- Házimozi belépő szinten
- Kezdő fotósok digitális fényképei
- Milyen egeret válasszak?
- Bluetooth hangszórók
- Hisense LCD és LED TV-k
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- OLED monitor topik
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Külső 2,5'' mobil rack-ek topikja
- Vezeték nélküli fülhallgatók
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dißnäëß
nagyúr
válasz
Hieronymus #7 üzenetére
Dehogy tolom túl, csak túl sok multit és sikerstartupot is megjártam már ahhoz (tűzközelben), hogy rálássak dolgokra, döntéshozók agymenéseire.
Hogy Te hogy csinálod, az csak 1 a sokból. Amúgy én drukkolok és váljék egészségedre, kívánom, hogy jöjjön be (semmi irónia, hanem tényleg).
-
Dißnäëß
nagyúr
válasz
Foglalt név #3 üzenetére
Igen.
-
Dißnäëß
nagyúr
Nem lehetne, hogy az Internetet egyszer ne globális reklámfelületnek használjuk?
Nem.
Opciók jelenleg:
- A népesség (talán) 1%-a vagy: okos IT-s vagy félighozzáértő és AdBlocker hegyekkel, böngésző plugin-ekkel, esetleg ha mégokosabb vagy, VPN-el, Tor-al és darkweb-el kikerülsz minden ilyen szart és igény esetén még AK-t is veszel, ha jön a MadMax.
- A tömeg 99%-a vagy, azok a mindennapi lakossági felhasználók, akik totál meg lettek etetve a felhővel, a streaming-el, a havidíjas átállással és majd amikor egy random politikus úgy gondolja, hogy xy országot lekapcsolják a "jóról", és pont a Te országod az, akkor majd nincs se film, se zene, se semmi, nem úgy, mint régen, hogy megvetted és akkor az ott van Nálad otthon kazetta, CD, DVD, egyéb formában. Teljes kiszolgáltatottság a streaming és a felhő, mert a piros gomb másnak a kezében van és ő dönthet arról, hogy egy alapvetően kulturához és szórakozáshoz kapcsolódó "valamit" fogyaszthat-e a lakosság vagy sem, és ezt mikor. Békeidőben megy a lazaság, hogy "óóó hagyjuk már a hülyeséget" meg hogy "konteó" meg anyámkínja, amikor meg úgy fúj a szél egy turbulens geopolitikában, pillanatok alatt ott találja magát a fogyasztó, hogy nem fogyaszthat, mert mondjuk a zusa elnök leszólt Bezos-nak, hogy xy országban a z szolgáltatást blokkolja már ki a picsbe, feloldásig. És ez mondjuk csak egy Spoti, de amikor durva nagy iparágak, gyógyszeresek, telko szektor, mindenki ment a cloud-ba, szépen bepocoltak oda (de még a backup is, mivel kihozni onnan adatot on-prem-re irdatlan extrát jelent).. és ha rátenyerel valami nagyfőnök a piros gombra, oda annak is. Egy teljes mobilhálózatnak, gyógyszer ellátásnak, szállítmányozásnak, légi/vasúti forgalomnak, kvázi mindennek. Ez a cloud (mint streaming-hez szorosan kapcsolódó fogalom).
Hoppá.
De ezt a hoppá-t addig nem érzi senki, míg vidáman dübörög a gépezet, amikor pedig meg-meg akadni látszik, már nem ott van a CEO, vagy az IT vezér, a yacht meglett, a többi meg dögöljön meg ahol van, őt már nem érinti.
Kontrollról szól minden, a reklámokkal is ez van sajnos és ezt nem fogják kiadni a kezükből.
Olyan pedig nem várható szerintem a "nagyoktól", akik az Internetet "uralják" (egy disztributív technológia, lényegében jogszabályok- és kontroll mentén csomópontokkal centralizáltan felépítve), hogy csak úgy mindenki elszabadul és azt csinál rajta, amit akar, vagy hoz egy üzleti modellt és majd reklámmentesen tolja a dolgokat. Ennél összetettebb az iparág, ki foglyák golyózni az ilyet hamar és/vagy ellehetetlenítik.
