Új hozzászólás Aktív témák
-
orbano
félisten
válasz
Cathfaern #164 üzenetére
az egyenletből azt hagyod ki, hogy az autó az energiájának most is egy jelentős hányadát adja át az úttestnek. És a piezo ebből is tud "fejni", nem csak az úttest paramétereinek változtatgatásából eredő változásokból...
a katonás dolog: igen, de ott volt egy célkitűzés, hogy mennyi energiát lenne értelme kinyerni egy mittomén átlag 80 kilós emberből. ott is lehetett volna kényelmesebbé tenni a dolgot, csak akkor túl kevés energiát termelt volna. az arányok meg nyilván nem lineárisan skálázódnak, ha átülteted az elvet az autókra: itt a "komfortot" (=fogyasztás) nem befolyásolva sikerült (a hangsúly a múlt időn van) annyi energiát kinyerni, hogy megtérüljön.
Gondolom az is tiszta, hogy a katonáknál az az 1-2 watt többletet nem a kényelmetlenség hoza 100%-ban, hanem lehet mondjuk hogy (hasraütésre egy arány) 70%-ot a kényelmetlenséget okozó többletmunka, 30%-ot pedig az egyébként is a járásba fektetett és nem a haladásra, hanem ak özegellenállás leközdésére fordított energia egy része adta.Kérdés, hogy autóknál mennyi ez az arány. Bár ezt soha nem fogjuk megtudni, hacsak nem alkalmaznak minket az innowattechnél.
-
Cathfaern
nagyúr
"-Te azt mondod, hogy azzal trükközik a piezzo, hogy merevebbé teszi az aszfaltot, és pontosan annyi energiát nyer ki a rendszerből, mint amennyit a javult közegellenállás lehetővé tesz.
-Én pedig azt mondom, hogy ennél biztosan többet."
Ezzel azt mondod, hogy a piezo kristály hatásfoka több mint 100%.Tehát, induljunk ki abból, hogy megoldják, hogy a piezos autópályán pontosan ugyannyit fogyaszt az autó, az autópálya merevítése miatt, mint egy "hagyományos" autópályán, csak itt a piezo kristályok ugyebár még termelik is az áramot.
Amit tudunk, hogy a piezo kristályok hatásfoka nem a legjobb (ha jó lenne, akkor építenének rá erőműveket). De tegyük fel ezen is sikerül javítani, mondjuk 40%-ra.
Továbbá tegyük fel, hogy a hagyományos autópályán és a merevített (de még nem piezos) autópályán történő haladás között 5% energiakülönbség van, az utóbbi javára (ezt az 5%-ot fogja megenni a piezo).Tehát ha beleépítjük a merevítettbe a piezo kristályokat, akkor az 5% 40%-át kapjuk meg elektromos áramként, ami 2%-ot jelent, 0% üzemanyag fogyasztás csökkenéssel. Amennyiben kihagyjuk a kristályokat, akkor értelemszerűen 5%-al kevesebb üzemanyag fog fogyni, viszont 0% elektromos áram termelődik.
Na most mi eleketromos áramot szeretnénk, tehát azt az 5% üzemanyagot át kéne konvertálni elektromos árammá. Ehhez valami erőmű kéne, amiknek hatásfoka 50% körül van, tehát 2,5%-nyi elektromos áramot jelent.Tehát ha kihagyjuk a piezo kristályokat, és helyette rögtön elektromos áramot termelünk az így nyert üzemanyagból, akkor máris több elektromos áramhoz jutunk.
És akkor ebbe még bele se vettem, hogy a belső égésű motor is messze nem 100%-os hatásfokú, tehát a megtakarítással nyert üzemanyag még több is ennél (illetve a piezo kristály 40%-os hatásfokát is kétlem).De ha ez a logikai okfejtés kevés lenne, akkor Wikipediáról álljon itt egy idézet:
" DARPA's effort to harness 1-2 watts from continuous shoe impact while walking were abandoned due to the impracticality and the discomfort from the additional energy expended by a person wearing the shoes."
Magyarul a DARPA katonai cipőkbe próbált piezo kristályt építettni, és ezzel 1-2 W (!) elektromos energiát termelni, azonban ez a valóságban nem bizonyult praktikusnak, mert túlzottan megnehezítette a járást... (egy katona számára, aki nyilván nem réticsiga eddzettségi szinttel rendelkezik). -
orbano
félisten
olvasd át, nem azzal érveltem. de maradjunk a dolog fizikai oldalánál:
-Te azt mondod, hogy azzal trükközik a piezzo, hogy merevebbé teszi az aszfaltot, és pontosan annyi energiát nyer ki a rendszerből, mint amennyit a javult közegellenállás lehetővé tesz.
-Én pedig azt mondom, hogy ennél biztosan többet.Várom bármelyik oldal konkrét bizonyítását, vagy alátámasztását. Mert ugye fikázni könnyű, hogy ez a rendszer szar, és összeesküvés-elméletet is könnyű gyáratani, és van annyira hatásvadász, hogy logikusabb érvelésnek tűnjön, pedig minimum annyira légbőlkapott, mint bármi más, amíg nem írsz le ide szépen számokat, hogy milyen a jelenlegi autópálya struktúrája, milyen ehhez képest a piezos, és ugyanennyi megtérüléssel, legfeljebb ilyen költségvonzattal és megvalósíthatósággal mit képzelnél el helyette.
-
orbano
félisten
de, én pont az összhatást látom.
az idézet meg tökmindegy. játszanak az anyagi tulajdonságokkal, hogy egy olyan rendszert hozzanak össze, ahol azonos körülmények között több energia nyerhető ki. hazugságokkal meg elhiszem, hogy mindenkit etetnek, de hogy az izraeli kormányt nem, az hót sicher... -
lapa
veterán
olvasd el és értelmezd megint. ebben az utolsó bejegyzésben minden benne van:
Moreover, the stiffness of the piezoelectric generators is function of the piezoelectric material; thus, the weighted Young modulus of the generator is higher than that of the asphalt. When piezoelectric generators are embedded under the asphalt, the total vertical deflection of the road is decreased due to the higher Young’s modulus of the generator. It does not change the MPG of the vehicle.
tudod én leszarom a piezot. csak azért küzdök a megértésért, mert nagyon fontosnak tartom, hogy az emberek lássák a valóságot a megoldások mögött. egy hazugságokra épült világ omlik rövidesen össze körülöttünk, mert az embereket folyamatosan kontraproduktív megoldások felé terelik. ez meg pont egy ilyen.
te nem akarod látni az egész megoldás összhatását, csak a generátorra fókuszálsz. ami önmagában dejó, csak ha kiszámolod milyen többletkötlséggel jár, kiderül, hogy az eroei messze negatív. a végeredmény szempontjából meg csak az eroei számít. az eroei akkor lehet pozitív, ha az alternatíva egy vészhívónál mondjuk 50 km vezeték, aminek a lefektetése drágább, mint 10-20 m autópályát kicserélni ilyenre.
nyilván, az eroei a telepítés költségeitől eltekintve sem olyan jó, mint (relatíve) nagy hatásfokú erőművekben hasznosítani az olajat. de ezt már csak azért említem meg, mert a marketinganyagokban városok ellátását vizionálják.
-
orbano
félisten
ha van két, azonos mechanikai tulajdonságokkal rendelkező anyagod, amiből az egyik a mechanikai energiát hővé, a másik pedig elektromos árammá alakítja, akkor miért is nem mindegy az autó szempontjából, hogy melyik van alatta? az ő szemszögéből minden pontosan ugyanúgy történik. Te továbbra is azzal érvelsz a hatékonyság szempontjából, hogy az amúgy is elvégzett munka "megcsapolása" helyett itten a kocsi plusz megdolgoztatása a cél, és kizárólagosan ebből nyerik ki az energiát. holott ez nyilván nem igaz, és így nyilvánvalóan nem állja meg a helyét az az érv sem, hogy az aszfaltot kell merevíteni simán.
-
lapa
veterán
ha meg beraknának egy generátor nélküli, de ugyanolyan merev réteget, az meg csökkentené a fogyasztást. az így megspórolt üzemanyaggal meg lehetne rendes gőzgépeket hajtani, rendes hatásfokkal.
mint írtam a rendszernek lehet létjogosultsága, ha a pusztába vészhívóhoz vagy forgalomszámlálóhoz kell a draut nélküli elektromosság. de attól még maga a generátor fogyasztásnövekedéssel jár, csak beleraknak egy plusz merevítést az aszfaltba, hogy mégse járjon.
ha ezt a merevítést generátor nélkül raknánk bele, sokkal többet nyernén(ek az autóso)k.
-
lapa
veterán
na akkor csak nem vagyok annyira hülye.
itt a csodadoktorok pont azzal érvelnek, hogy a beépített generátorok miatt növekszik az aszfalt merevsége, így végül nem változik a veszteség.
köszönjük. ha meg beraknánk egy acéllemezt a csudagenerátor helyére, akkor meg csökkenne a fogyasztása a kocsiknak.
fenntartom, hogy tömény bullshit a megoldás a végeredmény (működésbe fektetett energia vs. nyert energia részirűl).
meg lehet kövezni hogy ezzel a hozzáállásommal nem veszek részt a bolygóért folytatott kemény harcban, de inkább azon gondolkodjuk honnan veszük egykét wattot fogyasztó eszközöket. az sokkal nagyobb probléma, mint az, hogy honnan vesszük az energiát. minden megújuló energia rémisztően kevés ugyanis. akár piezo, akár szél, akár nap, akár kurbli.
#153: ööö most azzal vágsz fel, hogy a kutyád nem ért a fizikához? járj vele kutyaiskolába. ne nekem kelljen már megoldani az egész családod taníttatását. esetleg elküldöm az enyémet hozzá, egy bh I-et biztos kihoz belőle, bár ott még kevés fizika van.
-
lapa
veterán
továbbra is hidd el, hogy nem helyett.
akkor lenne helyett, ha mondjuk lenne fent is egy sínféle, azon piezo, és azon "lógna" kicsit a kocsi. akkor a pár newtonnyi nyomást leemelné az aszfaltról, át a piezora. akkor az aszfalt helyett a piezon végezné a munkát.
amíg egymás alatt vannak, mindkettőn végzi a kocsi a munkát. a veszteségek tehát továbbra is összeadódnak.
a belső égésű motorok hatásfokát mindettől függetlenül említette valaki, részemről arra reagáltam. btw elég nevetséges, hogy még ezt sem lehet tudni +/- 10% pontossággal, mert mindenhol más van írva. feleannyit mondanak a benzoánra mint a dízelre wikin pl, ami élből nem valószínű.
az, hogy megcsinálták, nem azt jelenti, hogy nem működik. én ilyet soha nem is állítottam. azt állítottam, hogy többletfogyasztással jár, amit gondolom ők leszarnak. nyilván rövid szakaszon a többletfogyasztás elhanyagolható, de van.
-
orbano
félisten
persze, én meg erre ítam, hogy igazad van, és a későbbi hozzászólásaimban már korrigálva írtam: nem kell többletmunkát végeznie az autónak, ha beszerelik ezeket a piezo-kütyüket. Mármint az egész aszfalton. ugyanazt a munkát végzi mint eddig, csak a homok, vagy akármi helyett a piezo-rétegen. Tehát a két rendszerben a motor munkavégzése azonos. Ezt fogalmaztam meg akkor hülyén
-
orbano
félisten
válasz
DuplaZso #136 üzenetére
Akkor ezt mondd már el azoknak, akik az egyesült államok pénzéből jelentős összegeket fordítottak ennek a kifejlesztésére és állítólag működik. Írd meg nekik, hogy milyen hülyék, nem érted minek erőltetik, amikor Te így látatlanban a fórum mögül meg tudod mondani, hogy ez hülyeség.
ok, az első hozzászólásomban hülyén fogalmaztam, a plusz munkára gondoltam. de utána korrigáltam
-
Peethy
őstag
válasz
DuplaZso #136 üzenetére
Nem egészen olvastál előre. Le van írva, hogy működik a dolog, nyugaton már alkalmazzák és az is le van írva, hogy nem nagy ráfordítás, főleg az újonnan épített autópályák esetében. Linkeltem egy cikket az elején, de ha beírod google-be, akkor látod is h működik, nem értem hogy miért kell nyilvánvaló dolgokat is kétségbe vonni.
Az-X:
Hozzáteszem még azt, hogy mivel már alkalmazzák a dolgot, gondolom már van elég kiforrott, meg nyereséges. Épp ezért hoztam fel példaként az elején, hogy van hasonló ötlet, ami már működik -
Az-X
őstag
válasz
DuplaZso #136 üzenetére
Na még erre utoljára válaszolok, nem bírom ki...
Szóval igazatok van részben nektek is
Tényleg végez munkát a motor!!! Mivel ugye a motor hajtja a gépjárművet így más nem végezheti
Hacsak nem vitorlás autótok van
A lényeg ott van, hogy ha a nem akarunk kinyerni energiát a motor akkor is elvégzi ugyanazt a munkát csak kárba veszik. Pontosabban nem kárba hanem az energia örök körforgásába
Ami ugyan nem baj, csak előtte mi még megdolgoztathatnánk picit
A hatásfokról megtérülésről... meg szerintem nem érdemes beszélnünk. Nyilván nem arról szól a dolog, hogy az utolsó poros tanyabekötő út alá akarják betenni. Képzelj el egy olyan autópályát ami 2x6sáv és folyamatosan mennek rajta az autók. Ehhez tedd még hozzá, hogy ha km-nyi méretekben gyártják a motyót akkor már nem annyiba kerül mintha egy nyomtatófejet gyártanál.
Láttam én már olyat is, hogy szupravezetőből akarták csinálni a nagyfeszültségű kábeleket. Mert azon kisebb lesz a veszteség. Sok km-nyi vezetéket hűtöttek nitrogénnel. Szerinted az mennyire nyereséges? Megsúgom halkan, kicseszettül semennyire. De lehet lesz belőle valami olyan megoldás ami később nagy előrelépést hoz.
-
Az-X
őstag
Nos a témával kapcsolatban a véleményemet már kb megfogalmazták az előttem szólok. Viszont beleolvasva a "belekötött" személy hozzászólásaiba egyszerűen azt sem tudtam hová kapjam a fejem. Értelmesen elmagyarázzák, hogy miről szól a dolog és csak értetlenkedik. Vagy szándékosan teszi, vagy tényleg nem érti a dolgot. De ha meg nem érti akkor ne állítson már konkrétan valamit olyannal kapcsolatban, amivel nincs tisztában!
A szomorú a dologban az, hogy azokat a hozzászólásokat kellene eltávolítani amik félrevezethetik az olyan érdeklődőket akik szeretnének tényleg információkat szerezni ebben a témában. Valaki bejön beleolvas az utolsó pár 10hsz-ba és mit lát? Két kb hozzáértőnek TŰNŐ személy egymásnak homlok egyenest ellentmond. Mindketten érvelnek, csak egy hozzá nem értő hogyan döntse el, hogy melyik az igaz? No de nem vitázom ezzel kapcsolatban többet.
Szándékosan nem neveztem meg senkit, nehogy még egyszer azt mondják személyeskedek.
-
DuplaZso
aktív tag
Szervusz !
Szerintem ne erőltesd ! Félreértés ne essék, nem hülyeség amit mondasz, csak épp értelmetlen vele foglalkozni.
Néhány Wattnyi teljesítményt sem nagyon lehet kivenni abból az energiából, ami cirka 1 másodpercig rendelkezésre áll. Iszonyatosan kis teljesítmény volna kinyerhető bitang pénzügyi ráfordítás után. Vannak olyan dolgok, amelyek nem rentábilisek. Még évtizedes távlatban sem.
Az aszfalton elhaladó autót enrgiavisszanyerés szempontjából pedig véletlenül se hasonlítsd össze az ágyon való ugrálással !Korábbi hozzászólásodból : "a benzinmotor aligha végez munkát ezeken a kristályokon"
khmmm... -
Peethy
őstag
Pontosan összefoglaltad a dolog lényegét. Igazából én magam sem tudom, hogy hogy jött ide korábban a belső égésű motorok hatásfoka. Az energia útja: motor-kerék-aszfalt-piezo (leegyszerűsítve). Az energiamegmaradás törvénye alapján ha kivesszük a piezo-t, akkor is elnyelődik ugyanaz az energia, csak az aszfaltban, és azon anyagokban, amivel az kapcsolatba kerül (alsóbb földrétegek, stb). Lényegében ezt csapoljuk meg a piezo-val, de ez csak akkor okozhatna fogyasztásnövekedést, ha ezzel az aszfalt is változna, amit kétlek, tekintve h az általam linkelt cikkben is leírják, hogy minden ugyanaz, leszámítva egy alsóbb réteget.
Az-X: azért reméltem, hogy őstagként egy-két értelmetlen, a másikba belekötő hozzászólásnál többel is tudod gazdagítani a beszélgetést.
-
orbano
félisten
ok. akkor folytassuk az érvelésed:
a kocsi ugye energiát veszt többféleképpen. az egyik a mechanikai, amiről beszélünk. vagyis Te rohadtul másról beszélsz, mert Te a kocsi helyzeti energiájáról, én pedig a közegellenállásról, ami által a kocsi munkát végez az úton, hogy nekicsapódik a kiszögelléseknek pl. de nembaj, tekintsünk el attól, hogy nem érted. ez is egy dolog, ami csökkenti a haladó autó, mint rendszer hatásfokát. nem? de.
ugyanígy a ahtásfok egy tényezője az, hogy a benzinben rejlő kémiai energia egy része hővé alakul és a kocsi átadja a környezetének. így van, nem? de.
tehát az analógiádat folytatva, miszerint a környezetnek leadott energia megcsapolása ellentétes munkavégzést jelent a kocsi hasznos munkájával szemben, akkor ha én odaállok egy járó motor mellé melegedni, tehát elnyelem a kocsiból kiáramló energiát, akkor növelem a fogyasztását. ha ez szerinted így van, akkor csak gratulálni tudok, és javaslom függesszük fel ezt az eszmecserét. ha nem vagy képes felfogni, hogy mit jelent egy rendszer energiaveszteségének megcsapolása, akkor nincs miről beszélnünk. -
lapa
veterán
továbbra is az a véleményem, hogy az így elnyelt energia hozzáadodik a veszteséghez. máshogy meg nem tudom alátámasztani a véleményem, mint ahogy fentebb leírtam.
az még érdekelne honnan veszed, hogy a villamos nem fogyaszt többet a rezgéselnyelők miatt. mert nyilván ha ott az összenyomódáskor hővé alakul a (lefelé) mozgási energia, akkor többet fogyaszt. fizikai szempontból tökéletes rugalmasságú anyagnak kéne lennie a rezgéselnyelőnek, hogy ne legyen hővé alakulás. de akkor bajosan lehetne rezgéselnyelőnek nevezni. ugyanaz a rugalmatlan elnyelődés a föld felé ettől még ugyanúgy jelen van, legfeljebb nagyobb felületen és kisebb intenzitással / más frekvencián. az össz nyomás a villamos állandó tömege miatt szerintem szintén állandó.
ez a hatásfok-veszteség ott nyilván szükséges rossz. de aszfaltnál nincs ilyen "szükséges elnyelés".
ettől függetlenül ha sínbe építenénk energialopó piezot, attól dettó többet fogyasztana a villamos.
