Új hozzászólás Aktív témák

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Ijk #8653 üzenetére

    Nem az agyváltó fogja vissza, hanem az agyváltóval szerelt e-bike-nak más a programozása. A motorokat szándékosan visszafogják szoftveresen, hogy kíméljék az agyváltót. Bár az enviolo egy elég masszív cucc, de tudtommal az összes agyváltós gépben más a nyomatékleadás mint a láncváltósban.

    Az akkut egyértelműen jobban fogyasztja a nagyobb tempó, de a motort is. Ha teljesen szabadjára engeded a rendszert, sokkal nagyobb terhelést kap mint egy gyári S-pedelec. Az S-pedelec programozása olyan, hogy azért időben elkezdni visszavenni a nyomatékot, hogy ne lépd túl a 45-öt. Korlátlan tuningnál ilyen nincs, mindig padlón van a nyomaték. Simán túlterheled a motort, főleg nyáron. S-pedelec tulajok sokszor reklamáltak is, amikor a tuningolt 25-ös gépről ültek át, hogy gyengébb az s-pedelec mint a tuningolt 25-ös. Pont azért, mert az s-pedelec-ben is van gyári védelem, hogy ne terheld túl.

    Ha valaki kényelmesen szeretne 40-45-el menni, szerintem eleve felesleges kerékpárban gondolkodni. Az már inkább a robogók felségterülete.

    #8654 balintka
    Jól tudod, a Bosch motor nagyon sok mindent rögzít. Hiába nem dob hibakódot, egy gariban visszaküldött motorból könnyen ki tudják olvasni, hogy hány km/h-nál működött a rásegítés. Nyilván ha 25-ös a gép, akkor nem lehet 40-nél még aktív a rásegítés. És ebből azonnal tudják, hogy tuningolt, onnantól bukod a garit. Bár hozzáteszem, a Bosch amúgy az egyik legkorrektebb ha garanciáról van szó, nem véletlenül piacvezetők. Sok esetben garancián túl is küldtek ingyen motort, akkut. Viszont a tuningot nem díjazzák. Így én is azt javaslom, tuningolni inkább a gari lejárta után érdemes.

Új hozzászólás Aktív témák