Új hozzászólás Aktív témák
-
tocsa
senior tag
Valahogy az nVidia megoldása szimpatikusabb. Nyilván nekik most spórolni kell számítási kapacitással, ezért "okosabb" megoldások kellenek. Valahogy az kicsit brute-force-nak tűnik nekem, hogy a raszter bufferben éleket keressünk, hogyha egy kroabbi fázisban amúgy is rendelkezésre álltak a geometriai adatok. Tulajdonképpen kiszámolunk olyat, amit korábban is tudtunk. És sajnos az élkereső az nem mindenható, lehet, hogy az AMD az MLAA-val nem talál meg olyan éleket, amiket az nVidia a depth bufferből ki tud nyerni.
Mondjuk persze ha nagyon sok él van, akkor lehet, lehet, hogy az nVidia megoldása nem hatékonyabb. Csak pontosabb lehet a számba vett élek tekintetében. A korábbi két hírből viszont úgy tűnik lehet, hogy nem tud olyan jó megoldást nyújtani, mint az MLAA?
El tudom képzelni a két megoldás kombinációját is, éspedig, hogy élkeresés helyett nVidia módjára venni ki az él információkat a geometriai adatokból, maj dutánna később AA-t csinálni ezekre az élekre. Nemtom. Ez lehet, hogy egyesítené a kettő hátrányát (pontosabb depth buffer és az élsimítás a végén)?
Abba is hagyom, mert az az érzésem, hogy összezagyválok dolgokat.
-
#16939776
törölt tag
lehet rajtja még mit fejteni, a kerítést eltüntette, csak amikor odaérek akkor se legyen ott
-
bitblueduck
senior tag
Ez a modszer sem valtja meg a vilagot, bar az elsimitas nelkuli kephez kepest nyilvan jobb, de a harmadik kep az igazi minosegbeli ugras.
AA pedig kell FullHD-re is, akkor oldodna meg ez a felbontas novelesevel, ha meg mindig 13-15" monitorok lennenek mindenhol. -
#06658560
törölt tag
abu, mondd, gobliiins alatt mennyi fps-t bukok rajta, s megéri a grafikai javulás?
-
Boxi88
őstag
Nem rossz, nem rossz, de van még hova fejlődni...
-
TESCO-Zsömle
titán
válasz
megint én #45 üzenetére
Ezt rosszul tudod, mert a csillagász nem asztronauta, hanem asztronómus.
sz: Mielőtt nagy elánnal kioktatsz valakit, csapj fel egy lexikont, hogy igazad van-e. Itt a 'neten', ahol karnyújtásnyira minden adat, nem elég az önbizalom és a vakhit, mert csakhamar linkek garmadáját tolják a képedbe, amik igazolják állításod hamisságát...
-
julius666
addikt
De, igazad van, hülye vagyok, itt nem a frame-k között eltelt időt számolták, hanem a render kezdetétől végéig számított időt, azaz a pipeline növeli még a throughputot, ennél több lehet az FPS. Hogy mennyivel, az megvalósítás kérdése, Abu biztosan tud valami hozzávetőleges adatot mondani, hardverben nem vagyok jó.
-
DeSanto
őstag
Még sokan azt mondják fullHD-ra nem kell élsimítás...
A képek magukért beszélnek! -
megint én
őstag
Régen szinte minden űrhajós, nem 100%, de azt hiszem Neil Armstrong is profi pilóta volt. Ma már nem kifejezetten jellemző.
Ja, Neil bácsi, pilóta volt a koreai háborúban -
Xaels
félisten
válasz
megint én #45 üzenetére
"Az űrhajós (az amerikai terminológiában asztronauta, az oroszban kozmonauta, kínai nevük alapján néha tajkonauta) űrrepülést végrehajtó személy." - Forrás
Az űrhajósok nem teremnek csak úgy maguktól az űrben. Igaz általában a feljuttatásuk alatt túl sok dolguk nincs a gatyába csináláson kívül, de amikor "hazatérnek" ott többnyire pilótai képességeiket kell megcsillantsák, ezért kell oda reflex.
-
rumkola
nagyúr
válasz
megint én #39 üzenetére
bakker, totál félreérted a dolgot
)
hosszabb ideig tart a jelenet feldolgozása és ezáltal kirajzolása
csupán annyi történik, hogy lassabban fog futni a játék élsimivel mint anélkül
eddig is így volt
mit kevertek már bele reakcióidőket meg multis pinget LOLasztronautának meg miért is kell gyorsnak lennie
D ez milyen kérdés
-
julius666
addikt
160 ms-es renderidő esetén a legkisebb problémátok lesz a késleltetés, miután az azt jelenti, kb. 6 FPS-el fog menni a játék.
-
megint én
őstag
És
(#36) mpioca
6 év intenzív napi 4-6 óra cs után neked is javulna a reflexed.
Most próbálgattam, Reflextester most nem vagyok formában olyan 100 próbálkozást nyomtam, a legjobb 0.047 a legszarabb 0.25. de az esetek túlnyomó része 160-170 közé esett. Otthon van nekem, (és az egész klánnal ezt nézegettük). Egy professional reflex meter, vagy valami hasonló nevű móka, ami asszem 20 eredményből adja le az átlagot. És mondom, nekem volt a legszarabb a klánból, igaz a magam 25 évével a legidősebb is vagyok, de a legjobb a legfiatalabbé aki 14 éves, és egyfolytában 50-70 körüli eredményei voltak, én sem akartam elhinni, de feltöltötte az eredményeit. Viszont a 700ms, az egy nagyi reflexe, vagy egy erősen ittas egyéné.Szerk. Látom javítottad... xD
Na, de látod, az átlag 200ms, szóval +160 majdnem megduplázza. szóval az nyer a multiplayerban aki nem használ élsimítást???Ez vicc???
-
DemonDani
addikt
ez a hülyeség, illetve mind a kettő... a 700-400 (700 már nagyon zsenge) az a váratlan dolgokra való reagálás... vagyis pl lelép eléd egy gyalogos...
játékben ez jóval kisebb, mivel nagyrészt rá vagy készülve a történésekre. 50ms meg vicc ;D megnézném hogy mivel mért le ilyet -
mpioca
tag
-
Xaels
félisten
Hogy őszinte legyek, ezek az eljárások ígéretesek, de akinek nem telik több százezres gépre az ritkán fogja még ezeket az eljárásokat is használni főleg multiban.
-
-
megint én
őstag
Jól látom, hogy ez a Battlefield 3????
-
Yany
addikt
Pont ugyanezt akartam írni. LOL, hogy az Alias jelenség legfeltűnőbb effektusát nem igyekeznek kiiktatni. Egy rece mozgás közben sokkal kevésbé zavaró, mint ez a vibrálás. Képen persze jól mutat mindenféle "elkenés", de az alias legnagyobb baja (szerintem) korántsem a lépcsőzetes él, hanem a "vándorló/vibráló/váltakozó" élek.
-
brian1987
tag
Hát meg kell hagyni, nagyon ígéretes és tetszetős.
-
julius666
addikt
Nem személy szerint neked:
Hát ez még mindig vérszegény, igen erősen, bár a tisztán post-process AA-tól nem is érdemes sokat várni. Tudom hogy a gyártók kénytelenek ezeket nyomatni, mert nem tehetnek mást a jelenlegi motoroknál, a régi megoldások már túl erőforrás-igényesek lennének, de minőségben ezek még mindig nagyon messze vannak tőlük. Esetleg egy olyan megoldást tudnék elképzelni, ami valami Multisampling megoldást vegyít ezekkel, tehát a problémásabb részeken (mint pölö a kerítés), az lépne életbe.Azoknak aki nem látják a különbségeket: natív felbontásban nézzétek a képeket (a böngészők többsége a kép megnyitásakor az ablakérethez igazít!), és figyeljétek a kerítést! Ordító a különbség!
Neked:
A hsz az interframe artifact-ekre vonatkozott, hiába vegyítesz te 2 olyan filtert ami csak intraframe szűr, ezeken nem fog javítani. Az egyetlen javítási lehetőség az ilyen élek menténi "villódzásokra" az lenne, ha az AA algoritmusokba beépítenének valami temporális szűrést is, de ez egyrészt megdobná erősen az erőforrásigényeket, másrészt újabb késleltetést vinne a rendszerbe (attól függően, hány képkockát bufferelsz be).
Ez sajnos ilyen, ezek a post-process AA-k ilyen heurisztikák lényegében a probléma megkerülésére, amik ugye magukban igazán sosem tökéletesek, ha meg túl sokat használsz belőlük egymás hibáinak a kijavítására, könnyen lehet, rosszabbul jösz ki mint ha nem is használtad volna őket egyáltalán hanem brute force-ból számoltad volna ki az egészet. -
DemonDani
addikt
Crysis2-ben is villantott... ahol ugye nem lesz SRAA mert már MLAA-t használ
-
Ł-IceRocK-Ł
veterán
Mostanában csak úgy jelentetik meg az ilyen újfajta megoldásokat, szabványokat. Itt is nyitott a lehetőség a fejlődésre, egyáltalán nem rossz dolog, hogy valaki belekezdett valami újba, ami nem is sikerült olyan hanyagul. Csak előre.
-
válasz
hackeeeee #20 üzenetére
Feltételezem a driverből kényszerített szűrés mindig erőforrás igényesebb, mint ha magába a programba lenne implementálva... a cikkben is felmerül a kérdés, hogy esetleg driveres szinten megjelenne-e NV oldalon, eleinte gyanítom a driveres force-olt megoldás lesz és majd később érkeznek a konkrét játékbeli megoldások, de az is lehet, hogy ez így nem lehetséges és csak hülyeségeket írtam most ide
-
hackeeeee
Jómunkásember
Akkor ez nem úgy lesz mint pl. AMD/ATI-nál a Morfológ szűrés, hogy driver-ből lesz használható? Ezt "tudnia kell" a játékoknak, alkalmazásoknak is?
-
MongolZ
addikt
"büntetés"
Legyen már feldolgozási idő, vagy késés, vagy akármi más -
#72042496
törölt tag
A második és a harmadik kép között csak elenyésző különbségeket látok. Nem hiszem, hogy ezekből mozgás közben bármit is észrevennék.
-
Findzs
addikt
a 16x élsimítás egyenlőre szebb látványt biztosít
-
FRENK1988
veterán
Nemrossz de van azért még hova fejlődni.
-
freeapro
senior tag
A videót nem nézte senki? Ott az MLAA-val is összehasonlítják. A videó alapján egyik megoldás sem tűnik nagy előrelépésnek, az élek mentén mozgás közben megmarad az az idegesítő vibrálás.
-
shteer
titán
van még hova fejleszteni
nem kérdés, h 3.kép a best látványban
-
Teasüti
nagyúr
Most elgondolkodtam rajta, h vajon AA-t érdemes lenne-e multi gpu esetén másik eszközön futtatni? Gondolok itt pl arra, h a physx kari ne unatkozzon annyira, leterhelhetnénk még AA-val is. És akkor nem fájna annyira rárakni a 16x SSAA-t sem a grafikára.
Kíváncsi lennék százalékosan mekkora részét eszi meg mondjuk az 5870-es kártya erőforrásainak az SSAA. FPS az brutálisan leesik tőle. -
válasz
Picturemaker #8 üzenetére
+1
-
Picturemaker
őstag
Ez szép és jó, de az a baj, hogy a megjelenő játékok olyan gyengék, hogy azon egy 32xMSRAMLEEAMDJ sem segítene.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Szerintem a mélységpufferre elég egy olyan VGA, ami kezeli az MSAA-t. A shading az már kérdéses, mivel az a fejlesztőtől függ, de a DX11-es kártya jó oda is.
(#4) woland_y2k: Onnan van a kép. Valszeg egy SRAA+MLAA hibrid lesz a játékban. Az SRAA a középső képen van. A cél gondolom az 16x SSAA minőségének megközelítése jelentősen kevesebb erőforrás bevonásával.
-
Воланд
titán
Hmm..., Battlefield 3?
-
ViZion
félisten
Melyik VGA a minimum ehhez tul. képpen? Vagy ehhez nextgen HW is kell?
Remélem ehhez már nitrogénnel kell hűteni a VGA-t... :D
-
pschio
őstag
meg kell hagyni, nagyon szép. remélem általános felhasználásra kerül a játékokban.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Építő/felújító topik
- Autós topik
- A Micron újszerű módszerrel javítja QLC-s SSD-jének sebességét
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Szólánc.
- Milyen autót vegyek?
- Milyen házat vegyek?
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- További aktív témák...
- Konica Bizhub C220 - A3 fénymásoló
- HGST HUH721010AL5200 10TB 7.2k SAS HDD, DELL branded, nettó 38000Ft + ÁFA, 1 év garancia
- Bomba ár! Dell Latitude 3540 - i5-4GEN I 4GB I 500GB I 15,6" HD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Újra Akcióban!!! Ducky One 2 Mini és SF billentyűzetek a bolti ár töredékéért! Számla+Gari
- AKCIÓ! Épített KomPhone R5 4500 16GB RAM 240GB SSD RX 6500 XT 4GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest