Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz Watchdog #5 üzenetére

    Az nem a lépések energiájától villogott, hanem simán elem volt benne, meg egy kapcsoló, ami akkor aktiválódott mikor léptél... :)

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz orbano #114 üzenetére

    Ha puhább az aszfalt, vagy bármiféle mozgást építenek bele, az plusz surlódást jelent, esetleg plusz pár mm-es döccenést a betonlapok szélén. Nyilván ez minimális plusz fogyasztás, na de a piezo elektromos kristály hatékonysága, és a kis mozgás miatt az energia termelés is minimális. És jó eséllyel kisebb is, mint a plusz fogyasztás (arról nem is beszélve, hogy ezt a pluszba elhasznált kőolajat erőműben elégetve 100% hogy jobb hatékonyságot lehetne elérni).

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz orbano #163 üzenetére

    "-Te azt mondod, hogy azzal trükközik a piezzo, hogy merevebbé teszi az aszfaltot, és pontosan annyi energiát nyer ki a rendszerből, mint amennyit a javult közegellenállás lehetővé tesz.
    -Én pedig azt mondom, hogy ennél biztosan többet."

    Ezzel azt mondod, hogy a piezo kristály hatásfoka több mint 100%.

    Tehát, induljunk ki abból, hogy megoldják, hogy a piezos autópályán pontosan ugyannyit fogyaszt az autó, az autópálya merevítése miatt, mint egy "hagyományos" autópályán, csak itt a piezo kristályok ugyebár még termelik is az áramot.
    Amit tudunk, hogy a piezo kristályok hatásfoka nem a legjobb (ha jó lenne, akkor építenének rá erőműveket). De tegyük fel ezen is sikerül javítani, mondjuk 40%-ra.
    Továbbá tegyük fel, hogy a hagyományos autópályán és a merevített (de még nem piezos) autópályán történő haladás között 5% energiakülönbség van, az utóbbi javára (ezt az 5%-ot fogja megenni a piezo).

    Tehát ha beleépítjük a merevítettbe a piezo kristályokat, akkor az 5% 40%-át kapjuk meg elektromos áramként, ami 2%-ot jelent, 0% üzemanyag fogyasztás csökkenéssel. Amennyiben kihagyjuk a kristályokat, akkor értelemszerűen 5%-al kevesebb üzemanyag fog fogyni, viszont 0% elektromos áram termelődik.
    Na most mi eleketromos áramot szeretnénk, tehát azt az 5% üzemanyagot át kéne konvertálni elektromos árammá. Ehhez valami erőmű kéne, amiknek hatásfoka 50% körül van, tehát 2,5%-nyi elektromos áramot jelent.

    Tehát ha kihagyjuk a piezo kristályokat, és helyette rögtön elektromos áramot termelünk az így nyert üzemanyagból, akkor máris több elektromos áramhoz jutunk.
    És akkor ebbe még bele se vettem, hogy a belső égésű motor is messze nem 100%-os hatásfokú, tehát a megtakarítással nyert üzemanyag még több is ennél (illetve a piezo kristály 40%-os hatásfokát is kétlem).

    De ha ez a logikai okfejtés kevés lenne, akkor Wikipediáról álljon itt egy idézet:
    " DARPA's effort to harness 1-2 watts from continuous shoe impact while walking were abandoned due to the impracticality and the discomfort from the additional energy expended by a person wearing the shoes."
    Magyarul a DARPA katonai cipőkbe próbált piezo kristályt építettni, és ezzel 1-2 W (!) elektromos energiát termelni, azonban ez a valóságban nem bizonyult praktikusnak, mert túlzottan megnehezítette a járást... (egy katona számára, aki nyilván nem réticsiga eddzettségi szinttel rendelkezik).

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák