Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
daneel_hu
addikt
válasz Hieronymus #120 üzenetére
Szerintem egy tévé esetében a "jóval jobb javíthatóság" az sajnos méretnövekedést eredményezne.
Mélységben. Kb ugyanaz lenne mint a plazma esetében, tehát újra jönnének a 5-10 cm vastag tévék.A mai smart-tévék pedig nehezen hasonlíthatóak egy 10-12 évvel ezelőtti példányhoz, ezek már gyakorlatilag 1 vékony panel + 1 számítógépből állnak. A számítógép is egy egység, a panel is + van pár csatlakozó és a táp.
Ha ezekben valahol hiba lép fel, az automatice az egység teljes cseréjét vonja maga után - jobb esetben.Ahhoz, hogy "jobban javítható legyen", sokkal több részegységből kellene felépüljön = vastagabb tévé.
Nekem nem kéne... maradjon a vékonyság.Szóval egyetértek, inkább a minőség mint a javíthatóság.
[ Szerkesztve ]
-
"Miert szerinted nem igaz hogy gazdasagtalan sok esetben a javitas?"
De igaz. Ez kétségbe vonhatatlan.
A nagy kérdés az, hogy hajlandó lennél jóval többet fizetni egy olyan termékért, ami sokkal jobban javítható?
Azt is számold bele, hogy egy termék javításáért, a jótálláson túl, a termék árának 30-40%-a kérhető el.A javíthatóságnál a minőség sokkal fontosabb.
Emlékszem az első tévénkre. Valami Videoton csoda volt. A szerelő a csodálkozott, ha hosszabb ideig nem kellett javítani jönni. Még garanciában cserélték, mert elérte a felső határát a javítások száma. Az utódja sem lett sokkal jobb. Kettőezer tizenháromban úgy alakult, hogy két régi CRT tévé adta be a kulcsot, nagyjából egyszerre. A nagypapának 92 éves koréba gondozóotthonba kellett költöznie. Egyetlen év alatt négy tévé került a tágabb értelembe vett családba. Kettő Toshiba, egy Thomson és egy Sony Bravia. 32-34" fullhd. Mindegyik javítás és probléma nélkül működik, a mai napig. Egy időközben kikerült a használatból, a nagypapa távozása okán. Szerintem 8K lesz a belépőszínt, mire újra tévét kell majd vásárolni majd.Az EU-ban, a járművekre komoly minőségi/tartóssági előírások vonatkoznak. Ezért is emelkedik a garancia hossza az utóbbi években.
Az Apple termékeket nem érdemes piszkálni, a rajongók bármit megvesznek. De még így is csökkenek az eladásaik mennyisége és a telefonjaik árai. Egyrészt az akkumulátor csere kampány, másrészt a fogyasztók egy részének elpártolása megtette a hatását.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
daneel_hu
addikt
Csak arra írtam ezt, hogy egy meghibásodáskor a leggyakrabban egy teljes egységet cserélnek benne, de ez nem csoda. Szerintem ez ki van találva üzletileg, mert így sokkal kisebb a support fenntartási költsége.
Ha valamelyik tv szétmegy, akkor azt cserélik. Statiksztikailag le van nekik vezetve (kiszámolták), hogy így jobban megéri. -
daneel_hu
addikt
Nem kell szándékosan lassítani csak erőltetni, hogy minden évben frissítsen az új iOS-re.
Lassulni fog az magától is, hiszen az újabb OS-ek a legújabb hw-re lesznek jobbak. Törvényszerű a lassulás.Az Apple-telefonok szerintem az okosteló piacon messze a legstrapabíróbb megoldások.
Szinte mindegyikban van anyag. A régebbiek kvázi alutéglák voltak. -
sakal83
addikt
Az iphonet lassitjak. A telefonok jo reszeben nagyon kis kapacitasu az akksi illetve a pl a samsungok javitasa irrealisan draga tehat gazdasagtalan nem veletlenul. Mar bocsanat de jo lenne ha mondjuk a 200ert vett tvbe egy kijelzo nem 300be kerulne. Vagy egy vezerlopanelen egy alkatresz tonkremenetele nem a teljes panel cserejet jelentene.
Miert szerinted nem igaz hogy gazdasagtalan sok esetben a javitas? Ha igen jol van ez igy?
[ Szerkesztve ]
-
Sinesol
veterán
Nem beképzelik, csupán csak politikusok és előnyük származik abból, ha a a tömeg kedvére tesznek, csak úgy kell tenni, mintha egyetértenének velük és segitenek rajtuk, pluszban elterelik egyéb dolgokról a figyelmet. Ez éppolyan mint a keleti vs nyugati élelmiszerek minősége, az egész egy városi legenda, mégis foglalkoztak vele, mivel egyrészt ki kell szolgálni a hisztiző tömeget, másrészt, meg el lehet vele terelni a figyelmet más dolgokról.
Az Iphone nemtom hogy jön ide, viszont tény, hogy még a sima Ipad is mai napig használható, azzal szemben, hogy egy 3 éves droid tablet már a végét járja. Teló fronton még az 5S is teljesen használható, szal a zárt rendszer miatt igencsak hosszú életűek a készülékeik.
[ Szerkesztve ]
-
sakal83
addikt
válasz Hieronymus #112 üzenetére
Nem rosszabb hanem kevesbe tartosak.
Akkor most az iphone mit csinalt?
Szerinted az eu miert akarja eloirni torvenyben hogy a termekek javithatoak illetve gazdasagosan javithatoak legyenek ha nem lenne igaz? ok is bekepzelik
-
Ha el akarod hinni, hogy minden eszköz egyre rosszabb, az a te dolgod.
Nyilván az egyre rosszabb autókra vállalnak egyre hosszabb garanciát a gyártók. Ebben van a haszon nekik.
Vagy nem?!
Talán az utolsó gyártó a Dacia, amelyik 3 év garanciát ad a járműveire. A többiek 5-7 évnél járnak.
A Ford már áttért a 2 évenkénti kötelező szervizre. Nyilván azért, hogy az olaj elöregedése miatti károkat, garanciában tudja javítani?"Az Iphone sem lassítja a telefonokat, valamint az akkuk mérete sincs alultervezve, mert az a cél, hogy minél tartósabb és hosszabb ideig használható legyen"
A vásárlók meg csont hülyék és vásárolják tovább az Apple telefonjait. Ja nem. Rövid időn belül, másodszor is csökkentette az árakat a gyártó. Nyilván a folyamatosan növekvő vásárlási kedv okán. Ja nem.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
sakal83
addikt
válasz Jim Tonic #110 üzenetére
nem csökkentik sem szándékosan sem véletlenül. Az egész egy kitalálmány. Nem kerülnek kevésbé tartós alkatrészek bele, és abból sincs több, mint a régebiiekben. Valójában az új autók tartósabbak. A szokásos szervizzel többszázezer km-ert elmennek. Ahogy a Toyota 2.2 d4d is, meg a nissan almerak is 2001 után. Mind tartósabb lett. Természetesen nem, ez egy összeesküvéselmélet Ahogy fogyasztói társadalom is az. Valójában a termékciklusok nem rövidültek, hanem hosszabodtak. Az Iphone sem lassítja a telefonokat, valamint az akkuk mérete sincs alultervezve, mert az a cél, hogy minél tartósabb és hosszabb ideig használható legyen.
-
sakal83
addikt
válasz Jim Tonic #108 üzenetére
semmit mindegyik jó, vegyél belőle egy egész flottát Telán a saját tapasztalatod elég lesz Neked bizonyítéknak, de ha beírod majd, bárhova, akkor másnak nem, de legalább jól járzs, mert el tudod majd vkinek adni.
Az semmit nem bizonyít, ha az összes márkaszerviz, tulajdonosok jelentős része, szaklapok is ezt írják mondják ás persze azt sem, hogy a használt autók esetén tíipuson belül akár 40%-al olcsóbbak, mint a benzines vagy akár más dízel változata. Ez is azt bizonyítja, hogy egy kiváló jó motorverzió
[ Szerkesztve ]
-
sakal83
addikt
válasz Jim Tonic #101 üzenetére
a 2.2 d4d (2009-ig) toyota500e- futott javítás nélkül? Erre inkább Te adj bizonyítékot, mert egy isteni csoda
"A maga idejében a Toyota négyhengeres dízelmotorja az abszolút csúcs volt kategóriájában. 177 lóerejével és 400 Nm nyomatékával mindenre elég volt, ráadásul úttörőként használtak benne részecskeszűrőt (DPF) kombinálva katalizátorral és szelektív katalitikus redukció (SCR) rendszerrel, a káros nitrogén-oxid csapdába ejtésére.Az első gondok a meglehetősen komoly füstöléssel járó részecskeszűrő-tisztulással adódtak, majd csatlakozott az EGR-szelep, végül a vízkör nyomásproblémái. Ezt leginkább a hengerfej túl kemény anyagból készült tömítése okozza, amely szó szerint nyomot hagy magán a hengerfejen és a blokkon is. Ha időben észleljük a problémát, még síkba lehet hozni mindkettőt, de kicsivel később már csak a motor teljes cseréjével orvosolható a gond, ami többmilliós tétel. A probléma nem csak a legerősebb 2.2 D-CAT-ra jellemző, hanem a hasonló évjáratú (2005-2009) kisebb teljesítményű 2.2 D4-D-motorokra is."
Üsd be a keresőbe, vagy hívj fel bármilyen toyota szakszervizt, vagy bármilyen sarki szerelőt, hogy ajánlja-e Nem lesz olyan, aki nem tudja, hogy hengerfejrepedéses lesz az ÖSSZES elég hamar. Anno a devizahitelen vett 2.2 d4d Toyoták voltak a vilég legjobb üzletei A volt cégnél Toyoták voltak a céges autók, az abból a motorból rendelt példányok - kulcsosként használt - egyike sem élte meg a 150e kmet!
-
"Ez az ami változott. Régen cocializmus volt ahol minden itthon kelt el. Nem volt vásárló erőben különbség."
Ebben a formában ez a megállapítás nem fedi a valóságot.
A termés legjava, akkor is nyugat-Európába utazott. Kellet a valuta. A termés még elfogadható része marad a magyar piacon.
A maradék, némi feldolgozás után ment a KGST országokba.A feldolgozott élelmiszerekből csak kevés piacképes a német nyelvterületen. Az eredeti Pick szalámi eladható. De mára a Pick más szalámiterméke kiszorult a piacról. Mások meg rövid próbálkozás repültek.
Én az idősebb korosztályba tartozom. Az élelmiszerek egy része valóban jobb ízű volt régen.
A hetvenes években nagyon sok technológia szivárgott be Magyarországra. Gyorsabban és olcsóbban lehetett gyártani az velük.
A trappista sajt sokáig tele volt lyukkal és sárga színe volt. Aztán kilopták belőle a lyukakat és színt. A juhbeles virsli helyett a műanyagba töltött kezdett terjedni. A kenyér 3 napig ehető volt. Utána is, de akkorra már nagyon kiszáradt. Helyette olcsó kenyerek jelentek meg, amiket másnap már kukázni kellett.Persze ennek az ellentéte is igaz. A tejföl másnapra tönkrement. Az újabb fajták tartósabbak és ízletesebbek lettek. A sörből volt aznapi és 3 napos szavatosságú. (Ugyan az volt, csak időeltolással.) Az ízét ne feszegessük. Nem voltunk nagy sörgyártó nemzet. A csokoládéból legfeljebb 2-3 fajta volt bármilyen formában kakaóhoz köthető termék. A többi csak csokoládé jellegű édesipari izé volt.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
-
Sinesol
veterán
Nem vettem észre, hogy rosszabb lenne a Pilóta keksz, pedig eléggé kedvelem és régóta fogyasztom is.
Nem lehet hogy csak ráuntál, vagy az emlékekben él valami nosztalgia miatt végletesen eltulzott, sosem létezett íz? Oreo-t is eszek, pl az is jó mérce, ugyanúgy rosszabb a Pilotanal, mint évekkel ezelőtt.[ Szerkesztve ]
-
edward2
addikt
De melyik kolbász? Kenyér is van jó. Tény, hogy mindkettő ritkább és drága ha valóban minőséget akarsz.
Ez az ami változott. Régen cocializmus volt ahol minden itthon kelt el. Nem volt vásárló erőben különbség.
De ha már felhoztad mi az ami iszonyat gyenge itthon akkor szerintem térjünk rá a zöldség/gyümölcs választékra. Gigantikus nagy 0. II. osztályt kapsz már örülhetsz. Persze ebből is lehet jót venni csak az megint nyugati áron lesz. Most akkor ebből az következik, hogy itthon rosszabb lett a termelés? Egyáltalán nem. A helyzet a következő: a finom gyümölcs, zöldség a leszedés pillanatában a kamionon legalább Ausztriáig megy. Itthon meg marad az amit a magyar meg tud fizetni.
Lehet amúgy, hogy hasonló indokok miatt lett például ehetetlen a pilóta keksz. Ma piaci alapon nem finanszírozható a jó minőségű keksz, mert maga a márka csak itthon ismert így a profit kicsi és a vásárló erő is 0. Gondolom mindenki kiakadna ha 2000 forint lenne 5 darab pilóta
-
"A Mercedes-el pédálozni korrozió kapcsán nagyon rossz ötlet ! Volt egy sötét évtizedük a '90-es évektől, amikor 4-5 év alatt úgy elrohadtak az autóik, hogy az első futómű kiesett alóluk. (ennyit a 30 év garanciáról)"
Remélem azt érted, hogy te a 90-es évekről beszélsz, én meg a mai állapotról.Indirekt módon jelented ki, hogy a Mercedes nem javította vagy javíthatta a járművei korrózió védelmét.
A gyártók többsége 12 év garanciát ad az átrozsdásodásra. A garancia feltétele, hogy évente a felület ellenérzése és a sérülések javíttatása.Hirtelen találtam neked egy régebbi írást. A teljes körű garancia hossza, ma már legalább öt év a legtöbb gyártónál. Az átrozsdásodási garancia meg annyi, amit a táblázat mutat.
[link]Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
nagyúr
Példákat lehet mindig találni pro és kontra, ez semmit nem bizonyít. Valaki szidja a HDI-t, öcsémé 500e-t futott, és csak a kötelező karbantartást kapta meg.
De a tervezettet te is csak a levegőből szeded, meg valami jó kis conteoból, mert konkrét bizonyítékod nincs rá.Ezt nyugodtan tagadhatod, de nincs igazad. Én nem tagadok semmit, a baj az, hogy ti nem támasztjátok alá az állításaitokat.
[ Szerkesztve ]
Declare var, not war. - Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
sakal83
addikt
válasz Jim Tonic #97 üzenetére
Ezt a 200e kmert értsd a helyén, ezen túl a fenntartási és javítási költségek olyan magas szintre léphetnek az újabb autóknál jó eséllyel, hogy gazdaságosabb lecserélni. És ez tervezett. Ezt nyugodtan tagadhatod, de nincs igazad. Sok siker egy 2.2 Diesel Versohoz 200e km után, jó eséllyel alaphangon 1,5m forintodat fogja elvinni rövid időn belül...
A régebbi gyármányoknál bizony volt egy becsült futási teljesítmény pl. a motornál. Ezt a Nissan a 96-01-es benzinmotorra 500e-re jelölte meg, az esetek jelentős részében még a vezérműlánchoz sem kellet nyúlni.
Na a 2001 utáni Almerakat nézd meg... De igaz ez a Passatokra is. Vagy jó példa a BMW, amiben az újabbak ipari hulladékok megbízhatóságban. A legtöbb ledöglött autó eme csúcsmárka esetén van, de legalább qva drága javítani. A régi BMW-re ez nem volt igaz. Vagy ott a körlámpás merci a maguk 1m km-es futásával.
De az autók jobbak lettek, bonyolultabbak, biztonságosabban, egyszerűen jobbak, de kevésbé tartósak.
De ez nagyon off.
-
nagyúr
Azt írtam, hogy mások is a fejemhez vágták, hogy a Golf I-ben meghalok, amíg a maiban nem, tehát a mai a jobb autó. Erre mondom, mások a priorítások és a technológia, de ez nem azt jelenti, hogy a mostani jobb.
Hiányzik a koherencia a mondanivalódból, azért nehéz követni. Az autó törik, azért, hogy megmentsen. Ebből a szempontból mindenképpen jobb az autó. Kár volt felhoznod akkor példának, mert pont szemben áll azzal, amit hirdetni akarsz.
Másik tévedésed (nem linkelekk olvass utána), hogy bizony az említett Mercedes rohadás soha korábban nem volt jellemző, csak a vizes festék bevezetésekor.
A festéknek nem nagyon van köze a korrózióvédelemhez, ellenben annak igen, hogy 30-40 éve még nem sózták az utakat olyan tempóban, mint a közelmúltban. Ezért van az, hogy az autók elrohadnak Németországban, a mediterrán vidékeken, a tengerpartot leszámítva, pedig nem. Ugyanez a tévhit van az amerikai nagy vasakkal szemben, amelyik az utcákat járta, az elrohadt, néhány garázsban tartott példány meg látszólag egyben van, de valójában ugyanúgy rohad alul.
A 200e kilométeres példád sem igaz, ma ugyanúgy léteznek autók ekkora futásteljesítménnyel.Declare var, not war. - Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
daneel_hu
addikt
-
Viktor81
senior tag
válasz Jim Tonic #92 üzenetére
Szia örülök, hogy az olvasás már megy, gyúrhatunk a szövegértésre. Azt írtam, hogy mások is a fejemhez vágták, hogy a Golf I-ben meghalok, amíg a maiban nem, tehát a mai a jobb autó. Erre mondom, mások a priorítások és a technológia, de ez nem azt jelenti, hogy a mostani jobb. Másik tévedésed (nem linkelekk olvass utána), hogy bizony az említett Mercedes rohadás soha korábban nem volt jellemző, csak a vizes festék bevezetésekor. Szerinted marhaság a régen jobb volt, én pedig bármilyen termékkel tudom igazolni, hogy nem. (vehetjük a Puma ruháit a 90-es évekből összehasonlítva a maiakkal, vagy olyan egyszerű dolgot is, mint egy üveg San Benedetto tea, amely 10 éve az legfinomabb üdítő volt, ma pedig ihatatlan.)
[ Szerkesztve ]
-
Sinesol
veterán
A jövőben egyaltalan nem lesz semmilyen gazdás autó, a gyáraknak lesznek önvezető flottái, te meg bérled őket arra a pár órára amig használod. Így mondjuk negyedannyi autó is elég lesz az emberekenek, mivel nem az lesz, hogy a millionyi kocsi a nap nagy részében csak áll a parkolóban, hanem 24 órában használhatóak lesznek.
Tervezett elavulás pedig nem létezik, csupán költséghatékonyság és ésszerű tervezés.
Értsd, miért csinálnának 15-20 évre jó autót, amikor a nép 4-5 évente akar újat?
Miért csinálnának 10 évig jó TV-t, amikorlegkésőbb 4-5 évente elavul ugyis az egész és mindenki ujat vesz?Plusz a másik ok, hogy a vásárló nem szereti az áremeléseket, viszont a bérek és nyersanyagok ára megy felfelé, namármost autók terén úgy is lehet csökkenteni az emelkedést, hogy mondjuk vékonyabb lemezekkel dolgoznak, kevésbé strapabíró megoldásokat használnak, stb. A korábban már emlitett dolog miatt ez nem is probléma, a nyugati világban gyakran cserélik a dolgokat, erről szól a fogyasztói társadalom.
Lehetne persze tartós dolgokat csinálni, amibe rendesen bele van rakva a régi anyag, meg tartós massziv technika és mindjart 10 milla egy fapados kocsi is.
Az emberek persze rögtön sírnának, miert ilyen drága ez, amikor régen egész jó árban volt egy jól összerakott kocsi? Hát azért, mert a nyersanyag árak emelkedtek, plusz a gyártási költségek, plusza bérek, ennyibe kerül legyártani azt, ami 20 éve feleannyi volt. Aztán persze az egésznek semmi értelme, a jó német polgár 4-5 év mulva ugyis lecseréli, tehát felesleges volt belerakni az anyagot.Egyszóval elég komoly szakma a mérnök, elhiheted nem arról szól, hogy hogyan avultassunk el valamit, hanem inkább arról, hogy a rendelkezésre álló szar anyagokból, olcsó technikából hogy csináljanak használható készüléket. A garanciaidő után pár nappal meghaló termék az kb. azt jelenti, hogy a határon voltak a felhasznált dolgokkal, éppen csak sikerült összerakni valamit a büdzséből. Persze lehetne nagyobb a büdzsé, de akkor Mari néni inkább az ezressel olcsóbb másik márkát venné...
[ Szerkesztve ]
-
AVhelper
senior tag
Ez a vita a termékek minőségéről, élettartamáról, stb. tényleg nem tartozik ehhez a sokakat félrevezető című és tartalmú cikkhez...
De ha valakit érdekel mi az a TERVEZETT AVULÁS (Planned Obsolescence), meg akarja ismerni annak történetét és megérteni annak okait, az nézze meg ezt a filmet.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Zöldségeket írsz. Az autók azért törékenyebbek, hogy ne a májad szakadjon le, ha karambolozol. Az utascella kb. 50x szilárdabb.
Igen, a '90-es években sok autó rohadt, pont úgy, ahogy a '80-as vagy a '70-es, '60-as vagy '50-es, ill. még korábbi évtizedekben. Azóta meg 10-15-stb. év átrozsdásodási garancia van.
Ez nem több, mint egy újabb régen minden jobb volt ömlengés, amit minden generáció eljátszik, de mindig bebizonyítják, hogy marhaság.Declare var, not war. - Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Ratman
tag
Bírom itt a sok okoskodó hozzászólását, akiknek fogalmuk nincs hogy arról hogy mennek a világban a dolgok. Hogy miért állt le a Pana plazmával, stb. A házimozi piacon már évek óta nem rúgtak labdába. halasztották a Technics márkát, és már hiába akarják magasra pozicionálva újra visszahozni. Sajnos ez van. Ha nem versenyképesek, akkor kénytelenek lehúzni a rolót.
-
Viktor81
senior tag
válasz Hieronymus #84 üzenetére
A Mercedes-el pédálozni korrozió kapcsán nagyon rossz ötlet ! Volt egy sötét évtizedük a '90-es évektől, amikor 4-5 év alatt úgy elrohadtak az autóik, hogy az első futómű kiesett alóluk. (ennyit a 30 év garanciáról) - mondom mindezt úgy, hogy imádom a csillagot és ha autóról van szó, annyit mondok Stuttgart. Már a második munkahelyemen dolgozom nekik és látom, hogy mennyire elengedték. Ne forgassátok ki a szavaimat ! Már egy másik kolléga is elsütötte, hogy a Golf I egy mennyivel "törékenyebb" autó, mint a mai. Ez nem kérdés, Mások az elvárások, fejlődött a technika. Én éppen azt mondom, hogy mindez a minőség rovására megy. Hiába lehet vezérelni a mai mosógépet telefonról, ha 5 év után letérdel. (nálunk van egy Hajdú Energomat, amely '86 óta mos - igaz, háromszor kellett a burkolatát lecsiszolni és újrafesteni, mert elrohadt, de mellette a 4. "márkás" mosógép szolgál úgy, hogy jóval később szálltak be a "játékba".) A technológia lehetővé tenné, hogy a villantós, értelmetlen feature-ök helyett tartós, igazán jó autók készüljenek. Nem ez történik. Olyan szintű a spórolás, hogy az egészen elképesztő. Mindent megmagyaráznak a környezetvédelemmel, miközben egy most készülő autó élettartama 6-7 év és 200 e km. Néhány év és eljutunk oda, hogy nem lesz második gazdás az autó, mert az nem éri meg. Hol védi ez a környzetet ?
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
A Mercedes a '70-es évek óta szándékosan a tervezés során "gyengíti" az autóit, mert már akkor olyan fejlettségi szinten álltak, hogy egy autó kiszolgálta volna a gazdáját - de kinek jó ez ugye?
Forrás?Declare var, not war. - Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Már bocsánat, ha kérhetem. De!
"de ki tutdják számolni, és régen is ki tudták számítani az élettartamot,..."Én idéztem ezt a gondolatot. Ezért vannak az idéző jelek.
"A Mercedes a '70-es évek óta szándékosan a tervezés során "gyengíti" az autóit, mert már akkor olyan fejlettségi szinten álltak, hogy egy autó kiszolgálta volna a gazdáját - de kinek jó ez ugye ?"
Persze. Ezért adnak 30 év garanciát az átrozsdásodásra. Németországban.
De. A környezetvédelmi előírások és a technológiai fejlődések okán, mára leavult lett a 30 éves autó.A T-Ford, a saját korában, olcsó és fejlett jármű volt. Ma már életveszélyes vele közlekedni.
Ha már informatikai/számítástechnikai fórumon vagyunk, miért nem él nosztalgia az IBM XT számírógépei iránt.
Nagy részük még ma is használható lenne. A későbbi modellek élettartamát szándékosan csökkentették?
Vajon egy 80386-os processzorral szerelt PC alternatívája lenne a mai gépeknek?
Ja, nem.Akkor miért gondolod az, hogy a járművek esetében ez másként működik?
Nézd Kubát. A hatvanas évek járműveit tartották életben a mai napig. Melyik biztonságos a mai magyar utakon?Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Viktor81
senior tag
válasz Hieronymus #79 üzenetére
Szia !
Eddig azt gondoltam, végre egy értelmes, épeszű érvekkel vitatkozó partner vagy, de ez a mondatod nettó lükeség: "de ki tutdják számolni, és régen is ki tudták számítani az élettartamot,..."
Gyártás tervezést tanultam. Nem kell elhinned, de ez nem egyszerű dolog. Ha igaz lenne az állításod, nem kellene visszahívni autókat rendszeresen. Az utolsó féléven belül, egy céges Ford Transit-ot hívtak vissza fékhiba okán. A saját Mitsubishi autómat, a motor leállító- indító rendszerének hibája okán."
Visszahívás nem azért van, mert nem tudták megtervezni, hanem mert a beszállítókat a végletekig kizsigerelik és azok a nagy versengésben komolyabbnál komolyabb hibákat vétenek. Bizonyára a Takata sem felejtett el légzsákot gyártani csupán a nagy "lean"-ezésben olyat is sikerül olcsósítani, amit nem akartak. Olyan egyszerű dolgokat is elba..nak, mint egy gyújtákapcsoló, amit már 50 éve is gond nélkül gyártottak. Persze 50 éve a "bizgentyű" spiáter, vagy acél volt ma pedig műanyag (abból is a az@r fajta) és milyen érdekes, ez eltörik akár attól, hogy a user olyan töketlen, hogy a kulcscsomója 1 kg. A Mercedes a '70-es évek óta szándékosan a tervezés során "gyengíti" az autóit, mert már akkor olyan fejlettségi szinten álltak, hogy egy autó kiszolgálta volna a gazdáját - de kinek jó ez ugye ? A vevőnek lehet, de abban nincsen semmi buli. -
daneel_hu
addikt
"Viktor éppen arról beszélt, hogy a rohanó, trendeknek megfelelő fejlesztéseken túl a minőség alacsonyabb szintű, mint annakidején volt. Természetesen lehet találni kivételt, de általánosságban ez az igazság.
Sok esetben csak számháború zajlik: nagyobb memória, gyorsabb processzor, vékonyabb eszköz...
de sem a memória optimális kihasználása, sem a valódi használhatóság nincs előtérben, a strapabírásról, a megbízhatóságról ne is beszéljünk.
Az ergonómiát felváltotta a (mesterségesen) trendi minimalizmus, az ízléses, elegáns megjelenést pedig a "gamer" és hasonló tömegízlést romboló irányzatok.
A fogyasztói társadalom mindinkább (profit)hatékonyabb tömegtermelést generál, ahol elvesznek a részletek, csak az adott funkciót éppen hogy kiszolgáló termék a cél, ami azon túl van, az pazarlás."Nem értek egyet.
Soha nem volt akkora a választék mint ma.
Talán a tévét (plazma ) kivéve, szinte mindenben lehet válogatni.
De tévében is tudsz jót venni ha van rá keret. Ja, hogy a többség 70 ezerér' akar olyan tévét amelyet 10 éve 300e bruttóért vett meg...
70 ezerér' 77 colos oled, lehetőleg a tapétavékony verzió a falra. De a soundbart is ingyé' adja a gyártó lehetőleg.A trendi minimalizmus leszólásával sem értek egyet. A minimál is tud nagyon szép lenni ha ergonómikus, és jó anyagból van, csak sajnos az utóbbi pénzbe fáj és ezt nem akarja a többség megfizetni.
De bármiben megvan a lehetőséged ha jót akarsz venni.Ha van pénzed és hajlandó vagy áldozni a dolgokra, akkor kaphatsz jót.
A többség nem áldoz rá, de ez kit érdekel...30-40 éve is szart vett a többség, ma is pontosan ugyanígy van ez.
[ Szerkesztve ]
-
"1. Mikori a kocsi?"
Most 10 éves. 1 éves korában került hozzánk."Nyugaton sem hóbort miatt adják el a kocsikat 6 éves korukba."
Ez nem ennyire egyszerű. A német személygépkocsik átlagéletkora 9.4 év volt 2018-ban.
[link]
A járművek minősége és élettartama folyamatosan nő."...de ki tutdják számolni, és régen is ki tudták számítani az élettartamot,..."
Gyártás tervezést tanultam. Nem kell elhinned, de ez nem egyszerű dolog. Ha igaz lenne az állításod, nem kellene visszahívni autókat rendszeresen. Az utolsó féléven belül, egy céges Ford Transit-ot hívtak vissza fékhiba okán. A saját Mitsubishi autómat, a motor leállító- indító rendszerének hibája okán.
Nyilván vannak nagyon tartósra tervezett motorok. A Volvónak van egy régi, 3 literes 80 lóerős dízel motora. Örök élet, plusz 2 nap. De nem felel meg a fogyasztási és környezetvédelmi előírásoknak."Most vettem egy 192e kilométeres toyotát. ..."
A Toyota és a Japán gyártók általában, tudják az járművek élettartamát tervezni. A 2.VH után mindenből hiányt szenvedtek. Amíg a többi gyártó vidáman acélból gyártotta a siklócsapágyokat a főtengelyhez, a japánok az alumíniumra gőzöltek kemény fémet, mikron vastagságban. Mégsem tudják a jármű alkatrészeinek élettartamát összehangolni. Pedig mindenki ezzel nyerne. Még a vásárló is, mivel nem kell megfizetnie, az alkatrészek kihasználhatatlan többlet élettartamát.
Optimális esetben. A jármű "X"K kilométer futás után gyakorlatilag szétesik. Előtte csak a kopó és fogyó dolgokat kell cserélni és pótolni. Nincs javításra szükség. Ez lenne a tiszta ügy. De ettől még nagyon messze vagyunk.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Cassi
őstag
-
Tetsuo
őstag
Nem az IT-ről írtam, hanem mindenről. Autóktól, háztartási eszközökön keresztül akár a bútorokig.
Mercedes gépkocsi, IBM számítógép, nagymamám vasedényei, középkategóriás hifi, tévé, mosógép, evőeszközök, könyvek, írószerek, ételek, élelmiszer alapanyagok stb. Nagyjából minden.[ Szerkesztve ]
-
sakal83
addikt
azért is, mert a kettő együtt bizony nagyon drága lenne, és nem kifizetődő üzletileg sem. Ebben teljesen igazad van. De ez csak az IT-s mókák.
A tvkkel pl semmi gond nincs, ahogy a mosógépekkel sem. A Precision 2000 készüléknek a távja évente ment tönkre. A TV-t 10 év alatt vagy 4X javítattuk. A régi energomat mosógép is jópárszor megadta magát, és szétrohadt. A régi mobilok is 3 év alatt darabokra estek. A C45ösöm "felgyulladt" A Ford Fiestánk (83-as) motorgenerál 180e-nél.ehát nem voltak azok annyira jók, csak olcsóbb volt a munkaerő és az emberek javítatták a "tartós fogyasztási cikkeket", illetve mivel eccerűek voltak, és nem volt kínálat, ezért mindeki értett hozzá.
Ami biztos, hogy sok árunka a minősége rossz (leginkább az étel), illetve megjelentek az olcsók, amik rosszabb minúőségűek. Pl. a csavarhúzók is szemétdombok, illetve sok hobbi szerszám is. De azért egy 40-50k-s fúróval majd egy életet lenyomsz még most is Van választék, csak pénzt kell szánni a minőségre, de régen is kellett rá, sőt, egy mosógép több volt mint a havi fizu...
-
tonyrulez
őstag
Elég hamar (1. komment) eljutottunk arra hogy ennyi volt, nem lesz több Pana TV, lehúzzák a rolót és vége a világnak. Pedig csak egy átrendeződés van a Business Unit-ok között... Fel van sorolva vagy 30 Unit ami átszerverveződik más néven más alá, de csak a TV lett kiragadva.
Nem csak a TV Unit szerveződik át, vele együtt megy oda pl. Imaging, Smart Communication stb. is. Ezek megszűnnének létezni? Nem.
Air-conditioner Company is átszerveződik. Nem lesz a jövőben klíma sem? Pedig de.
De pl. SANYO Electric Co., Ltd. is megszűnik és megy másba. Akkor már nem lesz több Eneloop akksi? De, lesz.
És még oldalakon keresztül folytathatnám hogy mik szűnnek meg NEVÉBEN létezni.4 8 15 16 23 42
-
Tetsuo
őstag
El vagy tévedve. Összekevered a technikai fejlettséget a minőséggel.
Viktor éppen arról beszélt, hogy a rohanó, trendeknek megfelelő fejlesztéseken túl a minőség alacsonyabb szintű, mint annakidején volt. Természetesen lehet találni kivételt, de általánosságban ez az igazság.Sok esetben csak számháború zajlik: nagyobb memória, gyorsabb processzor, vékonyabb eszköz...
de sem a memória optimális kihasználása, sem a valódi használhatóság nincs előtérben, a strapabírásról, a megbízhatóságról ne is beszéljünk.
Az ergonómiát felváltotta a (mesterségesen) trendi minimalizmus, az ízléses, elegáns megjelenést pedig a "gamer" és hasonló tömegízlést romboló irányzatok.
A fogyasztói társadalom mindinkább (profit)hatékonyabb tömegtermelést generál, ahol elvesznek a részletek, csak az adott funkciót éppen hogy kiszolgáló termék a cél, ami azon túl van, az pazarlás.
Tervezett elavulás nem is mindig szükséges, ha a végletekig történő anyagkönnyítés miatt éppen a garanciaideig bírja az adott produktum.
A környezetvédelmet, -kíméletet hirdető termékek paradox módon még több vásárlást idéznek elő, rámutatva az üres szlogenekre és a velejéig hazug reklámokra, agymosó marketingre.Igazán jó minőségű termékek ma már csak a felső tízezernek megfizethető luxus szinten vannak. Ezek jellemzően kézzel készült, díszes holmik, sokuk, néhány évtizeddel ezelőtt még átlagember számára is elérhető volt, de általában a tömegtermelt dolgok is magasabb minőséget képviseltek egykoron.
Igazából az emberek lettek igénytelenebbek - szerintem -, illetve másfelé tolódott az elvárás. Nem a tartós minőség, hanem a "legújabb" iránti vágy határozza meg a sokkal gyakoribb vásárlást.
Sok esetben pedig a vásárlás is egyfajta kielégülés (nagyon alacsony szintű), ami a használatot degradálja, vagyis egyre több tárgyiunkat nem használjuk, csak örültünk, mikor megvettük...[ Szerkesztve ]
-
sakal83
addikt
válasz Hieronymus #68 üzenetére
"Abba nem menjünk bele, hogy a Ford mennyire tervezi a motorjait. A mostani Focus lassan eladósorba kerül. Több mint 180 ezer kilométer van benne. És még nem akarja beadni a kulcsot. Viszont értem a félreértés alapját. Az új ajánlatok egy jelentős része 5év/150 ezer kilométer garanciát tartalmaz. Ami azért messze nem a tervezett élettartamot jelenti. (Azt feltételezni sem merem, hogy ilyen szintű precizitással lennének képesek alkatrészt tervezni és gyártani.)"
1. Mikori a kocsi?
2. Nem az ajánlat miatt van, hanem kb 200e-nél az új kocsik nagy része gazdaságtalan lesz, mert horror plusz Áfáért tudod javíttatni. Nyugaton sem hóbort miatt adják el a kocsikat 6 éves korukba.
3. de ki tutdják számolni, és régen is ki tudták számítani az élettartamot, mert ahhoz lövik be az árat és a cég hosszútávú árpolitikáját. Megsúgom a VW elég nagyot szívott az 1.9TDi motorjával. Megvolt az oka, hogy legyártották (szarban voltak), de mivel túl jól sikerült, maguk alatt vágták a fát
4. 180e kilométer után bátorság megtartani a kocsit, és kihívásokkal teli.. de az egy átlagos futással 6 évMost vettem egy 192e kilométeres toyotát. A szervikölstégem új alkatrészekkel gyári minőségben kb. 950e lenne.... pedig nincs baja, csak a használat. Tehát nincs benne bomba, csak amire lehet számítani. És még mielőtt hülyének néznél (sokan annak néztek), azért vette mmeg, mert régebbi, és kb 160e km még benne van nagyobb galiba nélkül, így megérheti, vagy nem...
[ Szerkesztve ]
-
sakal83
addikt
Mivel gyártómérnök vagy, azért akkor azt is tudod, hogy nemcsak a tervezett elavulásra játszanak a gyártók, hanem a környezetvédelmi előírások miatt gyártanak ilyen motorokat,m ert az előírások gyakorlatilag tarthatatlanok. De ez off téma
Az, hogy régen minden jobb volt, az egy fals megközelítés. Sokminden jobb volt (pl.: a kaja tényleg, a mostaniak hulladékok. még a krémtúró is rosszabb ), de egy telefon, pc, tv kicsit sem volt jobb. Sőt sokkal szarabb volt. Az autók is jobban lettek. Ülj be egy golf 1-esbe és egy újba, persze fordított sorrendben. Gyorsabb, kényelmesebb, biztonságosabb.
A kűlcsinhez visszatérve, régen is mindig a szebbet vették, ahogy most is, az autóknál is. Mindig a szebb nőt választod. Rtika eset ha a megbízható 120kgosra mész az 50kg-os lehet hogy megbízhatatlanra
Ez a fejlődés, csak már téged, engem nem érdekel annyira a korunk miatt Régebben még ettük a maszlagot, hogy juj a 286-nál mennyivel jobb a 386, szüleink meg néztek, hogy ezt a "hülye kölyköt"
A plazma szép volt jó volt, lett helyette OLED olcsóbban arányaiban. A pana helyett is lesz más, aki minőségibb terméket gyárt majd, mert te és én is megveszem majd.
[ Szerkesztve ]
-
Rosszul kezded.
A személyeskedés és a vitapartner motiváltságának kutatása a parttalan vita végén szokott előkerülni, amikor az észérvek már elfogytak vagy tarthatatlanokká váltak a megalapozatlanságuk okán.
A dologban az a szép, hogy még ellent sem mondasz nekem. Legalább is az elején.Abba nem menjünk bele, hogy a Ford mennyire tervezi a motorjait. A mostani Focus lassan eladósorba kerül. Több mint 180 ezer kilométer van benne. És még nem akarja beadni a kulcsot. Viszont értem a félreértés alapját. Az új ajánlatok egy jelentős része 5év/150 ezer kilométer garanciát tartalmaz. Ami azért messze nem a tervezett élettartamot jelenti. (Azt feltételezni sem merem, hogy ilyen szintű precizitással lennének képesek alkatrészt tervezni és gyártani.)
Nekünk van egy Sony Bravia tévénk. 32"-os FullHD. Nem egy mai darab. Van néhány kellemetlen hibája.
Csatorna kereséskor nem lehet tiltani a kódolt csatornákat. Tele szemeteli a csatorna listát.
Számítógépen ugyan lehet editálni, leginkább komplet frekvenciákat törölni. De sem a program sem a tévé nem képes abcbe rendezni a csatornákat.
Nincs rendes csatorna lista, amiben lépkedni lehetne. Van helyette olyan műsorújság, ami az EPG-ből szedi az információkat. Ezzel vissza hozza a már törölt csatornák adatait is.Annak idején tettem mellé egy BR lejátszót. Hatalmas technikai fejlesztés van benne. A lejátszó megtagadhatja a tartalom megjelenítését, ha másolt termékre utaló jelek vannak az adathordozón.
A Ford audiorendszerét a Sony szállította. Kikapcsolhatatlan digitális hangzás javítás van benne. Nem szól szépen, de legalább meg is csuklik a hang időnként. Elsőre a rádió adás vételi zavaraira gondoltam. De nem. Telefonról, offline zenelejátszás közben is produkálja. (A telefon is cserélve volt már.)
Ha szabad, akkor inkább nincs nosztalgiám a Sonyval kapcsolatban. Valamikor elszálltak, a nálunk jobbak már csak mi lehetünk ideológiával. Elkezdték nyomni a problémás termékeket, a botrányok mellé.
PS:
Az előző hozzászólásom nem személyes támadás volt. Ezt csak te gondoltad bele.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
daneel_hu
addikt
-
Viktor81
senior tag
válasz Feketelaszlo #63 üzenetére
Szia !
Ez ott hibázik, hogy vannak gyártók, akiknek a neve valamikor összeforrt a minőséggel. Az, hogy ezen gyártóknak vannak prémium termékei, a magyarázatom szempontjából irreleváns. Látnád, milyen alkatrészekből készül egy BMW vagy (és, ez legszomorúbb) egy Mercedes, amely 30-40 éve 20 évvel előzött meg bármely más autógyártót és az autóipar alfáját és omegáját jelentette. Nem azért engedik el a minőséget és a prémium kategóriát (V12-es motorok, S Coupé és S Roadster, amelyek meg fognak szűnni), mert ezek sznob termékek. Azok. És azok voltak évtizedekkel ezelőtt is. Egy BMW azért készülhet 3 és négyhengeres motorral "sorhat" helyett és kaparhat elől, mert a dúsgazdag 20 éves lányának (vagy szeretőjének) teljesen mindegy miben ül 3 évig, ha az elég "trendi" és drága. (és lövése sincsen olyan fogalmakról, hogy minőség, tradíció). Nehezen magyarázható a válsággal, hogy nem gyártanak megbízható, 10 évig hibamentes autót, vagy 10 évig működő hűtőszekrényt, miközben ez 30 éve gond nélkül megvalósult. Nincsen rá igény. És az igényt a vásárló generálja. Az ő elvárásait kell teljesíteni és sajnos ez mára elég alacsony és felszínes.[ Szerkesztve ]
-
zetor2000
őstag
Érdekes üzletpolitikát folytatnak ott Japánban.
Tizenév kihagyás után felélesztik a Technics brandet, majd az egészet jól átszervezik (megszüntetik?). Ehhez szerintem drága volt.Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
Feketelaszlo
senior tag
Azért érdekes a minőséggel védeni a technológiát, mikor a plazma tévé fogalma gyakorlatilag épp azzal - az általad is leírt - tömeggel forrt össze, akik felvágásból fakadóan igyekeztek minden fogyasztási cikkből a lehető legdrágábbat felhalmozni, az meg hogy jobb-e gyakorlatilag nem sok vásárlót érdekelt (akinek nem inge nem veszi magára). Szóval a legtöbb plazma típus tipikus sznob-effekt jószág volt, még ha a gyártó nem is annak szánta eredetileg - valószínűleg sokkal inkább betett neki a gazdasági válság és áruhitelezés visszaszorulása, mint sem az, hogy az emberek ne lettek volna elég igényesek.
-
TIT
veterán
válasz hibavissza #34 üzenetére
A tescoban nem is volt pana+sony,ott a gagyi megy.
EclipseGt: Soknak meg a samu teló szart be.
[ Szerkesztve ]
-
Jackie_Chan
senior tag
Nekem a mai napig megvan a Pana plazmám (42ST50),de Sony (55XE8505) lcd-t is használok és mindkettőt másért szeretem.Igazából annyi bajom van a plazmával,hogy NAGYON sajnálom,hogy nem 55"-osat vettem.
"Az nem hozhat változást aki nem tűnik ki a tömegből!" "Sic Parvis Magna" "Nem azért felejtünk el játszani, mert megöregszünk, hanem attól öregszünk meg, hogy elfelejtünk játszani." "Két dolog határoz meg téged: A türelmed amikor nincs semmid, és a viselkedésed mikor megvan mindened."
-
kicsizoz
csendes tag
válasz #06658560 #24 üzenetére
Az a baj, hogy nem régen minden jobb volt, hanem, hogy az LCD még most sem érte utol a 10 évvel ezelőtti plazmák minőségét, van egy réteg akiket cserben hagytak, mert a vásárlók többségének az igénye nem ezt célozta, volt már ilyen más területen is, ez normális sajnos.
2 éve vásárolt Pana közép felső kategóriás LCD-m javításon volt, szervizesnek panaszkodom, hogy a kb 10 éves pana plazmám sajnos még mindig szebbnek tűnik, válasz:
"egymás mellé ne tedd, mert sírva fakadsz! ez van, ennyit tud az LCD..."Talán majd az OLED, de arra még nem volt pénzem fél millánál többet nem tudok TV-re áldozni...
-
Tigerclaw
nagyúr
Ebből én csak annyit veszek le, hogy belső átalakítást hajtottak végre, ami elég gyakran megtörténik a nagy cégeknél, ahol fúrják egymást a felső és középvezetők. Vagy épp ezzel meg akarnak takarítani némi pénzt. Azt nem látom, hogy mi utal arra, hogy a consumer szegmens helyett az vállalati szegmensre fókuszálnának. Sok tévét, hifit, fényképezőgépet, kamerát nem tudnának cégeknek eladni.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Viktor81
senior tag
válasz Hieronymus #42 üzenetére
Úgy tűnik, ezt magadra vetted (vagy talán magadra ismertél ?)
Van felénk egy régi mondás: aki fizet, az dirigál. Nem a termék határozza meg a piacot, hanem a piaci igény a terméket. Azért lehet eladni a 150e km-re tevezett motorú Ford-ot, mert megveszik. Azért jött fel a Samsung és LG a Sony-val, Panasonic-al szemben, mert az embereknek fontosabb volt a pofás külső és a kedvezőbb ár, mint a minőség. Látom a mai fiatalok gondolkodását és bár nem látom, de tudom, hogy a feltörekvő kínai, orosz milliárdosok, akikre komplett iparágak épülnek, nem az értékrendjükről és a nehezen megszerzett anyagi javak megbecsüléséről híresek. Bizonyára vannak érzelmi összetevői annak, ha az ember nosztalgiázik, de nem találom értelmetlennek. Amennyiben ez engem minősít, Téged is. Engedd meg hogy higgyek a szememnek és annak, amit naponta tapasztalok. Ez a "világ" nem magátol aljasodik, süllyed, hanem azoktól, akik jelenleg "élik".V.
-
<Lacy85>
addikt
Telefonból 2 Sony volt itthon (Z3, M4). 1 év alatt összesen négyszer járták meg a szervizet. Most durván 2 éve csak samsungok vannak (S7 Edge, S8+, Note 9). Eddig nulla hibával.
TV-ből meg 2015-ben vettünk egy 50"-os FHD androidos Sony-t. Nem elég, hogy 2 év után megjelent egy gyönyörű csík a képernyőn, erre még a Nugat frissítés gyakorlatilag használhatatlanra lassította. Ezt most egy LG váltotta. Szebb kép, fényévekkel jobb hangzás, sokkal jobb rendszer. És még olcsóbb is volt. Hibáira (ha lesz), majd 1-2 év múlva visszatérhetünk. -
Joshi
titán
válasz Hieronymus #46 üzenetére
"csillagok jelennek meg."
Mesélj milyen új csillag jelent meg az utóbbi 10 évben tévé fronton EU-ban?(#48) Egon Lehet hogy te vagy az egyedüli Pana párti. Én nem tudom milyen, mert soha nem volt, minden más gyártó megfordult a környezetemben. Egy Panasonic DMP-UB900 lejátszóm viszont volt, nem sírom vissza. Habár a képminőséggel nem volt gond.
[ Szerkesztve ]
-
-
-
Malachi
addikt
cáfolom, egy 10 éves 5.1 erősítőm és egy új 50W828-am volt, mindkettő remek, strapabíró, (tényleg, egyszerre szakadt rájuk egy szekrénysor fele, a tévé fogta fel az ütés nagy részét és még csak meg se görbült a lába, pedig biztos voltam benne, hogy kidobhatom, az erősítő meg egy kicsit behorpadt sajnos, de ennyi) a tévé képének túlzás nélkül csodájára jártak, egyedül a menüje volt idegesítően lassú. aztán fene tudja, mennyi volt ezekben az igazi Sony fejlesztés, és mennyi az innen-onnan összevásárolt technika. de én továbbra is maradok majd a Sonynál, legalábbis a tévé fronton. hangban valami magasabb minőségűre gondoltam, ami már nem annyira consumer szint.
-
"...ezek a sületlenségek, amiknek nincsen itt helye és vezettek oda, ahol tartunk."
Nem. Nem lehet a felhasználókra húzni a felelősséget.
A plazmagyártók kaptak felbontás kedvezményt a HD jelölés használatára.
A kijelző elöregedésének problémáiról mélyen hallgattak."És a divatot olyan újgazdag, senkiházi kis köcsögök diktálják, akik mindent akarnak, gyorsan, de tenni nem akarnak érte és meg sem becsülik."
Remélem tudod, ez érzelmi alapú kirohanás. A tökéletesen értelmetlenségén túl, csak az íróját minősíti.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Malachi
addikt
szerintem fordítva ülsz a lovon, bár részben igazad van: nem azért nincsenek már tartós termékek, mert a plázás jóskapista évente új telefont akar (bár ez valószínűleg önmagában igaz), hanem mert a növekedést csak úgy lehet fenntartani, ha mesterségesen pörgetik a gyártók a piacot az ilyen tervezetten avuló cuccokkal. ezért is lehet kidobni rossz esetben egy tévét három év után és venni egy újat inkább, mert már a szervizelése sem éri meg. szemét kapitalizmus és nyereséghajhász részvényesek, ezek tették tönkre az elektronikai termékeket.
-
Viktor81
senior tag
Nem akarlak bántani, de mintha nem értenéd, amit olvasol...
Azt írtam, olyat állítasz, ami nem egészen igaz és pont az ilyen negatív propagandák segítettek eltüntetni a plazmát. Neked és (#24) Kopi31415 -nak is leírom, nincsen világvége hangulatom, ezek a tények. Régen bizony minnden jobb volt. Lehet, hogy Ti 2x évesek vagytok és már keveset tapasztaltatok ebből, de még egy szelet csokoládé, vagy egy pohár kóla sem olyan, mint 20 éve. Ez van. Ez tény. Gyártómérnök vagyok és látom, mi folyik az autóiparban. (korábban láttam, mi történik a számítástechnikában). Semmi, de semmi nem számít, csak a pénz. És a divatot olyan újgazdag, senkiházi kis köcsögök diktálják, akik mindent akarnak, gyorsan, de tenni nem akarnak érte és meg sem becsülik. Maj 4 év múlva ismét mindenből újabbat. Lehettek cinikusak és gúnyolódhattok, de a fejlett technológiák ellenére a termékek minősége közelében sincsen annak, amit a '80-as '90-es években csináltak. Mindent elad a külcsín és mindennek csak addig kell tartani, amíg a garancia le nem jár. Aki ezt nem látja, az bizony valóban hülye, vagy még magának is hazudik. (vagy baromira tele van és nem érdekli, ha 4-5 évente le kell cserélni kocsit, mosógépet TV-t és mindent, még az asszonyt is, mert bizony ezek között összefüggés van)V.
-
AVhelper
senior tag
Értem! Cizellált érvelésedet ugyan semmilyen tényadattal nem tudod alátámasztani, azon kívül, hogy szerinted: "úgy általánosan nem megy nekik sehol. Nincs miről beszélni."
Amúgy a Panasonic rengeteg termékét lehet hivatalosan megvásárolni az USA-ban, de TV-it valóban nem forgalmazza ott. Ha valaki nagyon akar Kanadából rendelhet akár Panasonic OLED TV-t magának, főleg azok a hollywoodi színutómunka és fényelési szakemberek (például Stefan Sonnenfeld), akik ezeket használják referenciamonitorként a kuncsaftjaik számára.
-
Cassi
őstag
válasz hibavissza #34 üzenetére
Az átlagmagyar egyre jobban fizetőképes, de ez most nem is érdekes. A japánok egyszerűen elvesztették a minőség/ár harcot TV-fronton. Van ez így, bejön a 18 éves ifjú titán és rommá veri a nagy teniszbajnokot. Ettől még Japán nem fog csődbe menni, csak fokozatosan profilt kell váltaniuk.
A japánok akkor voltak elemükben, amikor még az elektronika "kütyükből" állt, de az a korszak elmúlt. Kicsit korábban így járt jó néhány amerikai márka, most már az Apple is süllyedőben van.
-
Joshi
titán
válasz hibavissza #34 üzenetére
A japánoknak nem piac a magyar, ez annyira kis piac, hogy nem mérvadó. A Panának nagy érvágás volt az USA paic, mert ott sok-sok ember van ráadásul van lóvé is.
-
hibavissza
veterán
Én annyit tennék hozzá, hogy ha a Panasonic kivonul a konzumer piacról akkor kb. Japánt is bezárhatják.
Lehet itthon a vérpistik egyre kevesebb Panasonic/Sony terméket látnak a teszkóban, de ennek az az oka, hogy a plakátokkal pácolt agyú átlagmagyar egyre kevésbé fizetőképes. Ezek a márkák irgalmatlanul erősek Japánban. Csak a belpiacuk simán képes őket életben tartani.Ezzel együtt nekem is Samsung tévém van.....
-
Joshi
titán
"ha elolvastad volna a sajtójelentést"
What? Jelentek neked olyat, hogy a mutatóm 100 évre 200%-os növekedést mutat. Ne vicceljünk már. Te még hiszel a mesékben?ui.: a Panát USA-ból kib@szták, de úgy általánosan nem megy nekik sehol. Nincs miről beszélni.
[ Szerkesztve ]
-
AVhelper
senior tag
Meg lennék lepve, ha elolvastad volna a sajtójelentést, és az alapján Te át is látnád a Panasonic reorganizációjának célját és lényegét. Ahogy azon is elcsodálkoznék, ha pontos adatokkal tudnád igazolni, hogy a Panasonic szórakoztatóelektronikai elektronikai üzletága (benne TV és audió termékelőállítás) veszteséges. Honnan veszed Te ezt? Persze egy "PH félisten" biztos mindennek tudója.
-
Joshi
titán
"A TASZSZ jelenti: Moszkvában Volgákat osztogatnak. AZ igazság azonban az, hogy Leningrádban Moszkvicsokat fosztogatnak."
Ez jó, emlékszem erre.
De azért nem kell ennyire hülyének nézni az embereket. A Pana által eszközölt átcsoportosítás egy leépítés kezdete. Inkább az van megvezetve aki ezt nem látja át. Csak gondolj bele, cégen belül tök mind1 hova tologatod a veszteséget, az akkor is veszteség marad. De nevezhetjük bárminek a kudarcot, az akkor is kudarc marad. -
AVhelper
senior tag
A tiédhez hasonló reakciókat vált ki egy olyan "fabrikált hír", aminek csak annyi köze van a valósághoz, hogy a Panasonic valóban levezényel egy szerkezetátalakítást, de ez éppenséggel a cég versenyképességének javítását szolgálja.
Szó sincs arról, hogy A Panasonic megszünteti a TV és audió üzletágát, ahogy a felületes olvasók a címet félreértheti, és ahogy azt a cikk távlatilag sugallja.
Nem fordítom le az egész erről szóló sajtójelentést , aki tud angolul elolvashatja - a 8. ponttól érdemes kezdeni.
Az egészről az a régi vicc jutott eszembe, amit csak azok értenek, aki már éltek 1989 előtt
"A TASZSZ jelenti: Moszkvában Volgákat osztogatnak. AZ igazság azonban az, hogy Leningrádban Moszkvicsokat fosztogatnak." -
Cs1csó
félisten
Csak a verseny miatt jó, hogy még vannak amúgy felőlem fel is fordulhatnának.
-
Duck663
őstag
Nem tudom a számokat, mi ment a fejlesztésre, és mennyit hozott a plazma. Korábban olvastam egy olyan nyilatkozatot, amiben arról írtak, hogy akkor korai volt még a plazma fejlesztésének leállítása, az oled fejlesztés problémái miatt. De számokról nem esett szó, lehet nem került volna sokba a plazmát továbbvinni, elvégre ott minden kész volt, a gyártósorok megvoltak, még az oledhez semmi.
Ki venne plazmát? Én pl ma is, minden további nélkül, és mindenki, aki az LCD-ktől kicsit jobb minőségre vágyik. Az ár pedig, amíg ilyen áron vannak az oledek mint amilyeneken most, addig simán versenyképes lenne, egyedül a fogyasztás az ami gáz, de lehet ennyi idő alatt kitaláltak volna valamit a csökkentésére, bár azt nem hiszem, hogy egy led technológiai szintre levihető lenne bármikorra is a fogyasztás.
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
Joshi
titán
A plazma gyártási költségei vezettek a megszűnéséhez, maga a technológia még sok-sok évig kiszolgálta volna a fogyasztókat. Még az is lehet hogy a további fejlesztésekkel simán hozták volna a jelen tech elvárásait, de ugye senki nem jós. Vagyis egy komoly céget nem lehet vezetni a hátha, talán, esetleg jelzőkkel. Tutira mentek és inkább becsukták a boltot.
ui.: plazmánál is 4K-ra kellett volna váltani ami technikai akadály volt. Marketing arról szól, hogy valamivel eladd a terméket, akkor már kevés volt a Full HD SDR.
[ Szerkesztve ]
-
Tian66
senior tag
-
Graphics
Jómunkásember
Hujujjuj... Picit azért beleszaladsz olyan kijelentésekbe, amik erős általánosítások, nem?
Verd rám a balhét, hogy a Pana nem gyárt plazmát, elviszem én az emberiség bűneit is a hétvégére...
Nem vitte tovább a Pana, ez van ,de ettől még az emberiséget ne kezdd el temetni... Vagy ha ilyen világvége a hangulat dobj be egy kávét.
Nem veszem magamra a mondandódat, de ennél szofisztikáltabban is le lehet hülyézni a másikat....
Mélyen sajnálom és bocsánatot kérek a Panasonic nevében az emberiség ellen elkövetett bűnök miatt, amiért nem voltak hajlandóak tovább gyártani a plazmát.. Én kérek elnézést!
Maradjunk a tényeknél , ez van, ez az állapot, ezt kéne valahogy elfogadni. Ha megy, akkor megy, ha meg nem, nos azzal én se tudok mit kezdeni, bármennyire is pusztulásra vagyok ítélve.
( hozzáteszem én annyit TV-zek, hogy nekem aztán momentán mindegy is, hogy van, vagy nincs.... Ennél fontosabb prioritások vannak az életben, hogy egy TV plazma, vagy sem....B.szhatom a TV-met... a gödör alján nem fog senkit se érdekelni, hogy nézd már, plazmaTV-je volt....Ugye ha már sokkal fontosabb dolgokról is szó esett.... bezzeg régen, gondolom még majd ez is jön hozzá.. )
[ Szerkesztve ]
-
Viktor81
senior tag
"Persze, biztos sokan vennének plazmát, ami zabálja a kraftot..." - ezek a sületlenségek, amiknek nincsen itt helye és vezettek oda, ahol tartunk. Az utolsó szériák közel voltak fogyasztásban a komoly LCD-khez és teljesen partiban voltak az OLED-el. Meg ugye a plazma fogyasztása dinamikus, már ha tudjuk, hogy ez mit jelent...
Függetlenül a plazmától, ez a világ megérett a pusztulásra. Az igénytelen, felszínes, ostoba tömegek diktálják a divatot és a minőség már sehol nem szempont. Sokkal fontosabb dolgok hihetetlenül alacsony minőségűek, mint egy TV. Sajnos a jó dolgokból lassan tényleg nem marad semmi...[ Szerkesztve ]
-
Graphics
Jómunkásember
Tuti jó lett volna dönteni egy olyan kútba a pénzt, ami hasznot nem hoz, haknizni se lehet vele a fogyasztás miatt, és előbb-utóbb a gyártónak is csupa veszteséget hoz...
Azé' mert csakból nem lehet gyártani....
Persze, biztos sokan vennének plazmát, ami zabálja a kraftot...
[ Szerkesztve ]
-
-
-
utomi
senior tag
Sajnos eléggé úgy tűnik, hogy ez inkább felkészülés egy eladásra. Gondolom az lesz a sorsa mint a Philipsnek vagy esetleg mint a Sharpnak. (Meg Toshiba , JVC stb.) Tulajdonképpen az LG-n és a Samsungon kívül nagyon más nem is tud megélni ezen a piacon. Kár pedig mert nekem van egy 10 éves Panasonic LCD-m és még a mai napig napi használatban van és gyönyörű a képe. De az utóbbi időben mintha nem tudták volna felvenni a ritmust és a legtöbb TV gyártóval ez a baj.
-
Graphics
Jómunkásember
Én itt átszervezésről olvasok, nem megszűnésről
-
nubreed
veterán
Nem tehettek mást, a piac diktált, mindenkinek LCD kellett, egyszerűen, jött és tarolt az LCD, egyre drasztikusabban csökkent a kereslet a plazmák iránt. Nem tett jót a plazmáknak az ellenük folytatott negatív kampány sem a félinformációk terjesztése, az állandóan puffogtatott hibákat és gyerekbetegségeket a folyamatos fejlesztések már javították, már se fogyasztásban nem volt hátrányban az LCD -hez képest, se másban, a beégést nem sikerült teljesen kikübszöbölni, de ha ésszel használja az ember, egy plazma tv is elmegy 10 évet, látható beégés nélkül.
(#7) Balika911:Ez így azért jobban hangzik. Ez nem derült ki egyértelműen a PH cikkből.
[ Szerkesztve ]
We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.
-
Duck663
őstag
A Pana ott szúrta el, hogy leállították a plazma fejlesztését. Ugyan sokat fogyasztottak, de a képminőségük... még most is sokan vennének plazmákat, oled ide vagy oda.
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
#72042496
törölt tag
A menedzsment és a szervezeti felépítés változik (press release). Arról nincs szó, egy ezzel megszűnnének a Panasonic konzumer AV termékei.
-
-
nubreed
veterán
Mondjuk a Sony elég sok minden másban is érdekelt, nem csak konzumer elektronikában. (fényképezőgép szenzorok, professzionális video technika, profi kamerák, stb, film stúdiók), nekem úgy tűnik ők még több lábon állnak mint a Pana.
We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.
-
nubreed
veterán
Igen, rosszul fogalmaztam. Az jó, ha van hova menekülniük és az Business partnerek számára azért életben tudják tartani ezt az üzletágat. De ha jól értem, ez azt jelenti, hogy a konzumer piac -ra ezek már nem jutnak el. Ennek adtam hangot.
We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.
-
bteebi
veterán
Azért annyira talán nem szomorú a hír, mint amilyennek elsőre tűnhet. Legalábbis ha jól értem, akkor "csak" mint önálló üzletág fog megszűnni a tévé és audió részleg. Persze az is szomorú, de még mindig jobb, mintha teljesen lehúznák a rolót...
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
nubreed
veterán
Hát ez tényleg szomorú. Tehát ideig-óráig még számíthatunk a konzumer piacon új Pana TV-kre, audio eszközökre, de már nem sokáig, el fog sorvadni ez az üzletág. Sajnálom, hogy egy újabb nagy Japán név esett áldozatul az olcsó szarfos kínai-kóreai-taiwani tömegtermelésnek.
We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest