- Gaming notebook topik
- 30 TB-ot meghaladó HDD-ket demonstrál a Toshiba
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Házimozi haladó szinten
- Amazon Fire TV stick/box
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Olcsó sportkamerák (GoPro alternatívák)
- Blu-ray lemez tapasztalatok
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- ASUS ROG PG32UCDM: OLED csúcsmonitor tesztje
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Lalikiraly: MSI Cyborg 15 - Tényleg Kiborg.
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
Hirdetés
-
Nem megy az S25 Ultra 3x-os zoomkamerája sehova
ma Ice Universe záfolja a minap felröppent híreket, marad a négy kamera.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
PlayStationre és Xbox-ra tart a Horizon Chase 2
gp A folytatás a tervek szerint május végén debütál az újabb platformokon.
Új hozzászólás Aktív témák
-
orbano
félisten
ne ironizál, nem volt hülye az ürge. ő maga is mondta, hogy nem örökmozgó, mert nem dönt meg matematikai laptételeket, emlékeim szerint "egyszerűen" úgy variált a mindenféle alakú, kialakuló, majd összeomló mágneses terekkel, hogy eközben a rendszerbe kívülről, egy beazonosítatlan forrásból energia kerül. csak absztrakció kérdése ezt örökmozgónak nevezni, elvégre mindegyik ma működő, elfogadott fizikai rendszerbe téve örökmozgónak lehetne nevezni (persze posztuláljuk, hogy ez az ismeretlen energia végtelen, különben legfeljebb nagyon sokáig mozgónak nevezhetnénk ). nyilván nem az, hanem az ismert modell szűkebb, mint a valóság. ez meg nyilvánvaló, azért az asztro- és egyéb fizikusok nem akkora májerek még, hogy mindenről tudjanak. elvégre mint ha azzal a fránya higgs-bozonnal is bajaik lennének még, valahogy nem akar az ölükbe pottyanni
A vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
-
orbano
félisten
válasz szabomihaly2 #86 üzenetére
ez még reálisnak is hangzik, nem úgy mint a fényképezőgép omg...
A vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
válasz #40993792 #90 üzenetére
Metalfan pont azt mondja szerintem, hogy rossz ez az érvelés. Nem a szívritmusszabályzó működteti a szivet, hane - ahogy a nevében is benne van - a szívritmust szabályozza. A szívverést, és az érfal lüktetését a szívben és az érfalban lévő izmok okozzák, ami pedig az elfogyasztott élelemből nyeri az energiát.
A vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
válasz #40993792 #92 üzenetére
akkor Te nem érted. én támogatom. pont azt mondom, hogy lehetséges, mivel a pacemakernek csak a szív szabályzásához kell eneriga, nem a szív működtetéséhez. az energiát pedig a szív működéséből nyeri, amit a szív pedig az emberi anyagcseréből nyer.
A vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
válasz #40993792 #106 üzenetére
nem nehéz kihasználni tudatlan emberek nyomorát. mert a kártyajóslás, és ilyen hülyeségek még oké, mert aki hülye, az megérdemli, de nyomorult, haldokló, betegeskedő embereket lenyúlni... nemigaz, hogy nem büntetik na de ez már nagyon off, bocsi
A vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
a benzinmotor aligha végez munkát ezeken a kristályokon. azt a szerencsétlen gravitáció teszi (gondolom lágyabb az aszfalt, és az autó súlya nyomja ossze, és ahogy halad a forgalom, a réteg folyamatos "rezgésben" van. ez azért nem hülyeség. legalábbis én nem látom benne a buktatót. de ok, vannak hülye emberek, de azért kétlem, hogy itt bárki arra építene koncepciót, hogy az autókban lévő üzemanyagot konvertálják át elektromos árammá ilyen módon
ok, nyilván az autó motorja is ad energiát a rendszernek, de lényegében ugyanazt, amit most is átad, ahogy egy kocsi átdübörög az aszfalton... csak ezt most megcsapolják. én azért szurkolok nekik, abból rossz nem sülhet ki[ Szerkesztve ]
A vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
válasz Cathfaern #115 üzenetére
én abból indultam ki, hogy az út egyeneltenségei most is ugyanezt a jelenséget okozzák. csak ez az energia most az aszfalt alatti homok-kavics-föld mittoménmilyen anyagokban elnyelődik és hővé-kémiai energiává alakul. gondolom jártál már pl. az M0 M5-M3 közötti szakaszán, ott most is adott a döcögés, csak épp nincs semmivé sem alakítva.
A vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
ember, gondolkodj már! menj ki egy főútra és dugd a füledet az aszfaltra amikor eldübörög egy kamion! most mi történik azzal az energiával, amit az autó mindenképpen átad az aszfaltnak? az aszfalt, és az alatta lévő csillapító anyagokban hővé és kémiai energiává alakul. Helyette majd most egy piezo-kristályban fog (részben) elektromos energiává alakulni. néha komolyan meglepődök, hogy egyesek mennyire nem képesek felfogni ilyen egyszerű dolgot...
[ Szerkesztve ]
A vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
nem érted. átadja igen. utána is át fogja. az aszfaltnak, aminek nem változik semmilyen tulajdonsága. de most mi történik? szeirnted az aszfalt 100%-osan elnyeli a kocis által átadott mechanikai energiát? akkor ha az első emeleten ahol lakom, a padlóra, vagy a válaszfalra cuppantva a fülemet nem érezném a nagy dög autók rezgését. de érzem! persze nyilván gyengébben, mint ha közvetlenül az úttesten dugnám oda a fülem.
tehát mi történik azzal a szerencsétlen mechanikus energiával, ami berezegteti az aszfaltot? átadódik a környezetnek, és abban egy része elnyelődik, egy része pedig továbbterjed. Az aszfaltról az út alapjába (homok, sóder), az út alapjából a talajba, a talajból a legalacsonyabb frekik meg át a házunk alapját képező betonba, onnan a téglafalon keresztül fel a fülembe.
Most ezek az általad hülyének tartott emberek úgy gondolták, hogy ebbe a láncba beiktatnak olyan anyagot, ami nem hővé alakítja a belső ellenállása folytán ezt a mechanikai energiát, hanem elektromos árammá.
ennyi. mi ebben az ennyire nehezen emészthető? ugyanaz a kocsi, ugyanaz az aszfalt. csak máshova kerül az átadott energia.A vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
ki mondta, hogy cél? ez egy TÉNY. nem cél, nem eszköz, hanem egy állapot. az autók nem légpárnán siklanak, hanem összeütköznek az aszfalttal és energiát adnak át neki. ez az energia el van pazarolva. kész. pont. mindaddig, amíg valami ezt vissza nem nyeri nekünk részben.
egyébként meg cél ennek a rezgésnek az elnyelése. ezért tesznek pl. a villamossínek alá spéci rezgéselnyelőket. attól sem nő a villamos fogyasztása, csak békésebben alszik a néni a körúti lakásában.
vagy úgy gondolod, hogy ha a szomszéd lakása hangszigetelt, akkor nekem fárasztóbb kiabálni a barátnőmmel, ha hisztis?A vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
ok. akkor folytassuk az érvelésed:
a kocsi ugye energiát veszt többféleképpen. az egyik a mechanikai, amiről beszélünk. vagyis Te rohadtul másról beszélsz, mert Te a kocsi helyzeti energiájáról, én pedig a közegellenállásról, ami által a kocsi munkát végez az úton, hogy nekicsapódik a kiszögelléseknek pl. de nembaj, tekintsünk el attól, hogy nem érted. ez is egy dolog, ami csökkenti a haladó autó, mint rendszer hatásfokát. nem? de.
ugyanígy a ahtásfok egy tényezője az, hogy a benzinben rejlő kémiai energia egy része hővé alakul és a kocsi átadja a környezetének. így van, nem? de.
tehát az analógiádat folytatva, miszerint a környezetnek leadott energia megcsapolása ellentétes munkavégzést jelent a kocsi hasznos munkájával szemben, akkor ha én odaállok egy járó motor mellé melegedni, tehát elnyelem a kocsiból kiáramló energiát, akkor növelem a fogyasztását. ha ez szerinted így van, akkor csak gratulálni tudok, és javaslom függesszük fel ezt az eszmecserét. ha nem vagy képes felfogni, hogy mit jelent egy rendszer energiaveszteségének megcsapolása, akkor nincs miről beszélnünk.A vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
válasz DuplaZso #136 üzenetére
Akkor ezt mondd már el azoknak, akik az egyesült államok pénzéből jelentős összegeket fordítottak ennek a kifejlesztésére és állítólag működik. Írd meg nekik, hogy milyen hülyék, nem érted minek erőltetik, amikor Te így látatlanban a fórum mögül meg tudod mondani, hogy ez hülyeség.
ok, az első hozzászólásomban hülyén fogalmaztam, a plusz munkára gondoltam. de utána korrigáltam
A vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
persze, én meg erre ítam, hogy igazad van, és a későbbi hozzászólásaimban már korrigálva írtam: nem kell többletmunkát végeznie az autónak, ha beszerelik ezeket a piezo-kütyüket. Mármint az egész aszfalton. ugyanazt a munkát végzi mint eddig, csak a homok, vagy akármi helyett a piezo-rétegen. Tehát a két rendszerben a motor munkavégzése azonos. Ezt fogalmaztam meg akkor hülyén
A vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
ha van két, azonos mechanikai tulajdonságokkal rendelkező anyagod, amiből az egyik a mechanikai energiát hővé, a másik pedig elektromos árammá alakítja, akkor miért is nem mindegy az autó szempontjából, hogy melyik van alatta? az ő szemszögéből minden pontosan ugyanúgy történik. Te továbbra is azzal érvelsz a hatékonyság szempontjából, hogy az amúgy is elvégzett munka "megcsapolása" helyett itten a kocsi plusz megdolgoztatása a cél, és kizárólagosan ebből nyerik ki az energiát. holott ez nyilván nem igaz, és így nyilvánvalóan nem állja meg a helyét az az érv sem, hogy az aszfaltot kell merevíteni simán.
A vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
de, én pont az összhatást látom.
az idézet meg tökmindegy. játszanak az anyagi tulajdonságokkal, hogy egy olyan rendszert hozzanak össze, ahol azonos körülmények között több energia nyerhető ki. hazugságokkal meg elhiszem, hogy mindenkit etetnek, de hogy az izraeli kormányt nem, az hót sicher...A vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
olvasd át, nem azzal érveltem. de maradjunk a dolog fizikai oldalánál:
-Te azt mondod, hogy azzal trükközik a piezzo, hogy merevebbé teszi az aszfaltot, és pontosan annyi energiát nyer ki a rendszerből, mint amennyit a javult közegellenállás lehetővé tesz.
-Én pedig azt mondom, hogy ennél biztosan többet.Várom bármelyik oldal konkrét bizonyítását, vagy alátámasztását. Mert ugye fikázni könnyű, hogy ez a rendszer szar, és összeesküvés-elméletet is könnyű gyáratani, és van annyira hatásvadász, hogy logikusabb érvelésnek tűnjön, pedig minimum annyira légbőlkapott, mint bármi más, amíg nem írsz le ide szépen számokat, hogy milyen a jelenlegi autópálya struktúrája, milyen ehhez képest a piezos, és ugyanennyi megtérüléssel, legfeljebb ilyen költségvonzattal és megvalósíthatósággal mit képzelnél el helyette.
A vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
válasz Cathfaern #164 üzenetére
az egyenletből azt hagyod ki, hogy az autó az energiájának most is egy jelentős hányadát adja át az úttestnek. És a piezo ebből is tud "fejni", nem csak az úttest paramétereinek változtatgatásából eredő változásokból...
a katonás dolog: igen, de ott volt egy célkitűzés, hogy mennyi energiát lenne értelme kinyerni egy mittomén átlag 80 kilós emberből. ott is lehetett volna kényelmesebbé tenni a dolgot, csak akkor túl kevés energiát termelt volna. az arányok meg nyilván nem lineárisan skálázódnak, ha átülteted az elvet az autókra: itt a "komfortot" (=fogyasztás) nem befolyásolva sikerült (a hangsúly a múlt időn van) annyi energiát kinyerni, hogy megtérüljön.
Gondolom az is tiszta, hogy a katonáknál az az 1-2 watt többletet nem a kényelmetlenség hoza 100%-ban, hanem lehet mondjuk hogy (hasraütésre egy arány) 70%-ot a kényelmetlenséget okozó többletmunka, 30%-ot pedig az egyébként is a járásba fektetett és nem a haladásra, hanem ak özegellenállás leközdésére fordított energia egy része adta.Kérdés, hogy autóknál mennyi ez az arány. Bár ezt soha nem fogjuk megtudni, hacsak nem alkalmaznak minket az innowattechnél.
A vér nem válik VAZZE!™
Új hozzászólás Aktív témák
- Gaming notebook topik
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- 30 TB-ot meghaladó HDD-ket demonstrál a Toshiba
- Xbox Series X|S
- ReVanced patch-elt alkalmazások és Youtube Android alkalmazás alternatívák reklámszűréssel / videók letöltése
- Motoros topic
- Ukrajnai háború
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- OnePlus 8T – fazonigazítás
- Vizsgálják a Waymo robotautók váratlan viselkedését
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest