Keresés

Hirdetés

  • Lunar Lander Beyond teszt

    gp Nagyon sok évtizeddel az eredeti Lunar Lander megjelenése óta ismét ezen a címen jelent meg Atari logóval egy játék. Vajon mennyit javult a játékdesign a hetvenes évek óta?

  • Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről

    ma Részletes képek, specifikációk és euróban megadott ár is van a legendás modell újraélesztett verziójához.

  • AMD Radeon undervolt/overclock

    lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...

Új hozzászólás Aktív témák

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz bteebi #2 üzenetére

    "..."csak" mint önálló üzletág fog megszűnni...."

    Nekem inkább az jön le, hogy felkészülés az értékesítésre.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Viktor81 #21 üzenetére

    "...ezek a sületlenségek, amiknek nincsen itt helye és vezettek oda, ahol tartunk."

    Nem. Nem lehet a felhasználókra húzni a felelősséget.
    A plazmagyártók kaptak felbontás kedvezményt a HD jelölés használatára.
    A kijelző elöregedésének problémáiról mélyen hallgattak.

    "És a divatot olyan újgazdag, senkiházi kis köcsögök diktálják, akik mindent akarnak, gyorsan, de tenni nem akarnak érte és meg sem becsülik."

    Remélem tudod, ez érzelmi alapú kirohanás. A tökéletesen értelmetlenségén túl, csak az íróját minősíti.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Joshi #45 üzenetére

    Mindig lesz helyette valami.
    Az teljesen természetes, hogy gyártók tünnek el a sűlyesztőben és csillagok jelennek meg.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Viktor81 #54 üzenetére

    Rosszul kezded.
    A személyeskedés és a vitapartner motiváltságának kutatása a parttalan vita végén szokott előkerülni, amikor az észérvek már elfogytak vagy tarthatatlanokká váltak a megalapozatlanságuk okán.
    A dologban az a szép, hogy még ellent sem mondasz nekem. Legalább is az elején.

    Abba nem menjünk bele, hogy a Ford mennyire tervezi a motorjait. A mostani Focus lassan eladósorba kerül. Több mint 180 ezer kilométer van benne. És még nem akarja beadni a kulcsot. Viszont értem a félreértés alapját. Az új ajánlatok egy jelentős része 5év/150 ezer kilométer garanciát tartalmaz. Ami azért messze nem a tervezett élettartamot jelenti. (Azt feltételezni sem merem, hogy ilyen szintű precizitással lennének képesek alkatrészt tervezni és gyártani.)

    Nekünk van egy Sony Bravia tévénk. 32"-os FullHD. Nem egy mai darab. Van néhány kellemetlen hibája.
    Csatorna kereséskor nem lehet tiltani a kódolt csatornákat. Tele szemeteli a csatorna listát.
    Számítógépen ugyan lehet editálni, leginkább komplet frekvenciákat törölni. De sem a program sem a tévé nem képes abcbe rendezni a csatornákat.
    Nincs rendes csatorna lista, amiben lépkedni lehetne. Van helyette olyan műsorújság, ami az EPG-ből szedi az információkat. Ezzel vissza hozza a már törölt csatornák adatait is.

    Annak idején tettem mellé egy BR lejátszót. Hatalmas technikai fejlesztés van benne. A lejátszó megtagadhatja a tartalom megjelenítését, ha másolt termékre utaló jelek vannak az adathordozón.

    A Ford audiorendszerét a Sony szállította. Kikapcsolhatatlan digitális hangzás javítás van benne. Nem szól szépen, de legalább meg is csuklik a hang időnként. Elsőre a rádió adás vételi zavaraira gondoltam. De nem. Telefonról, offline zenelejátszás közben is produkálja. (A telefon is cserélve volt már.)

    Ha szabad, akkor inkább nincs nosztalgiám a Sonyval kapcsolatban. Valamikor elszálltak, a nálunk jobbak már csak mi lehetünk ideológiával. Elkezdték nyomni a problémás termékeket, a botrányok mellé.

    PS:
    Az előző hozzászólásom nem személyes támadás volt. Ezt csak te gondoltad bele.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz sakal83 #71 üzenetére

    "1. Mikori a kocsi?"
    Most 10 éves. 1 éves korában került hozzánk.

    "Nyugaton sem hóbort miatt adják el a kocsikat 6 éves korukba."
    Ez nem ennyire egyszerű. A német személygépkocsik átlagéletkora 9.4 év volt 2018-ban.
    [link]
    A járművek minősége és élettartama folyamatosan nő.

    "...de ki tutdják számolni, és régen is ki tudták számítani az élettartamot,..."
    Gyártás tervezést tanultam. Nem kell elhinned, de ez nem egyszerű dolog. Ha igaz lenne az állításod, nem kellene visszahívni autókat rendszeresen. Az utolsó féléven belül, egy céges Ford Transit-ot hívtak vissza fékhiba okán. A saját Mitsubishi autómat, a motor leállító- indító rendszerének hibája okán.
    Nyilván vannak nagyon tartósra tervezett motorok. A Volvónak van egy régi, 3 literes 80 lóerős dízel motora. Örök élet, plusz 2 nap. De nem felel meg a fogyasztási és környezetvédelmi előírásoknak.

    "Most vettem egy 192e kilométeres toyotát. ..."
    A Toyota és a Japán gyártók általában, tudják az járművek élettartamát tervezni. A 2.VH után mindenből hiányt szenvedtek. Amíg a többi gyártó vidáman acélból gyártotta a siklócsapágyokat a főtengelyhez, a japánok az alumíniumra gőzöltek kemény fémet, mikron vastagságban. Mégsem tudják a jármű alkatrészeinek élettartamát összehangolni. Pedig mindenki ezzel nyerne. Még a vásárló is, mivel nem kell megfizetnie, az alkatrészek kihasználhatatlan többlet élettartamát.
    Optimális esetben. A jármű "X"K kilométer futás után gyakorlatilag szétesik. Előtte csak a kopó és fogyó dolgokat kell cserélni és pótolni. Nincs javításra szükség. Ez lenne a tiszta ügy. De ettől még nagyon messze vagyunk.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Viktor81 #83 üzenetére

    Már bocsánat, ha kérhetem. De!
    "de ki tutdják számolni, és régen is ki tudták számítani az élettartamot,..."

    Én idéztem ezt a gondolatot. Ezért vannak az idéző jelek. :(((

    "A Mercedes a '70-es évek óta szándékosan a tervezés során "gyengíti" az autóit, mert már akkor olyan fejlettségi szinten álltak, hogy egy autó kiszolgálta volna a gazdáját - de kinek jó ez ugye ?"

    Persze. Ezért adnak 30 év garanciát az átrozsdásodásra. Németországban.
    De. A környezetvédelmi előírások és a technológiai fejlődések okán, mára leavult lett a 30 éves autó.

    A T-Ford, a saját korában, olcsó és fejlett jármű volt. Ma már életveszélyes vele közlekedni.
    Ha már informatikai/számítástechnikai fórumon vagyunk, miért nem él nosztalgia az IBM XT számírógépei iránt.
    Nagy részük még ma is használható lenne. A későbbi modellek élettartamát szándékosan csökkentették?
    Vajon egy 80386-os processzorral szerelt PC alternatívája lenne a mai gépeknek?
    Ja, nem.

    Akkor miért gondolod az, hogy a járművek esetében ez másként működik?
    Nézd Kubát. A hatvanas évek járműveit tartották életben a mai napig. Melyik biztonságos a mai magyar utakon?

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Viktor81 #89 üzenetére

    "A Mercedes-el pédálozni korrozió kapcsán nagyon rossz ötlet ! Volt egy sötét évtizedük a '90-es évektől, amikor 4-5 év alatt úgy elrohadtak az autóik, hogy az első futómű kiesett alóluk. (ennyit a 30 év garanciáról)"

    Remélem azt érted, hogy te a 90-es évekről beszélsz, én meg a mai állapotról.Indirekt módon jelented ki, hogy a Mercedes nem javította vagy javíthatta a járművei korrózió védelmét.
    A gyártók többsége 12 év garanciát ad az átrozsdásodásra. A garancia feltétele, hogy évente a felület ellenérzése és a sérülések javíttatása.

    Hirtelen találtam neked egy régebbi írást. A teljes körű garancia hossza, ma már legalább öt év a legtöbb gyártónál. Az átrozsdásodási garancia meg annyi, amit a táblázat mutat.
    [link]

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz edward2 #103 üzenetére

    "Ez az ami változott. Régen cocializmus volt ahol minden itthon kelt el. Nem volt vásárló erőben különbség."

    Ebben a formában ez a megállapítás nem fedi a valóságot.
    A termés legjava, akkor is nyugat-Európába utazott. Kellet a valuta. A termés még elfogadható része marad a magyar piacon.
    A maradék, némi feldolgozás után ment a KGST országokba.

    A feldolgozott élelmiszerekből csak kevés piacképes a német nyelvterületen. Az eredeti Pick szalámi eladható. De mára a Pick más szalámiterméke kiszorult a piacról. Mások meg rövid próbálkozás repültek.

    Én az idősebb korosztályba tartozom. Az élelmiszerek egy része valóban jobb ízű volt régen.
    A hetvenes években nagyon sok technológia szivárgott be Magyarországra. Gyorsabban és olcsóbban lehetett gyártani az velük.
    A trappista sajt sokáig tele volt lyukkal és sárga színe volt. Aztán kilopták belőle a lyukakat és színt. A juhbeles virsli helyett a műanyagba töltött kezdett terjedni. A kenyér 3 napig ehető volt. Utána is, de akkorra már nagyon kiszáradt. Helyette olcsó kenyerek jelentek meg, amiket másnap már kukázni kellett.

    Persze ennek az ellentéte is igaz. A tejföl másnapra tönkrement. Az újabb fajták tartósabbak és ízletesebbek lettek. A sörből volt aznapi és 3 napos szavatosságú. (Ugyan az volt, csak időeltolással.) Az ízét ne feszegessük. Nem voltunk nagy sörgyártó nemzet. A csokoládéból legfeljebb 2-3 fajta volt bármilyen formában kakaóhoz köthető termék. A többi csak csokoládé jellegű édesipari izé volt.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz sakal83 #111 üzenetére

    Ha el akarod hinni, hogy minden eszköz egyre rosszabb, az a te dolgod.
    Nyilván az egyre rosszabb autókra vállalnak egyre hosszabb garanciát a gyártók. Ebben van a haszon nekik.
    Vagy nem?!
    Talán az utolsó gyártó a Dacia, amelyik 3 év garanciát ad a járműveire. A többiek 5-7 évnél járnak.
    A Ford már áttért a 2 évenkénti kötelező szervizre. Nyilván azért, hogy az olaj elöregedése miatti károkat, garanciában tudja javítani?

    "Az Iphone sem lassítja a telefonokat, valamint az akkuk mérete sincs alultervezve, mert az a cél, hogy minél tartósabb és hosszabb ideig használható legyen"

    A vásárlók meg csont hülyék és vásárolják tovább az Apple telefonjait. Ja nem. Rövid időn belül, másodszor is csökkentette az árakat a gyártó. Nyilván a folyamatosan növekvő vásárlási kedv okán. Ja nem.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz sakal83 #115 üzenetére

    "Miert szerinted nem igaz hogy gazdasagtalan sok esetben a javitas?"

    De igaz. Ez kétségbe vonhatatlan.
    A nagy kérdés az, hogy hajlandó lennél jóval többet fizetni egy olyan termékért, ami sokkal jobban javítható?
    Azt is számold bele, hogy egy termék javításáért, a jótálláson túl, a termék árának 30-40%-a kérhető el.

    A javíthatóságnál a minőség sokkal fontosabb.
    Emlékszem az első tévénkre. Valami Videoton csoda volt. A szerelő a csodálkozott, ha hosszabb ideig nem kellett javítani jönni. Még garanciában cserélték, mert elérte a felső határát a javítások száma. Az utódja sem lett sokkal jobb. Kettőezer tizenháromban úgy alakult, hogy két régi CRT tévé adta be a kulcsot, nagyjából egyszerre. A nagypapának 92 éves koréba gondozóotthonba kellett költöznie. Egyetlen év alatt négy tévé került a tágabb értelembe vett családba. Kettő Toshiba, egy Thomson és egy Sony Bravia. 32-34" fullhd. Mindegyik javítás és probléma nélkül működik, a mai napig. Egy időközben kikerült a használatból, a nagypapa távozása okán. Szerintem 8K lesz a belépőszínt, mire újra tévét kell majd vásárolni majd.

    Az EU-ban, a járművekre komoly minőségi/tartóssági előírások vonatkoznak. Ezért is emelkedik a garancia hossza az utóbbi években.
    Az Apple termékeket nem érdemes piszkálni, a rajongók bármit megvesznek. De még így is csökkenek az eladásaik mennyisége és a telefonjaik árai. Egyrészt az akkumulátor csere kampány, másrészt a fogyasztók egy részének elpártolása megtette a hatását.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

Új hozzászólás Aktív témák