Egyszerű példa: van a Kispista Ltd, aki eldönti, hogy Netflix-et koppint, másféle üzleti modellel: nála aztán soha nem lesz reklám, nincs basic csomag sem, vagy tőlem aztán legyen, ha valakinek az a jó (reklámmal), hanem az előfizető nagy részének olyan csomagot "kell" adnia, ami reklámmentes. Ennek el fogja kérni az árát. Nyilvánvaló, hogy nem tud olyan árat megszabni egy ilyen csomagért, mint a reklámos szomszéd streamer, mert a tartalomfogyasztó réteg közben marhára árérzékeny lett és igenis mikor azt nézegeti, hogy Digi 6-ezer, Telekom meg 7-ezer, és váltani kéne, akkor a streaming költségeit is mérlegeli. A drágább árszabásával viszont hiába reklámmentes, nem fog annyi ügyfelet (és akkora profitot) behúzni, mint a szomszéd streaming szolgáltató, aki itt-ott kis reklámot, logót, alul futó bannert, akármit elhelyez a filmen, vagy akár a menürendszerben, film előtt-után, akárhol. Tehát a reklámos verzió előnyben, anyagilag.
Ha pedig az iparági lobbi beindul, és akár direktben, akár közvetve, emelkednek az internet sávszélesség árak - márpedig a streaming cégek költségeinek zöme a cloud/datacenter szolgáltatótól függ keményen - ... mert mondjuk elkezdődik a reklámosok részéről egy kemény lobbi, vastag borítékkal tömve a hosting szolgáltató főnöke zsebét, hogy szabjon keményebb forgalmi díjakat per Terabájt, vagy adja drágábban az optika interkonnekteket, bla bla bla (sokáig lehet még ragozni), akkor ez megtörténik, és a nem-reklámozó streaming cég egyszercsak döntéshelyzetbe kényszerül, hogy vagy beáll ő is a reklámozók sorába, és kenheti a hajára a reklámmentes (de kényszerűen drága) csomagjait, vagy nem áll be a sorba, elviszi még a lendület egy darabig - hiszen kiugróan k*jó tartalmat nem tud nyújtani, minden csoda 1 napig tart - aztán szépen az extra költségeket már nem bírja és elkezdik azok felfalni őt, a reklámosok meg röhögnek a markukba, hogy meg vannak számolva a konkurrencia napjai.
Korrupció nélkül, kevésbé-árérzékeny fogyasztókkal ez nem így működne és nem mindig lenne a pénz az úr, vagy úgy is mondhatjuk, vállvonós lenne, hogy egy Disney reklámokkal zsebre vág évi száz milliárdot, egy Netflix meg reklámmentesen csak 40-et, hiszen még a "kisebb" összegű profit is irdatlan mértékű. De sajnos, a kapitalizmus arról szól odafent magasan is, hogy amelyik a legerősebb kutya, az ba**ik, innentől kezdve pedig megette a fene az egész reklámmentes streaming-et.
Az élelmesnek marad a virágbolt (hogy ne ragozzam tovább), vagy a mééééég kapható CD-k, LP-k, amiket lehet flac-ba digizni, rippelni, SACD-k és BluRay-ek dettó, a streamer-ek pedig totál kiteszik magukat a függőségnek, nem csak a reklámnak, de a "bármikor" fogyaszthatóságnak is.
Az összes cloud alapú szolgáltatás, így a nagypapi iCloud-ba és más ekvivalens felhőkbe tárolt képei és emlékei is felkészülnek, valami hasonló forgatókönyvre.
A tömegek pedig alszanak, alszanak, és jó ez így az iparnak.. csendesen tejelnek, mint a tehenek egymás mellett a csarnokban..
Két szálat is érintettem, streaming és reklámok a téma, tudom, de cloud az alapja, a kettő összefügg, így szóltam mindkettőről, uff.
glhf
Új hozzászólás Aktív témák
- Seasonic Focus GX 850 Gold tápegység (garis 2033-ig)
- Chieftec SMART SERIES GPS-500A8
- Apple iPhone 14 128GB Akku: 87%, Megkímélt, Kártyafüggetlen, Töltővel, Dobozzal, 1 Év Garanciával!
- Apple Watch Ultra 2 49mm LTE Megkímélt, Karcmentes, Töltővel, Dobozzal, 1 Év Garanciával!
- Újszerű Lenovo Thinkpad T450 laptop (14HD+/I5-G5/8GB/128SSD/Magyar) - 1 év garancia, ÁFA számla
- AKCIÓ! Dell Alienware M17 R3 Gamer notebook - i7 10750H 16GB DDR4 1TB SSD RTX 2070 8GB WIN10
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S24/Samsung Galaxy S24+/Samsung Galaxy S24 Ultra
- BESZÁMÍTÁS! ASRock B550M R5 5600 16GB DDR4 512GB SSD RX 6600 XT 8GB Kolink Observatory LM RGB 600W
- Csere-Beszámítás! AMD Számítógép PC Játékra! R5 5500 / RX 5700XT / 32GB DDR4 / 256SSD+1TB HDD
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 4500 16/32/64GB RAM RTX 3060 12GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest