Konkretice miért is nem ? Linuxra eddig se volt gari, nem is fizettem érte. A szabályozásnak a fizetős programoknál van értelme. Mint ahogy előttem is írták ... a piacon vett kamu/lopott/hibás/ ... telefonra nincs gari, ez egyértelmű. Viszont amit az ember csillivili csomagban nem CD árban vesz, arra minimum az eladó köteles garanciát vállalni ( aki natürlich a cégen veri el, aki a fejlesztőkön ).
vlad, holdember :
Mostani specifikációkon meg jókat lehet derülni ... Windows 98 vagy jobb oprendszer ... Szerintem megegyezhetünk, hogy egy Ubuntu is lazán kerterbe veri ( magyarul : jobb ), mégse fog rajta futni a tökömlököm játék/office/lejátszó/....
Konkretizálni kéne a tesztelt rendszereket. Pl. lehetne :
Windows XP, 1 GHz CPU ( featurelista felsorol ), 512 MB RAM ( SD/DDR/DDR2/... ? MHz ), 64 MG Video ( PCI/AGP(abból is milyen )/PCI-E/..., featurelista ), 3 GB HDD ( ebből mennyit kell szabadon hagyni működés közben ), illetve milyen mellételepített programok esetén érvénytelen/-es a gari.
Aki nem tartja be/máson/-képp használja, visszatér a jelen helyzethez -=> Toll a fülébe !
Jaaaaaa .... Hogy ez kényelmetlen, mert akkor tán dolgozni is kéne, s nem csak az eddig megírt/beszerzett sorokat összefoltozgatni ? Hát ... Tudom sajnálni.
-
LGLuke
őstag
Nyílván nyílt forráskódura nem lehet ilyet kérni, de csak abban az esetben, ha az író ingyenesen "árulja"/osztja meg. Ezt előző hsz-omban kifejtettem.
Mivel valaki a szabad idejében írt egy programot, amit közzétesz ingyenesen, azt nem lehet kötelezni rá, hogy a szabad idejében hibákat javítson.
Nem folytat üzleti tevékenységet, így nincs is szerződés köztetek, illetve nem olyan szerződés jön létre, mint a fizetős szoftvereknél. -
dadada
tag
Rendben azt én is tudom, de vannak szintek a support szerint is, és ott is van szintezés vagy nem, és ez pontosan annyit tesz, hogy mennyit vagy hajlandó fizetni ezért a partneri szintért!
De szólj ha tévedek, mi semmit nem fizettünk nincs is support, ami jó lenne.
De szerencse, hogy van az MS-nek support oldala, meg ott az eventid.net azért mindig van válasz, ha bajod van, de az nem support! -
Polllen
nagyúr
Feljelenteni??? Mi ez ÁVÓ??? Ez fogyasztóvédelem, nem statárium, meg pereskedés...
Szegény kis szoftverfejlesztők? na neee...szegény kis kínai fröccsöntök, hogy reszkethetnek, hogy vajh az EU fogyasztóvédők átengedik-e a kis gagyi játékaikat...Nem akarom bántani a kicsiket, de ők is tudnak programozni és rendes szoftvert írni...ennyi...a kóklerek meg menjenek a sunyiba...
Tudom, hogy a cikk alcíme sok mindent vizionál, de ha azok a szabályokat vezetik be, mint a fogyasztási cikkekre nem lesz kártérítési per...nem kell mindig mást látni bele, mint ami le van írva...A gyártónak azt kell szavatolnia, hogy a gép tudja, amit ráírtak és nem veszélyes...és ha gyártási hibás, cserélik, javítják...ennyi...
Ez egy szoftvernél kivitelezhetetlen????
A többi pontra inkább nem reagálok, mert egyrészt soha se lesz vége, másrészt meg nem érdekel
-
dadada
tag
Itt az élő ellenpélda IIS vs Apache, az IIS a béka segge alatt sincs, mégis az APACHE-t használja a föld 60 - 70 % és nyílt forráskódú.
De mendhatnám a WAMP, LAMP, AMP ahogy tetszik, nem csak kis cégek használják. Szóval ennyit a pénzes szoftverekről. A WINDOWS SERVER 2003 egy szuper program, stabil okos, és jól használható pláne a kis beépített vackainak köszönhetően, de support nélkül nem az igazi. Vagy még egy lehetőség, Elmész egy MCSE-re, és akkor kevesebb meglepetés ér.
Most egy 600 fős cégnél dolgozom, és megvagyunk Win Server nélkül. Ez lehet, hogy szégyen ,mert megvan a domain egyértelmű előnye, de azért az a felvetés már régen megbukott nálam, hogy a pénzes szoftver csak a jó, és megbízhatóan működő szoftver. Garanciával. -
Polllen
nagyúr
válasz
VladimirR #155 üzenetére
Elolvastam mégegyszer...arról szól a cikk, hogy a szofterfejlesztőknek garanciát kell vállalniuk a termékeikre...tudod létezik olyan, hogy garanciális javítás, csere, meg még egy két nyalánkság...
Ha picit használjunk a fejünket, egy szoftver esetén garanciális javítás = szoftver frissítés...
Ha programot nem rendeltetés szerűen használtad, vagy egyértelműen nem a program hibája (pl reinstall segít), akkor nem kell garanciális javítás...
Vagy neked mi jött le a cikkből, mesélj?
Az első pontra nem is kell reagálni, fogyasztóvédelemre szükség van.
-
dadada
tag
Igen ez igaz, és nehéz ügy, ebben igazad is van. De az olyan cégek mint az APPLE, MS, , SONY igen is vállaljon garanciát a szoftvereikre. Mivel minden esetben az a kifogás a nyílt szoftverekkel szemben, hogy ezekre van support, meg vállalják a felelősséget, ha baj van, ki?
-
Penge_4
veterán
Kicsit továbbgondoltad és falrafestett ördög...;)
Szerinted ingyen van a munkaerő? A kis szoftvercégek szívják meg a legjobban, mert folyton reszkethetnek, hogy valaki nem-e fogja feljelenteni őket, aztán bukták az éves költségvetés felét.
Nagyon is jól meg van oldva, néha még akkor sem akarják a garanciás cserét, ha nem user error.
Igen, van ez az eset, meg van, amikor a felhasználó akar visszaélni a garanciával. De például amit VladimirR is írt, bizonyítsa be, hogy nem egy third-party szoftver okozta a problémát, ugyanis friss Windows esetén nem áll fent a probléma. Na erre mit lépsz?
A kartell megállapodás tilos, de nem tudom feltűnt-e már...néhány játék mikor elindul az egyik graf esetleg proci gyártó logója fel-fel villan
Más az, ha a logó felvillan (gondolom mint támogató), és más az, hogy megveszek egy baromidrága gépet egy baromidrága játékkal és akkor a játék gyártója azért nem ad garanciát, mert ATI videókártyám van Nvidia helyett, vagy fordítva. Másrészről ez rohadtul kedvezne a Dell-nek és a többi brand gépkonfig eladásának.
hiszen nem fizettél érte, mit kellene a fejlesztőnek megtérítenie...;)
Az okozott kárt, amit a kárbecslők megállapítanak, ha adatvesztés vagy munkaidőkiesés történik, ugyanis a supportért ott is fizetnek. A cégvezető két szép szeméért senki nem fog kimenni, hogy majd karbantartja nekik a gépparkot, sőt a telefonnál sem fog 0-24 órában ülni, hogy várja a kérdéseit.
Amúgy a kijön az új verzióval van itt a gond...szvsz...kérdés, hogy mikor jön ki, ha kijön...
Ha még görcsölhetnek az esetleges perek miatt, akkor lényegesen később, mint amúgy.
és van olyanom is, ami vista megejenésekor jött ki és már vistán sem megy...;) feltételezthetően az első csoport tagjai tudnak vmit titkot.
Igen, de a második csoportban vannak olyan sokak számára nélkülözhetetlen szoftverek, mint a Total Commander (ami még a Vistán is a c:\ gyökérbe akar települni és nincs belőle 64 bites Delphi fejlesztőkészlet ide vagy oda).
-
dadada
tag
Van valamilyen MS technológia aminek nem jut eszembe a neve emiatt nem fogok, most neked feltenni egy VHD-t de azzal bizony nem megy az IPSEC. Bocs nem jut eszembe, de nem is érdekel hál az égnek nem MS-el dolgozom már, és megkönnyebbülés.
Amúgy semmi baj az MS-el, ha máshogy állnának a folgokhoz, addig, viszont legyen garancia, ha már így van. -
VladimirR
nagyúr
"Ne haragudj, de szerinted mit jelent egy termék esetén vállalalt garancia? esetleg az általad említett terméktámogatás nem minősülne garanciális "javításnak"? hmm?"
ha elolvastad az eredeti hirt, lathatod magad is, hogy itt nem errol van szo
az elso pontodra nem reagalnek, ha megengeded, nem latom ertelmet
-
dadada
tag
OK! WiFi hálózat, IPSEC, netán megosztasz az egyik szerverről a másik szerveren keresztül adatokat, mivel WiFi van és nem bízol a WPA2-ben IPSEC-et akarsz használni. És ennyi meghal a rendszer.
Most már érted?
Pl én így jártam, mire az MS rendszermérnök aki tervezte ezt a szuper hálózatot, köpni nyelni nem tudott, maradt a vezetékes hálózat.
Ennyi pénzért működjön! És legyen garancia! -
Polllen
nagyúr
Azon semmi. De azon, ha ezáltal drágább lesz a szoftver, az eddig ingyenesek fizetőssé válnak és meghosszabbodik a fejlesztési ciklus, az már sok.
Kicsit továbbgondoltad és falrafestett ördög...;)
Fizikai termékek esetében sem sikerült, miért sikerülne szoftver esetében?
Nagyon is jól meg van oldva, néha még akkor sem akarják a garanciás cserét, ha nem user error...de van egy másik oldala is...üzlet politika...normálisabb cégek a nem egyértelmű helyzetben a fogyasztó javára döntenek, hogy ne csorbuljon a hírnevük...tudod van konkurens termék is...
Hurrá. Csináljunk mesterségesen kartell megállapodásokat, ezzel bizonyos hardverek felé "terelve" a usert.
A kartell megállapodás tilos, de nem tudom feltűnt-e már...néhány játék mikor elindul az egyik graf esetleg proci gyártó logója fel-fel villan...Ne legyél demagóg!
A nyílt forráskodú programokra nem hiszem, hogy ilyen garancia kivethető lenne, hiszen nem fizettél érte, mit kellene a fejlesztőnek megtérítenie...;)
Amúgy a kijön az új verzióval van itt a gond...szvsz...kérdés, hogy mikor jön ki, ha kijön...
Jobb helyeken egy ilyen garanciavállalás nem okozhat gondot, hiszen megbízható a programjuk...van olyan játék és egyéb szoftverem ami még mindig elfut holott még xp megejelenése környékén adták ki vagy adtak rá ki frissítést...és van olyanom is, ami vista megejenésekor jött ki és már vistán sem megy...;) feltételezthetően az első csoport tagjai tudnak vmit titkot...őket nem fogja zavarni a garanciavállalás...az utóbbi csoport meg írjon jobb programot, hogy ne okozzon gondot garantálni egy program futattását adott operációs rendszeren...olyan sok fejlesztőcégnek sikerül... -
-
Polllen
nagyúr
válasz
VladimirR #113 üzenetére
1. Nem fejlesztettem és mint kötsög fogyasztó nem is érdekel...oldják meg...azért vesszük meg a termékeiket... és ne gyere azzal, hogy nem kötelező megvenni a termékeiket...tudom, de ha megveszem elvárható a garancia...erről szól a FOGYASZTÓ VÉDELEM...majd a SZOFTVERFEJLESZTŐK egyesülete lobbizhat ez ellen...
2. Ne haragudj, de szerinted mit jelent egy termék esetén vállalalt garancia?
)) esetleg az általad említett terméktámogatás nem minősülne garanciális "javításnak"? hmm?
-
bobsys
veterán
-
dadada
tag
Bétát nem, de hogy van pofája olyan terméket kiadni, ami nem kompatibilis a saját termékével? Konkrétan így jártam aztán az lett, csak várni kellett.
Nem szar az MS, mert komplett megoldásokkal áll elő, ami a Linux-nál, vagy Mac OS-nél nincs, az AD, meg egy szuper dolog, de a support-akkor is szar, illetve jó, csak fizesd meg. -
dadada
tag
válasz
VladimirR #131 üzenetére
Csak egy két példa OK! Kijön a Service pack3-as Wondows XP, és a CRM-el nem megy. Csak mert nem és kész. Kijön a Vista és csak úgy nem megy a Windows Server 2003 -al mert csak nem valami 4 hónapot kellett várni a megoldásra.
Gáz van betelefonálsz a Jó MS supportra mikor 120 darabos Corporate Licenced van Office-re, és Win XP-re Vista-ra és akkor ja hát ez a sorozatszámhoz tartozó support nem tartalmazza a tásegítséget sem.Ez szerinted support?
Ja fejezd is be, mert nincs igazad! És nem csak szerintem.
-
doc
nagyúr
válasz
VladimirR #128 üzenetére
az emlitett kb 100 gep felen az osszes telepitett sw a windows es office volt, a maradek 50%-on meg pluszban Scala es egy sajat fejlesztesu nyilvantartorendszer
ez utobbiak a "meg nem betegedo" gepek kb. felen szinten rajta voltak
de most nem menjunk ebbe bele, baromira nem ez a lenyegpont az ilyenek miatt is tartom ugy, hogy a hirben emlitett elkepzeles kivitelezhetetlen, bizonyitsa be barmelyik fel is, hogy neki van igaza
a kivitelezhetetlenben nem vagyok biztos, bar teny, hogy kozel sem trivialis feladat
mondjuk azt le mernem fogadni, hogy ebbol nem lesz eletkepes megoldas a kovetkezo 20-30 evben -
VladimirR
nagyúr
"És ha az MS ba×××ik letesztelni a rendszereit, mert megteheti, akkor igenis legsen rá garancia, ha ingyen, vagy nagyon olcsó lenne, vagy legalább lenne Support ami nincs akkor megérteném az érveidet, de így ez karcsú."
he?
most nem tudom eldonteni, hogy csak viccelsz, vagy komolyan gondolod, amit leirsz, de azt hiszem, en veled itt be is fejezem -
dadada
tag
válasz
VladimirR #126 üzenetére
Csak, hogy tudd , igen Én programtervező matematikus vagyok szoktam programokat írni tesztelni, fejleszteni! És micsoda életlen nem MS-en, mert nem akaok fizeni valamiért, ami nem jól van megírva, ennyi. Én Ubuntu User vagyok csak, hogy tudd.
És ha az MS ba×××ik letesztelni a rendszereit, mert megteheti, akkor igenis legsen rá garancia, ha ingyen, vagy nagyon olcsó lenne, vagy legalább lenne Support ami nincs akkor megérteném az érveidet, de így ez karcsú. -
VladimirR
nagyúr
"a "marpedig ilyen nincs es pont" tipusu kommenteket keretik mellozni. koszonom."
pedig ha nem is pont ebben a formaban, de a hozzaszolasod felvet egy erdekes kerdest a garancia kapcsan, konkretan azt, hogy garancialis-e az emlitett problema
hiszen magad irtad, hogy egy ujratelepites es frissites utan ment minden, ahogy kell, szoval elofordulhat, hogy nem maga a szoftver (windoze, vagy a patch) okozta a gondot, hanem valamely telepitett szoftver-rel akadt ossze a javitas
pont az ilyenek miatt is tartom ugy, hogy a hirben emlitett elkepzeles kivitelezhetetlen, bizonyitsa be barmelyik fel is, hogy neki van igaza (te mondhatod, hogy a 100 gepen jelentkezett a problema, az ms meg mondhatja, hogy friss installnal, miko rnem kavar be semmi, nem jott elo a gond - de kinek van ilyenkor igaza? s foleg ki donti ezt el?) -
dadada
tag
Na pont ez az, a microsoft, egyetlen rétegnek jó, akit úgy hívnak hogy microsoft rendszermérnök, és annak aki lemásolja ingyen, és fél év múlva kiírja a gép, hogy Ön szoftverhamisítás áldozata lett. Szóval kell a garancia, mert ha fizet az ember, akkor legyen valamiféle védettség is. Egyetértünk.
-
dadada
tag
-
dadada
tag
válasz
VladimirR #116 üzenetére
Citroen, Peugeot. Hagx gszdsodjon az MS, hagy kényszerítsen ránk minden szart szájíze szerint.
Az itt írogató nethuszárok, addig írogatnak amíg nem kell megvenni azt a jó szoftvert, amire annyira nem kell garancia, mert, ha meg kellene venni, akkor mindjárt más lenne a válemény... -
doc
nagyúr
Per. pill úgy néz ki a dolog, hogy elvárják az EULA csomagolás kibontása nélküli elolvasását a lemezen lévő TXT -ből, melyen le van írva hogy amint felbontod a csomagolást, elfogadod azt
nem az ms-fele oem licence-re gondolsz (talan piros matrica)? mert az kimondottan az oem parnterekre ervenyes, ok meg ismerik az eulat mar mielott kibontanak a csomagotNekem pl. eredeti XP SP2 -ről volt egy folyamatosan frissített mentésem, mely az egyik frissítés felrakása után veszettül belassult, s kb. minden második induláskor fejreállt.
nalunk egyszer ugyanez volt a cegnel, a 200 gepbol kb. 100-on (pedig csak kritikus/biztonsagi frissitesek masztak fel), bar fejreallas nem volt, de kb. egy hetig rohangalhattam ki a gepekhez, mindenhonnan hivogattak hogy a ketmagos procin az excel olyan brutal lassu hogy hasznalhatatlan
erdekes modon windows ujratelepites + frissites utan jo lett...
nem keves munkaora ment el ra, bar vegul a cegnek ez plusz penzbe nem kerult, mivel belefert a napi munkaidombe
a "marpedig ilyen nincs es pont" tipusu kommenteket keretik mellozni. koszonom. -
floatr
veterán
válasz
VladimirR #118 üzenetére
Ha számodra az a párhuzam semmit sem jelent, hogy elég nagy az összetettsége, sok tényező befolyásolja, egyéni viselkedéstől is függ a működés, milliónyi apró kis szutyok minősége és azok struktúrájának minősége adja ki a termék minőségét, ezt kell tesztelni a dokumentáltaknak megfelelően, stb... akkor nincs mit magyarázni, mert nem megérteni akarod, hanem kiforgatni, és belefikkantani, hogy "ez azér nem olyan mer nem ződ"
-
tuser
aktív tag
válasz
VladimirR #116 üzenetére
Sokan elmondták előttem, de ahogy elnézem nem fogod agyilag.
A szabályozás lényege az lenne, hogy ne árulhass / készíthess minden felelősséget elhárítva kétes minőségű terméket. Ha ez megnöveli a "gyártási" költségeket, ám legyen, de az aztán betonbiztosan menjen. Autóknál se véletlen vannak töréstesztek, kenyérpirítót / mikrót / ... se poénból csesznek szét a gyártók ( túlfeszültség, rövidzár, be van e csukva az ajtó, kipöckölhető e, ... ). Ez esetben szükséges lehet egy külön tesztteam felvétele. Típustól függően Telcsi Julcsi és vér pityu vagy rendszergazdákból összeverbuválva. Ha ez nem tetszik, vegyél zárlatos kínai karácsonyfaégőt, s fizetsd a lakásod helyreállítási költségeit.
Per. pill úgy néz ki a dolog, hogy elvárják az EULA csomagolás kibontása nélküli elolvasását a lemezen lévő TXT -ből, melyen le van írva hogy amint felbontod a csomagolást, elfogadod azt. Nekem - ezek szerint - mázlim volt. Anno egy TV kártyát vittem vissza az EW -be, de nagyon nem akarták visszavenni, mer'hogy fel lett bontva a driverCD tokja. Miután megegyeztünk, hogy bontatlan csomagoláson kézrátéttel ő se tudja megmondani jó e a kártya, visszakaptam a manit
Természetesen én se azt mondom, hogy Win megvesz, lemásol, visszavisz kombó nem fog előfordulni ( ezt ma is lazán meg lehet csinálni 3 napon belül
). Nekem pl. eredeti XP SP2 -ről volt egy folyamatosan frissített mentésem, mely az egyik frissítés felrakása után veszettül belassult, s kb. minden második induláskor fejreállt. Ez mondjuk már mégse egy balázskának nem megy a WoW kategória, support mégis tojt a fejemre.
Mielőtt belémkötnél, boldog Debian user vagyok, ki már tudja mit takar a "stable" jelölés. Háááát ... qvára nem ugyanazt, mint Windowsnál
W7 RC -t gondoltam felteszem a LEGÁLIS XP mellé ( hda1 ( NTFS ) 20 GB, hda2 ( NTFS ) 20 GB, hda3 ( Ext3 ) 130 MB, hda4 ( XFS ) 40 GB ) a hda2 -es partícióra ( direkte tesztpartíció ). Installnál már csutkára dermedt. Mit mondjak ... A Debian "experimental" állípotú verziói is stabilabbak, mint ennek az RC
-
VladimirR
nagyúr
"A hasonlat meg modellezés. A modellezésnek meg nem kell minden részletben pontosnak lennie, mert akkor nem modell(ezés). Kiemeli a modellezendő részletet, de ha ettől neked viszket, még nem biztos h a te farkad a nagyobb"
a gondom leginkabb az, hogy olyan szar modelleket birtok kitalalni, hogy faj (nem viszket)
hogy ez szandekos, mert nem is foglalkoztok azzal, hogy a modell akar csak picit is helyes legyen (lasd akar a te legutobbi peldadat), vagy veletlen, mert ennyit tudtok, az reszletkerdes -
floatr
veterán
válasz
VladimirR #116 üzenetére
Tod nekem ezzel az a bajom, amikor a minőségellenőrzés témakörében olyan k.vára nagyvonalúan kijelentik azt, hogy márpedig olyan fasza garantált auditált minőség, ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy megfelelően dokumentált módon folyik a gyártás, és ellenőrzés. Nesze semmi
Én is érintett vagyok a dologban, de látok a benne fantáziát, csak egy normális szabályozásra lenne szükség.
A hasonlat meg modellezés. A modellezésnek meg nem kell minden részletben pontosnak lennie, mert akkor nem modell(ezés). Kiemeli a modellezendő részletet, de ha ettől neked viszket, még nem biztos h a te farkad a nagyobb
szerk.: egyébként ez az iso-skodás is mekkora fájdalom volt annak idején mindenkinek. Volt nagy megmondás, hogy a dokumentáltság, és a szabályozott folyamat szart sem garantál -- részben osztom a nézetet -- aztán mindenki hirtelen csilivili auditált iso érdemrendet szerzett. A sírás volt a lényeg, hogy valamihez igazodni kellett. Most is csak a sírás van.
-
VladimirR
nagyúr
hagyjuk mar ezeket a hulyebbnel hulyebb hasonlatokat* (ebben van tokeletesen igaza a bsa emlitett igazgatojanak, a szoftver nem kenyerpirito - hint: nem is auto)
ha az autot azert szarik be, mert belehajtasz egy katyuba, nem hogy nem szamit garancialis hibanak, de meg a biztosito sem 100%, hogy fizet, mig egy szoftver eseteben nem ritka, hogy a futtatokornyezet (pl az os) hibajat a szoftverben kerulik meg, vagy legalabb egy workaround-ot adnak*: amugy sem ertem, miert kell mindig, hulyebbnel hulyebb, es a leheto legkevesbe helytallo hasonlatokat eroltetni
-
floatr
veterán
válasz
VladimirR #113 üzenetére
Hát ez van. Egy autó sem egy fakocka, és mégis letesztelik milliónyi esetre, és még garanciát is vállalnak rá. Meg közben rájöttek h a garanciális szerviz is rohadtnagy biznisz.
De egyébként télleg elég vicces h veszel valamit, ami néha kézzelfogható termék, néha nem, néha szolgáltatás, néha nem, és ha valami bajod van vele, akkor elküldenek az anyádba, hacsak nem fizetsz extra pénzeket
-
Penge_4
veterán
Mi azon olyan felháborító, hogy egy szoftverfejlesztőnek is kell garanciát vállalnia azért, amit kiad a kezéből és pénzt kér érte?
Azon semmi. De azon, ha ezáltal drágább lesz a szoftver, az eddig ingyenesek fizetőssé válnak és meghosszabbodik a fejlesztési ciklus, az már sok.
Ha normálisan végiggondolják a szabályozást még jó is lehet.
Az EU-ról beszélünk.
Simán ki lehet zárni a user errort és egyéb marhaságokat...
Fizikai termékek esetében sem sikerült, miért sikerülne szoftver esetében?
Ha a cég leírja, hogy ha ez és ez van a gépedben tökéletesen fut a cucc, akkor a minimum, hogy normálisan fusson.
Hurrá. Csináljunk mesterségesen kartell megállapodásokat, ezzel bizonyos hardverek felé "terelve" a usert.
nem garanciális javítás, mint ahogy az sem, ha én felnyitom a telefonom és megnézem mitől működik.
Ha egy telefon gyártási hiba miatt tönkremegy, akkor plusz költség lenne újat vásárolnod, ha nem lenne rá garancia. Ha a szoftver egy bug miatt nem működik megfelelően, akkor kijön a következő verzió, amire ingyen frissíthetsz. Főverzió váltásoknál kell újra megvenned. Tehát ez tekinthető egyfajta "garanciának", ugyanis ha bedöglik a mobilod és nem tudsz segítséget hívni, majd emiatt közvetetten baleset ér, akkor sem fog a mobil gyártója kártérítést fizetni, hogy bocsi, ezt a hibát javítottuk volna garancián belül. Ha van biztosítód, nyertél, ha nincs nem. Ha a cégeknek van zsé Kürt kft-re, akkor nyertek, ha nincs, akkor nem.
Egyébként az SG-n azt írják, hogy az ingyenes szoftverekre is: Ehhez hasonló feltételeket szeretne látni a szoftverpiacon a két biztos, aminek értelmében a fejlesztő vállalatoknak biztonsági és hatékonysági szempontból garanciákat kellene vállalniuk saját programjaiknál, nemcsak a kereskedelmi jellegű, hanem a nyílt forráskódú alkotások esetében is.
-
VladimirR
nagyúr
"Tudom, több tesztelés, több munka, drágább termék..."
fejlesztettel, teszteltel te mar programot? lefedtel minden egyes lehetoseget, akar csak a tesztelt programra nezve, a szoftverkornyezet hatasaitol eltekintve?"Ha normálisan végiggondolják a szabályozást még jó is lehet..."
ha normalisan vegiggondoljak, jelen formajaban kihajintjak es hagyjak megrohadni
sokkal inkabb kellene arra koncentralni, hogy a megvasarastol szamitott x idon belul felmerulo problema eseten legyen garantalt a termektamogatas, hiaba tunik ez neked ugy, hogy "megjatszanak valamit a szoftvercegek"de igazad van, ha nem tetszik, hajra, hasznalj ingyenes alternativat (erre mar most is megvan mindenkinek a lehetosege, amennyiben elegedetlen a fizetos termekekkel)
-
Polllen
nagyúr
Beleolvastam több kommentbe és meglepődve látom, hogy valaki nem szeretné, ha védenék a fogyasztók érdekeit...
Mi azon olyan felháborító, hogy egy szoftverfejlesztőnek is kell garanciát vállalnia azért, amit kiad a kezéből és pénzt kér érte? Tudom, több tesztelés, több munka, drágább termék...Ha jó megveszik, ha fos és drága, inkább használnak ingyenest és bevállalják az esetleges bugokat...
Ha normálisan végiggondolják a szabályozást még jó is lehet...és a hangsúly azon van, hogy normálisan végiggondolt...Simán ki lehet zárni a user errort és egyéb marhaságokat...
Ha a cég leírja, hogy ha ez és ez van a gépedben tökéletesen fut a cucc, akkor a minimum, hogy normálisan fusson...és kb itt véget is ér a garancia a szoftverre...Ezzel mi is a baj?
És minden flame nélkül ezzel mi a gond? Több nagy szoftvecég is megjátsza, hogy majd ilyen-olyan javítás után már jó lesz...aha...gimme my money back bastards...elég egyszerű...
Azt hogy a user tönkretesz vmit...na bumm...nem garanciális javítás, mint ahogy az sem, ha én felnyitom a telefonom és megnézem mitől működik...aztán még se működik...;)
Szóval végiggondolva, nem túl szabályozva jót tesz a fogyasztóknak...A szoftvercégek meg ha nem tudják garantálni legalább adott hardveren a működést...lehet pályát módosítani.
-
dadada
tag
Hát Persze!
Én is. És én ebben is dolgozom...
Szerintem ez csak úgy mehetne, hogy a szoftvergyártó adott hardverre kompatibilitást ad, és ennyi. De akkor ki kell kötni, hogy mire és akkor nincs gond. De elég lenne az is, hogy a komolyabb cégek, mint az MS jobb supportot biztostana garancia gyanánt, és az már fél siker lenne. Mert most csak az kapja meg, aki nagyon sokat fizet ezért.
-
Power
senior tag
-
dadada
tag
Nem minden szoftvergyártót, de amelyik pofátlanul sokat kér a termékwiért, és ezzel visszaél (MS, APPLE, Sony, stb) arra vonatkozzon ez a dolog, hiszen, ha én fizetek valamiért, akkor el is várom, hogy segítsenek. Ezzel ellentétben mi megy at MS-l:
"Kérem mondja be a termék gyári számát, hát ez a licenc nem jogosítja fel semmire" (Csak, hogy kussoljak.) Ja OK! -
dadada
tag
A Microsoft Licencelésnél pofátlanabb dolog nincs, ha ennél többet kérnek, akkor a kutya sem fogja megvenni, és ez így helyes. Kell garancia a szoftverekre, pláne annak tudatában, hogyha nem vagy gold partner az MS-nél akkor support a béka segge alatt, ha pedig az vagy, akkor a gatyád ráfizeted a supportra, ha egyáltalán hajlandóak, tudnak segíteni. Szóval helyes, végre az ingyenélő BSA-t is helyre rakja valaki. Kenyérpirító mi?
Vagy ott az APPLE aminek itt nálunk szintén elég gagyi a supportja, ellentétben az árával, mert az az egekben, akkor engem, most ki véd meg, az ilyen fantasztikus cégektől. Érdekes a SUN-ak nem kell ilyen dolgokkal foglalkozni gond van kimegy a support cég megoldja, és az eseten nagyon nagy százalékában sikerül is, bezzeg az MS, na ott nem olyan fényes a helyzet. -
Grifid
aktív tag
Nem kellene fikázni ezt a javaslatot. Szerintem nagyon is jó ötlet.
Megszünne vele az olyan probléma egyes software-ek supportjánál, lejobb példa a Mass effect, ahol egyszerűen lexarták a más kontinensen/országokban élőket a hiba javító patch-ek kiadásával hiszen csak röpke 6-8 hónapot kellet várnunk az 1.01-es patchre. A support pedig ha megnézed csak "self support" segíts magadon ha tudsz alapon.
Rákényszerítenék vele a gyártó/forgalmazó csoportokat, hogy igen is foglalkozzanak a kompatibilitási problémákkal (lehetőleg még a kiadás elött). -
Penge_4
veterán
Na igen, többek között ezért mondtam én is, hogy hülyeség lenne minden szoftvergyártót erre kötelezni. Függetlenül attól, hogy mennyire utálom a BSA-t, ebben az esetben egyet kell értenem velük.
Különben meg a fizikai termékeknél ez mennyiben véd téged? Ha márkás cuccot veszel jó drágán, akkor lehet, de az átlag Józsika csak a dzsunka kínait tudja megvenni, ott meg szaladhat a pénze után a jótállási cetlit lobogtatva, leginkább falakba ütközik.Kiadnák valami olyan országnak a fejlesztést, ahol olcsó a munkaerő és bebiztosítanák magukat még párezer sor jogi passzussal, hogy még az se olvassa el az EULA-t, aki eddig megtette.
-
dezz
nagyúr
"A digitális tartalom nem kézzelfogható termék, nem eshet ugyanazon törvényi szabályozás alá, mint a kenyérpirító"
Hihi, hát ezt mondják el az ASVA-nak is!!!
(De persze maguk is másként vélekednek ugyanerről, amikor az "illegális szoftverhasználat"-ról van szó, és itt nem a nagyvállalatokra gondolok.) -
Vajon, ha ez az indítvány megvalósul, akkor a szoftver készítők menniyvel fognak többet kérni a kötelező gari miatt? ...és ez mennyivel fogja növelni a warez arányát?
-
LGLuke
őstag
A BSA érvelése szerintem hülyeség! Ha a kenyérpirító megítélése más, mint a szoftveré, akkor miért van az, hogy bármelyiket használom lopottan bűncselekményt követek el, de csak a kenyérpirítóra adnak megfelelő garanciát, ha legálisan használom.
Ingyenes szoftverekre valóban nem lehet garanciát kérni, hiszen ingyenes. Nem kap érte fizetséget a szoftver fejlesztője, akkor nem várhatod el, hogy kijavítsa a hibát. Ezért vannak fizetős linux licenszek is. Ott nem a linuxot fizeted ki, hanem a supportot. Ha gond van segítenek elhárítani, és kijavítani a hibát.
Fizetős esetében viszont ténylegesen lehet követelni, hogy a kód ne okozzon kárt. Ne töröljön le semmit a gépről. Persze lehetnek anomáliák melyeket lehet javítani patch/upgrade formájában, de ez minden esetben legyen kötelező a szoftver megjelenésétől számított x évig (, mint MS XP támogatás pl kiadástól számított 7 év ha jól emléxem, persze azóta ezt meghosszabbították). Nem kell hibátlannak lennie. De ha komoly anyagi kárt okoz egy fizetős szoftver hibája, akkor igenis lehessen követelni a kárt a szoftver fejlesztőn.
Ha a BSA tudja követelni a legális szoftver használatot, akkor a felhasználók igenis követelhetik a program helyes működését. -
euchi
aktív tag
És Pistike honnan tudhatná, hogy ő a balf*sz.
Hogy derítheti ki, hogy tényleg az a program a hibás, amit éppen vissza akar vinni, nehogy aztán ráfizessen? (ez még frissen telepített rendszernél sem egyszerű)
Mondtam már. Ez így baromság. Újra át kellene gondolni az egészet. Valóban védeni kellene a fogyasztói jogokat, de nem így. -
Penge_4
veterán
Kezd sarokba szorulni a BSA. Most ha sokat pattog, akkor előveszik újra azt a kérdést, hogy a szerintük „A digitális tartalom nem kézzelfogható termék, nem eshet ugyanazon törvényi szabályozás alá, mint a kenyérpirító”, akkor miért használják a "lopás" szót és satöbbi, satöbbi?
„A digitális tartalmak fejlesztői nem képesek magas szintű bizonyossággal előjelezni a termék felhasználási környezetét vagy működését”
De képesek. Az már más kérdés, hogy alaposan megnövelné az adott szoftver árát és meghosszabbítaná a fejlesztési ciklust. Ha csak a vírusirtókra alkalmazzák, akkor támogatom az ötletet, ha más nem, legalább kicsit a körmükre néznek, hogy miért szaporodnak a számítógépes vírusok és ők miért profitálnak belőle, hátha találnak a kettő között bizonyítható kapcsolatot is.
-
doc
nagyúr
válasz
bLaCkDoGoNe #95 üzenetére
de erre meg siman meg lehet lepni azt, hogy ha a kedves ugyfel volt a balfasz, akkor a teljes hibafelderitesi idot fizesse ki mint szervizdijat
egybol nem pattogna minden pistike hogy "lefagyott a vindooz mikozbe' vordofvarkraftoztam, fizessek vissza" -
VaniliásRönk
nagyúr
válasz
bLaCkDoGoNe #92 üzenetére
Eltévesztetted, ez a "szándékosannemértelekmegon" volt.
-
bLaCkDoGoNe
veterán
A végkövetkeztetést tekintve egyetértünk.
A buta embereket pedig csak azért hoztam be a sztoriba, mert rengeteg olyan "hiba" lehet, ami valójában csupán hibás kezelés eredménye, de visszaviszik a szoftvert, és érvényesíteni szeretnék a garit. Emiatt egyre nagyobb apparátusnak kell majd ráállnia a garanciális ügyek intézésére, ami a "normális" garanciális problémák kezelésének idejét is megnöveli majd.
-
bambano
titán
válasz
bLaCkDoGoNe #88 üzenetére
Nem akarok megint flamewart nyitni, de:
"Elveszett hét oldanyi dokumentum? Az eszem megáll, mintha egy atomreaktor olvadt volna le hibás vezérlés miatt... ": ez csak a windowsok megjelenése óta normális, hogy elszállnak programok... Azelőtt ezt senki nem tekintette a normál működés részének, hogy Micike betervez minden napra két kékhalált, mert manikűrözni kell...
Persze, tiszteletreméltóak az erőfeszítések, hogy ez ne legyen, bizonyára előrelépés is van ezügyben, nem ezt akarom firtatni, hanem azt, hogy csak a windowsos környezetben elfogadott, hogy néha lefekszik a rendszer.
Ha az áram elmegy, nem történik semmi. Egyrészt notebook, másrészt szünetmentes, harmadrészt ha áram miatt szállt volna el a doksija, akkor nem szoftvergaranciás topicban hőbörögne, hanem elmü-s topicban.
Autóval kapcsolatban súgok: ma a váratlan meghibásodások elsöprő többsége elektronikai/szoftveres hiba. Nem én mondom, a német autópályák sárga angyalai mondják. Egy autónál mindig lehet előre látni, ha mechanikai hiba közeleg és ha rendesen elhordod szervizbe, meg minőségi löttyöket öntesz bele, akkor nem lesz váratlan mechanikus baja.
Ettől függetlenül jó lenne valamit kezdeni a kérdéssel, én mégis attól félek, hogy ezt olyan jól "megszabályozza" majd a két elvtársnő, hogy balul fog elsülni. Inkább maradjon ez a káosz, mintsem szívjak a szabályozás miatt.
Az igaz, hogy az emberek jelentős része buta, mint a feketeföld. De kommentezni nekik is van joguk...
-
euchi
aktív tag
Mikor megláttam a címet, azt hittem, ez valami vicc.
Akármennyire is teszik a kezdeményezés, hogy "egyazon megítélés alá esne a sarki műszaki boltban vásárolt mikrohullámú sütő és a vírusirtó szoftver", biztos vagyok benne, hogy ez ilyen formában egy megvalósíthatatlan, naiv elképzelés. -
bLaCkDoGoNe
veterán
válasz
VaniliásRönk #90 üzenetére
<szarkazmus>
Akkor javasolnám még a mozijegyre vonatkozó garancia bevezetését is, ha nem tetszik a film, kapjam vissza a pénzem.
</szarkazmus> -
bambano
titán
válasz
VaniliásRönk #90 üzenetére
Alaposan végig kellene gondolni ezt a kérdéskört, nehogy a fagyi visszanyaljon.
-
VaniliásRönk
nagyúr
válasz
bLaCkDoGoNe #88 üzenetére
Egyszerűen arról van szó, hogy ha már a fogyasztókat cseszegetik, akkor legyenek ők is felelősségre vonva, ha a software hibája miatt anyagi kár keletkezik. Itt elsősorban morális kérdésről van szó, a fejlesztőknek mindent szabad jelenleg, a fogyasztó meg befoghatja a száját.
-
REDeath
őstag
én úgy kerülném ki, hogy olyan gépígényre vállalnám csak a garanciát, ami nem is létezik gyakorlatilag, szóval ilyen legalább 5 millióból összerakott otthoni pc-re például. ilyen nincs, pedig lehetne, és garancia is van bizonyos feltételekkel. ahogy más terméknél is, pl tv-nél se garanciáztatnak ha valaki fürdőkádban használja.
programra is úgy kell garanciát vállalni ahogy épp kedvünk tartja, szal lényegében a "nem vállal garanciát a gyártó" felirat le lesz cserélve egy párszáz oldalas feltétel listára.legalábbis én ezt tenném
-
bLaCkDoGoNe
veterán
válasz
Csakénvagyok #70 üzenetére
"A kenyérpirítónál sem azt írják le hogy Józsibánal teszteltük, más háztartásban nem érvényes a garancia."
Szorri, de vagy direkt terelsz, vagy (már ne is haragudj, de) hülye vagy.
Egy kenyérpirítót bedugsz a konnektorba, és működik. Rá van írva, hogy ennyi-és-ennyi volt, ilyen-és-ilyen földelt konnektor kell hozzá. Slussz. Ennél egy szoftver jóval bonyolultabb dolog: nem tudod plug-and-play-ra megcsinálni. Addig nem, amíg a futtatókörnyezet nyitott, azaz bármikor, bármit telepíthetsz rá, amiről egyszerűen nem tudod megmondani, hogy nem fogja-e fejbeütni a programodat.
A vásárolt szoftverekhez pedig tartozik terméktámogatás, tehát
- segítenek, ha gondod van
- a veszélyesen/szembetűnően hibás szoftver megpatchelik.Nem mellékesen a garanciát helyeslők közül mind úgy hörögnek itt, mintha:
1.) az összes, általuk használt szoftvert megvették volna
2.) és ráadásul hatalmas anyagi kár érte volna őket sorozatosan, szoftverhibák miatt.Ne haragudjatok, de ez nevetséges. Elveszett hét oldanyi dokumentum? Az eszem megáll, mintha egy atomreaktor olvadt volna le hibás vezérlés miatt... Nem kellemes dolog, de nem is katasztrófa. Ha olyan fontos dologról volt szó, miért nem mentettél korábban? Mi történik, ha mondjuk az áram megy el, és azért tűnik el a doksid? Garanciára citálod az ELMÜ-t?
Jöttetek itt az autó vs. szoftver hasonlattal: ez megint csak ott hibás okfejtés, hogy ezekben az esetekben a megibásodás fizikai (oké, van szoftveres is, de valószínűleg elenyésző mennyiségű a fizikai jellegűekhez valamint vezérlési hibaként tetten érhető). Eltörik, szétesik, elszakad, kilukad, satöbbi. Ránéznek, megvizsgálják, kimérik, megcsinálják. Ellenben debugolj ki egy szoftvert, amiről azt sem tudod, hogy milyen gépen, milyen (jogállású) egyéb programokkal használták együtt. Nem tudom, miért olyan nehéz megérteni, hogy egy kenyérpirítót vagy egy baltát nem tudsz összehasonlítani egy szoftverrel (aki pedig megint beböfögi a "deakkorneisszámítsonlopásnak!" című közhelyet, azt virtuálisan fejbe vágom egy életlen baltával!
).
Végül pedig arról nem is beszélve, hogy az emberek többsége nem ért a számítógéphez (még akkor sem, ha használja), valamint egy jelentős részük buta. Nagyon buta. Számtalan "hiba" hibás kezelés eredménye.
Olyan lenne ez egy kicsit, hogy visszaviszed a Poénvadászatot, mert nem jött ki a poén.
-
ronson
őstag
Na akkor a kereskedők, meg a forgalmazók felköthetik a gatyát, mert amennyi hülye vásárló van az már kriminális.
-
adik
őstag
válasz
VaniliásRönk #84 üzenetére
Ha egy komplett gépet vettem, szoftverrel együtt, és nem jó, akkor visszaviszem. De egyben, kompletten vettem, nem pedig alkatrészenként. Egyben adták úgy, hogy müxik.
-
adik
őstag
Ekkora hülyeséget!
Nem tud elromlani. Ha pedig nem ért a karbantartásához, telepítéséhez, kompatibilitásához, akkor igenis NE nyúljon hozzá! Én se szoktam önjelölt autószerelőt játszani és belenyúlni a motortérbe, nem szoktam a kuplungot egy csendes vasárnap este szétszedni. Egy mikrósütő bizony önmagában használható termék, de a szoftver szerintem igenis alkatrész kategória.Mi lesz a következő?? Britney Spears garit vállal azért, hogy tetszik-e a lemeze? Pamela Andreson meg ha nem vetkőzik le egy filmben visszavihetem?
-
Valamilyen szabályozás viszont kell, lévén eddig a fogyasztót nem védte senki. Lenyomták a torkán a bughalmaz szoftvereket jó drágán, és cége válogatta, hogy ki mennyi supportot adott utána, ha egyáltalán adott. Kb olyan a helyzet, mintha a kínaipiacon vásárolna az ember: az egyik kereskedő visszaveszi a terméket (200-ból 1...) a másik elküldi az embert a búsba, a harmadik felszívódik.
Garancia címen én egyszerűen ingyenes supportot követelnék azoktól a cégektől, akik pénzt kérnek a progijaikért. Itt látszik, mennyire ésszerűbb az az üzleti modell, ami a szoftverért önmagáért nem kér pénzt, csak a supportért...
#81: igen, meglepődtek, hogy nem csak olyan van, hogy az összes állami szerv az ő hátsójukat nyalja és már hatósági szintre emeli őket. Rá kell jönniük, hogy ők csak egy privát szervezet, akikkel szemben képviselni kell a fogyasztók érdekeit is. (fogyasztóvédelem tudtommal nincsen még digitális tartalmak terén, csak a szoftvergyártók és tartalomszolgáltatók (lassan már az első éjszakához való) jogait kényszerítik ki)
-
VaniliásRönk
nagyúr
Nocsak, a fagyi visszanyal és a BSA máris hüledezik?
-
dark100
aktív tag
Szerintem annyi tortent, hogy Reading kisasszony (venlany, kinek mi tetszik) vett egy szamitogepet. Hazaerve kibontotta, bekapcsolta, es valami ronda EULA nevu borzalmas szoveget tolt a kepibe az uj csucsszuper gepe. Elolvasva felhuzta magat, es masnap elkezdett anyazni. A teny az, hogy reszben igaza van, de egy ilyen piacot nem lehet szabalyozassal iranyitani, ugyis kibujna az egesz a kiskapukon.
A garanciat hulyesegnek tartom, viszont a szoftver visszavetelet nem. Lehet olyat, hogy ha 3 napon belul visszaviszem a szoftvert oda ahol vettem (mindenestuk), akkor levasarolhatom az arat, vagy keszpenzben visszakerhetem az aranak mondjuk felet. Ha kesobb, akkor egyre csokkeno ertekben tehetem ezt meg. Ebben latok valamennyi fantaziat. Ezenkivul koteleznem a gyartokat, hogy a bundle szoftverek erteket nevesitsek, ne letezzen "ajandek" szoftver, csak ha az valoban ingyen hozzaferheto. Es lehessen ezt is a fent emlitett modon visszavaltani.
-
^Clown
addikt
Az ötlet nem rossz, de sajnos nagyon kivitelezhetetlennek tűnik.
-
fordfairlane
veterán
válasz
#65675776 #76 üzenetére
„A digitális tartalom nem kézzelfogható termék, nem eshet ugyanazon törvényi szabályozás alá, mint a kenyérpirító”
Egyébként egyetértek a fenti kijelentéssel. Ha ez ilyen egyszerű lenne, nem is kezelték volna sosem külön kategóriaként a szellemi termékeket, többek közt a szoftvereket sem. Ez még nem jelenti azt, hogy a mostani állapot egyszerűen remek, és tilos változtatni rajta. Szerintem sem ártana egy kis fogyasztóvédelem erősítés a szoftverek terén sem. Nem kell, hogy ugyanolyan legyen, mint a kenyérpirítókra vonatkozó passzusok.
-
bambano
titán
A kábelmodemekre van hivatalos, komoly megfelelőségi teszt. A többi lényeges cucc az esetek igen nagy százalékában cisco. Itt nincs annyiféle videokártya, hogy a ph! szerkesztőségében külön embert kelljen tartani, ha mindről értesülni akarnak, stb. stb.
És igen, internet szolgáltatásban is vannak hibák, nem is vállal lakossági szinten senki 100%-ot. Ha évi 2-3 napnál kevesebb lerohadás van, annak már mindenki örül.
-
doc
nagyúr
a latex nem szovegszerkeszto
a vim meg tenyleg nem csinal ilyetauto/szoftverlopas temaban:
valoban nem ugyanaz az autolopas mint a nem legalis sw hasznalata
ha jol emlekszem, van viszont egy "jogosulatlan gepkocsihasznalat" nevu buncselekment/szabalysertes/akarmi, tehat a parhuzam nem feltetlenul rossza sw garancia meg alapvetoen nem rossz otlet, de oszinten szolva kizartnak tartom hogy ezt kepesek lesznek ugy megoldani, hogy a usernek jo legyen, a fejleszto se szopjon orbitalisat
ha jol ertem, lenyegeben megtiltanak a "itt a program, nyugodtan hasznald ha akarod, de garancia nincs ra hogy mindig jol mukodik es semmi bajt nem csinal" jellegu licenceket, ami azert nonszensz, mert ha en irok egy toolt amit ingyenesen letolthetove teszek, hogy hasznalja barki akinek tetszik, de van benne egy olyan hiba (mivel tokeletes program nem letezik, mint tudjuk) amit valaki kihasznal, akkor engem bortonbe visznek? vagy csak siman elviszik a hazamat karterites cimen?
vagy egesz egyszeruen koteleznek arra hogy javitsam ki a bugot X idon belul, kulonben falhoz allitanak es sortuz nekem?valahogy ossze kene hozni az anyagi reszt a garanciaval, pl. a mar emlitett "ha szar a cucc, visszakapod az arat" nem rossz, szoval ha ebbe az iranyba mennek el, abbol meg lehet valami
csak ugye ott a mar szinten emlitett "nem rendeltetesszeru hasznalat", amit egy mikrosutonel meg eleg konnyu bizonyitani, de egy sw-nel mar joval nehezebb...csak mi van ha a nyilvanvaloan a sw hibajabol keletkezik komoly kar? ha jol emlekszem par eve pl egy bizonyos sql serverrel volt valami olyan bug, ami "rendeltetesszeru hasznalat" mellett is kepes volt kinyirni magat, es adott esetben az elozo napi mentes visszaallitasa mellett is keletkezhet nagy kar
esetleg szoftverbiztositas? fizetek X penzt mondjuk havonta, vagy a vasarlaskor elore, es mas biztositasokhoz hasonloan ha kar er, akkor kapok karpotlast?
bar ebbol eleg durva visszaeleseket lehetne csinalni, jo esellyel napokon belul egy egesz iparag alakulna raszoval az otlet nem rossz, de ketlem hogy kepesek lesznek eletkepes megoldast csinalni belole
MOD: konkret termek neve atirva, mielott valamelyik kedves topictars megint nekiallni idiotazni meg trollozni
-
VladimirR
nagyúr
válasz
Csakénvagyok #70 üzenetére
viszont egy kenyerpiritonal nincs is annyi befolyasolo tenyezo, mint egy szoftvernel
-
-
dark100
aktív tag
válasz
Csakénvagyok #6 üzenetére
Egy keneyerpiritonal is leirjak, hogy milyen korulmenyek kozott hasznalhatod. Ergo a szovtver leirasa kb igy nezne ki: a programot Intel akarmi processzoron, 1024 m Micron SDRAM-os, akarmilyen OS-es, blah blah gepen teszteltuk, ott mukodik. Aki nem ilyen korulmenyek kozott hasznalja, az elveszti a garanciat. Es ez akkor jobb lenne???
-
Inv1sus
addikt
Sztem jó ötlet.
-
Csakénvagyok
őstag
válasz
fordfairlane #66 üzenetére
Igen, és én törvényt akarok.
-
fordfairlane
veterán
válasz
Csakénvagyok #64 üzenetére
Szerintem arra nem lehet garanciát vállalni, hogy egy szoftvernek működnie kell. Kezelhetetlenül sok tényező okozhatja egy szoftver nem megfelelő működését.
Nem a garancia szerződésről volt szó. Az már a legtöbb esetben megvan.
De ugye más az, ha "szokás", meg az, ha "törvény".
-
Csakénvagyok
őstag
válasz
fordfairlane #63 üzenetére
Nem a garancia szerződésről volt szó. Az már a legtöbb esetben megvan.
-
fordfairlane
veterán
válasz
Csakénvagyok #44 üzenetére
A garanciális feltételek semmilyen terméknél nem garantálják, hogy nem kapsz szart. Annyit garantálnak, hogy ha neked nem jó, visszaveszik, ha hibás, megjavítják, ha ez nem megy, visszafizetik az árát stb, stb... Visszavásárlási kötelezettséget előíró jogszabályt simán el tudnék képzelni szoftverek esetében is.
-
bambano
titán
Oké, csak a vevőt nem fogja érdekelni, hogy miért nem tudja használni a szoftverét, téged meg, gondolom, nem érdekel, ha nem rajtad múlt a hiba.
A hibás weboldal esetén a vevő csak annyit lát, hogy szétesett a kép. Kell, hogy ő olyan szintű szakértő legyen, hogy meg tudja állapítani, a browser jó, a html kód meg rossz?
-
orbano
félisten
nem hinném, hogy a weboldalak a szoftver kategóriába esnének. egyébként pedig az adásvételi szerződls dönti el. vannak egy programnak funkciói. ha azokat nem jól, vagy egyáltalán nem látja el, akkor hibás. ez nem egy bonyolult dolog, havonta kötünk párat, elég egyértelműek
-
bambano
titán
válasz
Csakénvagyok #44 üzenetére
Ki dönti el, hogy egy szoftverrendszer melyik darabja hibás?
Hogy kedvenc témánkra kanyarodjunk: ha egy webszájtot úgy optimalizálnak, hogy exploreren legyen jó és ehhez nem szabványos dolgokat raknak bele, akkor mit kezd egy mozilla user?
-
#40553216
törölt tag
persze, hogy nem az. de eddig minden szoftverszolgáltató maga állította fel és vállalta a feltételeket, szemben a kenyérpirító gyártóval, akire külső szabályozás vonatkozik. na, ez a külső szabályozás viszont lehet hasonló, és itt viszont már érvényes lenne a párhuzam.
moonman: "betartásához tisztában kéne lenni a "lényegében" és az "ésszerű" szavak pontos jelentésével">lényegében ésszerűen nem határozható meg e szavak pontos jelentése. ez sajnos nem matematika.
-
moonman
titán
ez pl. a Windows XP eulájából a garancia rész:
"A garancia - A Szoftvert általános célú felhasználásra és nem egyes külön felhasználói igények kielégítésére terveztük illetve hoztuk forgalomba. Ön elfogadja, hogy egyik Szoftverünk sem hibamentes, és nyomatékosan javasoljuk, hogy gondoskodjék adatai rendszeres mentéséről. Feltéve, hogy Ön rendelkezik érvényes licenccel, a Microsoft garantálja, hogy a) a Szoftver használatára vonatkozó licenc Ön által történő átvételétől számított 90 napig, illetve az alkalmazandó jog alapján kiköthető legrövidebb időszak leteltéig a Szoftver lényegében a Szoftvert kísérő nyomtatott dokumentációban foglaltaknak megfelelően fog működni; és b) a Microsoft által esetlegesen nyújtott terméktámogatás lényegében meg fog felelni a Microsoft által az Ön rendelkezésére bocsátott nyomtatott dokumentációban foglaltaknak, és az esetlegesen felmerülő problémák megoldása érdekében a Microsoft terméktámogatási szakemberei minden ésszerű intézkedést meg fognak tenni és ennek megfelelő szakértelemmel illetve gondossággal fognak eljárni. Amennyiben a Szoftver nem felel meg ezen garanciális követelményeknek, a Microsoft (a) a Szoftvert megjavítja vagy kicseréli, vagy (b) visszatéríti az Ön által fizetett vételárat. A jelen garancia nem érvényes, amennyiben a Szoftver meghibásodása baleset, helytelen vagy nem rendeltetésszerű használat következménye. A kicserélés során adott Szoftverre vonatkozó garancia időtartama az eredeti garanciából hátralévő idő, de legalább 30 nap. Ön elfogadja, hogy a Szoftverrel és bármely terméktámogatással kapcsolatban Önt kizárólag a fenti garanciális jogok illetik meg."
szerintem teljesen korrekt, persze 100%-os értelmezéséhez és betartásához tisztában kéne lenni a "lényegében" és az "ésszerű" szavak pontos jelentésével. ennél többet nem tudom, hogyan vállalhatna "ésszerűen" bármelyik szoftvergyártó is.
-
VladimirR
nagyúr
gondolom tisztaban vagy te is (es mindenki mas is, aki ezzel jon), hogy bar nem konkretan lopasrol van szo, de a jogosulatlan szoftverhasznalat es/vagyu a szerzoi jogok megsertese is buncselekmeny
kezd mar bitangul unalmas lenni ez a "rohaggyonmegmindenjogvedo" maszlag, legalabbis igy, ertelmes post-ok nelkul, ugyanazt, ugyanugy szajkozva minden egyes alkalommal
-
Dany007
veterán
"A digitális tartalom nem kézzelfogható termék, nem eshet ugyanazon törvényi szabályozás alá, mint a kenyérpirító"
Jajaja, de letöltött szoftverért ugyan úgy megbírságolnak / lecsuknak / elkoboznak, mintha 30 ezer $-t raboltál volna el vagy hasonló... Érdekes ez a hozzáállás...
-
kingabo
őstag
válasz
t72killer #49 üzenetére
"Szoftvereknél annyi lehetne, hogy pl ha biztonsági réseket nyit az alkalmazás, akkor a gyártó köteles azt befoltozni."
Ez elég sok software-nél így van. Akár az ingyenes bőngészőknél is.
"Elég sok progi van, ahol az update-ért fizetni kell - így kimaradhatnak biztonsági+stabilitási frissítések is a korábbi verzióból, amit kvázi megszüntetne a direktíva."
Igen csak ezek esetében (az általam ismert progiknál) az update az már az 1 éven felül jön ki.
"naigen, pl a szomszéd nem hiszem, hogy bánná, ha lemásolnám a kocsiját
azt viszont annál inkább, ha ellopnám."
valahol olvasam, hogy "másolt" ferrarikat vesznek szegényebb, de gizdulni kívánó emberek -
Csakénvagyok
őstag
válasz
VladimirR #48 üzenetére
S ha azt mondod hogy éles balta, nem mondtad hogy meg van edzve. Ha azt mondtad hogy éles, megedzett balta, nem mondtad hogy keményfába való. Stb.
A balta az balta, a szövegzserkeztő az szövegszerkesztő, az operációs rendszer az operációs rendszer. Le kell írni hogy minek kell megfelelnie, s annak meg kell felelnie, ha nem fizess, én is megtettem mikor a termékedett megvásároltam.
Hidd el, én is programokat készítek/karbantartok PLCkre. Nem tudom hogy mi lenne ha programozási hiba miatt leégetnék egy jódrága motort.
-
kingabo
őstag
válasz
#40553216 #47 üzenetére
Azért nem teljesen. Sok proginál ha megveszed 1 évre, akkor az az idő alatt kijött összes újabb verziót ingyen megkapod, de tudok olyanról is amelyik korlátlan ideig biztosítja a frissebb verziót. Ez nem az amit Te írsz, hogyha elromlik akkor javítják és arra az alkatrészre adnak x év/hó garit.
-
kingabo
őstag
válasz
Csakénvagyok #44 üzenetére
Ezt nem igazán értem, hogy jött ide. Ki döntené el, hogy jó-e egy progi? Te? Én?Nyilván az officét azért veszik meg sokan mert szar. De ez már nagyon távol áll az eredeti témától...
-
orbano
félisten
válasz
VladimirR #29 üzenetére
kicsit túlmisztifikálod a dolgot. az elképzelés szerintem hasonló:
veszek egy programot, mittomén egy számológépet. használom fél évig boldogan, majd feltűnik, hogy a sin(23)-at rosszul számolja és 0-t ad eredményül. most mit tehetek? semmit! ha mázlim van, sokan rinyálnak és a készítő cég kijavítja, és talán megkapom ingyenes updateként. ha kisebb a szerencsém, akkor fizetnem kell az update licenszért. ha pechem van, akkor soha többet nem jön ki új verzió.
nos az ilyen feltételeket kell megregulázni rendesen. mára sajnos teljesen elfogadott lett, hogy egy programban vannak hibák és azokat meg kell szokni... a nagy büdös frászt!az, hogy a kezembe adsz egy baltát, az nem kereskedelem. az autómat, ha eladom sem kell garanciát vállalnom rá. viszont ha nyitsz egy baltakereskedést, és te úgy adod oda rendre az ügyfeleidnek a baltát, hogy csak saját felelősségre, akkor szépen be fognak záratni. így az ingyenesen letölthető programok nyilvánvalóan ki fognak esni a szabályozás alól.
-
Degeczi
nagyúr
válasz
attila9988 #36 üzenetére
nekem is ez jutott eszembe!
valóban kivitelezhetetlen ilyen szoftvergarancia, ebben igaza is van a BSA-nak - de akkor tessék következetesnek lenni az "ez nem kézzelfogható termék" kitétel alkalmazásában...
-
Winyókra is van garancia, de az nem fedezi az adatmentést, csak egy új winyót kapsz. Szoftvereknél annyi lehetne, hogy pl ha biztonsági réseket nyit az alkalmazás, akkor a gyártó köteles azt befoltozni. Elég sok progi van, ahol az update-ért fizetni kell - így kimaradhatnak biztonsági+stabilitási frissítések is a korábbi verzióból, amit kvázi megszüntetne a direktíva.
Amúgy a kritikus kenyérpirítós mondattal énis egyetértek, nem hagyományos termék. VISZONT! ha a fogyasztót nem védjük hagyományos módon, akkor "lopás" sincs, ahogy az fentebb elhangzott
. Épp ideje volt, hogy a fogyasztói oldalról is megszólaljon valaki. Következik a film-és zeneipar
(ott is lehetne pl beszélni a másolásvédett DVD kipurcanása esetén biztosítandó másolatról, stb)
#36: naigen, pl a szomszéd nem hiszem, hogy bánná, ha lemásolnám a kocsiját
azt viszont annál inkább, ha ellopnám.
-
VladimirR
nagyúr
válasz
Csakénvagyok #45 üzenetére
"Látod, pont te viszed el a baszomhosszú licenszszerződés felé."
ket sorban leiram (amibol az egyik folosleges, elegendo a mindennemu felelosseg felvallalasahoz kotni a hasznalatot), erosen ketlem, hogy ez a hosszusag barkinek is megterhelo lenne"Ha te azt mondod hogy az balta, akkor annak meg kell felelni a követelményeknek, s kész."
milyen kovetelmenyeknek? az eletlen balta nem balta? mert hogy a te szavaiddal eljek, en azt mondtam, balta, nem pedig azt, hogy eles balta -
#40553216
törölt tag
ha úgy tetszik, pont ez van: ha még garanciális, ingyen cserélik az elromlott alkatrészeket, ha már nem, akkor fizetsz érte, de cserélik. sőt, fő alkatrészekre a csere utántól újraindul a garancia, tehát az egész gépre már lejárt, de arra még él, és ha a lejárat előtt romlok el, akkor újra javítják-cserélik, stb, stb.
viszont milyen megoldás lenne az, ha a működés lekövetése végett minden programba logolási funkciót kellene beépíteni?
-
floatr
veterán
válasz
VladimirR #31 üzenetére
Nagyjából a reprodukálható hibák körét kéne lefednie a garancia-vállalásnak. A nem reprodukálhatóakat nehezen lehet megfogni, de ez a vázolt kenyérpirítóval is így van. Ha egy adott hibajelenséget a szervíz nem "észlel"
akkor visszadobja h kamuztál.
Nagyjából annyi felelőssége van a dologban a jóembernek is, hogy konkrétummal áll elő, nem csak annyival h szar az egész.
szerk.: egyébként a support időszak is egyfajta garanciavállalás, csak az nem kötelez senki semmire, hacsak nem írtak róla egy elég konkrét szerződést. Márpedig amiről most vitáztok, ahhoz nem jár külön support szerződés, csak egy önkéntes vállalás
-
VladimirR
nagyúr
válasz
Csakénvagyok #41 üzenetére
mar elnezest, de ha valoban arra reagalsz, amirol en irtam, akkor:
- felvilagositottalak a karos elettani hatasairol a baltanak
- vallaltad, hogy innentol kezdve _minden_ felelosseg a tied
s en csak ezek utan adtam a kezedbe azt, akkor miert is engem terhel a felelosseg? -
Csakénvagyok
őstag
válasz
VladimirR #29 üzenetére
S ha a kezembe adsz egy baltát, amivel azt álítod hogy fát lehet vele vágni, de nincs kellően megedzve az éle, kicsolbul s a szemembe ugrik azért bezony hibás vagy. Sőt még ahoz hogy jogodban áljon kereskedni vele, mégha ingyen is adod, garantálnod kell hogy nem csorbul ki az éle ha csak fába vered.
-
kingabo
őstag
válasz
Csakénvagyok #17 üzenetére
Azért bizonyítsd be Te mert én fagyás nélkül legépeltem már sokszáz oldalt wordben. Meg még gondolom jó sokan. Egyből jönne a megállapítás, hogy a hiba az Ön készülékében van.
(#38) tomtyi: A hírben azt írták, hogy ugyanolyannak kell tekinteni a vírusírtót mint a mikrót, vagy kenyérsütőt, akkor gondolom visszafelé is igaz kell legyen a dolog!
-
attila9988
őstag
A digitális tartalom nem kézzelfogható termék, nem eshet ugyanazon törvényi szabályozás alá, mint a kenyérpirító
Aha... Bezzeg amikor másolásról van szó, az "lopás" mert az autót sem lopjuk el ugyebár ha nincs rá pénz, és olyankor valahogy mindíg egyenértékűnek tekintendő a fizikai termékkel.... De ha már garanciáról van szó, akkor hohóóó "dehát ez nem egy kenyérpirító kéremszépen.. nem kézzelfogható termék"....
Egyébként így, ebben a formában szerintem is kivitelezhetetlen a dolog.. Viszont bizonyára létezhet megfelelő szabályozás erre a területre is, nem kell azonnal végletekben gondolkodni..
-
bambano
titán
válasz
Mr.Csizmás #9 üzenetére
A vi meg a latex nem csinál ilyet
-
„A digitális tartalom nem kézzelfogható termék, nem eshet ugyanazon törvényi szabályozás alá, mint a kenyérpirító”
Ez oké,de legalább valami biztosíték kéne, hogy amikor megveszed, kipróbálod és nem működik megfelelően, akkor vissza tudd vinni. Persze-persze tájékozódjon az ember mielőtt valamit vesz, de nem tudhatja biztosra hogy nála megy-e.(konkrétan egy hete szívok egy játékkal, folyamatos levelezés közben a supportal, pedig papíron mennie kéne) -
VladimirR
nagyúr
válasz
Csakénvagyok #16 üzenetére
"Miért álítod hogy lehetetlen, ha sajt bevallásod szeriint is fogalmad sincs róla?"
ezt hol is irtam?amugy leteznek szabalyelemzo es minosegmero szoftverek (kodauditalok), illetve vannak mindenfele metrikak, melyekkel egy kod, a kodolasi minoseg merheto kulonbozo szempontok alapjan, viszont ezek nem szolgaltatnak mindenre kiterjedo informaciot, ezek hasznalata mellett sem lehetseges minden hibatol mentes programot irni, mindossze segitseget nyujtanak bizonyos termeszetu hibak elkeruleseben es/vagy a helyesebb kod elkesziteseben
amit viszont te mondasz (nem szeretnék pedálozni rajta, de gyorsaság, rendszerigény, bizonyos kötelező funkciók), az igencsak messze jar mindettol, s ugy nagyjabol a valosagtol is (jo, persze, egy-egy esetben meg lehet adni ezeket az adatokat, illetve lehet (sot, kell is) szep api-t kesziteni, viszont pl egy gyorsasagot, vagy egy rendszerigenyt hogyan korlatozol be, hogyan allitasz fel ra standard-ot?
"Persze a nyílt forráskóddokról sem illene megfeletkezni, bárki álítasásval ellentétben kárt okoz, azért valamijen szinten feleljen."
most nem azert, de ha en a kezedbe adok egy baltat, azzal, hogy innentol minden felelosseg a tied, s alaposan felhivom a figyelmedet annak karos elettani hatasaira, s miutan ebbe belementel pofanvagod magad az elevel, akkor kit terhel a felelosseg?
ennek fenyeben miert is kellene felelosseg terhelje azon ingyenes es/vagy nyilt szoftver fejlesztojet, aki a fentebb emlitett discalimer-rel terjeszti a termeket?"Miért lenne kivitelezhetetlen? Szerinted annyira képtelenség elsődlegesen körvonalakban leírni egy stadardot, s abból finomítani."
igen, egy kovetheto, betarthato standardot szerintem az -
bambano
titán
Én nem azt a részét firtatnám, hogy valaki eltűnt, mert ennek rossz szájíze van. Azt a részét firtatnám, hogy megvan a fejlesztő, korrekten áll hozzá mindenhez, ismeri a jogszabályokat, akkor mi lesz?
Minden bizonnyal az lesz, hogy nem fogja kiadni a munkáját, nem fog másoknak segíteni, nehogy garanciát verjenek le rajta.
Másrészt meg az sw garancia is olyan, mint a drm. Nincs értelme egy komponenst gariztatni, amíg a többiről nem tudsz semmit. Mert hiába rugdosod a teljesen mindegy, melyik szoftvercéget, ha a proci nem tud szorozni...
-
troller
senior tag
Ha egy szoftver lemásolásánál lehet az érv, hogy ez ugyanolyan lopás mintha egy autót lopnál el, akkor szerintem teljesen jogos, hogy a nem lopott szoftverre viszont ugyanúgy vonatkozik a garancia, mint a nem lopott autóra.
-
moonman
titán
válasz
Csakénvagyok #17 üzenetére
ha jól tudom, a világon mindenhol a bűnösséget kell bizonyítani és nem az ártatlanságot. szép is volna, ha a nem megtörtént dolgokat lehetne bizonyítani.
mellesleg ez lehetetlen, olyan szoftver nincs, ami nem tud lefagyni, innentől eleve értelmetlen a "bizonyítsák be, hogy hibátlan" követelés. nem, nem az. sőt, a szaros kenyérpirító sem hibátlan.
-
Csakénvagyok
őstag
-
Csakénvagyok
őstag
Ugyan már.
Nem feltétlenül szükséges minden eshetőségre letesztelni. A termékekre minőségi szabványok vannak, s azoknak kell megfelelni. remélem nem oda vezet majd az egész hogy egy baszomhosszu lecenszszerződés lessz, amibe le van írva hogy szinte semijen feleőség nem terheli a gyártót.Maradjunk a kenyérpiritónál: bizonyos standardoknak kell megfelelnie, áramütés ellen, élettertam, stb,. nem sorolom. Úgy egy szoftwarere is lehet standardokat előírni, sőt még könnyebben is, nem szeretnék pedálozni rajta, de gyorsaság, rendszerigény, bizonyos kötelező funkciók.(mert anonim tette fel egy honlapra, vagy sourceforge-ra, vagy akarhova)?
Mint ahogy a kínai piacról sem érvényesíthetsz garanciát, sem az útszéli kőre sem, úgy természetesen a rendesen, boltban vásárolt termékekre vonatkozzon elsődlegesen. Persze a nyílt forráskóddokról sem illene megfeletkezni, bárki álítasásval ellentétben kárt okoz, azért valamijen szinten feleljen.ez az elkepzeles, azon tul, hogy szereny velemenyem szerint kivitelezhetetlen, egyertelmu inkompetenciarol ad tanubizonysagot
Miért lenne kivitelezhetetlen? Szerinted annyira képtelenség elsődlegesen körvonalakban leírni egy stadardot, s abból finomítani. Miért álítod hogy lehetetlen, ha sajt bevallásod szeriint is fogalmad sincs róla? -
FTeR
addikt
válasz
Mr.Csizmás #9 üzenetére
erre van a kis floppy ikon.
-
moonman
titán
nem az a lényeg, hanem, hogy "A digitális tartalmak fejlesztői nem képesek magas szintű bizonyossággal előjelezni a termék felhasználási környezetét vagy működését". a szoftver egy képlékeny valami, senki nem tudja előre, hogy mit fogsz csinálni vele, megfelelően használod-e, stb. ezt még a kézzelfogható termékeknél sem egyszerű bebizonyítani, szoftvernél kb. lehetetlen.
-
For357y
aktív tag
Azért ez elég gáz... Hányan járnak majd XY vírusírtó-gyártó cég nyakára, hogy hiába volt fenn a szoftverük mégis kaptak vírust, ezért kérik vissza a pénzüket és/vagy új szoftvert.
Ez így elég nagy marhaságnak tűnik. Ha én értelmeztem volna félre, csak szóljatok! -
VladimirR
nagyúr
válasz
Mr.Csizmás #9 üzenetére
ez peldaul ebben a formaban, ennyi infoval egy garancialis igenyhez edeskeves
nem tudni (legfeljebb sejteni lehet), hogy mi okozta a hibat (mind a fagyast, mind az ideiglenes mentes seruleset) -
kingabo
őstag
Ahha, szóval várhatom el a frissítéseket a keményérsűtőhöz is? Fizetek a friss vírus adatbázisért, kereső mudolokért, akkor kijár a jobb fűtőszál a kenyérsűtőbe.
Ja és ha teszem azt lefagy a software, akkor gariban mire cserélik ki?
Vírusokra is fog vonatkozni? Képzelem hány per lenne, hogy bezzeg az én gépemből nem csinált zombit csak a szomszédéből.
Inkább a spamekkel kezdenének valamit, mint ilyen khhhhmm dolgokra dobálják ki a pénzt.
Egyébként a fizetős programokhoz az ember onlány supportot is szokott kapni, ott meg cégtől függően segíteni szoktak.Mr.Csizmás és be tudnád nekik bizonyítani, hogy a word azért fagyott le mert hibás nem valami teljesen másért? Nálam egy szar driver miatt fagyott ki állandóan a gép... Tudom eső után köpönyeg, de én ha fontos doksit csinálok akkor minden oldal után mentek. Ha elszáll, ha nem nekem kell megcsinálni ez alól egy software garancia nem fog kihúzni
-
Hát, ez egyelőre üres duma.
Vajon hogy képzelik a garancia érvényesítését? Milyen jellegű problémákra vonatkozik? Minden júzer gépét átnézik, hogy rendeltetésszerűen használta-e a programot?
Hogy fogják kezelni az inkompatibilitási dolgokat? Ezentúl minden ezer sornyi programhoz fog járni háromezer oldalanyi dokumentáció? Mondjuk, ez jó ötlet, mert a következő címlapsztori lehet az, hogy szarrá perelnek valakit, mert nem megfelelő betűtípussal készítette el a doksit. -
VladimirR
nagyúr
válasz
Csakénvagyok #6 üzenetére
mondjuk, mert egeszen mas koncepcio
egyfelol egy szoftver nem tesztelheto le minden eshetosegre (realis idoben), ergo nem lehet biztositani a minden korulmenyek kozotti tokeletes mukodest
cserebe (licensztol fuggoen, de tobbnyire igy tortenik) a megvasarolt termekhez ingyenes frissiteseket, hibajavitasokat, esetleg funkcioboviteseket kapszemellett mit kezdenel mondjuk a rengeteg olyan nyilt forrasu es/vagy ingyenes szoftverrel, melyeken egy baszomnagy disclaimer arra hivja fel a figyelmet, hogy a termek "AS-IS", vagyis semminemu garanciat nem vallalnak, csak sajat felelossegedre hasznalhatod?
vagy mit kezdenel mondjuk azon ingyenes es/vagy nyilt termekekkel, melynek utolerhetetlen a keszitoje (mert anonim tette fel egy honlapra, vagy sourceforge-ra, vagy akarhova)?
ez az elkepzeles, azon tul, hogy szereny velemenyem szerint kivitelezhetetlen, egyertelmu inkompetenciarol ad tanubizonysagot
-
Csakénvagyok
őstag
Igenis szükséges. Csudálkozom hogy csak most vezetnék be. Aki pénzt kér egy termékért/szolgáltatásért annak igenis felelnie kell, esetlegesen jótálni a károkért. Ugyanmár miért külömbözne egy vírusírtó ilyen szempontból a kenyérpiritótol, mindkettőt meghatározott körülmények közt kell/lehet használni. Ha nem álok ki az esőbe elektromos gépet használni (nem megfeleő IPvédetség), miért ne adnának garanciát a vírusírtóra, de akár egy böngésző, s miért ne egy operációs rendszerre.
-
VladimirR
nagyúr
válasz
Mr.Csizmás #1 üzenetére
na meselj, mondj 2-3 peldat, miert
a hirhez csak annyit tennek hozza, hogy kotelet nekik
-
bambano
titán
válasz
Mr.Csizmás #1 üzenetére
ja, éppen ideje már, hogy a kőkorszakba taszítsák vissza az eu-t...
meg azt is eldönthetné már ez a két <censored>, hogy most kedvezni akarnak az ms-nek vagy nem, mert olyan nincs rendes helyen, hogy egyik nap pofánverik, másik nap lefekszenek neki. -
leviske
veterán
„A digitális tartalom nem kézzelfogható termék, nem eshet ugyanazon törvényi szabályozás alá, mint a kenyérpirító”
Aha, így már minden világos...
-
Mr.Csizmás
titán
Új hozzászólás Aktív témák
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U7310 - i5-10GEN I 16GB I 256SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- AKCIÓ! Dell Optiplex 5050 SFF asztali számítógép - i5 7500 8GB DDR4 256GB SSD HD630 Win10
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 7 9800X3D 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- 118 - Lenovo Legion Pro 5 (16ARX8) - AMD Ryzen 9 7945HX, RTX 4070 - UK billentyűzet
- BESZÁMÍTÁS! ASROCK H310CM i5 8500 16GB DDR4 960GB SSD RX 5700XT 8GB Rampage SHIVA Zalman 600W
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest