Új hozzászólás Aktív témák

  • Nekomajin

    aktív tag

    válasz philoxenia #111 üzenetére

    Az általános és középiskolai tananyag viszonylag naprakész, de legalábbis semmivel sem idejétmúltabb, mint a többi tárgy anyaga. Az egy dolog, hogy az informatika milyen gyorsan fejlődik. A legújabb fejlesztések akkor is csak évek múlva kerülnek az átlagember elé.
    Az, hogy milyen operációs rendszer van a gépeken, egyrészt az iskola anyagi helyzetétől függ, másrészt meg teljesen lényegtelen, mert a GUI alapelemei megegyeznek, ahogy a fájlműveletek is.
    Ezen felül a tananyag legnagyobb részt szövegszerkesztésből áll, aztán táblázatkezelésből, prezentáció készítésből és internetes keresésből.
    A szövegszerkesztés alapvető fontosságú, hiszen legalább egy önéletrajzot mindenkinek meg kéne tudni csinálni önmagától, de emellett a szövegszerkesztés nem csak a vastag meg a dőlt betűről szól, hanem sok nyelvtani dolgot is ismétel, és megalapozza a további témaköröket is.
    A táblázatkezelés szintén hasznos lehet, de ott a hangsúly inkább az algoritmikus szemlélet kialakításán van. A képletekkel nagyon sok gondolkodási műveletet lehet fejleszteni.
    A prezentáció készítés az véleményes, ezt belátom. Egy gimnáziumban, ahol a tanulók nagyobb része tovább akar tanulni, mindenképpen szükséges. Egy szakiskolában nyilván nem.
    Az internetes keresés egyre nagyobb hangsúlyt kap. Ma már nem abból áll, hogy keress meg egy képet a neten, és küldd el emailben, hanem például menetrendek értelmezéséből, vagy térképszolgáltatások használatából.
    Ezeken kívül persze van némi rajzolás, főleg általános iskolában, egy kis adatbázis kezelés, meg van weblap készítés. Ezt az utóbbit ne kérdezd, hogy minek! Én se látom értelmét, de benne van az érettségi követelményekben, úgyhogy muszáj.

    Természetesen lehetne még néhány témakört hozzáadni a tananyaghoz, bizonyos dolgokra elég nagy szükség lenne, de egyszerűen nincs rá idő. Azt se mondom, hogy ami most benne van, az mind úgy, és annyira kell, amennyi óraszám meg van rá adva, de azért borzasztó nagy túlkapások nincsenek e tekintetben.
    Azt viszont tudni kell, hogy a számítógép hiába eszköz, attól az informatika órán még nem csak eszköz jellegű tudást kell átadni, hanem a képességeket is fejleszteni kell. Ez viszont azzal jár, hogy olyan dolgokat is kell tanítani, ami a kívülálló számára feleslegesnek tűnhet.

Új hozzászólás Aktív témák