-
Az-X
őstag
-
orbano
félisten
ki mondta, hogy cél?
ez egy TÉNY. nem cél, nem eszköz, hanem egy állapot. az autók nem légpárnán siklanak, hanem összeütköznek az aszfalttal és energiát adnak át neki. ez az energia el van pazarolva. kész. pont. mindaddig, amíg valami ezt vissza nem nyeri nekünk részben.
egyébként meg cél ennek a rezgésnek az elnyelése. ezért tesznek pl. a villamossínek alá spéci rezgéselnyelőket. attól sem nő a villamos fogyasztása, csak békésebben alszik a néni a körúti lakásában.
vagy úgy gondolod, hogy ha a szomszéd lakása hangszigetelt, akkor nekem fárasztóbb kiabálni a barátnőmmel, ha hisztis? -
orbano
félisten
nem érted. átadja igen. utána is át fogja. az aszfaltnak, aminek nem változik semmilyen tulajdonsága. de most mi történik? szeirnted az aszfalt 100%-osan elnyeli a kocis által átadott mechanikai energiát? akkor ha az első emeleten ahol lakom, a padlóra, vagy a válaszfalra cuppantva a fülemet nem érezném a nagy dög autók rezgését. de érzem! persze nyilván gyengébben, mint ha közvetlenül az úttesten dugnám oda a fülem.
tehát mi történik azzal a szerencsétlen mechanikus energiával, ami berezegteti az aszfaltot? átadódik a környezetnek, és abban egy része elnyelődik, egy része pedig továbbterjed. Az aszfaltról az út alapjába (homok, sóder), az út alapjából a talajba, a talajból a legalacsonyabb frekik meg át a házunk alapját képező betonba, onnan a téglafalon keresztül fel a fülembe.
Most ezek az általad hülyének tartott emberek úgy gondolták, hogy ebbe a láncba beiktatnak olyan anyagot, ami nem hővé alakítja a belső ellenállása folytán ezt a mechanikai energiát, hanem elektromos árammá.
ennyi. mi ebben az ennyire nehezen emészthető? ugyanaz a kocsi, ugyanaz az aszfalt. csak máshova kerül az átadott energia. -
orbano
félisten
ember, gondolkodj már! menj ki egy főútra és dugd a füledet az aszfaltra amikor eldübörög egy kamion! most mi történik azzal az energiával, amit az autó mindenképpen átad az aszfaltnak? az aszfalt, és az alatta lévő csillapító anyagokban hővé és kémiai energiává alakul. Helyette majd most egy piezo-kristályban fog (részben) elektromos energiává alakulni. néha komolyan meglepődök, hogy egyesek mennyire nem képesek felfogni ilyen egyszerű dolgot...
-
montyx
aktív tag
...és ez elvileg maga a motor hatásfoka, azaz a fizkém folyamat a benzin által tárolt kémiai energia felszabadulásából közvetlenül a főtengelyen leadott érték lehet. Ehhez még hozzájön a böhöm nagy kocsi. Légellenállás, surlódás, stb.
De az autó nem fektet be plussz energiát abba, hogy nyomást fejtsen ki a piezóra. Ez az út és a kocsi kölcsönhatása, ugyanis a nyomást az autó súlya amúgy is kifejti, ami ahhoz kell, hogy a surlódási energia nőjön, de nem alakul át a nyomás 100%-ban surlódássá, hanem hatalmas a veszteség. Ez a veszteség nyomja a piezót.
-
lapa
veterán
emberek gondolkodjatok már. ha nem az autóból megy az energia a rendszerbe, akkor honnan?
néha azért komolyan meglepődök az ilyen beszólásokon, mennyire nem érzik az emberek az ok-okozati összefüggések hiányát.
a rugónak semmi köze ehhez, mert a rugó csak tárolja az energiát. itt a rugó visszatérése helyett azonban elektromossággá alakítjuk. nagyságrendileg olyan a dolog, mintha kis emelkedőn menne folyamatosan a kocsi. elöl a kerék guruláskor összenyomja a rugót, ami a kerék mögött nem rugózik vissza, hanem egy része elektromossággá alakul. nem olyan bonyolult szerintem.
a benzinmotort 30%, a dízel 35-40% hatásfokúnak szokták írni.
-
montyx
aktív tag
Igazság szerint itt ismét a hatásfok lép a képbe. A motor lead X lóerő energiát, amit különböző (hasznos-haszontalan) dolgok megcsapolnak. Ilyen pl. a generátor, a kipufogógázok hőmérséklete, a légkondi, meg sok-sok ezer apróság. Na és van persze az, hogy az autó gurul, pattog, etc. A motor amúgy is alacsony, tippem alapján 20%-os hatásfokkal alakíthatja át a benzin belső energiáját mozgássá. De még lehet sokat is mondtam. Na és a maradék 80% a hulladékenergia...amit megcsapolna a piezó. Azaz, hogy a nagy dög 1tonnás monstrum 130-al pattog a vacak autópályán. Nekem se kerül semmi energiámba pattogni az ágyon. Egyszerűen a helyzeti energiám változik, ami összenyom egy rugót, ami visszalök egy kicsit. Na valami ilyesmi ez is. Nem az autó fogyasztása nő meg, hanem csak átalakul egy már meglévő energia árammá.
Ill. szeretnék kivesézni egy másik érdekes teóriát is a topic elejéről:
A motorra kötött generátor. Az örökmozgó egy olyan eszköz, jelenség, amelyik a kezdeti befektetett energialöket után legalább 100%-os hatékonysággal megtermeli azt az energiát, ami a mozgásához, létéhez szükséges. Esetünkben a motort amennyiben megpörgetjük az elején (tegyük fel, hogy a motor 100W energiát igényel óránként) akkor a rákötött generátor az adott fordulaton 100W energiát kellene, hogy termeljen. Na ugye ilyenkor jön a hőenergia a vezetékeken, a surlódás a tengelyeknél, és természetesen a mozgó alkatrészek tehetetlensége által elnyelt energia. Na ezek mind lejönnek a 100W termelt energiából. Persze ezek benne vannak a 100%-os hatékonyságban, így a generátornak eleve több, mint 100W-ot kellene termelnie.
Na ilyen nincs. Amennyiben lenne, akkor minden erőmű ilyen elven dolgozna. Ingyen energia. Az örökmozgó nem létezik.
Cikk: örökmozgó
Cikk: Maxwell démon azoknak, akik szeretnek kételkedni, mint én. Ez hagy egy kis nyitott rést az örökmozgó-elutasítók vértjénJa amúgy szerintem is "brit tudósok megállapították, hogy..." jellege van a cikknek
-
Peethy
őstag
Állítólag működik a dolog, Amerikában. Igazából nem hiszem, hogy bármilyen fogyasztásnövekedést okozna, mert már létező fizikai hatásokat használ ki (az aszfalt viszonylag rugalmas szerkezete). Tehát ha van is eltérés a fogyasztásban, az anélkül is létezik, hogy ezt a jelenséget áramfejlesztésre használnák.
-
orbano
félisten
válasz
Cathfaern #115 üzenetére
én abból indultam ki, hogy az út egyeneltenségei most is ugyanezt a jelenséget okozzák. csak ez az energia most az aszfalt alatti homok-kavics-föld mittoménmilyen anyagokban elnyelődik és hővé-kémiai energiává alakul. gondolom jártál már pl. az M0 M5-M3 közötti szakaszán, ott most is adott a döcögés, csak épp nincs semmivé sem alakítva.
-
Cathfaern
nagyúr
Ha puhább az aszfalt, vagy bármiféle mozgást építenek bele, az plusz surlódást jelent, esetleg plusz pár mm-es döccenést a betonlapok szélén. Nyilván ez minimális plusz fogyasztás, na de a piezo elektromos kristály hatékonysága, és a kis mozgás miatt az energia termelés is minimális. És jó eséllyel kisebb is, mint a plusz fogyasztás (arról nem is beszélve, hogy ezt a pluszba elhasznált kőolajat erőműben elégetve 100% hogy jobb hatékonyságot lehetne elérni).
-
orbano
félisten
a benzinmotor aligha végez munkát ezeken a kristályokon. azt a szerencsétlen gravitáció teszi (gondolom lágyabb az aszfalt, és az autó súlya nyomja ossze, és ahogy halad a forgalom, a réteg folyamatos "rezgésben" van. ez azért nem hülyeség. legalábbis én nem látom benne a buktatót. de ok, vannak hülye emberek, de azért kétlem, hogy itt bárki arra építene koncepciót, hogy az autókban lévő üzemanyagot konvertálják át elektromos árammá ilyen módon
ok, nyilván az autó motorja is ad energiát a rendszernek, de lényegében ugyanazt, amit most is átad, ahogy egy kocsi átdübörög az aszfalton... csak ezt most megcsapolják. én azért szurkolok nekik, abból rossz nem sülhet ki -
Peethy
őstag
Pontosan, és ez általában igaz minden leegyszerűsített ötletre. Azt nem szeretem, hogy egy-egy friss technológiát ilyenkor felkapnak, amely jól hangozhat, a végén nincs semmi, és jöhetnek az összeesküvés-elméletek, hogy ez melyik oldal lobbija volt... holott egyszerűen rájöttek, hogy ez technikailag - ha kivitelezhető is, - veszteséges. Sok esetben például a hibrid hajtással is ugyanez a helyzet...
-
dabadab
titán
"a megvalósítás részével szokott sokszor probléma lenni"
Igen, ezzel peldaul az, hogy a benzinmotor + piezzokristaly energiatermeles hatasfoka eszvesztoen alacsony (mert hat nem a semmibol nyeri a mukodeshez szukseges energiat, hanem ez az autoknal pluszfogyasztaskent jelentkezik).
-
Peethy
őstag
Érdemes lenne még megemlíteni az autópályákra tervezett rendszert, ahol az autók nyomása biztosítaná az áramellátást: [link]
Amúgy érdekes ez az egész, szerintem teljesen használható ötletek, a megvalósítás részével szokott sokszor probléma lenni. Remélem sikerül, nagy előrelépés lenne
-
Findzs
addikt
nagyszerű, csinálják csak
mindig örülök az ilyen "zöld" dolgoknak -
-
DuplaZso
aktív tag
Nekem 2 dolog jött le.
1: Lassan a Gyurcsók is megjelenik PH-n a hírek/cikkek közt
2: A rajongótábora már várja is. -
mpioca
tag
válasz
#40993792 #101 üzenetére
A szóban forgó szerkezet csak az ingerületvezető rendszer nem megfelelő működését korrigálja. Itt nem a szívizom kontrakcióját helyettesítő eszközről van szó. Minimális méretű ionáramokat kell csak produkálnia a pacemakernek. Az izom összehúzódását és a "pumpa" működésének energiaszükségletét a szívizom sejtjei saját maguk fedezik. (felveszik a vérből a ketontesteket, glükózt, zsírsavakat -----> glükolízis, citromsav ciklus, terminális oxidáció, oxidatív foszforiláció). Az elképzelés tehát nem rossz, szerintem inkább a gyakorlatban történő megvalósítással lehet gond.
-
-
Watchdog
aktív tag
válasz
#40993792 #92 üzenetére
A dolog futurisztikus, de elméletileg megvalósítható, ha az ütemadáshoz kevesebb energia kell, mint ami az érfalból kinyerhető. Számos ilyen elven működő rendszer van (pl. autó...), az a titkuk, hogy az elején "meg kell lökni" őket, hogy elinduljanak. Ehhez vagy külső, vagy a korábbi működésből eltárolt energia szükséges. Azért nem örökmozgók, mert az ütemadás megléte önmagában kevés a rendszer működéséhez...
-
szabomihaly2
csendes tag
hopsz
-
orbano
félisten
válasz
#40993792 #90 üzenetére
Metalfan pont azt mondja szerintem, hogy rossz ez az érvelés. Nem a szívritmusszabályzó működteti a szivet, hane - ahogy a nevében is benne van - a szívritmust szabályozza. A szívverést, és az érfal lüktetését a szívben és az érfalban lévő izmok okozzák, ami pedig az elfogyasztott élelemből nyeri az energiát.
-
orbano
félisten
válasz
szabomihaly2 #86 üzenetére
ez még reálisnak is hangzik, nem úgy mint a fényképezőgép omg...
-
szabomihaly2
csendes tag
Én valahol mintha régebben, ilyen elven működő vezeték nélküli billentyűzetről olvastam volna. A billentyű lenyomásával termelt energia volt átalakítva elektromos árammá, amivel le is adta a billentyűzet a rádiójelet. Nem emlékszem, hogy megvásárolható volt-e vagy csak valami bemutatóra készült.
-
360xbox360
tag
Erről már lehetett hallani évekkel ezelőtt. Kb. 3-4 évvel ezelőtt volt a discoveryn hogy forgalmas utcákon, tereken, plázákban a csempét vagy éppen a térkövet úgy akarják megcsinálni hogy amikor az ember rálép akkor energiát termeljen.
Szerintem jó ötletnek tűnik.
Jó dolog az ha a telefon tölt a zsebünkben ha sétálunk -
lumpen_stex
aktív tag
nettó hülyeség.
-
Kronos3000
senior tag
Egy kicsit tudni kell számolni,egyszerű fizika,és matek,befektetett energia,és mennyit lehet termelni vele,többet nem mint amit beletesz az ember a mozdulattal...ebből legalábbis egy laptop áramellátására nem lesz elég...a többi is vicces...
-
TOM-202
senior tag
Nahát, micsoda fizikus lángelme topic lett itt hirtelen! Az az igazság hogy itt is olyasmi történhet mint a vízzel hajtott autónál, vagy a nullponti energia visszacsatolásnál. Amíg valamelyik nagy multi fel nem karolja az ötletet addig megmarad a garázsban barkácsoló zseni felfedezésének, semmint kézzel fogható terméknek.
Egyébként gondoltatok már arra hogy a szóban forgó fényképezőgép nagyon kevés áramot fogyaszt és néhány lenyomással akár feltölthetünk egy pufferkondit ami az akkumulátort tölti? Úgy már elég lehet a cucc által termelt áram a gép működéséhez. Persze kicsi kompakt gép zoom motor, vaku és AF segédfény használata nélkül.
-
lapa
veterán
az ember nagyjából 100-150w mechanikai munkát tud folyamatosan elvégezni.
amennyire én tudom a tápláléklánc közvetlen hatásfoka elég alacsony, valami 20%-ot olvastam növényevésre ls meg a növényevő állatok megevésére is.
persze a 20% is relatív, szerintem a nyugati ember ennél vagy 10-szer kevésbé hatékony. persze nem fázik meg van internet is.
-
csakb
őstag
"Gyerekcipőben van még ez, meg aztán lehet nem engedi terjedni az energia lobbi."
Ebbe azért lesz beleszólása az élelmiszeripari lobbinak is. Sokkal több Sport szelet fogyna, ha mozgással töltenénk a tabletjeinket. Már látom is magam előtt, ahogy a két gigászi ellenfél turbinalapátokat és füstölt csülköt lóbálva esik egymásnak a Bilderberg-csoport székházában.
-
ROBOTER
addikt
Én rájöttem, hogy ez már a MÁTRIX beteljesülése.
Az embereket akarják felhasználni a gépek energiaellátására.
-
ddekany
veterán
Hát ez nagy baromságnak hangzik (hol termelnék a kioldóval eleget???). Másfelöl, hány W-os energiaforrás egy ember, és mennyire hatékony? Valószínűleg nagyon is az. Ugye enni úgy is fogunk még jó darabig, gondolom nem kellene lényegesen többet, ha egy mobilt és egy notebook-it táplálsz... De hát ezek a cipős meg hasonló dolgok gázok. Kell valami becsületes dinamó szervet operálni az emberekbe, már mikor megszületnek, és rávenni valami izomcsoportot amit másra nem használunk, hogy tekerje, ha sírnak a készülékek...
-
csib41
aktív tag
Túl sok fizika, most volt érettségim tegnap.
-
lapa
veterán
válasz
#56573440 #58 üzenetére
lásd a tegnapi fejtegetésem a pont ilyen samsung napelemes noti kapcsán.
az ilyen alternatív megoldások annyira kevés energiát szolgáltatnak, hogy szó szerint tizedwattokban kell gondolkodni minden gép kapcsán. a jelenlegi gépeink (beleértve a notikat is) ennél egy nagyságrenddel nagyobb tűréseket engednek (azaz 1-1 w-tal nem feltétlen foglalkoznak).
-
mrlujoak
veterán
Kicsit több rációt látok abban, ha a billentyűzetet tennék energiatermelő képességűvé.
Többet nyomkodjuk...Egyébként a hullámgenerátort hasonlóan nagyon jó ötletnek tartom...
-
Tomcat
őstag
Ezt most hogy kell érteni? Lesiklás közben áramot termel a súrlódásból és ebből világít a neoncső/ledfüzér/karácsonyfaizzó a sílécen? Vagy a síelő ruhájában fűtőszálat táplálnak belőle?
@60 mrlujoak: vagy legalább arra jó lehet hogy meghosszabbítják vele az akkumulátor lemerüléséig hátralévő használati időt.
-
#56573440
törölt tag
az ötlet jó, de még a napelemes töltők se terjedtek el jelentős mértékben pedig azokban én látnék elég sok lehetőséget, pl a hátlapra feltenni... simán vevő lennék rá.
-
lapa
veterán
igen, ez külön aranyos, mert ugye a szívritmusszabályzó pont arra kell, hogy a taktust adja. szóval ha valami miatt mégis kihagy a szív, akkor leáll. ez kb az önmegsemmisítő definíciója.
persze erősen túlzok, de engem a régi orvosos viccre emlékeztet, hogy:
-pista bácsi, használt az erősítő krém, amit adtam?
-nem bírtam lecsavarni a kupakját.#56: amivel egy pár mw chipet táplálnak 1-200 kg terhelést használva. az egyik nemugyanaz.
-
blint63
tag
Lehet röhögni, de ilyen technológia már majd' két éve megtalálható a felsőkategóriás HEAD sílécekben.
-
lapa
veterán
szerintem kicsit fefüdj rá az energiamegmaradás törvényére, mert mondhatni "ez van".
-
Tomcat
őstag
Valahol olvastam hogy ez olyan mint a fénysebességgel való utazás. Elméletben működik a dolog, de a valóságban mégsem lehetséges csak maximum a 99,99%-ával haladni.
Gondolom ez érvényes az örökmozgókra is. Még ha közel tökéletes rendszert is sikerülne valakinek megalkotni akkor sem lehet becsapni a fizikát, az tudja a dolgát és pechünkre a törvényeket is. Ezeknél fogva csakazért sem tudsz a rendszerből 100% vagy nagyobb energiát kinyerni mint amennyit korábban beletápláltál. -
Watchdog
aktív tag
... ez az, amikor valakinek van "műszaki rekeszizma" azt már nem lehet megetetni mindenféle - elsőre biztatóan hangzó - zöldséggel, mert a nagyságrendekkel tisztában lévők tudják, hogy egy exponáláshoz ujjbeggyel leadott energia kb. semmire sem használható - sőt, minél könnyebben el lehet sütni a gépet, annál kevésbé fog bemozdulni a kép, ami fontosabb, mint a kinyerhető energia.
(A szinkrongenerátorokat pedig még egy jó darabig nem fogják felváltani az erőművekben piezókkal... aki ilyesmivel próbálkozna, azt kiröhögnék). -
Örökmozgó biztosan nem lenne, hiszen az ilyesfajta energiaátalakítások nem 100%-os hatékonyságúak. Számolni kell a súrlódással, vele együtt a hőtermeléssel, ezek mind kárba veszett energiák. Plusz nem is véletlen jár az a motor, gondolom valami másra is elmegy az energia, mondjuk egy autó helyváltoztató mozgásának elvégzésére.
-
De most gondoljatok bele. Egy járó villanymotor másik tengelyére lehetne generátort tenni, nem azt a sima fajtát, amit most használunk, biztos van az aggregátoroknál is fejlettebb fajta. Ha a villanymotor egyszer beindítjuk, akkor a vele egy tengelyen forgó generátor is áramot termel, ha már azt el tudnák érni, hogy annyi elektromos áramot termel a a generátor, ami a villanymotor működéséhez kell, már lenne egy amolyan örökmozgó. És mivel az áramot nem lehet tárolni (ez az erőművek problémája is), ha többet termelne, azt egy elektronika nagy ellenállásokon keresztül elfűthetné, ha épp nincs rá szükség, ebből a hőből például lehetne meleg víz, arra ugye mindig szükség van. Ha áram kell, nem fűt. Az elektronika figyeli, az ember meg boldog. Persze ha ilyen könnyen meg lehetne valósítani, talán már létezne is ilyen eszköz. Talán majd egyszer...
-
"egy beteg vérnyomásával is elegendő energiát lehetne termelni a szívritmusszabályzó működtetéséhez, amely így gyakorlatilag egy örök életű energiaforráshoz jutna"
Hehe, megoldották az örök életet, hát ez volt a titok nyitja! Azért ez nem semmi hír, legalább ki kellene emelni, hiszen az emberiség egyik leghőbb vágya vált most valóra. -
Tomcat
őstag
Fogalmam sincs. Nekem is csak a [dinamós kemping elemlámpávall] van tapasztalatom. Azt 2-3 perc tekergetés után 10-15 percig simán lehetett használni világításra. Mondjuk ez a kurblis töltő cucc sem drága amit linkeltem, csak hát fene tudja, ismeretlen személy és előreutalós téma kéthetes átfutási idővel így egyben nem valami bizalomgerjesztő.
-
lapa
veterán
félve kérdezem, de arra esetleg gondolt-e valaki, hogy ha ez a piezos dolog akkora hatékony lenne, akkor nem szarakodnának minden erőműben dinamóval, hanem piezokat kattintgatnának?
másként fogalmazva: ki lehet számolni hány joule energiát nyomunk egy elektromos öngyibe, és hogy abból 100% hatásfok mellett is mekkora energia lesz, és hogy azzal hány (bemozdult) fotót lehet csinálni. most nem számolom ki csakazértse, de nyilván van fél-egy centi utad meg legfeljebb pár kiló (pártucat newton) erőd. ez utóbbit nem vagyok most hajlandó kísérletileg pontosítani, bár nem is lenne egyszerű mert progresszív.
a dolgot amit szeretnének úgy hívják dinamó, vagy ahogy említve is lett: kurblis töltő.
-
Kormi76
aktív tag
Ez de komoly cucc! Meddig kell vajon tekergetni mire hatása van? Nekem van egy kurblis kisrádióm, de ha meg akarok hallgatni egy műsort, akkor a rádiózás jótékony testedzéssel párosul.
Egyszóval nem tölt túl hatékonyan a masina, és itt nem a fényképező pici kioldóját nyomogatom.
-
janos666
nagyúr
Fele jó fele erőltetett.
A billentyűk és kioldó gombok legyenek csak légiesen könnyedek, ne kelljen rájuk sózni, csak finoman megnyomni. De még a gyaloglósdi is könnyen válhat kényelmetlenné. Az önműködtető szívpumpa pedig túl futurisztikusnak és gyakorlatilag megvalósíthatatlannak hangzik. Abból akar elektromosságot termelni hogy lüktet az érfal, de azért lüktet, mert dobog a szív, szóval ez nekem olyan, mint az örökmozgó, vagy inkább azok a dobozok amik mágnesekkel termelnek áramot a semmiből tüzelő/hasadó/fuzionáló anyag nélkül... -
Tikakukac
titán
Nocsak, spanyol viasszal akarunk gépet tölteni? Nagyon jó elképzelés...
-
Tomcat
őstag
Az alapötlet egyébként jó is lehet. Gondolj csak bele, pl. civilizációtól távoli helyeken nem sűrűn botlunk konnektorba az őserdőben, sivatagban, magas hegységekben, na oda jó lehet telefont, kompakt fényképezőket, netbookot töltögetni. Igaz eltart egy darabig, de legalább a remény meg van rá hogy összejön annak aki ilyenre kényszerülne.
Más kérdés hogy majd a Duracell, Energizer, Varta és társai milyen szemmel néznek majd a feltalálóra és a találmányára. -
jymri
csendes tag
Az ilyesfajta és más modern megoldások azért nem terjednek és terjedhetnek el, mert nem tudják a szolgáltatók kezükbe venni az irányítást! Azon is csodálkozok, hogy van szabad földfelszíni tv és rádió sugárzás amiért nem kell fizetni! Bár bizonyos helyeket még a tiszta levegőt és pénzért adják....
-
Attól függ, hogy mekkora erővel kell nyomni a gombot, illetve milyen hosszú a gomb útja. Már látom is a durván bemozdult képeket, mert erősen kell nyomni egy hosszú exponáló gombot. De legalább ingyen volt. Hát nem ez a legjobb egy fotóban?
(#32) mpioca Már régóta a Fókusz a legautentikusabb tudományos forrás. A jövő héten megveszik a Science-t, nem hallottátok?
-
mpioca
tag
Sajnos eddigi ismereteink szerint nem igazán úgy működnek univerzumunk törvényei, hogy a semmiből energiát sikerüljön nyernünk. Nem szabad mindent elhinni, amit a fókuszban hallunk. Az ilyen szerkezetek bemutatásánál semmi tényt nem szoktak közölni. Bedobják a csoda "mágnes van benne, forog, meg jó nagy" szintű szöveget és le van tudva a tudományos háttér.
@CPT.Pirk
Tudtommal piezoelektromos megoldással működnek a gombos öngyújtók.
-
opr
nagyúr
Egész jól hangzik, de nem hinném, hogy egy vakuzáshoz elég energiát lehet vele termelni. Vagy az objektív mozgatásához. De majd meglátjuk, drukkolok, hátha mégis
-
plömplöm
őstag
melyik naptár szerint van április elseje?
-
Tomcat
őstag
Ez akár még jó ötlet is lehet! Csak töröljék már el végre azt a nyomorult sebességkorlátozást az autópályákon és mindenki jól jár. Pláne amikor egy gyorsabb autó jön akkor mindenki a környéken örülni fog hogy mekkora energialöketet tolt oda nekik.
A hírhez, elképzelem amint a fotóriporterek bőszen termelik az áramot a kezükben lévő fullframe gép + vaku feltöltéséhez. A profik mindkét kezükben tartanak egye-egyet (a sorozatképek és a redundancia miatt) miközben hüvelykújjukkal bőszen kattogatnak a megfelelő töltés eléréséhez.
-
orbano
félisten
ne ironizál, nem volt hülye az ürge. ő maga is mondta, hogy nem örökmozgó, mert nem dönt meg matematikai laptételeket, emlékeim szerint "egyszerűen" úgy variált a mindenféle alakú, kialakuló, majd összeomló mágneses terekkel, hogy eközben a rendszerbe kívülről, egy beazonosítatlan forrásból energia kerül. csak absztrakció kérdése ezt örökmozgónak nevezni, elvégre mindegyik ma működő, elfogadott fizikai rendszerbe téve örökmozgónak lehetne nevezni (persze posztuláljuk, hogy ez az ismeretlen energia végtelen, különben legfeljebb nagyon sokáig mozgónak nevezhetnénk
). nyilván nem az, hanem az ismert modell szűkebb, mint a valóság. ez meg nyilvánvaló, azért az asztro- és egyéb fizikusok nem akkora májerek még, hogy mindenről tudjanak. elvégre mint ha azzal a fránya higgs-bozonnal is bajaik lennének még, valahogy nem akar az ölükbe pottyanni
-
Elég egy ilyen PH! cikk arra, hogy rögtön kiderüljön, milyen rossz a magyar fizikaoktatás.
-
sysrq
őstag
A DHARMA Initiative 3 számú állomásán is jól haladunk ez irányú kutatásainkkal - nyilatkozta Ben.
-
-
Hiftu
senior tag
Figyu, az a magyar feltaláló nem egy idős bácsi volt ősz szakállal?
Érdekel, hogy miképp sikerült az energiamegmaradás törvényén ilyen egyszerűen átlépnie.
Akár csinálhatnánk fekete lyukat is, ha már ilyen fejlettek vagyunk.
Beledobjuk az összes elavult katonai egységet, aztán utána Mi mondjuk meg, hogy ki, mit csináljon. -
ilyenkor mindig az jut eszembe, hogy ha ez ekkora nagyon überállatság, akkor miért nem alkalmazzuk már szerte a világban?
-
ROBOTER
addikt
Ha már a fényképezőgép objektívje úgyis összegyűjti a fényt, nem lehetne valami Gyurcsok féle fényevést belekombinálni? Jobban belegondolva az se nagyobb sületlenség...
-
Kormi76
aktív tag
Szerintem ezek közül a notis megoldásban van a legtöbb fantázia. Egy komolyabb dokumentum gépelésekor akár keletkezhet is használható mennyiségű energia. Lehetne még tenni az egérbe is aztán a duplaklikk is töltene. Sőt ha visszatérünk a golyós egérhez, akkor az általa meghajtott kis hengerek is termelhetnének áramot.
Samus: az a poén, hogy pont a fegyverkezésbe ölt pénz térül meg ilyenkor. Le merném fogadni, hogy ezt a technológiát is a katonáknak kezdték fejleszteni, hogy terepen tovább bírja a felszerelés. (Mintha régebben olvastam volna is töltő-hátizsákról, ami a mozgásunkból termel enrgiát. Na azt is a hadseregnek fejlesztették.)
-
Az a baj, hogy annyi ilyen eszköz tűnik el a süllyesztőben, pedig ha fegyverkezés helyett erre fordítanák az energiát, talán egy jobb világ lenne a mostaniból.
Anno láttam a Fókuszban (ha jól emlékszem) egy magyar feltalálóról, aki épített egy úgynevezett örökmozgót. A szerkezet akkor volt, mint egy jól megtermett szoba, négy darab autó akkuról indult, és miután beindult, saját magát látta el árammal, emellett pedig egy teljes háztartást képes volt kiszolgálni anélkül, hogy hozzá kellett volna nyúlni, elméletben folyamatosan. Azóta sem láttam ilyesmit nálunk. Pedig szerintem nem egy utolsó ötlet volt...
-
Watchdog
aktív tag
Egy időben lehetett kapni a kínai piacon olyan gyerekcipőt, aminek átlátszó volt a sarka, és a lépések energiájától ledek villogtak benne... amíg tönkre nem ment
(~ 1-2 hét alatt).
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
Ez kb. olyan, mint h. egyik cipőtalpba tegyünk mágnest, másikba meg tekercset, és akkor már kész is az "áramfejlesztő".
A Darpa foglalkozott a cipőbe szerelhető piezo szerkezettel, hogy 1-2W -t előállítsanak, de nem igazán volt használható megoldás.
Ezen még lehetne tökölni, de hogy a fényképező elsütőgombjának lenyomásakor felhasznált energiából nem csak növelni a működési időt, de egyenesen ezzel "végteleníteni", az az erősen kétlem (itt kb. marketing duma) kategória. -
radi8tor
MODERÁTOR
Egyszer megtapasztaltam saját bőrömön a piezo-elektromosságot.
Csípőfogóval levágtam egyet egy piezo hangszóróból gyerekkoromban. Jól megrázott az áram tőle. Rögtön eldobtam ami a kezemben volt. -
Watchdog
aktív tag
Kötnének rá egy izzót - na jó, ne legyünk kegyetlenek: legyen csak LED
- rögtön tudnák, mennyi az annyi... Pl. öngyújtóba - oda való!
-
ZCoyote
őstag
Érdekes elgondolás, kíváncsi vagyok mi valósul meg belőle. Bár Japánban a metróban ahol az emberek mennek be a beléptető kapuk között ott ilyen van a gumiszőnyeg alatt és így termelnek meg némi elektromos energiát.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Lenovo Thinkpad T14 üzleti i5-10310u 10th gen. 8-32Gb RAM 256GB-1TB SSD gar.
- BESZÁMÍTÁS! 1TB Western Digital SN850X NVMe SSD meghajtó garanciával hibátlan működéssel
- Csere-Beszámítás! Asus Tuf Gamer laptop! R5 3550H / GTX 1650 / 8GB DDR4 / 500GB SSD
- Tablet felvásárlás!! Apple iPad, iPad Mini, iPad Air, iPad Pro
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged